Minden szolgáltatóváltáskor kimegyek, "romantikus buszvonal" :))
Természetesen a 4-esre, Mártonszállásra (bajaiasan Lakhandira) gondoltam, ahová eddig nem láttam, hogy bekanyarítottak volna helyközit a helyi járatok részbeni pótlására.
Baján eddig tartott a hétvégéken délutáni teljes helyi üzemleállás. Csak korlátozott mértékben, de szombat és vasárnap délután is 2-2 járat indul. Emellett a 112-es vonalon munkanapokon délelőtt is 1 órásra csökken a korábbi 2 órás járatmentes időszak.
Az ÉNYKK-t egyértelműen az utasok zavarják a legjobban. Ha nincs utas nincs ütközés, az államtól meg úgyis megkapják a bőséges támogatást amiből bőven telik mindenre. A szombathelyi központ a rombolás fő mestere.
Amire megépül az új autópálya nem is lesz buszos utas, mindenki a kényelmesebb vonatot választja. Csak a konfliktus- és extrém sport-kedvelők maradnak a buszon.
Arról nem beszélve, hogy viszonylag sokba kerülne a szilvásváradi vasúti vonal felújítása, vagy épp Jósvafőig való kihúzása, csakhogy oda is legyen közvetlen járat. Bár tkp. semmi sem drága, ha úgy gondoljuk.
Aki tágan értelmezett negyedrészt szeretne látni, Nagykanizsán és Keszthelyen iskolavasárnap találhat még. De ha elkészül a déli parti vasút, ezek valószínűleg ugyanúgy le fognak állni, mint az egerszegi.
Ha most szóváteszem, hogy ez már majdnem burkolt eszközhívés, akkor én is eszközhívővé válok? :)
Kértem hogy ne itt folytatódjon a szál, mert a topik nagy része valószínűleg nem kíváncsi az egy kocsis vonaton gúnyolódásra, pont úgy ahogy a kötöttpályás alágazat "nagy terveire" sem.
Az egri is , Dobó IC talán hasonló volt mondjuk igaz két kocsival ,azzal a különbséggel hogy az Füzesabonyban leakadt és onnan ment külön Egerbe, de volt idő mikor egy komplett Samu szerelvény közlekedett Egerbe. nem volt hosszú életű egyik se. azóta próbálkoztak hibrid IC-vel szegedi mintára, aztán ez is elhalt. Amíg 30 percenként van busz Pestre addig csak erőlködés. Hát még ha megépül majd az M25...
Péntek este valóban egyszerre startol el menetrend szerint 6 zalai járat, de 5 különböző célállomással és 6 különböző útvonalon. Ebből csak 3 érinti Zalaegerszeget.
Olyan lehetett, hogy egyszerre indult mondjuk három kanizsai, és három egerszegi busz? Mert kifejezetten emlékszem, hogy péntek este az M7-esen mindig a Zala Volános buszokat előzgettük :D