Bocs, tévedtem, két puszta kimarad, és egy közeli vonalszakaszt is beleszámoltam én magamnak a motoros túrába. De 35,2 (200 métert tévedtem itt is) km végállomástól végállomásig, a betérők együttesen 28,2 km, az annyi mint 63,4 km. 5962/463, 11.50 Kaposvár - Visnye 13.38 szabad- és munkaszüneti napokon.
Nem jártak még Somogyban. Van olyan buszjárat, ami annyit tekereg ki-be mindenféle zsákfalvakba és zsákpusztákra, hogy a 35 km-es jegyárért 72 km-t utazhatnak végállomástól végállomásig a népek. Bakancslistás járat nekem, mert ezt a sok tekergőzést még 2 literes fogyasztás mellett sem tudnám olcsóbban megúszni kismotorral... Ma "csak" +19 km és +6 falu jutott a 60 km-es jegyhez.
Ez nekem is kissé furcsa, hogy nem megy be a helyközi. A jelenlegi, bejárati útig való pótlásnak nemsok értelme van, mert az utasok nagy része ténylegesen Mártonszállásra ment. Most ők kaptak 2,5 km gyaloglást - nem tudom vállalkozik-e rá valaki - miközben a töredék forgalmú szegedi úti megállók meg ki vannak szolgálva. Állítólag a betérés (amikor a hajnali első és esti utolsó járat volt így pótolva, valamikor még 2008-09 táján) nem volt valami népszerű a helyközi utasok körében, elvitt vagy 7-8 percet az életükből, nap mint nap. Itt pedig annyival könnyebb lenne a helyzet, hogy hétvégén délután nemnagyon van hivatásforgalom, aki nagyon elégedetlenkedhetne...
Eközben meg Kecskemét alatt rendszeresek a matkói 10 perces betérések, prüszkölnek is miatta a jakabszállási és orgoványi utasok - joggal...
Minden szolgáltatóváltáskor kimegyek, "romantikus buszvonal" :))
Természetesen a 4-esre, Mártonszállásra (bajaiasan Lakhandira) gondoltam, ahová eddig nem láttam, hogy bekanyarítottak volna helyközit a helyi járatok részbeni pótlására.
Baján eddig tartott a hétvégéken délutáni teljes helyi üzemleállás. Csak korlátozott mértékben, de szombat és vasárnap délután is 2-2 járat indul. Emellett a 112-es vonalon munkanapokon délelőtt is 1 órásra csökken a korábbi 2 órás járatmentes időszak.
Az ÉNYKK-t egyértelműen az utasok zavarják a legjobban. Ha nincs utas nincs ütközés, az államtól meg úgyis megkapják a bőséges támogatást amiből bőven telik mindenre. A szombathelyi központ a rombolás fő mestere.
Amire megépül az új autópálya nem is lesz buszos utas, mindenki a kényelmesebb vonatot választja. Csak a konfliktus- és extrém sport-kedvelők maradnak a buszon.
Arról nem beszélve, hogy viszonylag sokba kerülne a szilvásváradi vasúti vonal felújítása, vagy épp Jósvafőig való kihúzása, csakhogy oda is legyen közvetlen járat. Bár tkp. semmi sem drága, ha úgy gondoljuk.