Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
mivel csöveztek réz, vas? a radiátoroknál is szokott lenni némi árkülőmbség a gagyi és a jobb között, kazán??? nehéz eset, mindenképp olyat végy aminek nagy tűztere van,a felső ajtóra később is tudsz levegőnyílást vágni. nyitott vagy zárt rendszer? kémény???? a számla könnyen megszalad
Egy idős néni lakta a házat, neki a konyhában a "sporhelt" volt. De amikor idejöttünk, akkor már gázas tűzhely volt a konyhában, a kémény meg bevolt falazva. De a pincében már nem folytatódik.
Én úgy képzeltem el a dolgot nagyjából hogy:
Veszek egy lemezkazánt 100-150e ft-ért. Veszek 4-5db radiátort valahol kb ugyanennyiért. A csövekre kb 50-et számoltam. + a szerelés.
Igy gondoltam ki a kis agyamban, hogy 300-350 ezer körül lesz központi fűtésem.. nagyon mellélőttem az árral? Csak mert úgy tervezem, szeretném, hogy azért záros határidőn belül térüljön is meg a befektetésem... MErt ha mondjuk 1 millió körül építtetek ki egy rendszert, az tuti, hogy faszagányosabb, mint az olcsóbb megoldás, de az mire térül meg? Meg ugye nincs is 1 méterem erre az akcióra.. :S Ha éves szinten 50 ezret spórolok a gázhoz képest, akkor 20 év... Ha 30 ezret spórolok a 350 ezres rendszerrel (már ha egyáltalán létezik ilyen), akkor az 10-12 év alatt megtérül. És akkor most olvasom, hogy mondjuk puffertartályt érdemes beszerezni mellé. Nem tudom hány literest, de ha mondjuk abból is egy 80-100 ezreset nézünk, akkor azzal együtt kb szintén 10-12 év alatt térül meg a beruházás.
Valahogy így gondoltam el. Röhögjetek, és javítsatok ki, ha totál nem stimmel a számításom. :D
Igazából egy kb 80nm-es családi házat szeretnék korszerüsíteni, nem egy 3 szintes 280nm-es lakásét.
A szigetelésnél is úgy indult, hogy fúú, hát ez 600-800e ft lesz a teljes ház. Egyik barátommal csináltam közösen, most hétvégén fejezem be, és így csak 160e ft-ba került. + majd jön a szinezés, de még akkor is csak 250-300 lesz, a saccolt 6-800 helyett..
Ezért is gondoltam, hogy a fűtést is valami hasonló módon "meglehet spórolni". :-)
De látam, mivel ez már 2 éve megvan a csatlakozók számozásával gondolom segitek. Végeredményben ez igy egyszerübb ha valaki meg akarja csinálni és esetleg nincs müszere.
Viszont eggyet értek "moonshadow"- al mert kb. negyed ora alatt tuti eléri a kazán az üzemi hőfokot, utána 3-as on kéne menni a kergetőnek. Egyedüli előnye ez a negyed óra alatt fele annyi áramot fogyaszt.
Végerdményben amig nem éri el a 72C°-ot a kazán egy deci vizet nem ereszt a rendszerbe a Laddomat, hát ez a feladata. És otvan még a hiba lehetőség is amit "moonshadow" is emlitett, termosztát stb.
Örülök, hogy ilyen jól sikerült a kérdésfeltevésem a fénycsőfojtó kapcsán, szerencsére több embernek is megmozgatta a fantáziáját. Remélem, hogy ebből mindenki profitálni fog itt a fórumon.
Én csak annyit tennék hozzá, hogy számomra azért szimpatikus ez a megoldás, mert nekem úgy tűnik , hogy az 5/4-s vascsővel szerelt rendszeremben, amiben az összes csőhosszúság a puffer és a kazán között, kb. 6 m az idomokkal együtt, a Wilo 25/2-s szivattyú I-s fokozaton is sokat szállít alap esetben. Így vagy szűkítek, vagy csökkentem a tömegáramot.
Ha szűkítek, akkor vajon a gravitációs áramlásnak nem adok egy pofont? Amiért kár lenne, hiszen az is egy biztonsági része a rendszernek.
Egyébként a szivattyú I-s és II-s fokozatának kivezetése is teljesen jó, csak nálam az I-s fokozot alap esetben is soknak tűnik.
Na ez lesz a zsalumozgatóm.1.3W 24V ugyhogy had szabályozzon állandóan.Van egy 100W szünetmentesem,azt majd minden elé berakom ha összeáll a rendszer,nehogy gond legyen.Holnap fel is szerelem,meg a füsthőmérőt is.
Így van. Beraktunk sorban egy fojtót, amit én a 60 fokos visszatérő esetében kisöntölök, és akkor a már nincs az áramkörben. Ekkor már teljes teljesítményen megy a szivattyú.
A nyomatéka motornak itt szerintem nem releváns, mivel azonos tömegáramot tart a kazánkörben, és nincs nagy ellenállása a rendszernek.
A fogyasztásáról annyit tudok mondani, hogy most a fojtóval ellátott szivattyú 5 digitális műszerrel megspékelve a szünetmentesen keresztül olyan 60-80W-t vesz fel. (de ugye 4-5 óra alatt felfűtöm a puffert)
Van a cégnél egy abszorpciós hűtő.Ott is ilyen a hidraolikus váltó.800KW hűtés.Elég bonyis részleteiben nem ismerem,csak a vezérlését.Egy gázmotor hűtővizét használja.
"Elképzelés: a puffertöltő (kazánköri) szivattyú fordulatszámát szabályozni analóg módon a kazán vízhőérséklete alapján.
Így egy lépcsőben fel lehetne tölteni kilencven fokra a puffert."
Nem értem miért kellene analóg módon szabályozva elérni ezt, hiszen ha beállítja az ember a kazántermosztátot 85 fokhoz, akkor 85-90 fokos víz megy a pufiba.
Azon kívül, nem kockázatos még több hibalehetőséget beiktatni a kazánkeringetőbe?
Szerintem ezek kb mint a dalander motor a mosógépben.más-más tekercskivezetést apcsol rá a kapcsoló.ézért változik a teljesitmény is.Holnap délelőtt konkrétan ki fogok mérni egyet.Különböző fojtókkal.Amugy müködhet persze,nyomatéka kisebb lesz,ezért lassabban is forog.De kiv. vagyok hogy adott teljesitmenynél mit számit a 40W fojtó.Kiprobálom 26 meg 18W-ossal is azok vannak.
A régi kazánomnál én is trüköztem a kazán kergetőjével. Kihoztam én is a kergetöből a vezetéket és amig nem érte el a 80°ot csak 1 fokozaton ment 75-80°nál meg 3 fok. ment. Öszintém mivel volt termó szelep nem sok váltózást észleltem, az viszont tény adig csak kevesebb áramot fogyasztott.
Most más a bekötésem más a kazán is viszont közbevan egy hydróváltó (it aztmondták ez nem az) de mindegy mert ennek árulják. A lényeg ha a kazán eléri a 75-80° ot nyomja be a cuccot a pufferba, viszont ha a fűtés bekepcsol akkor óda megy a meleg java része. Talán a Laddomat nak is lehet köszönni de ha megy a kazán azonal van rendelkezésre álló melegviz legyen az fűtés v. ráfűtés a HMV re.
Én csak azt szeretném kérdezni,hogy a fokozatkapcsoló az póluspárt vált mármint a beépített, mert ha nem akkor mit csinál hogy lassabban forog a szivattyú ?
Lehet megkeveredtünk.Most arról beszélünk hogy a szivattyú elé beraktok egy 40W fénycsőfojtót és lassabban megy a szivattyú?Mert én ezt véleményeztem.Amugy mindenki azt csinál persze amit jónak lát.
Ha ennyire villamos beállítottságúak vagytok, akkor gondolom tisztában vagytok azokkal a fogalmakkal, mint fluxus, nyomaték, tápfeszültség, kritikus nyomaték stb.
Annyi változik, hogy a fojtóval, hogy a motor túlterhelésre való lehetősége csökken (négyzetesen). Mivel itt ilyen üzemben szó sincs, nem történik semmi.
Azért vezettem ki a tekercsvégeket a motorból (ami egyszerű legalább is nekem), így a csőtermo a fokozatkapcsoló csak nem én kapcsolgatom, és nem kell folyamatosan figyelgetni, aszinkron motor fordulatszáma a feszültség csökkenésével nem csökken csak mekegszik ill.csökken a teljesítménye majd leég.
Aszinkron motor fordulatszámát hatásosan szabályozni csak frekvenciaváltóval lehet az pedig drága dolog, egy házi fűtésrendszerbe
szerintem luxus, ha már annyira szabályozgatni akarunk ott a fokozat kapcsolás.