Fűtésben (is) már korszerűbb/jobb/drágább az analóg, mint a digitális. :D
A legkorszerűbb fűtő készülékek tudják/kezelik az analóg termosztátokat és analóg módon képesek modulálni és nem csak (digitálisan) ki-be kapcsolgatni. :)
És vajon ki ellenőrzi kötelességszerűen? Műszerrel? Az meg kinek van? Mert az igen ritka aki hord magával pl.gáznyomás mérőt. Hivatalból? arra nincs kapacitás. Csak akkor mennek ha bejelentik. Az üzemeltető meg csak akkor hív szerelőt,ha baj van.
Kedves tucatnyi! Köszönöm a válaszodat, én azt hittem értesz hozzá, sajnos tévedtem. Ez ugyan nem baj, nem mindenki tudora a gázkészűlékeknek, még a gázszakmában sem, hiszen ezért kérdeztem. Bocs.
" feleslegessen terheled az égőt , a hatásfoka rosszab lessz és kondenzálni fog.
egyszóval kinyirod a kazánt."
Én most 30-31C-on járatom alapjáraton a FÉG-et (C-12), mert csak a PF megy róla. :D
Amúgy meg egy rafinált készülék a régi csöves elektronika nélküli FÉG, mert amikor már kevés a PF hőmérséklete és nyitnak a termoszelepek a radiátorokon, akkor automatice megemeli az előremenő hőfokát! :)
Ennek az egésznek semmi köze a gáznyomáshoz, mert a kazán állitja magának (modulál, ha kell, átfolyás alapján)
és ha hiszed, ha nem 1 csepp kondenzátum sincs, még a 30C-os előremenőnél sem!
Pedig (állitólag) 50C-alatt kondenzálnak a kazánok. :D
Nem kell messzire menni, csak nézz meg egy átfolyós (FÉG) vizmelegitőt, aminek a visszatérője (bekerülő víz) messze hidegebb, mint 50C és mégsem kondenzál. :D
8.1. Törvényben előírt időszakos műszaki biztonsági felülvizsgálat 8.1.4. A műszaki-biztonsági felülvizsgálat során ellenőrizni, dokumentálni és értékelni kell a fogyasztási helyen felszerelt gázfogyasztó készülékek: - gyártmányát, - típusát, - gyári számát,
Gázfogyasztó készülékenként ellenőrizni kell a készülék: - rögzítését, - tömörségét szivárgás ellenőrzéssel a készülék elzárót is beleértve, - biztonsági berendezések (égésbiztosítás, határolók) működőképességét, - bekötés megfelelőségét, (gumitömlő, tömítés) - az elektromos bekötés szabályosságát, földelés, EPH meglététét, - égéstermék elvezető cső szabályos kivitelét, rögzítését, - égési levegőellátás biztosítottságát, - égéstermék visszaáramlás esetleges jelenlétét, - a hőcserélő állapotát megtekintéssel, - az égő állapotát, égés egyenletességét, - csatlakozási nyomás megfelelőségét, és az előírásnak megfelelő égőnyomást, - gázterhelését (ha a fogyasztói berendezés mérőjével megállapítható), - hatásfokát műszeres méréssel, (indirekt mérés) - koncentrikus égéstermék-levegő csővel szerelt „C” típusú készüléknél az égéstermék csőszivárgás mentességét műszeres vizsgálattal, (CO2 mérés) - környezetét (éghető anyag, bútor közelsége, építészeti átalakítás miatti nem megfelelőség)
Persze lehet csak minek ? A Marinéni konyhai tűzhelyénél ugyis a biztonság a fontos.
A kazánokat egyébként se tervezik , hanem fejlesztik - az mindig több mint a tervezés.
Egy házat , fűtést, kertet stb.meg lehet tervezni - általában egy készül belőle (néha olyan is, igaz ezt az építészek nem ismerik el, ők monják mindig jót terveznek ).
Viszont egy kazán (tipus)t, egy autó (tipus)t kifejlesztenek. Aztán gyártják szériában amig veszik - néha fejlesztgetnek rajta ezt azt !!
Egy kazánnak van egy gyárilag beállított és kimért hatásfoka (ezt a gyártók azért kissé feltupirozzák )
Az egyedi készülékek nyilván valamicskét szórnak, inkább lefelé.
Egy kazán gazdaságos üzemeltetése nem csak a hatásfoktól függ hanem az eredeti ártól - monjuk úgy a ft/kW -tól ( az egység tőlem ) mert nem mindegy hogy 1 kW teljesitmény 12 eft vagy 58 eft.
Aztán a javítások számától, annak árától. Nem mindegy , hogy évi 25 eft -ot költünk a kazánra vagy csak 10 -et.
Tehát ez a kazán gazdaságossága. És lehetne beszélni a fűtés gazdaságosságáról is - az megint más.
Ott mint írták : a hőszigetelés az első tényező, meg az energia hordozó fajlagos ára.
Amúgy jók a C kazánok, addig amig el nem romlanak !!
Ez lehet a gond, de majd holnap megkérdezem a beüzemelőt. Iszapleválasztó van (kellett a garancia miatt, bár a régi FÉG kazán nélküle is elvolt közel 20 évig). Túlterhelés nem valószínű. Tegnap éjjel nagyon hideg volt, talán nagyon lehült a gáz, vagy nem stimmelt az összetétele? Hibakód nincs, nyomás rendben, előremenő vízhőfoktól is független a jelenség. Ha kiderül a hiba, beszámolok róla.
Azért nem kell ennyire leértékelni ,ezek a készülékek nagyon is megbízhatóak és jó szabályzással lehet a problémán segíteni,csak kevesen tudják jól csinálni. A hőszigetelés viszont igaz. Az is igaz,hogy nem a legkorszerűbb.
Azt ugyan nem említettem,hogy C-18E jelű készülékről van szó, ami elektronikus vezérlésű modernebb változat. A hatásfok viszont stimmel. Hatásfok és fogyasztás összefügg és valóban nem lehet pontosan bemérni, a gyártó is csak laboratóriumi körülmények mellett, ami szintén nem 100 %-os pontosságú. Azonban mégis van egy optimális gáznyomás amely optimalizálja a gázfogyasztást, vagyis nincs pazarlás. Én arra voltam kiváncsi,hogy müszer nélkül hogyan állítsuk be és mit vegyünk még figyelembe,(pl. vízhőfokot egy adott belső hőmérséklet függvényében.) A gyártó megtiltja az általa előírt legkisebb gáznyomás alatti beállítást, de ha alacsony vízhőmérséklet (40-45 C fok) is elég a kivánt helyiséghőmérséklet eléréséhez, akkor miért ne lehetne alacsonyabb nyomáson üzemeltetni? Mégegyszer kérdezem,te hogyan csinálnád?