Biztos, hogy fejlődött. Előkaparásztam nemrég a szerkezettan könyvem, abban még olyat ír, hogy gázüzemnél pataolajat kell használni a szelepek kenésére! :)
A két kötet ára 24 Ft. :) Nem ami darabok. :( Múlik az idő... :( Azt hiszem ott az API SG szintet említi csúcsnak.
Ok, értem, hogy jobb a full szintetikus olaj az annak mondottól, ( részszintetikus) de miben és mennyivel?
Hoz-e annyit a "konyhára" a sokkal drágább olaj az olcsóbb részszinti helyett?
Én is a full szint felé hajlanék, de az ára....
SLX-350 fórumtárs - még jó régen - írta, hogy egy 100-as skálán, ha a full szinti a 100, az ásványi a 0, akkor a jól nevelt részszintetikus olaj kb 70-80. Remélem jól emlékszem.
Általánosságban írta, sem márka, sem semmilyen egyéb jellemzőkre nem tért ki, ha jól emlékszem. Pedig érdekelne. :)
A gyakorlatban javarészt részszinti olajjal járkálnak a népek, ha rendszeresen cserélik és nem spiccen járnak, egész jó futásteljesítményekre is képesek az autók.
Ami izgat, hogy van-e valahol olyan teszt, ahol két ugyanolyan járművet egymás mögött haladva, tehát ua. körülmények között használnak és tesztelnek, csak az egyikben részszinti, a másikban full szinti olaj lenne. Persze valami olajra kényes jószág kell, nem Suzuki. :)
Futásteljesítményben %-ban mennyit dobna a full szint olaj, aztán lehetne számolgatni, hogy gazdaságos-e a használata.
Részemről a jobb részszint olajok közül választottam ( bár azt hittem full szint), és inkább sűrűbben cserélem. Eddig sosem volt gondom etéren.
Érdekes, hogy én is ezen finnyáskodom, pedig pont kenéshiány miatti gondom nem volt sosem. :)
Végül is nincs jelentősége hogy full syntetic vagy csak hc synt
Van.
A full syntetic úgy van gyártva, ahogy a mérnök-kémikus akarja. Színtetizálja: egyforma molekulákat épít- vagy szerkezetileg módósít egy vegyületet. Aztán kiprobálja. Ha nem jó módósít, ameddig jó lesz.
A németek készítettek előszőr, az 193o-as években (Dr. Hermann Zorn- 35oo félé olajat színtetizált), hogy a repülők könnyebben begyújthatók legyenek hidegben. A 4o évekbe használták is nagyipari méretekben, az amcsik is. Ez most az API Gr IV. (PAO) és Gr V. (más mind PAO).
A HC kapott ásványi anyag, magass nyomáson és hőmérsékleten krakkolják, és tesznek hozzá adalékokat.
Ez most az API Gr III., de az amcsiknál az olajgyártók pereskedtek, hogy ezt is elfogadják :syntetic : néven, hiszen, szinte azt tudják, mind az API GR IV. Vagy mégsem.
Jobban szeretnék full syntetic-kel járni.
Biztos jobb a motornak- mostanában a dízelek fordulata is jól megnőtt.
Ford autóban jelenleg Castrol Magnatec A5 5W30 olaj van. Már közelít a minimum szinthez és utána kellene önteni. Nagyjából még 3-4-5 ezret menne az autó a következő olajcseréig. Van egy bontatlan 1 literes doboz Ford Formula F 5W30-as olaj. Ebből utána tölthetnék? Azért kérdezem mert a Castrol speciális összetételű olaj és nem okoz-e problémát ha más gyártó olajával van keverve. Nagyjából 5-7 dl lenne hozzáöntve a Ford olajból.
Már untam nagyon hogy mindenféle olajat használok autónként eltérőt. Mindig megmaradt valamennyi, azt meg lehet leadni. Ha egyfélét kap mind akkor mindig elfogy.
" ... A hummerbe(6.2L v8 L9H) is ezt fogom most belerakni csakhogy egyforma olajat használjak a két autóhoz. Ha egy audi motornak jó akkor egy gm motornak is. .... "
Ha minden igaz akkor még jóvá is van hagyva a Hummerhez.
Végül is nincs jelentősége hogy full syntetic vagy csak hc synt. Ezt rakják bele gyári olajként is az audikba meg ezt használják a márkaszervízek is. Én is ilyet veszek, az autó megy vele. Nem szoktam 30e km-t elmenni vele csak kb 16-18ezret. A hummerbe(6.2L v8 L9H) is ezt fogom most belerakni csakhogy egyforma olajat használjak a két autóhoz. Ha egy audi motornak jó akkor egy gm motornak is. Csak előbb olajszűrő leszedő kulcsot kéne vennem valahol. Szivárog az olaj az olajszűrőnél már kb új kora óta ezt akarom kinyomozni hogy pontosan mitől és emiatt lehet le kell venni párszor az olajszűrőt.
Nem erre gondolok, ez csak egy rossz magyar fordítás-fogalmazás valamiről, amiről nem is igazán derül ki, hogy micsoda. Nem is értem, hogy jött ez ide, valószínűleg nem tudott fogalmazni, aki írta.
A tesztben - már megtaláltam - egyáltalán nincs szó a 229.51 minősítésről.
Egy gyöngyszem(?) a tesztből: "Mercedes a 229.51 jóváhagyásnál (részecskeszűrős dízelmotorok) esetén nem tünteti fel a Mannolt az üzemeltetési listáján , de a gyári specifikációk alapján megemlítik a Mannol Energy Combi olajat is. "
Na jó, hát biztosan nem a magyar feliratos hologram volt a kannán, azért mértek rossz értéket :)
Megkeresem majd a tesztet (illetve teszteket, mert ez asszem két print sajtótermékben jelent meg nem teljesen azonos szöveggel, és volt még mellé valami QR-kóddal elérhető videó is). Nem emlékszem fejből, milyen mért adatok voltak egyáltalán publikálva, ez három éves történet. Lehet, hogy azért kapott kevesebb pontot, mert nagyon széle értéket mértek. Kikerestem, a Mannolnál ez az érték 11,22, ami mondjuk közelebb van a középértékhez.
Na majd a cikkből talán kiderül.
De mégegyszer, hogy ne a lényeget ragadjuk ki - a cikk nem azt mondta ki, hogy a Mannol jobb, mint a Castrol, hanem súlyozott pontszámok szerint osztályozta a termékeket. Mivel a teszt elsődleges kérdése az volt, hogy jók-e az olcsó olajok is, az erőszakkal egy más árszintről kirántott referencia-Castrol természetesen nem szerepelt jól az ár szerinti pontozásban.
" .. jobb a hideg oldali viszkozitása, mint a Castrolnak. ... "
Próbálom értelmezni..... Hogy lehet az egyik viszkozitás jobb mint a másik viszkozitás?
Ez egészen pontosan úgy zajlott, hogy egy német papírújság csinált egy tesztet az "olcsó" olajokról, például a Mannol Energy Formula LL-ről. Viszonyítási alapnak pedig a Castrol Edge 5W30-at vették, mint "drága" referenciaolajat.
Megmértek számtalan tulajdonságot, amiben többé-kevésbé a Castrol alatt teljesítettek az olajok ( a Mannol egyébként nem), és mintegy kiegészítő vizsgálatként megnézték, hogy mennyire igazak a dobozra írt viszkozitási osztályok. Hiszen - ahogyan írod - a SAE osztály egy adott viszkozitási tartományt jelöl ki, amelyben nagy meglepetésre a Mannol benne volt, a Castrol meg nem.
Így jött ki tesztgyőztesnek a Mannol - súlyozott pontszámokkal verte meg még az Edge-et is, amiben a teszt jellegéből fakadóan az ár elég nagy hangsúlyt kapott.
Megpróbálom majd megkeresni a pontos tesztet, valahol megvan, eltettem, de jogvédett tartalom, így nem nagyon lehet csak úgy felszórni a netre.
Nemrég vettem 507.00 castrol edge titanium fst 5w30 LL olajat amire fully synthetic van írva, most néztem a német castrol oldalon ott meg HC synthese, gondolom ettől még ugyanaz van benne.
ha az olaj teljesíti a VW által előírt szintet ( az adatlapján is fel van tüntetve) akkor tök mindegy milyen márkát teszel bele...
Nem értem a csomagoló céggel mi a gond? Megveszi egy olajgyártótól az olajat, majd becsomagolja, és saját "márkaként" hirdeti...
Kérdés: mi a különbség egy Gyulai kolbász és egy Teszkós kolbász között ha mindkettőben ugyan az a Gyulai kolbász van , csak a csomagolása az egyiknek eredeti a másiknak "szép" Teszkós... (és az ára is)
Illetve bocs, a diesel részecskeszűrő cseréjét mondták, meg a levegőcső cseréjét. Szerintük a levegőcső okozza a csörgést. Mikor ott voltam Walliséknál a típusos csörgés akkor annyira nem ment.
Nem lehet hogy eladás előtt a motor szar hangját valami plusz olajadalékkal javítotték fel (Prolong vagy valami hasonló csodaszer), így ment a kukába az olajjal együtt?
Ergo, most mindegy mit teszel bele, nem lesz változás.
Plusz még ki tudja milyen baja van a kocsinak ami miatt a leírt jelenségeket porodukálja.
Vásároltam egy 2010-es F10 520d BMW-t 146 ezer km-rel, nagyon szép hangja volt a motornak, szinte, mintha benzines lenne. Majd az adásvétel után szinte egyből cseréltünk benne olajat (a helyi autósboltból vásároltam a képen látható BMW 5w30, 2300/l körüli áron). Érdekes, hogy nekem külön kiemelte a szerelőm, hogy a légszűrő meg az olajszűrő lehet utángyártott, de az olaj az bmw legyen. Pedig ő a sajátjába Selenát szokott rakni, merthogy azt nem hamisítják mostanában...
Ezután furcsa, csörgészerű hang jött a motortérből. Azt hittem első körben, hogy a légszűrő lötyög és azért van a hang. Az autó pedig sokkal jobban ment. Ez a plusz lendület csupán 8000 km-ig tartott, utána visszaesett, 12 ezer km után mégjobban visszaesett. Újabb motorolajcsere, szintén ugyanettől a kereskedőtől, ekkor megint nagyon durva teljesítménynövekedést éreztem, de ez már csak olyan 2-3000 km-ig tartott, majd pedig a víz 100 fok fölé föl-fölemelkedett, ilyenkor még látványosabb volt, hogy nem megy az autó. De ha visszavettem a gázból (180-ról 130ra), akkor a vízfok visszaállt. Ez az egész a csörgéssel, lendületvesztéssel, mindennel együtt ilyen időszakosan jött elő: néha ment az autó, néha nem ment. Itt 3000 km menet után újabb motorolajcsere, szintén ugyanettől a kereskedőtől, az olaj úgy nézett ki mintha 30 000 km-t mentem volna le vele... itt már elkezdtem gyanakodni, hogy az olajjal lehet a gáz. Beleraktuk az újat, de itt már egyáltalán nem volt meg a plusz lendület. Bementem a Wallishoz, onnan vettem olajat, és ezt raktuk bele. Így néz ki (8000ft/l áron):
Jelenleg ezzel is van csörgés, ugyanúgy időszakosan, a lendület nem túl jó, de stabil, a víz nem forr, viszont a kipufogónak szaga van, eddig semmilyen szaga nem volt. Ez lehet a részecskeszűrőtől is?
Pályán 180 körüli tempóban szoktam menni, a fordulatszám 2800 körül alakul ilyenkor. Na már most a szerelőm, aki ezzel a fasszal üzleti kapcsolatban van, azt mondja, hogy én tettem hengerfejesre a kocsit ezekkel a nagy sebességekkel, szerintem meg ők basztak át irigységből a hamis motorolajjal. Mi a véleményetek?