Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2005.03.16 0 0 358

Hali,

 

A trapéz csak minimális terhelést kap start közben, inkább a trapézsarkot kell átalakítani úgy, hogy ne tudjon kilötyögősödni. Pl. ki kell cserélni a stifteket csavarokra.

Az üléskeret kb. 30e Ft-ba kerül, ebből 15e Ft az ötvözött alucső ára. Az első vázat még hegesztették, de a későbbieket már csomóponti lemezekkel és csavarozott kötésekkel készítettem. 

Az áttétel 30e Ft, a fix légcsavar 25e Ft, a légcsavartengely 10e Ft, a kerekek 10e Ft-ba kerülnek, de ezek az árak nagyban függnek a darabszámtól.

Nem tudom milyen gyorsan és mennyiért lehet most gyalogpilóta képesítést szerezni, amikor még én tanultam repülni, évekig tartott. Motoros jogsit 1-2 hónap alatt lehet szerezni, és kb. 200e Ft szokott lenni a kiképzés ára.

A gépemet gyalogsárkányos, és motoros pilóták is gond nélkül tudták vezetni.

A gépem nagyon kevés üzemanyagot fogyaszt, kb. 2 litert óráként, de leállított motorral is órákat tudok vele repülni. Nagyon vicces, amikor a motoros pilóták 20 literes üzemanyagkannákat cipelnek, én meg csak egy 5 literes műanyagkannát viszek, és mégis többet repülök mint Ők.

Előzmény: kopaszgyik (356)
Pierre2cv Creative Commons License 2005.03.14 0 0 357

Szervusztok!

Szeretnék venni motoros sárkányt. Anyagi okokból egyelőre valószínű  Molzon motoros gép jöhet számításba.  Információk végett keresek olyan pilótákat, akik ilyen géppel repülnek.

Továbbá érdekelne, hogy ilyen gép vásárlásakor mire kell figyelni, milyen papíroknak kell meglenni, stb.

kopaszgyik Creative Commons License 2005.03.11 0 0 356

Hi,

 

kössz a választ! Jó a beülőd, de nem terheli meg a trapézt a start/landolás? Tényleg 140 rugó a keret+ülés előállítása? Miből készült? (Úgy nézem alumínium, de hegesztést is látok rajta...)

Úgy látom, el kell mennem gyalogozni előbb. Nem szeretnék olyan sok pénzt áldozni egy benzintemetőért, mint a nagy trájkok.

 

gyik

Előzmény: WooDoo (355)
WooDoo Creative Commons License 2005.02.19 0 0 355

Hali,

 

Nézz szét a Bp.-hez közeli reptereken, sok helyen találsz motoros sárkányosokat, szinte minden klubban van oktató. Kb. 200e Ft a kiképzés, és 2-3 hónap után már egyedül repülhetsz. Ha komolyan érdekel a sárkányozás, a hunulneten (motoros sárkányos levelezőlista) kereshetsz oktatót.

http://sports.groups.yahoo.com/group/hunulnet/

 

A motoros sárkányos pilóták nem nagyon szoktak termikelni, többnyire csak napnyugta előtt néhány órával jönnek ki a reptérre. A hagyományos trike nem igazán alkalmas a termikelésre, túl nehéz, nagy a légellenállása, leállított motorral 2-3 m/s a merülése, és a motoros szárnyak sem túl korszerűek. Az átlagos termikekben max. nullázni lehet egy ilyen géppel, hosszabb időt nem tudsz motor nélkül repülni.

Ha a motor nélküli repülés a célod, akkor építened kell egy könnyű, egyszemélyes trájkot, egy kb. 20-25 Le-s motorral, és egy nagyobb felületű gyalogszárnyat kell  vele összeépíteni. Egy trabant motoros trájkot össze lehet hozni kb. 200e Ft-ból. 

 

Nekem is egy termikvadász gépem van, eléggé speciális konstrukció, én terveztem és magam építettem. Gyakorlatilag egy motoros heveder, amiben ülve repülök, de én kerekekről startolok, mert nem szeretek egy légcsavarral a hátamon lábról startolni.

Néhány képet és videókat találsz ezeken a címeken: http://www.slippy.hu/gallery/woodoo

http://woodoo.matrix94.hu

 

A szárnyam egy 14,5 m2-es gyalogszárny, kb. 100e Ft-ért lehet hasonlót kapni. A beülőt kb. 400e Ft-ból lehet összehozni. A legdrágább alkatrész a motor, kb. 250e Ft-ba került, de csak 7 kg a súlya, és 15 Le a teljesítménye.  Az én gépem leállított motorral, becsukott légcsavarral és behúzott futóval kb. 1 m/s-al merül, nagyon jól lehet vele termikelni. Ha meg esetleg lerohadok újraindítom a motort, és keresek egy másik termiket.

 

Lehet kicsit soknak tűnik a 400e Ft, de most kezdtek el itthon forgalmazni egy lábról induló motoros hevedert, aminek az ára 1,3M Ft, ehez képest az én gépem elég olcsó.

Előzmény: kopaszgyik (353)
T.o.m.i Creative Commons License 2005.02.18 0 0 354

Sziasztok!

 

Hátha valaki még nem látta, jó kis sárkányos videók

itt.

kopaszgyik Creative Commons License 2005.02.17 0 0 353

Szerbusztok!

 

Szeretném megtudni, BP-n vagy környékén hol, kitől és kb. mennyiért lehet megtanulni repülni és hogy kb. mennyibe kerül egy egyszemélyes, termikképes felszerelés (akár használtan is).

 

Köszönet!

 

gyik

twoa33 Creative Commons License 2005.01.03 0 0 352

Én meg az év utolsó napján összehoztam a társaságot egy nagyon jó helyen. Sima év végi mókának indult és rendes kis találkozó lett belöle.

Fotok: www.auner.fw.hu -n egy kis elözetes:).

WooDoo Creative Commons License 2004.12.31 0 0 351

Az év utolsó napján sikerült egy jót repülni, BUÉK!

 

WooDoo Creative Commons License 2004.12.25 0 0 350

Miért ragaszkodsz a Cv2 motorjához? Ha az a lényeg, hogy 4 ütemű motorod legyen, szerintem sokkal jobb a Suzuki 1000 ccm-is 3 hengeres motorja. Az USA-ban sokan használják ezt a tipust UL gépekben, ott Geo néven árulják.

A motor teljesen alumínium, szárazon 45 kg, + hozzájön még kb. 15 kg hűtő, hűtővíz, olaj, generátor, stb.

Mivel a suzukik szinte soha sem romlanak el, elég könnyen be lehet szerezni egy ilyen motort, nekem legutóbb 50e Ft-ért ajánlottak egyet minden elektronikával együtt. Akik már alakitották át ezt a tipust UL gépbe, a régebbi karburátoros változatot ajánlják, mert az a legkönnyebb, és könnyű tuningolni. Tuning nélkül 50 Le a teljesítménye, ami kb. annyi, mint a Rotax 503-nak, átlagos pilótának, nem túl nehéz utasssal bőven elég.

Ha csak egyedül akarsz repülni, esetleg termikelgetni is szeretnél, inkább egy könnyű egyszemélyes trájkot kelllene építened, egy 20-25 Le-s motorkerékpár blokkal. Neked biztosan nem okozhat gondot egy trike építése. Én ugyan nem vagyok gépész, de saját magam terveztem és építettem a gépem.

 

Előzmény: jonathan (349)
jonathan Creative Commons License 2004.12.23 0 0 349

Sziasztok!

Magamról bemutatkozásképpen: Eddig csak vitorláztam, összerepültem pár száz órát. Repülőgépszerelőként dolgozom, a munkahelyem mellett  nincs lehetőségem vitorlázni, viszont régen vágyom egy önerőből felszállni képes légbenjáró szerkezetre. Az egyik kollégám vett egy trabant motoros sárkányt, és én is kedvet kaptam a sárkányozáshoz. Viszont személy szerint nem vagyok megbékélve a kétütemű motorokkal, ennek korábbi személyes okai vannak. Viszont az emlékezetem szerint valaki-valakik már szereltek Citroen CV-2-es kacsa motort sárkányba, igaz, hogy csak együlésesbe. A megoldásai nagyon tetszettek, az fogyasztásával is meg lennék békélve, mint az egyik leginkább figyelembe veendő költség. Viszont már nem emlékszem, hogy hol láttam a gépet, és kit tudnék megkeresni a szerkezeti megoldások, beépítések ügyében.

A segítségeteket kérem.

Tud-e valaki ilyen motorral felszerelt sárkányról, akinek a gazdája sagítene rajzokkal, vagy lehetőség lenne lefényképezni, leméretezni a motor beépítést? Esetleg üzemeltetési tapasztalatait megosztaná velem.

Előre is köszönöm, és mindenkinek boldog, békés ünnepeket kívánok.

Jonathan 

sarkanyos Creative Commons License 2004.10.17 0 0 348

Sziasztok !

 

Eladom Racer Gt rugózott Trike-omat, 3,5 éves BB-02 szárnyamat(kevés repült órával), valamint 1700cc VW motoromat.

A trike beépített üzemanyagtartályos.

A motor 130-160 kg között tol, fogyasztása 8-9l/h, kéttollú fa sróffal van szerelve.

Sajnos megválok tőlük , mivel Én is UL-t építek.

 

nemezis@puhasoft.hu

 

Üdv:

sarkanyos

WooDoo Creative Commons License 2004.09.30 0 0 347

A sárkányrepülés és a siklóernyőzés nem tilos, de ezek motoros változatai (motoros sárkány, hátimotoros ernyő) a környezetvédelemre való hivatkozás miatt be van tiltva Ausztriában. Legalábbis nekem ezt mondták a klubtársaim, akik körberepülték Magyarországot az országhatáron kívül motoros sárkánnyal. Ausztrián is keresztülrepültek, de a légiirányítóknak nem mondták hogy sárkánnyal mennek.

Előzmény: borzoll (345)
navati Creative Commons License 2004.09.28 0 0 346
Kedves hsoma!

www.aeromed.org

Üdv: Attila
Előzmény: hsoma (341)
borzoll Creative Commons License 2004.09.28 0 0 345
Hello, Mióta tilos a sárkányozás Ausztriában?
Előzmény: WooDoo (344)
WooDoo Creative Commons License 2004.09.18 0 0 344

 

Kicsit túlzó a cikk, annyira nem egyedülálló ez a gép. Az oroszok már több mint 10 évvel ezelőtt csináltak hasonlót. A trike légellenállása valóban sokkal jobb mint pl. egy Jet Star-nak, de a szárny továbbra is egy hagyományos flexibilis sárkány. Hiába áramvonalazzák a végtelenségig a trájkot, ha a szárny siklószáma alig haladja meg a 10-et.

 

A sebesség is inkább a szárnytól függ, a 120 km/h utazósebességet nálunk pl. 3 sárkány is tudja a klubban, pedig azok itthon készültek. A trike 11M Ft körüli ára irreális, ennyiér már "igazi" repülőt is lehet venni.

 

Egyébként nekem nagyon tetszik a gép, de amíg a szárnyakat nem fejlesztik tovább, addig inkább csak dekoráció egy ilyen trike. A gyalogsárkányokon pl. már 10 éve eltüntek az árbócok!

 

Ami még érdekes, hogy Ausztriában TILOS motoros sárkánnyal repülni!

Előzmény: lesifotos (343)
lesifotos Creative Commons License 2004.09.17 0 0 343
twoa33 Creative Commons License 2004.08.26 0 0 342
Rotax áttételt keresek!  Amíg nem tudok szerezni nem tudok repülni.... :(
hsoma Creative Commons License 2004.08.07 0 0 341

Fiúk!

 

Vhol fennt voltak a neten a polgári repülőorvosi minősítés feltételei, most viszont nem találom őket. Ha bárkinek bármi infója van erről a lapról, kérem írja le

 

Üdv, és előre is kösz: hsoma

Vízálló Creative Commons License 2004.08.02 0 0 340

Eladom BB-02 Serpa típusú sárkányrepülőmet.

Repült idő: 1 perc.

Motor: kb 500 óra, tavaly volt felújítva

Légcsavar: fa, kb 5 óra

 

Kép itt: http://www.sailing.hu/files/49429.jpg

pegazus3717 Creative Commons License 2004.06.11 0 0 339
Üdv Mindenkinek !

Eladó: 'A'keretes Trike Molson motorral, 2003-ban felújított
kifogástalan állapotban.
Esetleg 2 személyes trike-ra csere is érdekel.
Megtekintheted: http://j2nagy.freeweb.hu/index.html
(032_hi.JPG,034_hi.JPG)

Email: jano.nagy@vipmail.hu

Vízálló Creative Commons License 2004.06.11 0 0 338
Velem csak egyszer fordult elő, hogy ellenőrizetlen géppel szálltam fel. Miután észrevettem, hogy az összerakótársam elfeletette a bal oldali alsó latnikat betenni, és az utolsó 3 felsőt sem kötötte be, -ezért szépen libegtek a madzagok reptében- megfogadtam, hogy minden alkalommal átnézem. Ma már rutinból kukkolok, még kigurulás közben is. :-)

Előzmény: WooDoo (337)
WooDoo Creative Commons License 2004.06.09 0 0 337
Nekem is sokszor csak a levegőben jut eszembe, hogy át sem néztem a gépet start előtt....

Most hogy több gép van a hangárban, előfordul hogy a kipakoláskor egymásba akadnak a szárnyak. Egyik alkalommal sikerült az egyik gép szárnyvégével a másik szárnyvéghatárolóját beakasztani a latni alá. Természetesen a gépet nem nézték át a start előtt (mikor leszálltunk még jó volt...). Elemelkedés után viszont rögtön észrevette a pilóta hogy valami gond van, szerencsére le tudta tenni a gépet, nem sérült semmi. Azóta legalább a szárnyvéghatárolókat megnézzük.

Előzmény: Vízálló (335)
sarkanyos Creative Commons License 2004.06.09 0 0 336
Sziasztok !
Eladó egy BB-02-es nyitvatárolt szárny, 4éves,kevés repült órával,+ gt racer trike.
Érdeklődni:06-30-222-99-33

sarkanyos

Vízálló Creative Commons License 2004.06.09 0 0 335
Elmegyek hozzátok látogatóba... és ott is maradok. :-)))

Már annyira megszoktam a szerelést, hogy szerintem hiányozna. Meg aztán, így biztos, hogy minden alkalommal átnézem a szárnyat. Egy hiba sem maradhat rejtve.
A régi vicc jut eszembe, amiben a kislány kéri az apját, hogy meséljen azokról az időkről, mikor még fel kellett állni, hogy a TV-n csatornát válts.

Előzmény: WooDoo (334)
WooDoo Creative Commons License 2004.06.09 0 0 334
Ha látogatóba érkezik hozzánk valaki más reptérről, el vannak hűlve, hogy milyen kényelmes dolgunk van. Régebben 8-9 gép volt a hangárban, akkor még járó motorral is lehetett bent közlekedni. Most 12-13 sárkány van bent, ennyi még elfér úgy hogy nem kell levenni a szárnyat a trájkról.

Több klubtársam is azt mondta, hogy abbahagyja a sárkányozást, ha szét kell szedni a gépet a tárolás miatt, ezért most szóba került a létszám maximálása. Ez számomra eléggé furcsa, mert én azt szeretném ha minnél többen repülnénk, legfeljebb a kevesebbet repülő pilóták kerülnének hátra, vagy esetleg nekik kellene levenni a szárnyat. Nekem egyébként nem szokatlan a szerelés, mert a gyalogpilóták naponta többször is kénytelenek nyitni-csukni a szárnyat, de a motoros klubtársaim úgy megszokták az összeszerelve tárolt gépeket, hogy el sem bírják képzelni milyen lehet amikor még a szárnyat is nyitni kell.

A gyalogszárnyakat egyébként elég jól megviseli a sok szerelés, régebben főleg a latnizsebek koptak el, meg a belépőt tette tönkre a köves talaj, de a korszerűbb (külföldi) szárnyakat állítva is lehet nyitni, azokra sokkal jobban lehet vigyázni.

Előzmény: Vízálló (333)
Vízálló Creative Commons License 2004.06.08 0 0 333
A szárnyat? Ehh... a trike-t is össze kell hajtogatni, ha egyáltalán be akarjuk vinni az ajtón! Ha 6 gép van bent, akkor a gyűlést az udvaron kell tartani mert nem férnénk be. :-/

Szerelés? Már eleve így tanuljuk/tanítjuk ezer éve. Legalább a növendékek megtanulják, és a csavarok is faszán bekopnak. :-)))

Most bontom le a saját garázsomat (80nm) itthon, annak az anyagából, plusz esetleg hozzácsapott cuccból akarunk egy viskót összetákolni egy ideiglenes helyen, bár az is mindössze 3 összecsukott gépnek lesz elegendő. Nehéz élet ez...

A siófoki elvileg nemzetközi, de szerintem a csőd a cél. Már saját határőreink sincsenek, úgy kell kihívni őket a közeli VÁMudvarról, ha külföldi gép érkezik. Nálunk kb egy gépen sincs rádió. Nem is nagyon lenne kivel kommunikálni, a madár se jár felénk. A toronyra meg a fene se kíváncsi. :-)

Előzmény: WooDoo (332)
WooDoo Creative Commons License 2004.06.08 0 0 332
A szárnyat nyitva tároljátok, vagy azt is össze kell csukni?

Biztosan meg lehet szokni, hogy ha repülni akarsz egy órával hamarabb ki kell menni a reptérre, de az sokkal jobb amikor csak kitoljuk a gépet a hangárból és már repülhetünk is.

Saját hangárt nem tudtok építeni? Nemrég láttam egy hirdetést a sarkanyrepules.lap.hu-n, ahol fóliasátorhoz hasonló hangárt árulnak. 4 gép fér el benne nyitva.

Nálunk az a gond, hogy megpróbálják a repteret úgy üzemeltetni, hogy a nemzetközi előírásoknak is megfeleljen. Egy nemzetközi reptéren elég szigorúak a beléptetés szabályai, más kérdés, hogy nálunk alig van forgalom. Amikor kötelezővé tették a reprádió használatát, sokan háborogtak miatta, de végül mindenki megvette, most meg sokszor jó hasznát vesszük, amikor egymást keressük a légtérben. Szerintem a mostani beléptetési rendszert is hamarosan megszokjuk, és ha a nagygépes forgalom nem fog ugrásszerűen megnövekedni, még jó pár évig fogunk Debrecenben repülni. Bár ha a transzponder használatát előírják, akkor szerintem eljön mindenki, mert a transzponderek árából tudnánk venni egy akkora földet, ami egy ul reptérnek bőven elegendő lenne.

Előzmény: Vízálló (331)
Vízálló Creative Commons License 2004.06.08 0 0 331
Fegyveres? Ez tényleg kemény!

Nálunk is vannak hangárgondok, pedig csak egy koszlott putriról van szó. Külön fizetni kellene a tárolásért, tehát itthon tartjuk a biciklit. Szóval, gondok mindenhol vannak. :-(

(Miért utálják a motoros sárkányosokat majd' mindenhol?)

Előzmény: WooDoo (329)
petiapo Creative Commons License 2004.06.08 0 0 330

Sziasztok!

Gondoltam hátha valakit érdekel.... Van egy eladó 1 üléses trike -om, trabant motorral, áttétellel, légcsavarral, műszerekkel stb. Az ára 90 000 Ft. Ha valakit érdekel, akkor hívjon a 06-20-333-81-83 -as számon!

Üdv!

WooDoo Creative Commons License 2004.06.07 0 0 329
Hát még azon milyen jól mulatnál, amikor a debreceni nemzetközi reptéren a fegyveres őrség leszállít a robogóról, mert csak tolni lehet a gurulóúton.

Csak a hangár miatt hagyjuk magunkat szivatni, mert ingyen használhatjuk, és 10 sárkány kényelmesen elfér benne nyitva. Régebben még tolni is lusták voltak a pilóták a gépeket, járó motorral közlekedtek a hangárban.

Nem tudom meddig tűrnek még meg bennünket a reptéren, én már gondolkodom hogy a 4 hektáros birtokunkon kialakítok egy privát repteret. Csak a biztonságos tárolást kellene megoldani, mert nálunk elég sok a "megélhetési bűnöző".

Előzmény: Vízálló (328)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!