A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Köszönöm szépen a segítséget, már rémlik valami! Én, csak a 6-ost használtam örröké! :) meg néha elvétve a többit is, de azért köszi, hogy kijavítottad! :)
A 34-es régóta az Újmegyerire jár, csak nem ezen a vonalon ment Békáson, hanem tovább ment a Királyok útján, majd a Hadriánuson be. Ezelőtt meg a Királyok útján volt egy fordulója, vmi üdülőnél. (és 2008-ig a Szentlélekre járt ugye)
Azért, mert a 42-es 20 percenként járt, csúcsban 15, este 30, a 134 sűrűbb. Ráadásul a 42-es időnként volt szólósítva, pl. hétvégente, mert sosem volt egy kihasznált járat, mindig napirenden volt, hogy legyen inkább szóló.
Oké, már rég volt az. :D és rájöttem, azért írtam le. :D Régen mi volt a vége a 34-esnek Békás fele? Emlékszek valami kis utcákon járt. Ha régen a 42-es ugyan azon az útvonalon csuklós volt, akkor most miért nem lehet a 134-es is csuklós? :O
Sehol nem írtam, hogy tömegével vettek a svédek S91-est, tehát nem tudom mire vélni a gondolatod azon részét, hogy "erős túlzás".
A magam részéről csak annyit írtam kicsit finomabban, hogy ostobaság azt állítani, miszerint az S91 szar és drága.
Kezdjük ott, hogy mi az, hogy drága. Mikkel számolt a topiktárs egy ilyen jelző leírása előtt?
Az meg, hogy szar, hát azt az üzemeltetők eddigi véleménye tudomásom szerint nem támasztja alá. A svédek sem rendeltek volna újabb példányt, ha tényleg baj lenne vele.
Akkor mondom úgy, hogy az akkori 34-est ma is 34-esnek hívják. Csak a két végén meghosszabbodott. A 42-est 134-esnek hívják. Békásmegyer és a Szentlélek tér között egy az egyben azon az útvonalon jár.
Nem. Én a sima 34-esre gondoltam :D :D Azon volt a BPO-845, és a BPO-879 boccs :D nem a 134 :D :)) Való igaz, hogy régen a 42-esen csuklósok mentek, és a 34-es is csak a Szentlélek térre járt be és az Árpádhoz, csak a 106-os járt, de én jelenleg a sima 34-esre gondoltam, ott voltak ezek törzs kocsik :) Ahogy a 08-48, és a 08-47 anno a sima 6-os, és a 206-os, és nagyon sokat a 18/218-as kocsija is volt. :D *.*
1. Lehetne akár 4 ajtó is rajta, ha mérete - és tömege - miatt tele kell székezni, hogy ne lépje túl a 12 tonnát.
2. Nekem semmi bajom az EN9,5-essel, csak nem a Várba való, a teleszékezése meg egy elvetemült ötlet.
3. Az Ikarus 405-ösön is két ajtó van, az egyik ebből egy felszállósávos. Nem ezt kritizáltam, hanem a maradék helyek teleszékezését, kicsi szarkazmussal.
Így már remélem érthetőbb. Többet meg nem írok, csak ha vett a BKV a típusból. (Ok: a topic neve).
Meg nem ártana esetlen a jelenlegi 4-nél (csuklós esetén 6-nál) több dobogó nélküli ülés. Az új Solaris Urbinonál a dobogó nélküli ülések száma szólónál 16, csuklósnál 20!
"De azért abba is érdemes bele gondolni hogy az FGY egy őskövület technika,és már ki van öregedve, nem biztos hogy olyan egyszerű javítani, mint gondolná az ember…"
A 83259 számú hsz-on látható hiba javítása rendkívül bonyolult.
Le kell bontani a kijelző hátsó fedelét, és a vezérlő panelen egy kapcsolót át kell kapcsolni.
Mivel pályáznának ugyan, nincsen olyan típusuk E6-os motorral ami Pesten jó lenne :D A Citadellt természetesen a végére hagyják, ott gondolkodni is kell a motorsátor miatt.. :D
én a régi homlokfalasok esetében nem erőltetném azt a fekete csíkot, inkább maradjon csupasz
Először nekem se tetszett, de egész megszerettem. Szerintem ad egy karaktert az elejének. Az MCA-006-ról nekem nagyon hiányzik, olyan buta tőle az arca.
Az újaknál pedig a lámpafészket szürkére ahogy az MPW-s gázosoknál és kész!
Tudom hogy nem kívánságműsor, de én a régi homlokfalasok esetében nem erőltetném azt a fekete csíkot, inkább maradjon csupasz... Az újaknál pedig a lámpafészket szürkére ahogy az MPW-s gázosoknál és kész!
Akkor már inkább jöjjenek econellesítve, úgy még ki is néznek valahogy.
Amúgy ha a Kravtex buszokat akar gyártani, akkor nem ártana elindulni a tendereken. Anno azt mondták, hogy ők maguk pályáznának saját buszokkal egy kiszervezett garázs üzemeltetésére. Ha már a nagy tendereket elmulasztották, akkor pályázzanak a 25+10 darabos kiszervezős miditenderre!
Most, hogy ugranak a Karsanok, automatikusan jön a tender 2. helyezettje (S91), vagy új tendert kell kiírni?
Ezt azért így nem mondanám. Cinkotán sok 435-ös kijelzője rossz (11-33, 05-57, 19-09 stb.), sőt a Volvókon is egyre gyakrabban látni táblát. 412-es fronton valóban javult a jó-rossz FOK-GYEM arány, de ezen is inkább a selejtezések segítettek. Ha már selejt: más kocsi is búcsúzik a 04-79-vel együtt?
Ki gondolta volna anno, amikor a 442-t, vagy a 444-et selejtezték, hogy ennyivel túléli garázstársait. Azért sajnálom! Kedvenc ráncosom volt a 20gy-n, 30-on. :(
Lacus, ha már itt vagy: van szándék a skyblue Van Hoolok esetében egy egységes arculat kialakítására? Ez egy doboz festéken és egy órán kívül többet nem igényel. Mire gondolok:
-Régi homlokfalasaknál egységesen fekete csík a lámpák közé
-Új homlokfalasnál a gyári szürke lámpafészek, ohne csík.
Még egyszerűbben: a 6-os MaCA mikor kap feket csíkot, és MiKLós mikor kap szürke lámpafészket?
Szándék szerint a BPO-479-es ráncajtós kocsi október 3-án utasforgalomban a 7E 24-es forgalmijában búcsúzik, míg másnap a 205-tel együtt délelőtt 11 körül egy fotósmenettel a T205 társaságában a Városligetben. Szombat este pedig lejár a műszakija, úgyhogy a BKV-nál az aktív pályafutását befejezi, egy korszak lezárul.
Cinkota az egy jó telephely, nem szoktak annyira igénytelenek lenni, mint Óbuda vagy az OFF Bogáncs.
Kelenföld se rossz, Dél-Pestet meg nem ismerem.
De azért abba is érdemes bele gondolni hogy az FGY egy őskövület technika, és már ki van öregedve, nem biztos hogy olyan egyszerű javítani, mint gondolná az ember...
Ezen "néhány" (FGY) kijelzőhibás dél-pesti kocsi alapján úgy látszódik, hogy senkinek nem szúrja a szemét, ha rossz egy kijelző, fogják táblatartó fel, aztán le van tudva a dolog. Az, hogy naponta küzdenek vele a KT-k szintén nem zavar senkit. Cinkotán pl. ugyanezen rendszerű (FOK-GYEM) kijelzők közel a teljes ottani FGY-s járműparkon üzemelnek, de ez az 5 telephelyből 1...