Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Mindenkepp 5 tagost. Csak azert is, mert lehet, hogy kesobb beszerelsz egy puffert es annak jobb a nagyobb teljesitmeny, na meg azert mert hosszabb fak fernek be es nem kell annyit cirkulaznod, vagy fureszelj, vagy akarami....
Nekem 5tagos Demrad van. Jol megpakolva bukkel es felulrol begyujtva, 7 legjobb esetben 8 orat tartja 60 fokon. 8 orat akkor eg ha nyersebb a fa.
Probáltam elektromos infrát.Baromi jó höérzetet ad mig megy.Haverom a mühelyébe(garázs) 2 db 1kw-ossal fütött mig ott volt.Elégedett volt vele.Volt kazán meg radiátorok is de be sem gyujtott.
Amugy jó lenne egyszerre mérni a 2 helyen mert azonos időben látod mi történik.Akkor egyértelmű a helyzet.10 perc alatt elég nagyot változhatnak a viszonyok.
Szerintem tul sok a huzatod.Nekem akkor csinálta ezt.Megy be a nagymenniségű hideg levegő,fel sem melegszik igazán,ezért a 200 fok,és gyorsan ki is megy a kéményen,azért alig hül vissza.Ha van füstpillangód fojts rajt kicsit.Ha nincs vedd vissza a huzatot kicsit.Feljebb kell mennie a kazán utáni füsthődnek.300-400 is lehet ha közel méred.
Ma kipróbáltam a fűtést faháncsal (elég poros) és azt vettem észre, hogy nagy darabokba áll össze és nem ég ell hamuvá! ez vajon mitől lehet? Hogy tudom ellenőrizni a huzatott, hogy megfelelő e?
Próbálom értelmezni, amit írtál. Tehát ma inkább sugárzó. Egy pici radiátor hogyan sugároz a szoba másik feléig? Vagy elég ha a kivűlről támadó hideget lekezeli? Gondolom azért teszik az ablakok alá. Én azt gondolom, hogy azért a mostani radik is felmelegítik a levegőt az egész helyiségben, mégpedig úgy, hogy az mellettük/rajtuk keresztül lentről felfelé áramlik. De az tény, hogy sokkal kevesebb bordájuk van. Ki érti ezt? A mieink alulméretezettek szerintem.
Gondolom nem rögtön, hanem fokozatosan. Mindegy nem annyira lényeges, ki kell tapasztalni hogy műk.
A méret magyarázatot köszi. Igazából nem annyira lényeges, ha van hozzá való szelep, amire rá lehet ültetni. A szelepről tudsz többet? 1/2" vagy nagyobb? Esetleg nem ismersz olyat, aminek az érzékelője "csőbe beültethető"? Ha nem találok, jó lesz ez is.
Lehet, hogy igazad van, de ez a Herz féle konfig megvan max 10e-ből és egyszerű, mint a faék, a mágnesszelep meg inkább 20+. Csak a bumszli érzékelő nem tecc. Nem tudom elképzelni mennyire jól mérne ha csak rá van szorítva egy rézcsőre kivűlről. Persze lehet, hogy oké így. Sőt akár azt is be lehet lógatni a bojlerba:) (Ha befér.) Na még gondóxom.
Sorosan? Tehát a radiátorok felé menő gerinc átmegy a bojleren és utána a radiátorokhoz?
Én a primerbe tenném, ahol lehet túlmelegedés. Bár szerintem a radiátor körön is, mivel ott is elszalad a 80 fokos víz. Nem biztos, hogy kell egy bojlerba annyi. Meg minek menjen át rajta, ha már nem kell tovább fűteni? Bár lehet mögé tenni egy VTA-t, azzal biztonságossá tehető a kilépő melegvíz. Azt meg pont most akartam eladni.:)
Mire zárna? Ez elektronyos. Egyszerűbb nincs? Belógatok egy érzékelőt az egyik csőbe, ami a kapillárissal vezérelve elzár egy szelepet picit arrébb. Vagy ilyen nem létezik csak ilyen bumszliban?
Szerintem mindkét szelep esetében túl magas a nyitási hőmérséklet. Hidrováltóval vagy hőcserélővel kellene alacsonyabb hőfoklépcsőre váltani a szekunder (radiátoros) részt ill ha a kazán is egyből műanyaggal van kötve, azt ki kell cserélni acélra vagy rézre (bár én a rezet nyílt rendszerbe nem ajánlom) ill. hosszab távon egy puffert kellene beépíteni, a puffer után már 3 járatú termosztatikus szeleppel lehet védeni a műanyag csövekt, de vannak más megoldások is.
És az alumínium hővezető képessége is fontos, ugye, mivel a sugárzó hőleadás, (mint elektromágneses sugárzás) pillanatok alatt zajlik, azaz hamar lehűlnek a külső bordák, és ezért nem mindegy milyen gyorsan pótolható fémes hővezetéssel a hőveszteség a radiátorban keringő vízből.
"....ezeknek az volt a "bajuk", hogy magas előremenőre volta "kitalálva".."
Van benne valami, sőt, fogalmazhatunk így is....bár ez szerintem nem volt "baj", hanem adottság.
(ha ezért tetted idézőjelbe, akkor bocs)
Az, hogy a teljesítmény 80 fokra van megadva, az nem jelenti azt, hogy csak ezen a hőmérsékleten célszerű használni.
Régen valóban magas hőfokon használták, mert akkortájt konvektív hő volt a divat. Manapság inkább a sugárzó, és nemcsak a padlófűtésnél, hanem a radiátorosnál is illene hogy ez legyen, legalábbis.
Ezen most nem nyitnék vitát, Virágh elvtárs nyomán. :-)
A konvektív hőleadást mi is segíti? A belső bordázottság. A sugárzót? A külső, szabad felület. (főleg ami a lakás fele néz)
Na most a Radal ezért is szerencsés a sugárzó hő leadására, mert belső, (konvekciós) bordái egyáltalán nincsenek, ugyanakkor a külső felületét a harmonikaszerű kialakítás másfélszeresére növeli.
Most is 35-40 fok kereng benne, olyan itt a számítógép mellett, mint egy hatalmas anyamedve..:-)
A Radal radiátorokkal manapság olcsón túlméretezheted a hőleadóidat , emiatt alacsony hőfokon fűthetsz. Nekem ez műkszik nagyon sok sok éve, nyitottan, és rézcső nélkül, a legnagyobb megelégedésemre.
(Annyi hátránya van kétségképpen, hogy nagyobb helyet foglal.)
Itt van a 600 magasságú széria teljesítmény táblázata, ha kell, megvan a többi magasság is:
Csak vigyázz a teljesítményeknél, a 80 fokos fűtővízre van megadva!