Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.11 0 0 63215

Cinkotán a Volvo-bázison már sorakozik is jó néhány cseh Intouro magyar rendszámokkal és VB-logóval.

Ugyanettől a cégtől bérlik a DAKK-alvállalkozás 60 db Intouroját (NKV rendszámúak) is.

Előzmény: MCA-001 (63213)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.11 0 1 63214

"a komlói rendőrök nem helyszínelhettek, mert túl elfogultak lettek volna - állították a pécsiek."

 

Ezt nem a pécsiek állították, hanem konkrétan így rendelkezik a vonatkozó ORFK utasítás.

 

-------------------------

Ejnye-bejnye sporttárs.

Egy volán busz utasának miért kell tudnia, hogy mi a különbség a buszra felszállt - szolgálatban lévő rendőr - által mondottak és egy szabályzat között ?

Egyelőre azt tanítjuk a polgárnak, hogy hajtsa végre a rendőr utasításait, azokat ne kérdőjelezze meg.

Miért is kell(ene) megkérdőjeleznie egy az ügyben nem érintet volán autóbusz utasnak azt amit vele a rendőr közöl ?

Előzmény: FOMA (63212)
MCA-001 Creative Commons License 2017.04.11 0 1 63213

250 db használt elővárosi és távolsági menetrendi feladatok ellátására alkalmas autóbusz beszerzése bérleti szerződéssel

 

V.2.3)

A nyertes ajánlattevő neve és címe:

B & B Travel Személyszállító Kft.
Cinkotai út 34.
Budapest
1172

 

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:135521-2017:TEXT:HU:HTML&src=0

FOMA Creative Commons License 2017.04.11 0 0 63212

"a komlói rendőrök nem helyszínelhettek, mert túl elfogultak lettek volna - állították a pécsiek."

 

Ezt nem a pécsiek állították, hanem konkrétan így rendelkezik a vonatkozó ORFK utasítás.

 

"a megyéhez került a dolog. De az meg Pécsen van, túl közel, ők is elfogultak lehetnek." 

 

Ez meg konkrétan marhaság, egyszerűen nem megyei hatáskör. Szigetvár RK az teljesen oké volt ez esetben, bár lehetett volna, pl. Mohács is. Valszeg a legkorábban odaérő szabad közlekedési helyszínest küldték.

Amúgy meg ez a "mindenáron helyszíni szemlézni" egy létező, ámde hülye szabály, ha egyértelmű a szabálysértés, akkor a rendőr is nyugodtan rendezhetné betétlappal. Így is, úgy is megfenyítik, de legalább nincs feltartva néhány száz ember.

 

 

Előzmény: Törölt nick (63211)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.11 0 1 63211

Körözött személyes buszutam nekem is volt. A magyar verzió...

 

2009. január egyik sulipéntekje - aznap más járat esetében volt ez nekem fontos. Egy nagy, egész napos túra, BPD-favlva-Nagyatád-Csurgó-Barcs-Pécs-Bp. Aznapra az utolsó Pécs-Budapest járatot néztem ki magamnak...

 

Pécsváradnál fölszállt két rendőr, hogy keresnek egy körözött személyt, akiről az az információjuk, hogy Pestre igyekszik. Miután végigmentek a buszon, és nem volt az utasok között, még tisztázták a sofőrrel, hogy a miénk az aznapi utolsó pesti járat, akkor valószínűleg vonattal mehet, ha tömegközlekedik. Nem is haladtunk túl sokat, amikor a 6-os úton, amikor ugyanazt a rendőrautót viszontláttuk: keresztben az úton, egy másik autóval koccantak, amikor egy újabb információ-morzsa hatására hirtelen meg szerettek volna fordulni. A hirelen fékezésre kényszerített autón semmi sérülés nem látszott, a rendőrautó hátsó lökhárítójából egy kb. 3 tenyérnyi darab lent a földön. És a rendőr el is ismerte azonnal, hogy ő volt a figyelmetlen, de hivatalból ki kellett jönniük a kollégáknak helyszínelni. Mi meg csak álltunk, álltunk, álltunk, álltunk... Ja, és álltunk... A koccanás után másodikként értünk a helyszínre, nem volt meglepő, hogy mögöttünk több kilométeres kocsisor torlódott össze. Másfél óráig nem történt semmi azon kívül, hogy a rendőrök is és a másik autó vezetője is fölszállt hozzánk fölmelegedni és haverkodni a havas januári este hidege elől, illetve egy-két dohányos utastárs elszívott egy pár cigarettát a busz mellett. 

Közben a fejleményekről jöttek az információk: a komlói rendőrök nem helyszínelhettek, mert túl elfogultak lettek volna - állították a pécsiek. A pécsiek is túl közelinek bizonyultak, ezért a megyéhez került a dolog. De az meg Pécsen van, túl közel, ők is elfogultak lehetnek. Végül elindultak a szigetváriak. Ekkor valahonnan a sor végéből előkerült egy helyismerettel rendelkező sofőr, aki mondta, hogy legalább a buszokat és pótkocsi nélküli teherautókat ki kéne szedni a sorból és ráterelni a 6-os út régi, le nem takarított nyomvonalára, majd a buszok és teherautók után, ahogy azok letaposták az utat, lehetne indítani a kisautókat is. Nekünk ez nagyjából 1-1,5 kilométeres tolatást jelentett addig a letérési lehetőségig, ahol át lehetett jutni a régi nyomvonalra. 

Két órás késéssel érkeztünk meg utána mindenhová, sokaknak az utolsó csatlakozási lehetőség is elment. Így akinek könnyebbséget jelentett az, hogy olyan buszmegállóban szálljon le, ami hivatalosan nem megállónk az útvonalon, megálltunk.

Előzmény: rezgaras (63209)
dundalk Creative Commons License 2017.04.10 0 2 63210

Tanulság?

Ne kapjunk defektet ha körözött terrorista van a buszon?

Előzmény: rezgaras (63209)
rezgaras Creative Commons License 2017.04.10 -1 4 63209

Kis mese egy európai távolsági busz utazásról.

 

A lányomnak van egy francia barátnője, egy mosolygós, duci lány. Fejébe vette, hogy busszal megy Genfből Frankfurtba. Erre az elhatározásra nyilván anyagi megfontolások vezették, hiszen a buszút ára töredéke a vonatjegynek. Viszont a 600km-es távolságot a vonat (két átszállással) 6 óra alatt teszi meg, a busznak ehhez 9 órára van szüksége (az autópályáról betér a nagyobb városokba).

 

Az út rossz csillagzat alatt kezdődött. Nem sokkal Genf után defektet kaptak, elvánszorogtak a legközelebbi autópálya pihenőig és két órán át tartott, amíg a kiérkező szerelők rendbe rakták a buszt. Ezt több utas nem tudta kivárni és a csomagját kivéve lelépett – bizonyára vagy autóstoppal távoztak, vagy haverok jöttek értük.

 

Amikor beérkeztek Freiburgba két órás késéssel, a buszt egy csapat terror elhárító vette körül. Géppisztolyukat a buszra irányítva felszólították az utasokat, hogy a kezüket felemelve egyesével szálljanak ki a buszból. Majd azon nyomban beszállították őket a városi fogdába, ott tartották a társaságot 3 órán át (rácsok mögött). Ezután kiengedték őket és elmondták, hogy a buszon utazott egy körözött terrorista (nyilván fülest kaptak), de nem találták, mert azok között volt, akik a defekt alatt elhagyták a buszt (nyilván ő is fülest kapott). A busz több, mint 14 órás út után érkezett Frankfurtba.

trizs77 Creative Commons License 2017.04.10 0 1 63208

Mennyit fog megérteni ebből ?

Előzmény: Törölt nick (63207)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.10 0 7 63207

Arról, hogy vagy nem igazak azok, amiket általánosságként kijelentesz, vagy túlzol.

 

Először is. Szekszárd felé nincsenek tömve a vonatok, de még hogy tele vannak, az sem igaz. Van napi 3-4 diákjárat, amin mondjuk 40 felett van az utasszám (a 140 ülőhelyes uzsgyin, vagy 90-130 ülőhelyes Bz-n). Ezen felül van heti kb 7-8 vonat, ami jelentősebb távolsági forgalmat bonyolít. ("Tömve" a ritkítás előtt sem voltak.)

 

A vasutas topicokban arról írsz, legyen az előtte bármilyen bugyuta elképzelés is és bárki is írja le, hogy igen, fejlesszünk a vasutat, mert a buszok tömve vannak, tele vannak stb, függetlenül attól, hogy jártál-e már arra, vagy lennének releváns utasforgalmi adataid. A legjobb ilyen "aranyköpés" talán a Komló-Nagyatád járatra vonatkozó volt eddigi emlékeim szerint :)

 

Most meg utaztál egy Budapest-Balassagyarmat járaton, egyszer, amin voltak álló utasok. Hozzáteszem, péntek délután kb a legnagyobb csúcsidőben, amiről viszont azóta sem írtad le, hogy mennyien is voltak rajta, mennyire volt zsúfolt, volt-e esetleg mellette másodrész, annak milyen volt a kihasználtsága. Nem írtad le, hogy a Budapestről induló utasok hol szálltak le menet közben, mennyien mentek Balassagyarmatig. De azt egyből rávágod, hogy egy, azaz 1 zsúfolt (vagy annak mondott) busz miatt vasutat kéne felújítani.

 

Egy olyan vonalat, ami nem is ugyanazon a vonalvezetésen át megy Balassagyarmatig, nem ugyanazokat a falvakat szolgálja ki, és a hálózati adottságok miatt még olyan jó ráhordó-rendszereket sem lehetne rá szervezni. Szerinted, ha felújítanák a pályát, az nagyon jó volna és megoldaná az (szerinted létező) problémát.

Biztos is, ha a pályát megcsinálják, az mindig jó az utasnak, csak nem biztos, hogy megéri. Ha nem ugyanott mész és legalább nem ugyanolyan gyorsan, akkor a hajadra kenheted az egészet, mert lehet a buszon ugyanannyian lesznek utána is...

 

(Balassagyarmat felé a 75-ös vonalon lehet talán menni most 60-nal. A menetidő Vácig fél óra, onnan Balassagyarmat még 70 km, ezt kéne megtenni kb 70 perc alatt, hogy a busszal nagyjából versenyképes menetidőt fuss. Ehhez a megállásokkal együtt nagyjából 120-as tempó kéne. Egy jelenleg 60-as pályára. Ugye azt érzed, hogy a most 60-as nyomvonal nem lesz alkalmas erre? Szóval akkor most fúrjuk át a dombokat, hogy meglegyen a 120? Mennyibe kerülne ez?

Vagy mert azt hiszed, hogy bontott anyagokból "fillérekért" lehet pályát felújítani? (A 46-os vonalon mindez bontott aljakkal és sínekkel valahol 100 millió/km felett volt!) A nyomvonal korrekció meg nem filléres dolog, a drégelypalánki delta meg érdemben 5-7 percet hoz a konyhára, azzal önmagában nem nyersz semmit. De még ha a teáltalad filléresnek tartott megoldást is vennénk alapul, nagyon nagyon optimista esetben (ha az ívekhez sehol sem kéne nyúlni, ezt ezért kétlem) 8-10 milliárdért felérnénk Balassagyarmatra 80 km/h-ra felújítva kb 105-110 perc alatt. 15-20 perccel lassabban, mint most a busz. Az a busz, ami most óránként egyszer, a délutáni csúcsban meg vagy 3 alkalommal 30 percenként, kb 45-50 ülőhellyel elmegy. Szerintem nem olyan tuti ötlet, mint amilyennek látszik.)

Előzmény: -Smiley- (63205)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.10 0 1 63206

 

 

   5*

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (63204)
-Smiley- Creative Commons License 2017.04.10 -1 0 63205

off: Mire gondolsz tesó? Fejtsd ki légyszíves

Előzmény: Törölt nick (63204)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.10 0 4 63204

Te sportot űzöl abból, hogy a buszos topicban a vasútról, a vasutasban meg a buszokról állítasz valótlanságokat? :)

Előzmény: -Smiley- (63195)
nohab Creative Commons License 2017.04.09 0 0 63203

Május elejéig neki is van még papírja.

Előzmény: Racilaci (63151)
nohab Creative Commons License 2017.04.09 0 0 63202

Van több is, aminek később jár le a papírja mint ennek a kettőnek. Nagy végszükség kell ahhoz, hogy bármelyik még utcán legyen valaha, de tudtommal legalább kettő még állományban van közülük.

Előzmény: timetable (63140)
matteo14 Creative Commons License 2017.04.09 0 0 63201

+ elvileg a pincefalunál van csatlakozás egy Baja-Császártöltés járathoz.
(Nézd, nincsenek illúzióim. A sulivasárnapos korlátozású helyközi járatok valamelyik irányba (vagy csak egy-egy szakaszon) mindig is csak "amolyan meghirdetett rezsimenetek" voltak. Sejtettem, hogy valami ilyesmi van a háttérben.)

Előzmény: Törölt nick (63200)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.09 0 0 63200

Ez valóban egy elég durva járat! Mondjuk csak iskolavasárnap közlekedik. A kocsi császártöltési, de a kollégistákat be kell vinni Jánoshalmára, amire arra épp ott más járat nincs. 

Vegyük úgy, hogy a Jánoshalma-Császártöltés rész csak amolyan meghirdetett rezsimenet. Vasárnap délután valószínűleg nem sokan mennek Kalocsáról Császártöltésre, ahogyan munkanap este sincsenek valami sokan...

Előzmény: matteo14 (63198)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.09 0 1 63199

Papíron az 5966, Kaposvár-Lábod-Barcs vonalban szerepel Csurgó betérésként, ami 34,3 km, de a valóságban egyetlen sulipéntekes koleszos gyorsjárat van Csurgó-Kaposvár viszonylatban, ami megáll Nagyatádon, Lábodon, Mikén, Kadarkúton, Kaposmérőben, aztán Kaposvár, végállomás.

Előzmény: matteo14 (63198)
matteo14 Creative Commons License 2017.04.09 0 2 63198

Ha a kórósi buszt kilőtték, akkor én meg mondok egy 5370/379-et. A 30 kilométeres jegy mellé 42 kilométernyi betérés jár, ami mindössze két betérésből jön össze.

Ebből a drágszéli betérés 5, a jánoshalmi pedig 37 km extra utazás. Van az országban egyáltalán ennél hosszabb (18,6 km) betérési szakasz? (A leghosszabbak, amiket eddig láttam mind 13-15 km körüliek voltak.)

Előzmény: Törölt nick (63182)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.09 0 2 63197

Hasonló a szitu a Kaposvár-Fonyód vonallal is. Minap néztem a menetrendet egy ismerősnek, munkanap 11.00-re hogyan tudna Somogyvárra eljutni egy temetésre. 10.07-kor vonatpótló, 10.10-kor busz Kaposvárról. A temető a falu túlvégén, a vonatpótló 11.04-kor, a busz 11.01-kor ér a faluba. De évek óta ez a helyzet. A legtöbb vonat párhuzamosan halad a buszokkal. Azért, hogy a busz Bogláron, a vonat Fonyódon ad csatlakozást ugyanahhoz a vonathoz, fölösleges így bohóckodni, miközben a kettőt széthúzva egy nagyon jól használható menetrend jöhetne létre.

 

A 68-as út mentén meg már vonat sincs, de Balatonkeresztúrról Marcaliba eljutni munkaszüneti napokon van 20 percen belül 3, azaz három járat is, előtte, utána semmi sokáig.

Előzmény: -Smiley- (63195)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.09 -2 1 63196

De, ha már megy, akkor nem lehet minden mellekvonalon ugy alakítani a menetrendet, hogy megy mondjuk 4 óránként busz A-bol B-be, és a vonat ezen időszak között, nagyjából félidőben menjen?

 

-------------------------

 

De lehet.

Ebben igazad van.

 

Mivel azon a környéken a nem egyéni közlekedési eszközzel utazók kb. 90-95%-t a buszok viszik el, a vonat csak plusz, a vonat csak ajándék.

 

Mintha az M3-as metro vonalán naponta elindítanál egy db Dotto szerelvényt, mely menne két kört.

Gyakorlatilag mindegy mikor megy a dotto, azon nem a 3-as metro utasok utaznának, hanem a ráérők, épp arra járók, vagy a dotto ingyenes utazási igazolvánnyal rendelkezők.

 

Azon a vonalon, a vonatot évekig lehetne pótolni Ikarus-405-ös autóbusszal, és mindenkinek jutna ülőhely.

 

 

 

-Smiley- Creative Commons License 2017.04.09 0 1 63195

De, ha már megy, akkor nem lehet minden mellekvonalon ugy alakítani a menetrendet, hogy megy mondjuk 4 óránként busz A-bol B-be, és a vonat ezen időszak között, nagyjából félidőben Menjen? Igy az utas kapna 2 óránként valamilyen járatot amivel be tud meenni a városba. (ha nem marhák ülnének a KTI gittegyletben már rég meg lehetne ezt oldani akar egy közös bérlettel is, igy a vonaton is lenne utas, nem üresen kullogna a busz után)

Amúgy ezen vonalon ez az egy busz ami közvetlenül Gyarmatról jön, a többi Starjan, vagy Szécsényből indul, mig a vonat végigmegy az ipolyvölgyön, közvetlenül Gyarmatig, tehát azért van létjogosultsága.

 

Olyan ez, mint Szekszárd. Amíg le volt rohasztva a vasút, mindenki buszozott, most hogy rendben szedték dugig vannak a vonatok. Ha bontott anyagból rendbe szednék a pályát Vac-Gyarmat között, betaknának egy deltát Drégely elé jelentősen csökkenthető lenne a buszok zsúfoltsága, amivel kb mindenki, de leginkább az utasok nyernének.

Előzmény: trizs77 (63193)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.09 0 1 63194

A politika prímátusát, közösségi közlekedési ügyekben, még demokratikus országokban se nagyon kérdőjelezik meg, pláne nem diktatórikus országvezetés esetén.

 

Ha a politika azt kívánja, hogy járjon Magyarországon Felsőszölnök - Botpalád közforgalmú autóbusz járat, akkor a VOLÁN szakmának, közforgalmú autóbusz szakmának az a dolga, hogy minél jobban szervezze meg a Felsőszölnök - Botpalád távolsági autóbusz járatot.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.04.09 -1 2 63193

A fél napig semmi az barokkos túlzás.

 

De !

 

A Budapest-Litke egy távolsági járat, mely mellé valóban felesleges a most egy hétig járó vonatpótló.

 

De maga a vonat nem utasigények miatt közlekedik - mint remélem tudod - hanem bevallottan, nyíltan, szavazatszerző és szavazat megtartó politikai indokból.

 

A BZ billegését politikus akarta, akarja és becsületére legyen mondva ezt nyíltan vállalja is.

 

 

Előzmény: -Smiley- (63191)
-Smiley- Creative Commons License 2017.04.09 0 0 63192

Szóval a mi adónkból megy.... Miért nincs semmi semmivel összehangolva?

Előzmény: -Smiley- (63191)
-Smiley- Creative Commons License 2017.04.09 0 1 63191

Tegnap ismét bebizonyosodott, milyen gazdag ország vagyunk. Este az Ipoly menti Nógrádszakál mellett horgasztunk. Jött egy Volánbusz (Bp-Litke) kb 20 utassal, majd rá 2 percre az Ipolytarnóc felé közlekedő vonatpotlo. Aztán fél napig semmi nem jön Gyarmat/Szécsény felől. Jól van ez így? (A mi adonkvol

 

siófoki35 Creative Commons License 2017.04.08 0 0 63190

Akkor már több van... :)

Előzmény: Snake-Mojzi (63187)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.04.08 0 0 63189

Ha leszáll a kuncsaft Baksa világvárosában 46 szombat hajnali percnyi pihenő erejéig és átszáll az 5677/10 (Téseny-Pécs) járatra, akkor papíron egy perccel hamarabb beér Pécsre :)

 

Az előző hsz-hoz pedig egy kis helyesbítés:

Érinti Kórós fordulót a szombati, 5840/18 számú Vajszló-Siklós járat is.

Előzmény: htibor (63185)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.08 0 0 63188

Az se rossz. :) Az ilyen mindenhová betérő járatokkal könnyű hamar kipipálni, hogy itt is jártam, ott is... Így tartok ott, hogy már csak kb. 30 falu van hátra Somogy 246 településéből, ahol még nem jártam. De én sem szoktam túl lelkes lenni, ha az utazás nem csak ilyen "csapjunk oda a kilométereknek" jellegű túra alkalmából történik, hanem, mondjuk hullafáradtan mennék mihamarabb haza. Vagy - mint ma reggel - alhatnék tovább, ha nem tekergőznénk be mindenhová.

Előzmény: htibor (63185)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.04.08 0 0 63187

Valóban nincs túlkínálat:

 

Iskolai előadási napokon: 3 járatpár (5853/5, 5853/9 és 5853/15, illetve 5673/10, 5853/4 és 5853/8)

Tanszünetben munkanapokon: 2 járatpár (5853/9 és 5853/11, illetve 5673/26 és 5853/8)

Szabadnapokon: 1 járatpár (5853/13 illetve 5673/32)

Munkaszüneti napokon: 1 járatpár (5673/19 illetve 5673/14)

 

Az 5673 mező járatai Pécsről/Pécsre közlekednek (kivéve a tanítási napokon közlekedő 10 sz. baksai járatot), míg az 5853 mező járatainak végállomása Vajszló.

Előzmény: siófoki35 (63186)
siófoki35 Creative Commons License 2017.04.08 0 0 63186

És asszem Kórósról kb ez az egy szem busz indul naponta :D

Előzmény: htibor (63185)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!