Keresés

Részletes keresés

henngergely Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237284

Agyváltóval is kell általában váltani- persze vannak kivételek. Pl. Alfine Di2, Nuvinci Harmony...

Városi közlekedésre láncváltóhoz bőven elég elöl egy lánctányér.

Előzmény: orygabor (237281)
hbe Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237283

Ez a másik irány, amin gondolkodtam. Akkor viszont egyrészt szélesebb átfogású koszorú kellene hátra, mert nekem az a 12/7 közeli áttétel gyakran kell. A mostanin ez a középső keréken a 36/21, viszont a 48-on az már a 48/28, ami meg a második legnagyobb. Az kellene, hogy a 26 vagy a 28 a harmadik legnagyobb legyen, mondjuk 11-34. Illetve akkor hátul gyakrabban járnék a nagyobb fogaskerekeken, azzal meg a váltás lassabb, mert több fogon kell átkapni a láncnak. Meg mivel a három legkisebb kereket egyáltalán nem használnám, a kettő legnagyobbat meg nem az igazi, gyakorlatilag 4 sebességem maradna csak.

Ezért szimpatikusabb a 36-os kerékkel a 11-28 sor, mert ott a legkisebb kivételével lényegében a másik nyolcat érdemben tudnám használni kis lépcsőkkel, és pont van benne 36/21 is.

De igazából tényleg ez már túlcifrázása a dolgoknak, mert a mostani és a 11-28 sor között annyi a különbség, hogy a 32-es helyett van benne egy 13-as. Úgyhogy megyek egyelőre mostantól valamennyit csak a 36-os tányérral, és meglátom, hiányzik-e nekem az a 13-as egyáltalán, vagy meg tudom szokni így.

Előzmény: rezgaras (237282)
rezgaras Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237282

Nekem az az elvem, hogy lehetőleg elöl mindig a legnagyobb kerékkel megyek. Mert ez kíméli a láncot és a fogakat. Minél nagyobb az első kerék, annál kisebb erőt visz át a lánc egy adott nyomatékhoz - annál kevésbé nyúlik és kopik. Persze a két legnagyobb hátsó kereket nem szereti, akkor túlságosan keresztben megy.

Előzmény: hbe (237280)
orygabor Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237281

Sajnos a láncváltás városi közlekedésben tényleg kínkeserves, lassításnál nem elég fékezni, még a visszaváltásra is figyelni kell. Erre találták ki az agyváltót.

Előzmény: hbe (237280)
hbe Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237280

Én is tudom, hogy nem ez a világ legnagyobb problémája. Arról van szó, hogy el akarom kerülni amennyire csak lehet az első tányéron a váltást, mert jobban megtöri az egészet. Hiába nem megyek relatív sokat, a forgalom, útvonal és útviszonyok miatt rengeteget kell gyorsítanom, lassítanom, váltanom. Nem a végsebességgel van a gondom, a 36/12 bőven elég, sok is. Hanem azzal, hogy lassítás után hogyan tudok újra a lehető leghamarabb felgyorsulni, meg azokon részeken, ahol tudok többet menni, ott haladni. Ehhez a lassabb részeken a 48-as első túl nagy, a középső 36-ost használva meg hátul túl nagy ugrások vannak, legalább is én úgy érzem. Megyek 18 kilométert egy irányban, most megszámoltam, hogy ebben van 39 lassítás vagy megállás. Ha az átlagsebesség görbét berakom, talán jobban meg lehet érteni az egészet.



Az átlagos folyamatosan tekerhető szakaszhossz 450 méter, de a medián csak 300 méter. Érdemi folyamatos menet, ami mondjuk 1 km felett van, az van benne hat szakasz, látszik a görbén, összesen 7 kilométer. Ott nincs is különösebb gondom. Most azt már nem számolom meg, ez hány váltás, mondjuk átlag 2-3 szorozva a 39-et. Ennek most legalább az ötöde elől van, úgy is hogy a lassabb részeken a középsővel megyek, a gyorsabbon meg a naggyal. Ezt akarnám teljesen kiküszöbölni. De nem akarom tovább ragozni a kérdést, mindenkinek köszönöm, aki segített, jó visszajelzéseket kaptam, amit tudok használni.

Előzmény: henngergely (237279)
henngergely Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237279

Ne haragudj, de ezzel érdemben akkor foglalkoznék, ha havonta mennék 1000 km-t. Amúgy mtb-n most 11-13-15-18-21-24-28-34-40 sor van, elöl egy darab 38-as lánckerékkel. A "gyors" végén hajtottam már 45km/h-t síkon (38/13, a 11-t nem lenne értelme kapcsolni), emelkedőn a 38/40 elég a Budai hegységben is. 

Előzmény: hbe (237265)
xrami Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237278

Nem.

Amiről írok az tipikus női mozzanat. Akárhol lehetne.

Van zebra, van mellette sárgakockás bringaátvezetés ahol tekerni kell. Nőci ez előtt megáll, leugrik a bringáról és áttolja ahelyett, hogy tekerne. Ez így ott szabálytalan. Nincs elsőbbsége ott, csak a bringásnak, de annak is csak akkor, ha nincs tábla ami pont a bringást kötelezi elsőbbségadásra.

 

Ha sétafikálni akar, át kell battyogni a zebra elé és ott tolni a bringát, mert ott mehet át elsőbbséggel, hiszen gyalogosnak minősül.

Előzmény: qtc (237276)
rezgaras Creative Commons License 2023.07.12 0 0 237277

Amikor végigmentem Komáromtól Győrig, nem ment ott egy gyalogos sem. Hova is menne, ott a semmi közepén? Persze Gönyűben és környékén volt egy-kettő, de az kb. 4-5km a 40-ből. Ott pedig többnyire van külön járda is.

Előzmény: SzeZo (237262)
qtc Creative Commons License 2023.07.12 0 0 237276

erre gondolsz?

 

https://infostart.hu/belfold/2023/06/19/halal-leselkedik-a-biciklisekre-egy-obudai-keresztezodesben

 

Ő például nem tolta át. Áttekert.

 

Nos?

Előzmény: xrami (237274)
orygabor Creative Commons License 2023.07.12 0 0 237275

1. Megnézed mi a kínálat kazettából és hajtóműből. Az utóbbi egyszerű: 48/36/26 vagy 44/32/22. 2.Szerkesztesz egy táblázatot az áttételekkel a kínálat alapján, aztán a tapasztalat alapján kiválasztod a megfelelőt. Esetleg a hajtómű nagytányérját lecseréled 44-re.

Szvsz baromság egy trekkingre 48/11-es áttételt tenni. A 44/11 is sok. Leírásodból az derül ki, hogy gyakorlatilag az alsó három fokozatot nem is használod.

Sajnos a kínálat lehangoló ebből a szempontból, minden kazetta 11-el kezdődik. Egy 44-es nagytányérrel, vagy 36-os középsővel és egy finomabb alsó kazettabeosztással (11-12-13....) jó kombináció lehet.

 

Előzmény: hbe (237260)
xrami Creative Commons License 2023.07.12 0 0 237274

Az is aranyos amelyik a bringaátvezetésen áttolja, mert fosik áttekerni, éa lövése sincs a kreszről.
Ilyenkor a zebrán kellene neki is mennie.

Előzmény: főgóré (237271)
hbe Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237273

Nekem a bringázás elsődleges oka, hogy az alsó hátizmokat erősítenem kell. Az alternatíva az úszás lenne, de azt nem szeretem, kerékpározni meg igen. A legjobban a szint emeli a pulzusom amúgy. Síkon ezzel a géppel 2.66 áttétellel a 30-at gond nélkül tudom tartani 85-ös fordulaton, de különösen ha nincs szél, akkor egyértelműen jobban szeretek a 3-as áttétellel menni 75-ös fordulaton, és a pulzusom is alacsonyabb. Valahogy úgy érzem, könnyebben tudok ezen a normál utazón nyomatékból ott például gyorsítani, mint fordulatból. Kicsit többet megyek, mint 1000, inkább összesen 1200-1300, de csak öt hónap alatt, havi 200-400 között. Nem vagyok jó edzettségi állapotban, a mostani helyzetben ennyit tudok menni, a cél, hogy ne romoljon a helyzet. Aztán ha már a gyerekeket nem kell autóval vinni, akkor lehet fogok tudni majd többet.

Előzmény: Ati_66 (237268)
hbe Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237272

Köszi, a 11-28 variáció nagyon szimpatikus. Az 1.5 az extrém szűk fordulóra naponta kétszer kell befelé irányban, az 1.29 ritkábban kell, de inkább legyen, mint ne. Onnan lefelé lényegében tényleg nem használom, a 26-os tányért viszont nem is emlékszem, mikor kapcsoltam utoljára. Ez a 2.0 / 2.25 / 2.57 / 2.77 középrész nagyon jónak tűnik. Akkor az alap haladós a 2.77 lenne, ami 82-es fordulaton lenne 30 kmh, és tányér váltás nélkül tudnék menni mindkét irányban és közelebb is lenne.

Valószínű, az lesz akkor először, hogy kipróbálom az adott helyen, hogy hiányozhatna-e esetleg a mostani 48/14. Nem valószínű, mert erős hátszélben tudom csak néha picit érdemben meghajtani, de azért szoktam oda kapcsolni. A meglévő 36/11-ot tudom próbálni helyette, amit most nem használok, és emiatt egyelőre nem is kell változtatás ehhez. És ha ez jó, akkor a 11-32 helyett első körben mehetne hátra a 11-28, és még mindig nem lennék elől elkötelezve. De mondom szemre ez a 11-28 pont arra lenne megoldás, ami most zavar.

Előzmény: RadiX (237267)
főgóré Creative Commons License 2023.07.12 -3 0 237271

"kedvenceim" a zebra melletti kerékpársáv előtt tébláboló gyalogok.

nem tudom miért, de ezek mindig ott gyülekeznek.

ott van nekik a 3-szor-4- szer szélesebb zebra , de néhányan tutira odatévednek, de szemből is, ugyanúgy.

ha lenne nálam fa testápoló a hátukra baxnék egy akkorát!!!de nincs, így jól van , bazmeg, én meg megyek

rá a zebrára, miért ne mennék, hiszen üres .

ha olyanom van szólok nekik, néha visszaszólnak, na jól van , csá!

főgóré Creative Commons License 2023.07.12 0 0 237270

rájuk csengetsz, egyet, és félrehúzódnak, de bosszúból, mint a fransziáknál a migráncs, meg is késelheted

a csecsemőket, vagy mint lenin elvtárs a gyerekekkel, fejsimogatás helyett le is lövethette volna őket..

 

múltkor megyek kerékpárúton, előttem még távolabb egymás mellett két gyalog andalog rajta, a jobbra

2-3 méteres füves területtel elválasztott, de keskenyebb járda tök üres.

az helyett, hogy rájuk csengettem volna, inkább lekanyarodtam a járdára és azon tekertem tovább.

semmi veszteségem nem volt, soxor improvizálni kell.

Előzmény: SzeZo (237262)
Re:barbara Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237269

https://telex.hu/szepkilatas/2023/07/11/budapest-rakpart-kerekparut-kerekpartura-eurovelo

Tényleg konzolerkélyen lehet majd bringázni a budai Duna-parton

 

 

Apropó, ilyen "hosszanti híd a Dunán" már előkerült az érdi Sánc-hegy alatt is (Érd-Batta közötti szakasz) pár éve. Vajon ez a terv teljesen a kukában landolt?

 

https://index.hu/kerekagy/2016/10/08/kerekparos_hid_epulhet_a_duna_folott_hosszaban/

Ati_66 Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237268

A kor és a súlyod nem akadálya a magas pedálfordulatnak. Én is 85kg környékén ingadozom és 57 éves vagyok. Az izomzat jellege többet számít. Ha hamar emeli a pulzust a 80 feletti forgatás, azt edzéssel lehet kiküszöbölni. Nekem is sokat kell foglalkoznom azzal, hogy kényelmes és tartós legyen a 80 fordulat feletti tartomány pulzus emelkedés nélkül.

Évi 1000km bringázás viszont kevés hozzá, kb havi 500-600 km mellett már érezni a javulást pár hónap után.

Előzmény: hbe (237266)
RadiX Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237267

Én a helyedben meggondolnám, hogy szükséged van-e a 3x9 rendszerre annak széles áttétel átfogásával, ha ténylegesen csak kevés fokozatot használsz a tartomány közepéről. Számold ki, hogy elől csak a 36-ost meghagyva, és hátul egy sűrűbb kiosztású 9-es kazettával nem lennél-e boldogabb.

 

Mondjuk egy ilyennel: https://bikepro.hu/alkatresz_001/hajtas_79/lanckereksor_118/kazettas_9_seb_lanckereksor_121/shimano_cs-hg400-9_11-25-os_lanckereksor_9s

 

Kiosztás: 11-12-13-15-17-19-21-23-25

 

És akkor ilyen áttételeid lennének: 1.44 / 1.56 / 1.71 / 1.89 / 2.12 / 2.4 / 2.77 / 3.00 / 3.27

 

Aztán ha ez meg túl szoros, ki lehet számolni 11-28-al is:

 

Kiosztás: 11-12-13-14-16-18-21-24-28

 

 

Áttételek: 1.29 / 1.5 / 1.71 / 2.0 / 2.25 / 2.57 / 2.77 / 3.00 / 3.27

Előzmény: hbe (237260)
hbe Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237266

Csak a középső tányérral két gondom van. Az egyik, hogy nekem a 36/14 és a 48/18 közül egyértelműen a második a szimpatikusabb haladásra. A 85 fordulat nekem már a preferencia teteje, 85 kiló vagyok, 44 éves, jobban felmegy a pulzusom is, a kerékpár is nehéz. A másik, hogy a 36/14 és a 36/12 között nagyobb az ugrás, mint 48/18 és 48/16 között.

Előzmény: NAR (237263)
hbe Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237265

A 48/21 hogy ha még jó, akkor megpróbálom azt, hogy alapvetően hátul 21-nél váltok elől fel és le a mostani 18 helyett.
Akkor gyorsításkor a mostani 36/21-36/18-48/18 helyett 36/21-48/21-48/18 lenne. Fékezéskor bekanyarodás vagy megállás előtt megint csak jó, bár ott igazából mindegy, mert itt csak annyit tekerek, hogy sima legyen a váltás lassítás közben. A legjobban lassuláskor és haladáskor és kis lassítós kanyarban jön jól a 48/21, hogy a 48/18-ból ne 36/16-ba kelljen menni és vissza.

Előzmény: Pinyo (237261)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237264

"Gyalogosok közlekedése

21. § (1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie."

 

Az önálló, közúttal nem párhuzamosan futó kerékpárút is közút, melyre a fenti rendelkezés vonatkozik. Mivel sem járda, sem leállósáv, sem útpadka nincs, így a kerékpárúton fognak közlekedni - ezt nem tiltja semmi. Az más kérdés, hogy általában olyan amőboid alakzatban és intelligenciaszinttel közlekednek, hogy a búsba kívánja őket az ember. :(

Előzmény: SzeZo (237262)
NAR Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237263

Szerintem a 85-ös pedálfordulat alacsony. Szintén trekkinggel megyek, a középső tányér elég szokott lenni a 35-ös tempóhoz is (meg nem mondom, milyen áttétel, lehet, hogy 36x11). Pogacar a Puy de Dome 12%-os részén 97-es átlagfordulattal tekert (ez még nem a támadása volt, Kuss is azonos időt ment).

Előzmény: hbe (237260)
SzeZo Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237262

Kellenek a 3,5 m széles bringautak, hogy a két, babakocsit toló és vidáman cseverésző kismamát még viszonylag biztonságosan ki tudd kerülni. Nem hülyeség, amit írok. A BuBa-t még alig adták át, a biatorbágyi emlékmű híd környékén már ilyen akadályt kellett kerülnöm.

Kerékpárútról lenne szó, nem gyalog-kerékpárhibridről.

Előzmény: rezgaras (237259)
Pinyo Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237261

Nekem MTB-n van 3x9-es rendszerem, elöl 44/32/22, hátul 11-34. Ha elöl nagytányéron hagyom, akkor a felső 1-2 sebesség kivételével simán használom még. Tehát a te áttételeidet véve példaként a 48/24-et még simán használnám, a 48/28-at (utolsó előttit) feltételesen, ha még szép a hangja. A 85-ös pedálfordulat teljesen jó, egészséges, sőt szinte pörgetős az átlaghoz képest.

 

Előzmény: hbe (237260)
hbe Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237260

Sziasztok, egy nehéz trekkinggel járok, 3x9 váltóval, elől 48/36/26 Altus, hátsó 32/28/24/21/18/16/14/12/11 Alivio, a kerék 700-as. Évi 1000 kilométert megyek vele, városban és környékén, sok lassítással, gyorsítással. A váltással és a lánckerekekkel kapcsolatos a kérdésem. Elindulni 36/21-el szoktam, tehát elől középen, hátul a hatodik legnagyobb fogaskerékkel. Utána átmegyek 36/18-ra, ez eddig egyértelmű. És itt kezdődnek a problémáim, akkor is, ha tudok gyorsulni, tehát nagyobb áttétel felé mennék, és visszafelé is, mikor lassulok part vagy szél miatt, és csökkentenem kell az áttételt.
Gyorsításhoz két lehetőségem van. Vagy átváltok még egyet hátul, hogy 36/16 legyen, és akkor tekerés szempontjából folyamatosabb a gyorsulás, viszont akkor mikor utána megyek 48/18-ra, akkor egyszerre kell elől és hátul is nagyobb átmérő felé váltanom, és ez nem annyira sima váltás. Vagy a másik, hogy 36/18-ról egyből megyek 48/18-ra. Ekkor nagyobb tekerés szempontjából az áttétel ugrás, de nem kell az első és a hátsó keréken egyszerre váltanom. Évekig ezt a másodikat csináltam, mert a 48/18 az, amivel a legtöbbet tudok menni az én erőállapotomban és alkatomban. Próbáltam csak a középső keréken is maradni, de a 48/18 nekem sokkal jobb érzés, mint a 36/14, tehát ezt elvetettem. Ha jó az út, akkor 27-33 körül szoktam menni, szél meg apró emelkedő lejtő függvényében, és 48/18-on vagy kisebb részben 48/16-on.
Ami miatt most ezen is elkezdtem gondolkozni, az az ellenkező irány, mikor lassulok, enyhe emelkedőn, szembe szélben, és a 48/18-nél érzem, hogy könnyebb kellene. Régebben ilyenkor automatikusan hagytam az első keréken, és hátul váltottam, és mentem tovább 48/21-el, de ez nem tudom, mennyire tesz jót hosszú távon már a váltónak meg a láncnak. A másik lehetőség pedig a gyorsításos irány fordítottja, 48/18-ról 36/16-ra, azaz elől és hátul is a kisebb kerék felé váltani egyszerre. Ez a kisebb kerék felé váltás talán simább, mint elől-hátul is a nagyobb felé váltani, de nem tudom, ez mennyire gáz.
Szóval mit ajánlanátok inkább? Vagy gondolkozzak másban, bármi javaslat? Szoktam még néha a 36/24-et is használni, de azt a 2x100 métert ki tudnám tekerni a 36/21-el is, az annyira nem kritikus. Tehát valami ilyen lenne az ideális áttétel sor, hogy kb. 1,7/2/2,3/2,65/3/3,4 és a mostani fő gondom a 2,3/2,65 részen van, a kisebb meg a 3/3,4 részen. Pedálfordulaton valamennyit tudnék változtatni, de pörgetni nem szeretek, 30-nál a 48/18-ról már inkább váltanék, az meg ha jól számolom, kb. 85-ös pedálfordulat. Olyan 28 körül kezdem érezni, hogy jobb lenne már a 48/16, az síkon jó, de nagyon enyhe emelkedőn, de az se jó, kapcsolgatok oda-vissza.
Remélem, valamennyire érthető volt, és azért kérdezek, mert ilyenkor az ember hajlamos nem látni a fától az erdőt. Hajtás változtatás szóva jöhet, mert most nemsokára amúgy is kellene már rajta egy nagyszerviz sok szempontból is. Országútira vagy fitnessre nem tudok átállni útminőség miatt.

rezgaras Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237259

Én igazán nem vagyok a rohadt széles kerékpárutak támogatója (a komárom-győri, kb. 3,5m széles bicikliút egyértelműen esztelen pazarlás), de kíváncsi vagyok, itt mit lehet összehozni. Nyilván lesz valami magas korlát is. Hol és hogy fogja keresztezni a rakparti utat?

 

Mondjuk a Főtér nagykocka köveit szívesen kikerülném rajta...

Előzmény: SzeZo (237252)
OMGod Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237258

egyedül az szempont, hogy el lehessen mondani, újabb 500 m - 1 km - 2 km kerékpáros infrastruktúrát adtunk át.

 

 

Plusz, lsd alant.  Kicsit félve idézem, mert egy polfórumos topikból hozom, de sajnos _ez_ a "felsőbb szempont" is nagyon jellemző. :( 

 

A koncepció tehát ellenkező irányú: szűkíteni kell az autós útvonalakat, így lassabban tud haladni a forgalom, és esély van arra, hogy sokan az autózás helyett a tömegközlekedést választják (ezért csak olyan helyen lehet megcsinálni, ahol van valóban jó tömegközlekedés). 

Ez az értelme a kerékpár- és busz-sávoknak is. Ezek is forgalomlassító intézkedések.  

 

(töröljétek, ha itt tilos a politizálás) 

Előzmény: Ashi Valkoinen (237256)
Franky23 Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237257

Szia.Aki kioktatott téged,hogy kerékpáros gyorshajtás nem létezik az remélem nem bringázik.Ugyan is VAN!!!!!A kresz világosan megfogalmazza,hogy kerékpárral hol, mennyivel és milyen védőfelszerelésben lehet menni.Kerekpárút, közút,országút,stb.Mindenkinek tudni kéne ,ha közlekedik milyen szabályok vonatkoznak rá( gyalogos,bringás autós).

Előzmény: Ashi Valkoinen (237255)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.12 -1 0 237256

Anélkül, hogy a politikát túltolnánk, a fővárosi bringás infrastruktúrát nem a kormány fejleszti, hanem a főváros.

 

Ezeken a beruházásokon egyértelműen látszik sajnos, hogy a politikai haszonszerzés miatt gyorsan, megfelelő szakmai egyeztetés és tervezés nélkül valósulnak meg, és azért lesznek olyanok, amilyenek.

 

A sárga és piros festék nem kerül sok pénzbe, de egy közúti csomópontba hatékonyan integrálni a korábban nem létező kerékpársávokat igen. Látszik, hogy az nem elvárás, hogy a kerékpáros infrastruktúra védett, jól észlelhető és megfelelően integrált része legyen a közlekedésnek, egyedül az szempont, hogy el lehessen mondani, újabb 500 m - 1 km - 2 km kerékpáros infrastruktúrát adtunk át.

 

Ez nagyon nem oké, és a kivitelezésbe rendre csúsznak olyan hibák, amelyek megfelelő tervezéssel és előkészítéssel elkerülhetőek lettek volna (pl. a Villányi úton is előbb festették fel a kerékpársávot, majd pár napra rá szűkítették a belső forgalmi sávot, így a pár napon keresztül a külső autós forgalmi sáv keskenyebb volt, mint a legkisebb autó - ja, és buszok járnak benne... Ha előbb szűkíti a belső sávot, és utána veszi elő a sárga festéket, nem lett volna balesetveszélyes a kialakítás. Ez nem pénz kérdése lett volna.)

Előzmény: xrami (237249)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.12 0 0 237255

Élni és élni hagyni, ugye.

 

A part leginkább egy új, vízszintes, nem aszfalt burkolatért kiált, egy sárga csíkért és pár megfelelő tábláért kiált. Bőven elférne egy elválasztott gyalog- és kerékpárút, nekem őszintén szólva ma az sem világos, hogy ami ma ott van, az járda, gyalogút, gyalog- és kerékpárút, vagy éppen korlátozott forgalmú közút.

 

A gyalogosok között 30 km/h környékén szlalomozó idiótákkal pedig a megfelelő hatóságoknak kellene foglalkoznia, bár engem pár hónapja kiokítottak már, hogy kerékpáros gyorshajtás nem létezik, olyan nem lehet, azt csak az autósok csinálhatják. :)

Előzmény: SzeZo (237250)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!