Keresés

Részletes keresés

szarkbarka Creative Commons License 2011.01.05 0 0 50226

Hmm.. a cserélgetések során csak kézzel húztam meg. Na ezt is megnézem este.

 

Én is úgy gondolom, hogy nem valószínű, hogy mindegyik elromlana, de a jelek mégis erre mutatnak.

 

Köszi

Előzmény: nixon70 (50225)
nixon70 Creative Commons License 2011.01.05 0 0 50225

"cserélgettem a termofejeket, de nem használt, ezután kaptam egy olyan kupakot, és teszteltem azzal.

Ha a tűszelep lezár ha kupakkal zárom (kezd hűlni a radiátor), de a fejet nullára tekerve nem zár le, akkor a fej a rossz?"

Igen,abban az esetben,ha a fej koppig rá van húzva a szelepre.(fogóval,nyitott állapotban húzd rá a fejet)

 

"Mekkora az esélye, hogy vagy a fej, vagy a szelep rossz az _összes_ radiátoromon??"

Nem sok.

Előzmény: szarkbarka (50224)
szarkbarka Creative Commons License 2011.01.05 0 0 50224

cserélgettem a termofejeket, de nem használt, ezután kaptam egy olyan kupakot, és teszteltem azzal.

Ha a tűszelep lezár ha kupakkal zárom (kezd hűlni a radiátor), de a fejet nullára tekerve nem zár le, akkor a fej a rossz?

Mekkora az esélye, hogy vagy a fej, vagy a szelep rossz az _összes_ radiátoromon?? Ugyanis egy sincsen, amelyik az általad elmodottak szerint működne most. Vagy nem zár le kupakkal sem és/vagy nem zár le ha nulla (0) állásba tekerem.

 

Szarkabarka

Előzmény: nixon70 (50220)
halaloszto Creative Commons License 2011.01.05 0 0 50223

Ha ez egy uj kazan, akkor miert nem kerdezed meg a garancialis szervizet? Erre van pont!

 

vajk

Előzmény: Törölt nick (50221)
zetecR Creative Commons License 2011.01.05 0 0 50222

Ugyanilyen elbaltázott fűtésrendszerem van nekem is.

Épületgépész fickótól vettük a lakást (80 m2), ő tervezte ilyenre iszonyatosan kicsi radiátorokkal.

 

Mielőtt beköltöztük, kerítettünk egy fűtésszerelőt, aki a falon kívüli PVC csöveket besüllyesztette rézre cserélve a falba.

Amikor kész volt, közölte, hogy ez egy elég hülye megoldás, nem is szereti az ilyet, de mi kértük, hogy tegye a csöveket a fala... Nóóórmális?

 

A problémám az, hogy igazán meleget nem tudok vele csinálni.

A kazán FÉG C-12, gyakorlatilag folyamatosan megy (átfolyós melegvízzel hideg napokon kb 10m3 gázfogyasztás), hogy a szobatermosztátot 21 C-ra állítom. (Nem tudom érdemes lenne-e kicserélni a kazán -gondolom jó régi - saját termosztátját.)

65 C-os vízhőmérséklet mellett a 21 C-is épp, hogy eléri, de modjuk 23-mat már nem tudnék csinálni vele (pedig azóta már kicseréltük a radiátorokat nagyobbra).

 

Ami érdekes, hogy a kazánból kijövő és a visszajövő cső hőmérséklete között nincs egetverő különbség.

Ez normális?

 

Azt sem tudom, hogy a vízszivattyút gyors vagy lassú vízszállítási sebességre érdemes beállítani, ill. milyen intenzívre érdemes venni a kazánban lángot.

Előzmény: gyiapaci (50209)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.05 0 0 50221

Valaki esetleg abból a 47-ből, akik eddig megnézték?

Tipp, ötlet, hozzászólás, óhaj, sóhaj, bármi, egyéb...?

Előzmény: Törölt nick (50186)
nixon70 Creative Commons License 2011.01.05 0 0 50220

Tegyél a műanyag kupak alá 5-vagy 10Ft-os érmét,vigyázz,nehogy félrekapjon rá a kupak,hátha úgy kizár.

Ha kizár,a fej rossz.(esetleg a fejek cserélgetésével is kisérletezgethetsz.)

A termofejnek 0 állásban ki kell zárnia,ha jó a fej,illetve a szelep.

A szelepben lehet felsőrészt cserélni.

Előzmény: szarkbarka (50219)
szarkbarka Creative Commons License 2011.01.05 0 0 50219

Köszönöm a tanácsokat, ma este nekiállok ellenőrizni.

 

Egy másik dolog derült még ki. Nevezetesen, eddig kettő olyan tűszelepes fejet találtam, ami nem zár le. Gyanús volt, hogy az első kettő radiátor folyamatosan ontja magából a meleget, ezért levettem a termofejet, és azt a műanyag kupakot csavartam fel a helyére, teljesen ráhúzva. Na ezek után sem változott semmi, ugyanúgy fűtöttek tovább. Jól gondolom, hogy ez is negatívan befolyásolja a teljes házra nézve a hatásfokot?

ki lehet cserélni csak azt a tűszelepes részt, anélkül, hogy az öntött idomot kicserélném?

 

Ja és még valami: a termofejet, ha nullára tekerem koppanásig, akkor le kell zárnia teljesen, vagy átenged azért még magán meleg vizet?

 

Szarkabarka

Előzmény: gyiapaci (50212)
tangerine Creative Commons License 2011.01.05 0 0 50218

Törölközőszárítóhoz is van szelep egycsöves rendszerhez, ami tovább engedi a vizet lezárt szelepnél is.

 

http://www.szerelveny-aruhaz.hu/index.php?stilus=webaruhaz&hiv=21&kiv=677

 

Nálam is ilyen van, és nem áll meg a többi radiátor, ha elzárom.

 

Előzmény: gyiapaci (50209)
Catman Creative Commons License 2011.01.05 0 0 50217

Kozben beszeltem a kivitelezovel, es van beepitve keveroszelep. Jovo heten a futesszerelovel is beszelek, megnezi, hogy jol van-e beallitva a rendszer...

Előzmény: Catman (50214)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.01.05 0 0 50216

Még mindig nem értem.

"szeretnék külső melegvíztárolóval (100-120L)"

 

"Viessmann-nak vannak bivalens tárolói"

 

A 2 hőcserélős tárolók 200 litertől indulnak (ha jól tudom), a viess-nak meg 300 tól...

http://www.viessmann.hu/etc/medialib/Internet_hu/pdf_documents/Adatlapok/vitocell.Par.8408.File.File.tmp/Vitocell_100_B_5826_162-7_04-2007.pdf

 

Mostakkor hány literes tárolót szeretnél ?

Viszont azt nézd meg,hogy a kazángyártók aranyporért mérik a sajátmárkás tárolókat. Amit lehet , hogy a drazice gyárt ....

Pl SD-nél a 120 literes majd  annyiba kerül, mint a drazice 200 literes 2 hőcserélőse.

Nézz körül drazicek között.

 

Az megoldható , hogy nagyobb tárolót veszel és első körben csak a gázkazánnal fűtöd a fölső hőcserélőt.

Értelem szerűen akkor csak kb. fele melegvized lesz mint amekkora a tároló űrtartalma.

Szerintem ha később biztos akarsz napkolit, akkor érdemesebb már most 2 hőcserélős tárolót venni.

szerintem

Előzmény: kuoni pasztor (50213)
nixon70 Creative Commons License 2011.01.05 0 0 50215

Azért tegyük hozzá,3 kályhánál többet nem is szoktunk egy körre tenni.

Előzmény: gyiapaci (50212)
Catman Creative Commons License 2011.01.05 0 0 50214

Koszi, igy mar azt hiszem vilagos.

Előzmény: kapanyél1 (50204)
kuoni pasztor Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50213

Igen, a tervem az hogy most kazán+HMV, aztán amikor megint telik rá, akkor egy vákuumcsöves (vagy ki tudja mi lesz akkor) napkollektor ami rásegít a kazánnak. Talán Viessmann-nak vannak bivalens tárolói, csak sajnos az nem fér el ott ahová a tartályt terveztem, nameg kérdés hogy kollektor nélkül működőképes-e.  :(

Előzmény: joevagyok68 (50210)
gyiapaci Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50212

Így van, ahogy mondod. Na most ha egy szerelő véletlenül rossz helyre rakta vagy nem is rakott 100-as szelepet, netán mindenhová azt rakott akkor nem is fog működni.. Ha meg mondjuk felcserélt egy előremenőt egy visszatérővel akkor az kész káosz.. Amióta van lágycső meg roppantós idom azóta a fél ország fűtésszerelő.. :)

Előzmény: babarucu (50211)
babarucu Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50211

Anno amikor még más maszekok dolgozója voltam csináltam pár egycsövest, (én se szeretem) szval emlékeim szerint az 50%-os szelepek azok a szám alapján a fűtővíz felét a radiátorba a többit továbbengedték a visszatérőn a következő előremenőjébe

A 100-as értelemszerűen e teljes mennyiséget beleengedi a radiátorba. ezért nem is szoktak a 100-as szelepesre termofejet tenni.Lezárja a víz útját.

Az egycsövessel az a gond, hogy nagyon rizikós a radiátor méretezés, ezért nagyon könnyen elrontható az egész fűtés.

Előzmény: gyiapaci (50209)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50210

"külső melegvíztárolóval (100-120L), illetve 2-3 éven belül napkollektorral kiegészítve"

"és később a kollektorhoz tartozó hőcserélő"

 

Jól értem, hogy a 100-120 literes tárolót szeretnéd - külső hőcserélőn keresztül - majd később napkolival is fűteni???

Ha igen az elég kevés.

 

Előzmény: kuoni pasztor (50197)
gyiapaci Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50209

Szia!

 

A képek alapján egycsöves rendszered van. Hogy ez miért jó ne kérdezd, én nagyon nem szeretem, de attól még működni szokott.. Az átcsövezést nem javasolnám csak a legvégső esetben, mert igen nagy rombolással jár.. Előtte nézz meg pár dolgot:

1. Az alsó szeleptesteken lennie kell egy 50-es vagy egy 100-as számnak. Ha megtalálod a százast, akkor az lesz az utolsó radiátor a körben. Hideg rendszernél kezdj el fűteni, nézd meg a radiátorok sorrendjét, illetve hogy nincs-e véletlenül fordítva bekötve valamelyik (a függőlegesen felmenő cső alatti bekötés az előremenő, annak kell először melegednie). Ha minden jól van kötve akkor a 100-as szelepnél kell utoljára melegedni. Törölközőszárítód nincs? Találkoztam már olyannal, hogy utolsónak még bekötött egyet az ember, aztán amikor annak lezárt a termofej, akkor megállt az egész kör.. Nem volt könnyű rájönni.. :)

remélem érthető amit írtam, ha mégsem keress meg privátban..

 

Üdv

 

Gyiapaci

Előzmény: szarkbarka (50208)
szarkbarka Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50208

nos ebből is látszik, hogy nem értek hozzá.

Az én rendszerem úgy néz ki, mint amire az adott linken átalakították. Vagyis, felul van egy termofej olyan tűszelepes házra csatlakozik. az alját és a szelepet egy függőleges cső köti össze. Alul egy torlószelepnek kinéző idom van, amibe alulről két cső csatlakozik be. Amikor indultam a fűtéssel, nem volt a 6 radiátorból 4-ben meleg víz, sőt egyaltalán áramlás sem. Ekkor tanácsolták, hogy názzem meg az alsó torlókat. MEg is találtam a második radiátoron teljesen be volt tekerve egy imbusznyílású csavar, ezt kitekertem és azonnal megindult az áramlás. Szóval ezek szerint egycsöves a rendszerem,  de ha ki van nyitva a torlószelep akkor azért hátrajut a víz,  csak menet közben leadja a szállított hő jó részét.

 

Erre mondta a szerelő, hogy az átcsövezés jelentős hatásfok növekedést fog jelenteni.

 

akkor most igaza van, vagy nincsen?

 

ime egy radiátor bekötése, az  összes így néz ki:

 

 

 

Előzmény: bollazoli (50201)
babarucu Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50207

Annyi féle kulcsos idom van, minőségileg ki tudja, erre ahol én szerelek nem használjuk, a többi kolléga (nagyon sok kolléga) se, csak ha nagyon nincs más, egy egy kötésre.

Előzmény: Törölt nick (50199)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50206

Köszönöm a választ, értem!

Előzmény: kapanyél1 (50205)
kapanyél1 Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50205

Vannak hozzá gyárilag roppantógyűrűs kötő idomok, csak azzal szabad.

Előzmény: Törölt nick (50199)
kapanyél1 Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50204

Egy olyan háromjáratú szelep, mellyel két kört működtetve le lehet szabályozni úgy, hogy az egyik körön sokkak kisebb legyen az áramlat és ezáltal nem lesz olyan meleg a fűtőkör.

 

Előzmény: Catman (50196)
kapanyél1 Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50203

Na ja!  Csak a kérdés ,hogy milyen elosztású.

Előzmény: bollazoli (50200)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50202

Azért 10-20e-ből nem, de biztos, hogy olyan sokba se kerül. Nálam pár hete két körhegesztést 1"-os csövön 10e-ért csináltak számla nélkül.

Előzmény: bollazoli (50201)
bollazoli Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50201

ha sorba vannak kotve es termofej van rajt, akkor persze nem jut meleg az utolsohoz, mivel egy kozbensonel lezar a termofej es nem engedi tovabb a meleget. Az elobb belinkelt atkotest kell megcsinalni, ez nem kerulhet 300ezerbe :) 6db csodarab beepitese munkadijjal egyutt is megvan 10-20ezerbol :)

Előzmény: szarkbarka (50193)
bollazoli Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50200

gondolom egycsoves futesi halozat van nem ketcsoves

 

itt van leiras a korszerusitesrol:

http://www.futesienergia.hu/?p=1132

Előzmény: kapanyél1 (50194)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50199

Sziasztok!

Úgy tudom, hogy az ötrétegű műa. csővel vizet szerelni falban vezetve kulcsos idomokkal nem szerencsés, mivel egy idő után meglazulnak a kötések. Igaz ez? Kulcsossal ne? Csak présssel?

cucu Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50198

Ne foglalkozz vele. Sok minden történhet addig, míg dugulást okozna. Akár tovább is viheti az áramlás.

Gondot akkor jelenthet, ha karmantyú is van a csőrendszerben, mert ez szembe (is) áll a folyás irányával és itt elképzelhető, hogy fenn tud akadnia a rongyod. De nem valószínű, hogy új építésnél lenne karmantyú. A másik, hogy mivel társasházról van szó, ki tudja, hogy ki mit öntött már bele véletlenül és mégsincs eldugulva.

Előzmény: Cartagena (50184)
kuoni pasztor Creative Commons License 2011.01.04 0 0 50197

Sziasztok,

 

a nyáron fűtéskorszerűsítésbe kezdenék, laikusként kellene egy kis segítség mielőtt a terveimmel szakemberhez fordulok:

 

- 2 szintes házban az alsó és felső szinten is 1-1 termosztát lenne amivel az adott szinten szabályozhatnám a hőfokot (a szobák radiátorain thermoszeleppel). Ezt a funkciót a kazánnak kell támogatnia vagy egy harmadik elemnek? Más szóval, kell figyelnem valami erre utaló paramétert kazánkeresésnél?

 

 

- turbós-kondenzációs kazánt szeretnék külső melegvíztárolóval (100-120L), illetve 2-3 éven belül napkollektorral kiegészítve. A kazán-tároló egymástól lévő távolsága meg van határozva? Esetemben a kazán (és később a kollektorhoz tartozó hőcserélő) a pincébe kerülne, a tároló a fő HMV kivételi helyhez a lehető legközelebb, 1 szint és kb 10 méter távolság. Van ennek realitása?

 

- Termomax kazánt használ valaki, vélemények, tapasztalatok?

 

- Amennyiben van a fórumon kivitelező aki lát fantáziát egy ilyen munkában Budakalászon, keressen meg privátban. 

 

Köszönöm előre is,

 

K.p.

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!