Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zeth Creative Commons License 2016.05.06 0 0 34064

Koszi a segitseget mindkettotoknek!

 

Tenyleg nem ir az adatlapja Sx minositest az olaj most nincs itt, nem tudom a dobozon mi van. Viszont azt latom, hogy van mb229.51 es bmw longlife 04 min. Azt gondoltam, hogy ezek a friss gyari minositesu olajok tudjak a regebbi Sx minoseget, mert pl. lattam olyan olajat, amire Sn/Cf, vw valami es mb 229.51 mind fel volt tuntetve, igaz az 5w30 volt.

Nem jol gondoltam?

mantec Creative Commons License 2016.05.06 0 0 34063

T zeth!

"... SAE 0W-30, API SN ..."
idealo.de

"... SAE 0W-30, ACEA A3 ..."
idealo.de

Előzmény: zeth (34060)
mantec Creative Commons License 2016.05.06 0 0 34062

T SLX-350!

 

"... van valamilyen API Sx minősítés ..."

Nincs.

Előzmény: SLX-350 (34061)
SLX-350 Creative Commons License 2016.05.06 0 0 34061

" ... Az Eneos premium ultra 0W30-as olaj regebben ACEA: C3(10), A3/B3/B4 minositesu volt, ...  Megrendeltem, viszont amit kaptam azon csak C3(10) szerepel, lemaradt rola a tobbi minosites.

Jo ez nekem vagy keressek mas olajat? ... "

 

Ha az ACEA C3 mellett van valamilyen API Sx minősítés is akkor használd nyugodtan.

Előzmény: zeth (34060)
zeth Creative Commons License 2016.05.06 0 0 34060

Mitsubishi Outlander 2008 evi, euro IV-es, 2.4 benzines motor gyari eloirasa 0W30 SL ACEA A3/B3/B4. 

 

 

 

 

Az Eneos premium ultra 0W30-as olaj regebben ACEA: C3(10), A3/B3/B4 minositesu volt, mint a kepen is lathato. Megrendeltem, viszont amit kaptam azon csak C3(10) szerepel, lemaradt rola a tobbi minosites.

Jo ez nekem vagy keressek mas olajat?

-prokee- Creative Commons License 2016.05.05 0 0 34059

"csomagoló gyártók termékei" - ezt nem értem. Milyen csomagoló gyártó?"
Nyilván nem a gyári BMW-olaj, amit nemrég még Castrolból "csomagoltak", mostanában meg Shellből :)

Előzmény: mynames (34057)
lapar Creative Commons License 2016.05.05 0 0 34058

nekem pont ez jutott eszembe a műszaki szinvonal, meg a Bayerische Motoren Werke vezérműlánc kapcsán, csak nem akartam itt a hangulatot rontani....

Előzmény: mynames (34057)
mynames Creative Commons License 2016.05.05 0 0 34057

Gyári olajban gondolkozom, de felmerült bennem a kérdés.

 

"csomagoló gyártók termékei" - ezt nem értem. Milyen csomagoló gyártó?

 

OFF

"a gépjármű márkanevével fémjelzett műszaki színvonal" ...  Totalcar, 20 legrosszab motor cikkből idézem:

"Motorkód: N47D20
Gyártásban: 2007-től máig, 2011 márciusáig problémás
Típusok (2011 márciusáig): BMW 118d/120d/123d, BMW 318d/320d, BMW 520d, BMW X1 18d/20d/23d, BMW X3 18d/20d

Indok: A BMW N47-es alumínium turbódízelei a teljesítmény/fogyasztás arány bajnokai voltak, de ahogy múlnak az évek, úgy bukkan felszínre egyre több probléma a láncos vezérlésük körül. Általában csak a lánc csörgésével jelentkezik a baj, ekkor a motorvezérlő vészüzemmódba vált, de több olyan eset is ismert, amikor a láncszakadás egyben a motor végét is jelentette."

 

Az N47D20C már jobb volt elvileg, de az örök életű láncot 152.000 km-nél cseréltetnem kellett...Ettől függetlenül nagyon szeretem ezt az autómat. :)

ON

Előzmény: mantec (34053)
lapar Creative Commons License 2016.05.05 0 0 34056

Csak kíváncsiságból rákerestem, hogy mi is ez az LL04 (nem C 2-3-4), és ezt találtam.

Úgy látom ez az A3/B4/C4 dolog még egy darabig gumicsont lesz :-)

Előzmény: mantec (34053)
lapar Creative Commons License 2016.05.05 0 0 34055

"van-e a jármű kipufogó rendszerében részecskeszűrő"

Van. Bocsi, hogy nem írtam, úgy tudtam, hogy 2008-tól kötelező minden dízelbe.

Viszont a belinkelt olajon láccik, hogy az C3-as, nem csak a viszkozitás (meg a márka) miatt linkeltem azt. Azért köszi a figyelemfelhívást!

Előzmény: SLX-350 (34051)
lapar Creative Commons License 2016.05.05 0 0 34054

Köszönöm a válaszokat.

 

"Mi a kapcsolat a külső hőmérséklet és a kenési helyeken fellépő hőmérséklet között?"

 

Gondoltam, hogy azért a belső hőmérsékletnél is számít, hogy kint 35, vagy 15 van.

Tudom, hogy a hűtővíz hőfoka szabályozott, de az olaj hűtése nem.

 

"Mit válaszolt felvetésedre a gépjármű gyártója/képviselője?"

 

Őket nem kérdeztem konkrétan, ill. csak korábban a DPF-CPF-ről.

Az egyik olajkereskedő viszont azt mondta, hogy maradjon az 5W-30.

 

Előzmény: mantec (34050)
mantec Creative Commons License 2016.05.05 0 0 34053

T mynames!

"... bármelyik ..."
A termékadatlapon figyelni kell, hogy milyen szövegösszefüggésben említik a követelményt.
A termék rendelkezik az elfogadással, vagy
a termék gyártója nyilatkozik csak arról, hogy szerinte a termék eleget tesz a követelménynek.

Mert nagyon nem mindegy.

És persze a csomagoló gyártók termékei méltatlanok a gépjármű márkanevével fémjelzett műszaki színvonalhoz.

Előzmény: mynames (34052)
mynames Creative Commons License 2016.05.04 0 0 34052

Jó estét!

 

Tanácsot kérnék olajválasztással kapcsolatosan. Az alany egy 2010/10 E91 LCi BMW, 318d, 174.000 km (valós), és természetesen dpf-es. A specifikáció tudomásom szerint 5W-40 LL-04. Kell-e másra is figyelnem olajválasztáskor vagy bármelyik olaj jó ami ezt tudja?

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

 

üdv:

mynames

SLX-350 Creative Commons License 2016.05.04 0 0 34051

" ....   Kia 2.0 Crdi (2008) motorba vennék olajat .... felmerült bennem, hogy nyári forróságban nem jobb-e az 5W-40. ... "

 

Szvsz előbb azt kellene tisztázni hogy van-e a jármű kipufogó rendszerében részecskeszűrő. Ez esetben az ACEA C3-as minősítésű olajok közül lehet válogatni ellenkező esetben pedig az ACEA B4-es minősítésű motorolaj lenne a befutó (2008-ban a 2.0 CRDi motorral felszerelt járgányokat még lehetett rendelni részecskeszűrővel és nélküle is).

Előzmény: lapar (34048)
mantec Creative Commons License 2016.05.04 0 0 34050

T lapar!

 

"... nyári forróságban ..."

 

Mi a kapcsolat a külső hőmérséklet és a kenési helyeken fellépő hőmérséklet között?

Azon kívül, hogy mindkettőt °C-ban mérik?

 

Mit válaszolt felvetésedre a gépjármű gyártója/képviselője?

 

 

Előzmény: lapar (34048)
oLayos Creative Commons License 2016.05.04 0 0 34049

No akkor: mi ugyan nem ezt a márkát - ennek jelentősége nem említhető - de 5W-30 C3-as olajat öntünk ezekbe a motorokba. Nem tudok ennek betudható problémáról ...

Előzmény: lapar (34048)
lapar Creative Commons License 2016.05.04 0 0 34048

Namégeccer:

Kia 2.0 Crdi (2008) motorba vennék olajat, a Total ezen tipusát néztem ki, de van belőle 5W-30, és 5W40 is. de,Kia-Hyundai ajánlása csak az 5W-30-nak van, de felmerült bennem, hogy nyári forróságban nem jobb-e az 5W-40.

mi erről a szakértő urak véleménye?

Előzmény: SLX-350 (34047)
SLX-350 Creative Commons License 2016.04.25 0 0 34047

" ... Ez igaz az A5/B5 olajokra is? Bár ez a típus valamiért nem olyan gyakori.

Miért nem népszerű ez, az autógyártók között?... "

 

Szvsz nem annyira a kisebb népszerűségről hanem inkább a viszonylag rövid történeti háttérről van szó: a csökkentett HTHS értékű motorolajokra vonatkozó ACEA A1/B1 minősítést még csak 20 éve tette közzé az ACEA, az utódjának tekinthető (hosszabb szervizciklusokhoz is alkalmas) A5/B5 minősítés pedig még rövidebb múltra tekint vissza.

Ha betű szerint vesszük akkor valóban kevés autógyártónál találhatunk A5/B5 motorolajra vonatkozó követelményt viszont az összes Ford WSS-M2C913-A/B/C/D jóváhagyás az A1/B1 vagy az A5/B5 minősítésen alapul.

Egyre több új autóhoz már SAE 0W-20-as motorolajat írnak elő (már az utakon gurulnak a 0W-20-as, VW 508 00/509 00 jóváhagyású olajjal feltöltött Audik), itt ugyan szó sincs az A5/B5-ről de ezeknek az olajoknak a HTHS értéke valahol ott van az A5/B5-höz előírt 2.9-3.5 mPas tartományban (vagy helyenként még alatta is).

Előzmény: 40-0832-2 (34046)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.04.25 -1 0 34046

"Az persze tény hogy az adalékok szerepe sem "piskóta", főleg mióta bejött a "low SAPS" és a "mid SAPS" kategória de a nagy mennyiségben alkalmazott 1W-40-es, 5W-40-es ACEA A3/B4-es olajoknál olyan egetverő különbségekre szvsz nem lehet számítani."

 

Ez igaz az A5/B5 olajokra is? Bár ez a típus valamiért nem olyan gyakori.

Miért nem népszerű ez, az autógyártók között?

Előzmény: SLX-350 (34038)
Katana750 Creative Commons License 2016.04.25 0 0 34045

Ez nem jutott eszembe.

Előzmény: SLX-350 (34044)
SLX-350 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 34044

" ... Milyen kocsinál tapasztaltad ezt az 1500nál leforgottat? .... "

 

Lehet hogy nem is autóról van szó? A hajómotorok némelyike még nem hogy 1500-at, még 150-et sem forog.

 

Előzmény: Katana750 (34041)
mica-r Creative Commons License 2016.04.24 0 0 34043

A "régen" fogalmát kellene pontosítanunk. Én a témakörben olyan motorokra gondoltam, amik még forgalomban lehetnek látható számban (késői előkamrások). Ahhoz képest csökkent az üzemi fordszám tartomány.

Előzmény: Alex Raps (34039)
nézek Creative Commons License 2016.04.24 0 0 34042

khmm...bocsánat...

van olyan teszt, ami segítségével kimutatható azonaos járművek/motorok azonos körülményekk közötti (szét)hajtása különböző minőségű olajokkal..

 

sajnos nagyon őrzik, eddig még nem publikált egy gyártó sem ilyen elemzést( na persze az igazit..asszem sokat tanulhatnánk belőle.)

érdekes lenne látni egy API SN-es minőségű fullszint 5w30-as olaj mikor térdeltet le egy agyonhajszolt motort, milyen jelenségek mellett. 

Előzmény: ''csiga (34032)
Katana750 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 34041

Milyen kocsinál tapasztaltad ezt az 1500nál leforgottat? A csajomnak van egy régi(1990es) szívó 300D 124es Mercedese, bizony nem így(ahogy te írtad) viselkedik. 4000nél már lépked rendesen. Szóval kíváncsivá tettél, hogy melyik szívó dízelnek van vége ilyen alacsony fordulaton? A kicsit későbbi Omegám 2,5Td, az meg 1500nál kb. nem csinál semmi. 3000nél már erősen túl van a pályán megengedetten. Akkor  most, hogy van ez?

Előzmény: Alex Raps (34039)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.24 0 0 34040

Ehhez képest a régi szívódízeleket előzéskor stb. el kellett forgatni 4000-4500 RPM-ig,egy már annyira nem régi turbódízelt (TDI) elég max 3000-ig.

Előzmény: Alex Raps (34039)
Alex Raps Creative Commons License 2016.04.24 0 0 34039

Talán arra gondolhat, hogy még "régen" a szívó dízelek 1500 rpm körül már leforogtak és ahhoz képest pedig a turbós korszak óra ez a gyári kiviteleknél általában 4500 körül van. Vannak olyan versenycélra tuningolt vasak amelyeknek 6000 rpm a max. Ebből a szempontból bizony teljességgel jól mondja.    

Előzmény: mica-r (34036)
SLX-350 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 34038

" .... egy  100-as skálán, ha a full szinti a 100, az ásványi a 0,  akkor a   jól nevelt részszintetikus olaj kb 70-80. Remélem jól emlékszem. ...  Általánosságban írta, sem márka, sem semmilyen egyéb jellemzőkre nem tért ki, ha jól emlékszem. Pedig érdekelne. :) .... "

 

Szvsz ebben a "műfajban" nincsenek nagy trükkök: HC alapolajat az egész világon ha 3-4 cég gyárt (olyan mennyiségben hogy abból el is tud adni), az alapolaj pedig nagymértékben meghatározza a késztermék minőségét, tulajdonságait.

Az persze tény hogy az adalékok szerepe sem "piskóta", főleg mióta bejött a "low SAPS" és a "mid SAPS" kategória de a nagy mennyiségben alkalmazott 1W-40-es, 5W-40-es ACEA A3/B4-es olajoknál olyan egetverő különbségekre szvsz nem lehet számítani.

Előzmény: ''csiga (34032)
stevie-13 Creative Commons License 2016.04.23 0 0 34037

SLX-350 fórumtárs - még jó régen - írta, hogy egy  100-as skálán, ha a full szinti a 100, az ásványi a 0,  akkor a   jól nevelt részszintetikus olaj kb 70-80. Remélem jól emlékszem. Általánosságban írta, sem márka, sem semmilyen egyéb jellemzőkre nem tért ki, ha jól emlékszem. Pedig érdekelne. :)  A gyakorlatban javarészt részszinti olajjal járkálnak a népek, ha rendszeresen cserélik és nem spiccen járnak, egész jó futásteljesítményekre is képesek az autók.

 

 

A legtöbb autóhoz és használati módhoz (!) bőven elegendő, amit a HC olajok tudnak. Ha az olaj megfelel a gyártói jóváhagyásnak, akkor bátran lehet használni. Extrém használat esetén lehet érdemes elgondolkozni a drágább olajon.

 

Ha 44-es lábad van, nem feltétlenül jársz jobban, ha 45-ös cipőt veszel, pedig egy csomó mérhető paraméterben a 45-ös cipő a "jobb."

Előzmény: ''csiga (34032)
mica-r Creative Commons License 2016.04.23 0 0 34036

"mostanában a dízelek fordulata is jól megnőtt"

 

???

Előzmény: Törölt nick (34028)
MortalWombat Creative Commons License 2016.04.23 0 0 34035

Egy motorgenerál nagyon megdobja a fajlagos költségeket. Ha ennek az elkerülése megoldható a 4x-res költségű 1oo-as paraméterű olajjal és a 3oe km-res csereperiódussal

 

A 30ekm-es olajcsereperiódust a motorfelújítók propagálják. Elvégre nekik is élni kell valamiből.

 

Előzmény: Törölt nick (34034)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!