Tenyleg nem ir az adatlapja Sx minositest az olaj most nincs itt, nem tudom a dobozon mi van. Viszont azt latom, hogy van mb229.51 es bmw longlife 04 min. Azt gondoltam, hogy ezek a friss gyari minositesu olajok tudjak a regebbi Sx minoseget, mert pl. lattam olyan olajat, amire Sn/Cf, vw valami es mb 229.51 mind fel volt tuntetve, igaz az 5w30 volt.
" ... Az Eneos premium ultra 0W30-as olaj regebben ACEA: C3(10), A3/B3/B4 minositesu volt, ... Megrendeltem, viszont amit kaptam azon csak C3(10) szerepel, lemaradt rola a tobbi minosites.
Jo ez nekem vagy keressek mas olajat? ... "
Ha az ACEA C3 mellett van valamilyen API Sx minősítés is akkor használd nyugodtan.
Mitsubishi Outlander 2008 evi, euro IV-es, 2.4 benzines motor gyari eloirasa 0W30 SL ACEA A3/B3/B4.
Az Eneos premium ultra 0W30-as olaj regebben ACEA: C3(10), A3/B3/B4 minositesu volt, mint a kepen is lathato. Megrendeltem, viszont amit kaptam azon csak C3(10) szerepel, lemaradt rola a tobbi minosites.
"csomagoló gyártók termékei" - ezt nem értem. Milyen csomagoló gyártó?" Nyilván nem a gyári BMW-olaj, amit nemrég még Castrolból "csomagoltak", mostanában meg Shellből :)
Gyári olajban gondolkozom, de felmerült bennem a kérdés.
"csomagoló gyártók termékei" - ezt nem értem. Milyen csomagoló gyártó?
OFF
"a gépjármű márkanevével fémjelzett műszaki színvonal" ... Totalcar, 20 legrosszab motor cikkből idézem:
"Motorkód: N47D20 Gyártásban: 2007-től máig, 2011 márciusáig problémás Típusok (2011 márciusáig): BMW 118d/120d/123d, BMW 318d/320d, BMW 520d, BMW X1 18d/20d/23d, BMW X3 18d/20d
Indok: A BMW N47-es alumínium turbódízelei a teljesítmény/fogyasztás arány bajnokai voltak, de ahogy múlnak az évek, úgy bukkan felszínre egyre több probléma a láncos vezérlésük körül. Általában csak a lánc csörgésével jelentkezik a baj, ekkor a motorvezérlő vészüzemmódba vált, de több olyan eset is ismert, amikor a láncszakadás egyben a motor végét is jelentette."
Az N47D20C már jobb volt elvileg, de az örök életű láncot 152.000 km-nél cseréltetnem kellett...Ettől függetlenül nagyon szeretem ezt az autómat. :)
"... bármelyik ..." A termékadatlapon figyelni kell, hogy milyen szövegösszefüggésben említik a követelményt. A termék rendelkezik az elfogadással, vagy a termék gyártója nyilatkozik csak arról, hogy szerinte a termék eleget tesz a követelménynek.
Mert nagyon nem mindegy.
És persze a csomagoló gyártók termékei méltatlanok a gépjármű márkanevével fémjelzett műszaki színvonalhoz.
Tanácsot kérnék olajválasztással kapcsolatosan. Az alany egy 2010/10 E91 LCi BMW, 318d, 174.000 km (valós), és természetesen dpf-es. A specifikáció tudomásom szerint 5W-40 LL-04. Kell-e másra is figyelnem olajválasztáskor vagy bármelyik olaj jó ami ezt tudja?
" .... Kia 2.0 Crdi (2008) motorba vennék olajat .... felmerült bennem, hogy nyári forróságban nem jobb-e az 5W-40. ... "
Szvsz előbb azt kellene tisztázni hogy van-e a jármű kipufogó rendszerében részecskeszűrő. Ez esetben az ACEA C3-as minősítésű olajok közül lehet válogatni ellenkező esetben pedig az ACEA B4-es minősítésű motorolaj lenne a befutó (2008-ban a 2.0 CRDi motorral felszerelt járgányokat még lehetett rendelni részecskeszűrővel és nélküle is).
No akkor: mi ugyan nem ezt a márkát - ennek jelentősége nem említhető - de 5W-30 C3-as olajat öntünk ezekbe a motorokba. Nem tudok ennek betudható problémáról ...
Kia 2.0 Crdi (2008) motorba vennék olajat, a Total ezen tipusát néztem ki, de van belőle 5W-30, és 5W40 is. de,Kia-Hyundai ajánlása csak az 5W-30-nak van, de felmerült bennem, hogy nyári forróságban nem jobb-e az 5W-40.
" ... Ez igaz az A5/B5 olajokra is? Bár ez a típus valamiért nem olyan gyakori.
Miért nem népszerű ez, az autógyártók között?... "
Szvsz nem annyira a kisebb népszerűségről hanem inkább a viszonylag rövid történeti háttérről van szó: a csökkentett HTHS értékű motorolajokra vonatkozó ACEA A1/B1 minősítést még csak 20 éve tette közzé az ACEA, az utódjának tekinthető (hosszabb szervizciklusokhoz is alkalmas) A5/B5 minősítés pedig még rövidebb múltra tekint vissza.
Ha betű szerint vesszük akkor valóban kevés autógyártónál találhatunk A5/B5 motorolajra vonatkozó követelményt viszont az összes Ford WSS-M2C913-A/B/C/D jóváhagyás az A1/B1 vagy az A5/B5 minősítésen alapul.
Egyre több új autóhoz már SAE 0W-20-as motorolajat írnak elő (már az utakon gurulnak a 0W-20-as, VW 508 00/509 00 jóváhagyású olajjal feltöltött Audik), itt ugyan szó sincs az A5/B5-ről de ezeknek az olajoknak a HTHS értéke valahol ott van az A5/B5-höz előírt 2.9-3.5 mPas tartományban (vagy helyenként még alatta is).
"Az persze tény hogy az adalékok szerepe sem "piskóta", főleg mióta bejött a "low SAPS" és a "mid SAPS" kategória de a nagy mennyiségben alkalmazott 1W-40-es, 5W-40-es ACEA A3/B4-es olajoknál olyan egetverő különbségekre szvsz nem lehet számítani."
Ez igaz az A5/B5 olajokra is? Bár ez a típus valamiért nem olyan gyakori.
A "régen" fogalmát kellene pontosítanunk. Én a témakörben olyan motorokra gondoltam, amik még forgalomban lehetnek látható számban (késői előkamrások). Ahhoz képest csökkent az üzemi fordszám tartomány.
Milyen kocsinál tapasztaltad ezt az 1500nál leforgottat? A csajomnak van egy régi(1990es) szívó 300D 124es Mercedese, bizony nem így(ahogy te írtad) viselkedik. 4000nél már lépked rendesen. Szóval kíváncsivá tettél, hogy melyik szívó dízelnek van vége ilyen alacsony fordulaton? A kicsit későbbi Omegám 2,5Td, az meg 1500nál kb. nem csinál semmi. 3000nél már erősen túl van a pályán megengedetten. Akkor most, hogy van ez?
Talán arra gondolhat, hogy még "régen" a szívó dízelek 1500 rpm körül már leforogtak és ahhoz képest pedig a turbós korszak óra ez a gyári kiviteleknél általában 4500 körül van. Vannak olyan versenycélra tuningolt vasak amelyeknek 6000 rpm a max. Ebből a szempontból bizony teljességgel jól mondja.
" .... egy 100-as skálán, ha a full szinti a 100, az ásványi a 0, akkor a jól nevelt részszintetikus olaj kb 70-80. Remélem jól emlékszem. ... Általánosságban írta, sem márka, sem semmilyen egyéb jellemzőkre nem tért ki, ha jól emlékszem. Pedig érdekelne. :) .... "
Szvsz ebben a "műfajban" nincsenek nagy trükkök: HC alapolajat az egész világon ha 3-4 cég gyárt (olyan mennyiségben hogy abból el is tud adni), az alapolaj pedig nagymértékben meghatározza a késztermék minőségét, tulajdonságait.
Az persze tény hogy az adalékok szerepe sem "piskóta", főleg mióta bejött a "low SAPS" és a "mid SAPS" kategória de a nagy mennyiségben alkalmazott 1W-40-es, 5W-40-es ACEA A3/B4-es olajoknál olyan egetverő különbségekre szvsz nem lehet számítani.
SLX-350 fórumtárs - még jó régen - írta, hogy egy 100-as skálán, ha a full szinti a 100, az ásványi a 0, akkor a jól nevelt részszintetikus olaj kb 70-80. Remélem jól emlékszem. Általánosságban írta, sem márka, sem semmilyen egyéb jellemzőkre nem tért ki, ha jól emlékszem. Pedig érdekelne. :) A gyakorlatban javarészt részszinti olajjal járkálnak a népek, ha rendszeresen cserélik és nem spiccen járnak, egész jó futásteljesítményekre is képesek az autók.
A legtöbb autóhoz és használati módhoz (!) bőven elegendő, amit a HC olajok tudnak. Ha az olaj megfelel a gyártói jóváhagyásnak, akkor bátran lehet használni. Extrém használat esetén lehet érdemes elgondolkozni a drágább olajon.
Ha 44-es lábad van, nem feltétlenül jársz jobban, ha 45-ös cipőt veszel, pedig egy csomó mérhető paraméterben a 45-ös cipő a "jobb."
Egy motorgenerál nagyon megdobja a fajlagos költségeket. Ha ennek az elkerülése megoldható a 4x-res költségű 1oo-as paraméterű olajjal és a 3oe km-res csereperiódussal
A 30ekm-es olajcsereperiódust a motorfelújítók propagálják. Elvégre nekik is élni kell valamiből.