Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xmbela Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140439

Kend be zsírral!

Előzmény: Xanyi84 (140438)
Xanyi84 Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140438

 

Sziasztok!

Gumifékcső cseréje közben a hollander nem akart engedni, picit megmelegítettem gázégővel, a csere sikerült is tökéletesen csak a szomszédos fém fékcsövön lévő műanyagos bevonat egy picike részen leolvadt. Most azon a részen valamivel le kellene kezelni a fém fékcsövet hogy ne rohadjon. Kérdésem: mivel? Sima matt fekete az istennek nem fogja be bárhogy próbálom zsirtalanítani...

Előre is köszönöm.

TraguAre Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140437

De milyen szinu...?:)

Előzmény: Paco155 (140436)
Paco155 Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140436

Legyen mondjuk női autó. :)

Előzmény: TraguAre (140435)
TraguAre Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140435

"Maradjunk annál az alapállapotnál hogy gyári előírású olaj van beletöltve a gépezetbe az előírt periódusonként. :)"

 

Akkor már csak az üzemeltetés paraméterei hiányoznak, és... kezdhetünk is:)

Előzmény: Paco155 (140429)
gesszti Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140434

"talán már kezd rendeződni így 10 év után..."

 

Mindenkit kinyírtak, aki tudott volna ellenük vallani?  ;-)

Előzmény: Kisa (140426)
Aleko Viva Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140433

Ugyanaz a kettő.

Előzmény: Tihi82 (140431)
Allehandró Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140432

köszi cam aro.

Előzmény: cam aro (140416)
Tihi82 Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140431

Bocs,tudom mar unalmas, de most kiderult,hogy nem is febi, hanem swag.Ez mehet bele?Az elado azt allitja,hogy ez ugyanaz...

Előzmény: cam aro (140418)
Paco155 Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140430

Ó, én annak csak örülök, amikor Cam késel meg mert abból sokat lehet tanulni. Van nekünk ez különbözőségünk ami erősen más szemszögből láttatja a dolgokat. Én lejátszom magamban elméletben, szép felhőket építek mindenféle gépészeti alapelv felhasználásával, Cam meg jól belekapaszkodik a lábamba, lerángat és a fejembe veri, hogy hogyan van ez a gyakorlatban itt lenn a pokolban. Sokszor már csak az ördög ügyvédje szerep jut nekem a végén, csak hogy azért mégse adjam meg magam olyan könnyen.

 

Közben viszont olyan dolgok derülnek ki amit magától eszébe sem jutott volna leírni mert annyira természetesnek veszi.

Előzmény: Kisa (140426)
Paco155 Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140429

Ööööö..........  szép vita van kibontakozóban :P

Maradjunk annál az alapállapotnál hogy gyári előírású olaj van beletöltve a gépezetbe az előírt periódusonként. :)

 

- Ti magatok szoktátok mutogatni a fényképeket mindenféle motorról ami fura módon tele van kenyőccsel ilyen esetben is.

- Azt is ti magatok szoktátok mondani, hogy az ilyen esetek elkerülhetők lettek volna gyakoribb olajcserékkel, vagy jobb olaj használatával. (Amivel maximálisan egyetértek, de tudjuk, hogy a szar is teljesítette a motorhoz megadott követelményeket)

- Én is ismerek olyan motortípust aminél a jóminőségű olaj használata és/ annak korábbi cseréje (mondjuk 15k a 20 helyett) ha nem is örökéletűvé teszi de háromszoros időre kitolja a vezérlésmódosító csereperiódusát.

 

Innentől jön a nagy kérdés. Bizonyos olajak nem tudják a szabványban előírtakat (szerintem kizárt), vagy a motorgyártók a balfékek és nem megfelelő olajat követelnek meg a motorjaikba?

 

 

 

 

"vagy legy naprakesz. es amsoilt javaslom a kek/feher propellereseknel. :D"

 

Ne sértegess. :) Amúgy én nem vagyok elvakult rajongó, nem ragaszkodom a Selenia 20K for AR-hez, cserébe Motul 6100 Synergy+  -t használok legtöbbször. Néha bejön egy-egy nagyon akciós vétel Valvoline, akkor azt. Viszont néha Selenia mert épp jó áron van.  8 havonta (15 ezrenként) cserélek 6 liter olajat, sajnos nem tudok minden esetben 20K-t beleönteni.

Előzmény: cam aro (140424)
TraguAre Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140428

"Akkor még nem is beszéltünk a leginkább Castrol-t érintő olajhamisítási dolgokról, ami talán már kezd rendeződni így 10 év után..."

 

Tudsz valamit? Mert az utóbbi időben több műhely is leállt az alkalmazással (hosszú idő után).

Előzmény: Kisa (140426)
Kisa Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140427

Még egy dolog, hogy viszkozitási osztályokban beszélünk az olajról,mint 15W-40, 10W-40, 5W..0W... vagy akár 5W-60.

Ez csak a különböző hőmérsékleteken jellemezné a folyósságot (szabványok szerint), a szivattyúzhatóságot, de ez már tükrözi a teljesítmény szintet és az adalékolás különbségét is.

 

Ahogy a hajtóműolajok sem viszkozitási tulajdonságaik miatt vannak osztályba sorolva a a 75W-140-es értékek között.

 

 

 

Kisa Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140426

Sokat írtam, de én is kitöröltem :) Öncenzúra :)

 

Kommersz, mert az 5W-40 és az 5W-30 adalékanyagai egész mások, ez az árán is látszik.

A viszkozitás és a régi ökölszabályok nem nagyon érvényesek. (Pl. Honda 0W-20)

 

Paconak sok mindenben igaza van, de itt már olyan pontosan kell fogalmazni,mint egy bíróságon, hogy ne szúrják beléd a kést :)

 

Akkor még nem is beszéltünk a leginkább Castrol-t érintő olajhamisítási dolgokról, ami talán már kezd rendeződni így 10 év után...

 

Előzmény: cam aro (140425)
cam aro Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140425

egy 5w-s olaj miota kommersz ? 

 

meg minek bele ? 

10w-40 zokszo nelkul. 

ja.. mondjuk nem a zaccos. 

------

alszok. 

Előzmény: Kisa (140423)
cam aro Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140424

irtam hosszut, de toroltem. 

(mert onzo vagyok :P)

 

majd kiszel tundenek. vagy mas hasonlo bohocnak azert nem artana ezekre az apro kulonbsegekre felhivni a figyelmet.

hatha igy eszre veszik hogy szar van benne, es most 5-8 ezrenkent cserelni kell ...

 

 

paco vaze.. lab a foldon. 

gyar ir. szerelo betartja.

NE ugyfel gond legyen mar.... 

 

vagy legy naprakesz. es amsoilt javaslom a kek/feher propellereseknel. :D 

Előzmény: Paco155 (140406)
Kisa Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140423

Ha már Castrol akkor az 5W-30 Edge, egy értékrenddel jobb olaj,mint  a kommersz 5W-40-ük. (Már, ha lehet ezt így jellemezni.)

Persze nem biztos, hogy kifizetődik a drágább, minőségibb olaj, 5W-40 is teljesen jó, kérdés most milyen a motor állapota.

Ez a motorcsalád (is) tipikusan érzékeny az olajra, főleg a csereperiódusra.

 

Előzmény: jeepy (140421)
cam aro Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140422

pcv szelep. 

----

tihi

 nem emlekszem. 

de  a febi jo. 

Előzmény: no_holy_shit (140419)
jeepy Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140421

Köszi, mindenkinek.

Hajrá Castrol!

Előzmény: novothauto (140398)
Tihi82 Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140420

Ha jol kapische,kompenzalja a nyomast meg a vakumot a karter es a szivosor kozott,mint egy szelep.

Camaro:Az utangyartott amit raktal milyen volt(marka),mert ez is utan gyartott nem?

Előzmény: no_holy_shit (140419)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.02.20 0 0 140419

ez pontosan mit csinal?

Előzmény: Tihi82 (140417)
cam aro Creative Commons License 2015.02.20 0 0 140418

utangyarott mar parszor megszivatott.. gyari nem. "" 

 

ezt irtam. 

febi jo lesz bele .

Előzmény: Tihi82 (140417)
Tihi82 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 140417

Udv.a kozelemben csak ilyen febi markaju kartergaz szurot talaltam.Hajtsam tovabb a gyarit vagy vegyem ezt,mivel emlitetted,hogy csak a gyari a jo.?

Előzmény: cam aro (140094)
cam aro Creative Commons License 2015.02.20 0 1 140416

nem. 

Előzmény: Allehandró (140405)
cam aro Creative Commons License 2015.02.20 0 0 140415

mmmi motor is az a 400e kmes eredeti lancos ?

vagy varjal. .

ceges kocsi, es a fordmerore volt kotve a km mero ?  

 

mas esetben ez igen meredek barmi lancos corsa motorra.. :( 

Előzmény: tigronca (140404)
cam aro Creative Commons License 2015.02.20 0 0 140414

a megbizhatosag tobbnyire az egyszerusegen alapszik. 

turbo, es cvt (:) valto nem tartozik ebbe a kategoriaba. 

 

a nissan valojaban csigas, itt le is lehet zarni. 

a hyundai meg minta raverne nem egy, de tobb europai gyartora mostanaban. 

 

dontes tied. (bar ugytunik megkuzdesz vele ) 

Előzmény: -Smiley- (140413)
-Smiley- Creative Commons License 2015.02.20 0 0 140413

Nissan Note-ról mit tudni? Kell félni a turbós motor és CVT váltóktól? 

Vagy inkább i20-as szívómotor, classic váltós kocsi a megbízhatóbb szerintetek, ha egy árban van? 

Atesz7 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 140412

Köszi a tippet! Aksi valószínű jó, mert kipróbáltam egy pár napja vett vadi új aksival is.

Előzmény: Kisa (140411)
Kisa Creative Commons License 2015.02.20 0 0 140411

Először is kérdés, hogy az akku valóban jó-e.

Kell néhány egyszerűbb mérés, amit azért otthon nem könnyű kivitelezni, és normál multiméter sem elég hozzá, vagy bonyolítja a mérést.

 

Mivel nem indít, így könnyű diagnosztizálni a hibát, nem kerül sok időbe és pénzbe, ha az önindító a hibás.

A nagy áramú vezetékek hibája is lehet, azt is  könnyen fel lehet deríteni, de ha a behúzótekercs nem kap feszültséget indításkor, már nem biztos, hogy egyszerű a dolog.

 

Előzmény: Atesz7 (140410)
Atesz7 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 140410

Sziasztok! Tudna-e valaki tanácsot adni, 97-es Ford Mondeo aksi jó indításnál semmi hangot nem ad nem forgat, de tolásra indul. Szerintetek önindító?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!