Gumifékcső cseréje közben a hollander nem akart engedni, picit megmelegítettem gázégővel, a csere sikerült is tökéletesen csak a szomszédos fém fékcsövön lévő műanyagos bevonat egy picike részen leolvadt. Most azon a részen valamivel le kellene kezelni a fém fékcsövet hogy ne rohadjon. Kérdésem: mivel? Sima matt fekete az istennek nem fogja be bárhogy próbálom zsirtalanítani...
Ó, én annak csak örülök, amikor Cam késel meg mert abból sokat lehet tanulni. Van nekünk ez különbözőségünk ami erősen más szemszögből láttatja a dolgokat. Én lejátszom magamban elméletben, szép felhőket építek mindenféle gépészeti alapelv felhasználásával, Cam meg jól belekapaszkodik a lábamba, lerángat és a fejembe veri, hogy hogyan van ez a gyakorlatban itt lenn a pokolban. Sokszor már csak az ördög ügyvédje szerep jut nekem a végén, csak hogy azért mégse adjam meg magam olyan könnyen.
Közben viszont olyan dolgok derülnek ki amit magától eszébe sem jutott volna leírni mert annyira természetesnek veszi.
Maradjunk annál az alapállapotnál hogy gyári előírású olaj van beletöltve a gépezetbe az előírt periódusonként. :)
- Ti magatok szoktátok mutogatni a fényképeket mindenféle motorról ami fura módon tele van kenyőccsel ilyen esetben is.
- Azt is ti magatok szoktátok mondani, hogy az ilyen esetek elkerülhetők lettek volna gyakoribb olajcserékkel, vagy jobb olaj használatával. (Amivel maximálisan egyetértek, de tudjuk, hogy a szar is teljesítette a motorhoz megadott követelményeket)
- Én is ismerek olyan motortípust aminél a jóminőségű olaj használata és/ annak korábbi cseréje (mondjuk 15k a 20 helyett) ha nem is örökéletűvé teszi de háromszoros időre kitolja a vezérlésmódosító csereperiódusát.
Innentől jön a nagy kérdés. Bizonyos olajak nem tudják a szabványban előírtakat (szerintem kizárt), vagy a motorgyártók a balfékek és nem megfelelő olajat követelnek meg a motorjaikba?
"vagy legy naprakesz. es amsoilt javaslom a kek/feher propellereseknel. :D"
Ne sértegess. :) Amúgy én nem vagyok elvakult rajongó, nem ragaszkodom a Selenia 20K for AR-hez, cserébe Motul 6100 Synergy+ -t használok legtöbbször. Néha bejön egy-egy nagyon akciós vétel Valvoline, akkor azt. Viszont néha Selenia mert épp jó áron van. 8 havonta (15 ezrenként) cserélek 6 liter olajat, sajnos nem tudok minden esetben 20K-t beleönteni.
Még egy dolog, hogy viszkozitási osztályokban beszélünk az olajról,mint 15W-40, 10W-40, 5W..0W... vagy akár 5W-60.
Ez csak a különböző hőmérsékleteken jellemezné a folyósságot (szabványok szerint), a szivattyúzhatóságot, de ez már tükrözi a teljesítmény szintet és az adalékolás különbségét is.
Ahogy a hajtóműolajok sem viszkozitási tulajdonságaik miatt vannak osztályba sorolva a a 75W-140-es értékek között.
Kell néhány egyszerűbb mérés, amit azért otthon nem könnyű kivitelezni, és normál multiméter sem elég hozzá, vagy bonyolítja a mérést.
Mivel nem indít, így könnyű diagnosztizálni a hibát, nem kerül sok időbe és pénzbe, ha az önindító a hibás.
A nagy áramú vezetékek hibája is lehet, azt is könnyen fel lehet deríteni, de ha a behúzótekercs nem kap feszültséget indításkor, már nem biztos, hogy egyszerű a dolog.