Nem nyomkodom indításkor a gázpedált mivel autómata és a féket kell nyomjam,csak egyszer mikor feleségem indult vele hallottam kintről elinduláskor gázadásra fordulatesés közben ezt a nem folyamatos (szaggatott) villanymotor" zúgást ezért próbálgattam mikor csinálja.
olajcsere min.70e. Ft és nem is az a lényeg csak felesleges sztem.
Az utóbbi 20évben mondjuk 40-50autót vettek (köztük jó pár huszonmilliós)a közvetlen környezetembe de szó nem volt első 5000-es olajcseréről,,és állítom a világon az új autók 5%-ba nem cserélik,,,de nem is tudom,h jön ez ide?!!?
igazából azért rugóztam a témán,h valaki megmagyarázza miért is kellene cserélni,(ne ilyen,,h miközben bekopik a motor fémreszelősdi megmagyarázás)miközben tudtam,h én úgysem fogom.
//üzlettársam az 1.6benzines 5-s golfjával 2005-ben padlógázon nyomta 195kmh/val hazafele mikor vette és 20000-nél cserélt első olajat,azóta is hibátlan az autó///
én is adnék egy tanácsot,mégpedíg engedd el a kérdéseket amikre nem tudsz érdemlegeset mert az jön le mintha Neked kötelező lenne itt mindenre reagálnod..,
Ahogy én értem, nem is indítózás közben van ez a hang, hanem a motor beindulása után gázadáskor.
Volt ez az Opel 1.3 CRDI, ami nem volt hajlandó indulni, mert 1-2 hengerben nem volt sűrítés.
A javítás módját nem tanácsolnám, de mégis csak feltöltöttem gázolajjal :)
Olaj le, gázolaj be, olajnyomásmérőt azért bekötöttem.
Háromszor öblítettem át friss gázolajjal, be is melegedett, olyan üzemi hőmérséklet körül már leesett az alapjárati olajnyomás 0.7 Bar környékére, így abbahagytam.
A harmadik öblítés után már egész tiszta cucc jött ki a karterből.
Szűrő, és normális olaj bele, egyelőre hibátlan, könnyen indul.
Mindenképp érdemes lenne megnézetni valakivel ,aki képben van, ha nem is egyből márkaszerviz, de valami útba eső kisebb szerviz megtudja mondani mi a teendőd.
Fontos, hogy úgy kellene valahogy odamenni, hogy produkálja a hibát, különben még ötletük sem lesz.
Persze a márkaszerviz a legjobb (új autó, garis is), de ahogy azt egy olvtárs is említette, sok esetben macerás.
Az új golf 7 1.4 tsi indítás utáni búgó hanghoz még annyit,hogy nem az idításra csinálja hanem gázadásra miközben visszaesik a fordulat búg 2-3-4 másodpercig mint mikor beragad az ötindító és lassan halkúl.
vigyem stevízbe ezért?..ja és csak lehült motornál csinálja.
Zárlatos a motorvezérlő elektronikám (mindig van rajta plusz – akkor is ha a kulcsi ki van húzva), hibakód P0604.
Biztosíték, kábel rendben van a mérések szerint.
A Skoda szervíz azt mondja meg lehet próbálni megjavíttatni, de nem biztos hogy javítható.
Azt nyílván nem kell mondanom hogy egy új majdnem annyiba kerül mint a kocsi.
Láttam hogy lehet használtan is venni ilyesmit. Találtam is olyat aminek a cikkszáma passzol (06F906056ER).
A fickó a Skodánál azt mondja csak újat lehet tenni bele, mert hogy ennek együtt kell dolgozni az immobilájzerrel meg mindenféle egyéb dologgal.
De akkor miért árulnak ilyet használtan?
Ha veszek egy ilyen használtat akkor nem lehet átmásolni mindent a régiről rá és működik minden? Hivatalos szervízek csinálnak ilyet vagy mind alapból azt mondja h újat kell vennem?
Hogy lehetne ezt olcsón vagy olcsóbban megúszni mint az új Computer?
Nekem ugyan az a motoros fabiam van es 400e km van benne . 10W40 olajjal jarva vegig. Idaig a blokban 16db hitrotoke volt cserelve meg egy olajpumpa mert eltort a nyomasszabalyzoszelep rugoja. Meg ki is volt kopva a hazresze. A hidrok mar megfaradtak kopogtak de azota h cserelve lett csondvan. De ez a motor is eszi az olajat 15e km alatt becsap 1.5 litert. De vegulis 400e futott motortol szerintem elfogadhato. En mindig 15e csereltem mikor muszerfalon megjelent na most csere.
Koszi a valaszt, de en evente sok km-ert megyek, tehat akkor 10000, vagy 15000km-es intervallummal csereljem? Mert eves szinten joval tul lennek meg a 15000km-en is.:)
Opel Corsa B 1.5 tádé is ezt csinálja, lassan 10 éve. Úgy 15e km-rel ezelőtt cseréltünk benne olajgombát, a karter ki lett pucolva stb. Van benne óra szerint 180e km, még vígan megy. :) Ez vmi Isuzu betegség lehet.
Egy ismerősömnek ugyanilyen vasa van, a jelenség is ugyanez.Nagyon nem foglalkoztunk vele, olajat/szűrőt időben cseréli, szint jó, oszt kész.
Van benne kismillió km, ebből ő rakott bele 70 ezret, még nem állt be.
Hidegindításnál általában nem rögtön épül fel a teljes olajnyomás, csak vannak autók, amik ezt nem kommunikálják a vezető felé, nehogy megrémüljön szegény(enyém 1,9tdi, lámpa szerint rögtön indítás után már van olajnyomi, de fülre hallatszik, hogy a hidrotőkékhez csak 4-5s múlva ér fel).
"érdemes mindig az előírt viszkozitást és teljesítményszintet használni."
Nem érzed az ellentmondást a két mondat között?? A 10W-40, VW 502.00 minősítéssel ott van az engedélyezett olajak között ehhez a motorhoz. Ha ebből kevesebbet eszik mint az 5W-ből, akkor hidegüzemben fogy az olaj döntő többsége, az meg pont ellentétes a gyűrűhoronyban megég/kokszosodik teóriáddal.