Akosbol (SJP/Edhellon) ki is nezem hogy kihagy par focimeccset es inkabb ir egy partot a C16 demoba. ;)
Jelentem meg vagyok tevedve. Valamiert azt hittem hogy ez valami megademo lesz es a partok ossze lesznek fuzve. Edhellon most okositott ki, es bar ramondta hogy persze, irjunk demot, szerintem futunk meg par kort. Amugy maris elkezdtunk azon vitazni hogy kinek mennyi memoria jut, szoval lehet hogy ket demo lesz. :-)
Koszi, este beizzitom Bigfoot assembleret en is. Valamiert azt hittem hogy heggesztettel bele syntax highlighting-ot is, de hat mindent nem lehet... :) UltraEdit alatt szoktam igy programozgatni es oda csinaltam GBC-t meg C64-et is, de azert a VS megiscsak elitebb lenne. :)
Mar csak azt kene kitalalnom hogy mit zsufoljak be abba a 16K-ba, kicsit szukos lesz az nekem a tablazatos mokak utan, de vegulis mivel stock C16-rol van szo, zenet nem hiszem hogy rakok bele (freq konverterek remalmomban se jojjenek elo). Maris nyertem 4K-t! ;)
En ugyan most VS6-al csinalom, de szerintem pont ugyanigy megy .NET-el is. File-onkent lehet deffinialni, custom build opciokat, es ott egyszeruen beirom a command line-t es az output-ot...
A vegen azthiszem a Post Build Step-be beraktam, meg, hogy pucrunch-oljon, hogy konnyebben menjen a futtatas... Executable-nek pedig az emu-t adtam meg, command line-kent a prg-mmel!
Nagyon kiraly, f7 build, ctrl+f5 futtatas, mint rendesen! Az altalanos dolgokat kulon src-kbe gyujtogettem, igy az alapokat pillanatok alatt osszerakom include-okbol, es mar van rendszer leiro file-om, ami pl az alap regisztereket, vagy pl a kepernyo kezdo rastersorat, stb... tartalmazza kulon c64-re es plus4-re, igy egy nem tul hw specifikus effectet le fogok tudok forditani egy include lecserelesevel mindket platformra...
Akosbol (SJP/Edhellon) ki is nezem hogy kihagy par focimeccset es inkabb ir egy partot a C16 demoba. ;) En is nagyon gondolkozom a dolgon, bar semmi durva idozitest nem csinalnek bele, csak valami grafikus effectet. Jar az agyam, jar.
Nem tartozik szorosan a temahoz, de hogyan izzitod be az assemblert Visual Studio alatt? Jovobemutato lenne, ha a Gameboy-os assembleremet olyan iranyba tudnam terelni hogy beepitheto legyen a VS.NET ala, ami a masodik otthonom. :) Ha csak VS6-al dolgozol, a megoldas akkor is erdekelne.
Bahh... :-) Wolfgang Moser úgy tűnik tudta, mit csinál ;-).
Még szerencse hogy Tamás bácsi 1581-et használt :-))) Nem csak szép meg okos kütyü, hanem asszem ez az egyetlen ami MFM-kódolást használ (azaz amit viszonylag simán lehet PC-vel kezeltetni direktben).
jó hogy mondtad, a Harry besorolása nem volt jó, így LUCA-val együtt 3 grafikus van. Well, valamennyire én is inkább coder/gfxman vagyok, na de mind1. Omegáról nem emlékszem, hogy mondta volna, hogy aktivizálja magát. Az hogy néha beír a fórumba, az nem jelenti azt, hogy pluszizik. Ilyen emberek még LBM, Crafty, pl. Ha valamit nyilatkoznak, pl kompót ügyben, akkor változhat a mezőny... ADDIG IS FUCK OFF NEXUS.
Grafikus csak 1 van a listaban, az Omega is be volt indulva nem? Meg ha van tobb poszt, akkor mogem is oda lehet irni a grafikust is... Kozben probalkozok az SJP-vel is :-)
Ismerem a modszert, de en anno letettem rola, 4x4-ben gondolkoztam, egy pixel kiszamitasa aranylag koltseges, es viszonylag sok pixel kell, hogy tuti ne legyenek resek a feluleten, de latom 8x8-ban gyonyoruen megoldhato, 4x4-ben probaltad?
Szerintem eredeti gepen is erdemes valami Tass-t hasznalni, egy nagy gaz vele, hogy sokat megeszik a memoriabol, igy igazan nagy programok nem fejleszthetoek vele hatekonyan, de erre a c16-os dologra eleg jo, egyetlen hibaja talan, hogy hasznal $600 koruli memoriacimeket sajat celokra... Volt egy ket stuffom, amit tass-ban irtam, addig amig ki nem futottam a memoriabol, majd mivel nem volt jobb, monitorban folytatgattam, nagy orom volt :-)
anno kizárólag csak monitor alól programoztam, de most pc alatt sokkal jobb az assembler. ha CSAK plusin dolgozhatnék, akkor továbbra is maradna a monitor.
mire gondolsz? Babán a Mása könyvre? :) Hát asszem hétvégén hazamegyek, majd felhívlak.
Át kéne már nézni az illegal codokat is, hátha van benne értelmes utasítás. :)
Lavina mikor nézzük meg ezt a assebler dolgot ?
pl.: írtam régebben ffe4 emulátort ram felüllapozásra ,és a ma délelöttöm arra ment el hogy a rutinban lévő 0-lapos memoriacimeket fcf1-re tegyem. Ugye eltolódott az egész program...
Ha kell valakinek a rutin+dokumentáció irjon egy emailt.(fa00-fcff tartományt használ,semmi 0 lap)
Az asseblerbe be lehet tölteni egy memoria részt buherálásra ?
Úgy beszélsz a monitorban programozókról, mint egy veszélyeztetett fajról! Hm, lehet hogy igazad van. :)) De valahogy így szoktam meg, ez tetszik. :))
A regi idokben en is monitorban kodoltam. Mar akkor is utaltam relokalni. :) Utana mikor megint elkezdtem kodolni mar forditot hasznaltam, es eszembe sincs valtoztatni. Tul kenyelemes igy! :) En is hasonloan belottem magamnak egy kornyezetet mint Murphy csak en egy Java-s fejl. kornyezetben.
Na majd megnézem ezt a source dolgot, és szólok ha elakadok... :)
Kivetelesen jol gokumentalt cucc, nem szabad, hogy ne sikeruljon! :)
En nem tudom, hogy mi az a Reflexes modszer, de gondolom az, hogy megvan nehany fazis + sikon forgat.
Na ez nem igy megy. Ez voxel. A feluletet kirakom kockakbol, aztan ugyesen csinalok egy bejarasat es lekodolom egy logo-szeru rendszerben:
lepj(irany), rajzolj(szin), lepj(irany), rajzolj(szin), lepj(irany), lepj(irany), rajzolj(szin) ...
Az irany 26 fele lehet (ugye 3^3-1) a szin meg 121, vagy az egyik valtozatnak egy feluleti normal ami alapjan aztan arnyekolom. Ennyi. Probaltam speedcodeositani, de nem igazan ment.
OK, kössz a tippet, talán segít. Nem is az a baj, hogy nincs ötlet, hanem nincs semmi konkrét :) Csak működő magok vannak, de hogy mi legyen a tartalmuk...
bubis mi van az exo relocate-el? Kéne, hogy lássam mennyi helyem lesz még... :)
Khhm, en soha nem modtam, hogy mecsinalom ezt neked. En ilyen kod bujkalasra eleve keptelen vagyok. Szerintem jard azt az utat amit ajanlottam, vagy hasznalj kod relokalot, mert ugy tudom monitorban kodolo emberkeknek keszultek ilyen cuccok.
A helyedben en a forrast hasznalnam (le van irva, hogyan kell hivni, mire kell figyelni), mindent exomixerrel tomnek es ugy szerveznem a dolgokat, hogy a depacker vegig bent csucsuljon a memben, ne kelljen ide-oda pakolaszni.
A time crunch-al meg szerintem egy bitet sem tudsz tomni egy exoval becsomagolt cuccon.