A 35-40 km-et a max sebességre értem az idősek,nehezen járók,de nem sérültek járműveire.
Egyébként azén háromkerekű El-Góm egy feltöltéssel a két 12/36 Ah s "vontató" tipusú,ólom-savas gél töltésű,újratölthető akksival elviszi az enyémet is 40 km-re ....
Kicsit szerteágazóbb a helyzet.Valóban létezik belső-külső használatra elektromos kerekesszék /aki eü állapota miatt nem vezethet kormánnyal,bal vagy jobboldali kialakítású yostickkal/max 8 km ill, mint nekem is van El-Go, három vagy négykerekű elektromos moped/szintén kettős használatú/ezek szintén max 8 km sebességgel használhatók,nem járművek, alapvetően a gyalogosokat megillető jogokkal.lásd REHAB katalógus./OEP definicíó:"Nagyértékű gyógyászati segédeszköz"
Aztán tényleg van egy nagyobb kerekű,gyorsabb széria/olyasmi amit feltettél/, de van ebbe 35-40 km-et is tudó időseknek,de nem kifejezetten mozgás és egyéb sérülteknek,de már nem kocsit vezetőknek, ilyen futóka nagyjából az elektromos kerékpár tulajdonságaival.
Végül ismert a jármű kategóriába inkább beletartozó "robbanómotoros meghajtású rokkant-
kocsi" is az OEP támogatásával kapható lásd szintén REHAB katalógus.
Nos ,valószinüleg ilyen szerkezet ez is.Persze kizárólag külső használatra,ezzel nem suhansz az SZTK-ban sem a LIDL-ben a polcok között:):):)
Van három gyanús körülmény . A masinán német mopedrendszám van , ott virít a 6 km/órás sebességre utaló matrica , és álomszerűen alacsony a futásteljesítménye . Nekem az a sejtésem , hogy ez egy kétszemélyes fülkés kerekesszék , vagyis ezeknek a túlburjánzott testvére :
Gyanúm szerint a németeknél ez valami könnyebb elbírálás alá esik , de nálunk is hasonló a helyzet : a 6-10 km/óra sebességnél lassúbb közlekedési eszközök lényegében nem számítanak járműnek .
1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
1. számú Függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelethez374
A rendeletben használt egyes fogalmak meghatározása a következő:
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
a) Jármű:388 közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék – ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska – azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
Szóval meg kéne nézni rendesen ezt a gépet , de akármi is , még akkor is irreálisan drága , ha egy rendben levő L6e-s mopedautó lenne -- de valószínűleg nem az . Így én ezt bontási áron számolnám , ami töredéke a kért összegnek .
Amúgy ezzel mi a gond? Azt írják, hogy mopedautó. És 500-as motor van benne. Ez nem mopedautó akkor? Többel kell, hogy menjen, mint tiz km. Mert mopedautó motor van benne.
Zárt utastérrel rendelkező mopedautóban,bukósisak használata nem kötelező.
Pontosabban :
1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
IV. fejezet
Egyes járműfajták közlekedésére vonatkozó külön szabályok
A közlekedésben való részvétel külön feltételei
48. §(9)303 A zárt utastérrel (vezetőtérrel) nem rendelkező motorkerékpáron és segédmotoros kerékpáron utazó személynek becsatolt motorkerékpár-bukósisakot kell viselni. Ilyen járművel csak abban az esetben szabad közlekedni, ha a járművezető és az utas becsatolt motorkerékpár-bukósisakot visel.
Innen már egyszerű mint a faék, a másik kisautó kulcsához igazítom a zárat:
csak ezt a kis műanyag fedelet kell kipattintani és ott vannak a pálcikák:)
Azt hittem ez a rész jobban le van dugózva mint a lakatoknál de nem.
Kivéve a műanyag fedőt ott vannak a kódolók, ez 5 hengeres , szuper :)
Kiboritottam belőle a sok tűzkövet meg rugót, és ki is jött a cilinder:
Betettem a Ligier kulcsát és addig próbálgattam bele a csapokat mig síkba lettek a henger palástjával.Kettő pont jó volt egyet pedig kicsit lereszeltem hogy stimmeljen.
Nekem elég három kódos verzió, két lyukat üresen hagytam.
Összeraktam prímán működik! És nem került egy fillérbe sem..
És még a mások kocsimat is inditja :))) A Ligiert meg az Aixamot, egy kulcs.
Mea culpa, nem konkrét infóból indultam csak mivel többségében mindenhol látom az ilyen autókon a 45-s matricát, a segédmotorokra meghatározott 40km/h nehezen lenne betartható de még robogóst se láttam aki csak annyival közlekedne, ráadásul ha nagyon törvénykövető lennék és csak 40-l közlekednék ami a gps mérés szerint még kb. -6 hát abból sok konfliktus lenne.
Sajnos még mindig nincs meg az Aixam slusszkulcs, pedig alapesetben itt kell lennie a birtokon belül,
mert csak úgy tudtam beállni az udvarba ha a kulcs a helyén van, de nincs sehol.
Van a ház mellett kint az utcán egy villanyfa az alatt is megnéztem, de csak egy csomó dió van alatta, egy része fel van törve, de vannak egészben is. Jó lenne ha az a fránya varjú visszahozná a kulcsomat:))
De már mindegy is mert elkezdtem szétszedni az egész kormányzót :)
Úgy csináltam ahogy Péter javasolta, ki szereltem az egész kormányt zárastól mindenestől.
Itt van bent a műhely melegében, most flexelem ki azt a két kis körmöt ami nem engedi kivenni zárszerkezetet.
Semmiképpen nem akarlak téged,vagy bárkit is győzködni .A rovatban gazdag irodalma van mopedautós közlekedés,haladás praktikusnak vélt módjának .Vagy 3-4 írásom nekem is,másoknak is van a témában..Érdemes visszaolvasni,hiszen mindig jön új társ akinek új lehet.Nekünk bevált 45 km matrica/bár azért a főúton cca 55 km utazóval mentünk/+rokkant piktrogram+előzékeny lehúzódás,ha már feltorlódott a hátunk mögött a csapat pl a kanyargós 31-esen,hol nem tudtak kerülni,előzni.Csak elvétve tapasztaltunk,hogy bárki is méltatlankodott volna.
Szép napot mindenkinek! Azt szeretném kérdezni hogy a Virgo első lengéscsillapító helyettesíthető e ?Más tipuséval Vagy hol lehet kapni? vagy fel újítani Pest környékén. Előre is köszönöm a válszt. További Szép napot! Mindenkinek.Üdv: Imre
Egyet értek veled, hogy jobb ha a mögöttem lévők tájékoztatva vannak, hogy az én autóm teljesítménye kisebb mint az övék. Azon kívül, a rendőr se nincs tisztába teljesen azzal, hogy mennyivel is mehet egy mopedautó. Mikor a városi forgalomba a mopedautós megy 50 km/h-val, hogy ne tartsa fel a forgalmat és, hogy a zöldhullámon végig tudjon haladni. És ha sorba van egy rendőr autó is és ha azt látja, hogy nekem 40 van kitéve hátulra, akkor mindjárt kap az alkalmon és már félre is állít. És akkor ilyenkor bele köt mindenbe. De ha 45 van a mopedautó hátulján, azt már úgy nagyjából össze tudja egyeztetni azzal a 4-5 km/h sebesség túllépéssel. De a 10 km/h túllépést már sokallná.