2005-ös euro 3 fiat 1.2 16V fire motor, 140 ezer km, olaj-légszűrő-gyertya-szíjakat kivéve hozzányúlva még nem volt.
Utóbbi időben motorfék után 2000 alatti fordulatokon gázadásra (kanyarodás, körforgalom, stb.) nem húz ki, ha tovább nyomom a pedált durván berángat. Nagyon finom gázkezeléssel elkerülhető, de egyre romlik, most már a csekkendzsin is bevillogott vagy kétszer, viszont el is alszik 10 másodperc múlva, szóval nem tudom egy diagnosztikára így érdemes-e még elmenni.
Ezen kívül az égvilágon semmi, pöccre indul, állásból kigyorsítással sincs gond, ha fordulat van megy mint a huzat, többet se eszik. Csak ez az alacsony fordulaton gázelvétel-gázráadás amire műveli.
Mar beszeltem az emberrel, reggel ott van nala az auto es szedi szejjel. Muszaly masra bizzam, mert nincs hol szerelni, akna nelkul nem megy, tul lent van az alja, meg nem is engedik a zsaruk, hogy a panel elott szetturjam az autot.
Nem neztem meg ennel hogy van, de a dacia/renault keresztnek az eggyik felen meg van torve a sarka, az megy kifele, forditva ra sem lehetett tenni a zegert.
Masfel eve volt cserelve kulso feltengelycsuklo, mindket oldalt, ugyszint Pascal. Akkor anyagi megfontolasbol valasztottam a Pascalt. Talalkoztatok mar ennel a markanal merethibaval? Esetemben osszeadodhatna a kulso es belso csuklok esetleges plusz hossza? Mindket fejet a gyari kod alapjan dobta a gep ekhivalensnek.
(Másodjára elolvasva asszem értem, mire írtad meg mit - ez esetben aki kicseréli nekem megfelelő helyettesítőre, az azt csinál a levett katalizátorral, amit akar. Mármint ha lehet belőle pénzt, akkor azt ;) )
Felénk szerencsére nem - viszont nincs 2 hónapja meg ez a kocsi, aztán az első autópályázás után lökte be először a hibát, aztán a második után másodszor, most már határozott mintát* vélek felfedezni :D
Arra célzol, hogy nincs is benne? No de ha "szakszerűen" vették ki, akkor csak átvernék a jelet, nem? Ha meg "szakszerűtlenül" a tezsvírek, akkor viszont hallanám a folytonossági hiányt a kipuffon, hmmm? :D
*: Sosem egyből pályázásnál dobja be, hanem ha pályázás után áll 1-2-3 órát, és utána elindulás után ~10km-rel.
Mindenesetre akkor felmerül a kérdés, hogy ehhez a motorhoz milyen utángyártottat lenne érdemes venni (nem fog sokat menni, 90%-ban Budapesten, a maradék 10%-ban ritkán ilyen 50-100km-es autópályázás max), amitől nem köp hibát, működik rendesen és nem a kocsi árába kerül? :)
Kivancsisagbol lementesm es megnyomkodtam a sarhanyokat es azt tapasztaltam, hogy alig valamit megy lefele, viszont oldaliranyba billegteti az orrat, ami hatul abszolut nem tapasdztalhato, ott rugozik szepen. Akkor itt lesz a kutya elasva?
Sziasztok, diagoltam (amennyire a kis ELM327 meg az OBD Doctor engedte), az alábbi két kép 130-as egyenletes M7-es kirándulás mellett, üzemmeleg motornál készült, egymás után a két szenzorról (tehát nem egyszerre, de ~20 másodperc különbséggel):
típust nem ismerem de audi soklengőkarosnál egy nagytudású a kormánygömbfejeket nem alulról hanem felülről tette a csonkállványba (ezért jó hogy nem kúp hanem hengeres)
ez az kocsi minden billenésére más irányba akart menni....
Wazze, tudom, hogy a belső csukló a berugózásnál "összemegy". :) Én arról beszélek, hogy ha van egy belevaló belső csukló akkor az elképzelhető-e hogy "vastagabb" mint ami eredetileg rajta volt, és így kevesebbet bír mozogni. A külsőnél egyértelmű a helyzet mert ott a tengelycsonk lehet hosszabb mint az eredeti, így a csukló maga beljebb kerül és okozhat ilyen befeszülést. De nem az lett cserélve. A belső csukló viszont a féltengelyre megy rá egyik oldalon és ha "vastagabb" mint szabad lenne akkor nem tudod rátenni a biztosító zégert. A másil oldalona váltókihajtás vagy a közlőtengely az fix távolságon van a váltótól.
Ezért kérdeztem. Mert esetleg azt tudnám elképzelni, hogy a ha belső csuklót együtt adják a féltengellyel, akkor maga féltengely lehet hosszabb mint kellene.