Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.23 0 0 140499

Ez a motor szereti megzabálni a gyertyakábelt, ha meg nem volt cserélve, azzal kezd.

Ha nem akarsz gyárit, Kugler úr Szentendrén gyárt igen jót, www.gyujtokabel.hu/ talán az oldal neve.

Előzmény: Roadkill (140490)
LyPapa Creative Commons License 2015.02.23 0 0 140498

Szerintem a kettes szenzor a katalizátor hibáját mutatja.

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: Totyasrác (140474)
cam aro Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140497

 

 

veszel egy ilyet, azt megolvasod. 

(nem egy bolcsek kove, de szabvany kodokkal elboldogul ) 

 

amit irsz, az tobbnyire szikra problem.

gyenge szikra nem gyujtja az eldusulo kevereket. 

...vagy barmi mas. 

Előzmény: Roadkill (140496)
Roadkill Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140496

"ecu."

Ilyen szitokszavakat ne is mondj nekem!! Tudod te az mekkora szopás ennél? :D

 

Trafót azt szokták dobálni ilyen korban, csak a hibajelenség alapján nem gondoltam volna.

De arra is csúnya összegek vannak, szóval kitalálom merre kéne kiolvastatni.

Köszi!

Előzmény: cam aro (140493)
novothauto Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140495

"Olyan 450mV körüli értékeket"

 

Ennél kicsit többet.

Előzmény: Kisa (140489)
novothauto Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140494

0,6-0,7 volt körüli értéket.

 

 

Előzmény: Totyasrác (140488)
cam aro Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140493

 egy diagnosztikára így érdemes-e még elmenni."" 

 

ecu tarolja a mil villantas /feltetelezett/ okait,

vagyis egy hibakod kiolvasas elobre vinne a talalgatast. 

 

trafo. 

map. 

ecu.. 

par tipp. 

 

 

 

 

Előzmény: Roadkill (140490)
tractorsound Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140492

Elvileg igy neznek ki a futomuvem komponensei:

 

Totyasrác Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140491

Ó, köszi, így már értem - akkor tényleg kuka a katalizátor és lehet cserélni :S

Írtam egy mail-t az ügyben 409 mesternek, remélem elolvassa ;)

Előzmény: Kisa (140489)
Roadkill Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140490

Sziasztok!

2005-ös euro 3 fiat 1.2 16V fire motor, 140 ezer km, olaj-légszűrő-gyertya-szíjakat kivéve hozzányúlva még nem volt.

Utóbbi időben motorfék után 2000 alatti fordulatokon gázadásra (kanyarodás, körforgalom, stb.) nem húz ki, ha tovább nyomom a pedált durván berángat. Nagyon finom gázkezeléssel elkerülhető, de egyre romlik, most már a csekkendzsin is bevillogott vagy kétszer, viszont el is alszik 10 másodperc múlva, szóval nem tudom egy diagnosztikára így érdemes-e még elmenni.

Ezen kívül az égvilágon semmi, pöccre indul, állásból kigyorsítással sincs gond, ha fordulat van megy mint a huzat, többet se eszik. Csak ez az alacsony fordulaton gázelvétel-gázráadás amire műveli.

Szerintetek mi kezdhet megmakkanni benne?

 

Kisa Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140489

Olyan 450mV körüli értékeket, sokkal kisebb amplitudójú kilengésekkel.

Olyan 400-500mV közötti értékeket kellene mérni, az előző teszttel azonos körülmények között.

 

Itt egy jó érthető leírás:

 

http://webshop.langauto.hu/kepek/muszaki/6.3.pdf

 

 

Előzmény: Totyasrác (140488)
Totyasrác Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140488

Egyébként a kettes szondának mit kéne mutatni, nagyjából konstans értéket?

Már csak hogy tanuljak is valamit a sztoriból... ;)

Előzmény: cam aro (140475)
tractorsound Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140487

Mar beszeltem az emberrel, reggel ott van nala az auto es szedi szejjel. Muszaly masra bizzam, mert nincs hol szerelni, akna nelkul nem megy, tul lent van az alja, meg nem is engedik a zsaruk, hogy a panel elott szetturjam az autot.

 

mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140486

ez egy nagyon szép észrevétel, csak neked épp egy hyundai okoz nehézséget.

Előzmény: tractorsound (140485)
tractorsound Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140485

Nem neztem meg ennel hogy van, de a dacia/renault keresztnek az eggyik felen meg van torve a sarka, az megy kifele, forditva ra sem lehetett tenni a zegert.

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (140484)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140484

bácsi, nem az van, hogy kitámaszt a zéger?
(bár ennyire nem tud)

aztán meg ugye olyan sincs, hogy valaki addig forgatta a csukló, míg a közepét megfordította és most a belseje áll kifelé...

Előzmény: tractorsound (140483)
tractorsound Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140483

Masfel eve volt cserelve kulso feltengelycsuklo, mindket oldalt, ugyszint Pascal. Akkor anyagi megfontolasbol valasztottam a Pascalt. Talalkoztatok mar ennel a markanal merethibaval? Esetemben osszeadodhatna a kulso es belso csuklok esetleges plusz hossza? Mindket fejet a gyari kod alapjan dobta a gep ekhivalensnek. 

Totyasrác Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140482

(Másodjára elolvasva asszem értem, mire írtad meg mit - ez esetben aki kicseréli nekem megfelelő helyettesítőre, az azt csinál a levett katalizátorral, amit akar. Mármint ha lehet belőle pénzt, akkor azt ;) )

Előzmény: novothauto (140480)
Totyasrác Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140481

Felénk szerencsére nem - viszont nincs 2 hónapja meg ez a kocsi, aztán az első autópályázás után lökte be először a hibát, aztán a második után másodszor, most már határozott mintát* vélek felfedezni :D

Arra célzol, hogy nincs is benne? No de ha "szakszerűen" vették ki, akkor csak átvernék a jelet, nem? Ha meg "szakszerűtlenül" a tezsvírek, akkor viszont hallanám a folytonossági hiányt a kipuffon, hmmm? :D

 

*: Sosem egyből pályázásnál dobja be, hanem ha pályázás után áll 1-2-3 órát, és utána elindulás után ~10km-rel.

 

Mindenesetre akkor felmerül a kérdés, hogy ehhez a motorhoz milyen utángyártottat lenne érdemes venni (nem fog sokat menni, 90%-ban Budapesten, a maradék 10%-ban ritkán ilyen 50-100km-es autópályázás max), amitől nem köp hibát, működik rendesen és nem a kocsi árába kerül? :)

Előzmény: novothauto (140480)
novothauto Creative Commons License 2015.02.22 0 1 140480

Nem kuka.

 

Felétek nem járnak kérdezgetni, hogy...

"kátálizátor, ákkumulátor?"

 

 

Előzmény: Totyasrác (140474)
cam aro Creative Commons License 2015.02.22 0 1 140479

NEM irtam allitmanyt.  

de irtam felteteles modot, ahol egy korlatolt feltengely mozgas - barmi okbol-  IS,  egy lehetseges hiba ok. . 

-----------------

 

bazki, kezdek hinni a chemtrailba. 

Előzmény: tractorsound (140478)
tractorsound Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140478

Szoval hosszu a feltengely a jelenlegi felallasban?

Előzmény: cam aro (140477)
cam aro Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140477

viszont oldaliranyba billegteti az orrat,""

 

HA futomu csavarok a helyen vannak.. akkor az a trapez kutya lesz ott elasva amirol firkaltam. 

 

 

Előzmény: tractorsound (140476)
tractorsound Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140476

Kivancsisagbol lementesm es megnyomkodtam a sarhanyokat es azt tapasztaltam, hogy alig valamit megy lefele, viszont oldaliranyba billegteti az orrat, ami hatul abszolut nem tapasdztalhato, ott rugozik szepen. Akkor itt lesz a kutya elasva?

 

cam aro Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140475

igen. 

Előzmény: Totyasrác (140474)
Totyasrác Creative Commons License 2015.02.22 0 0 140474

Sziasztok, diagoltam (amennyire a kis ELM327 meg az OBD Doctor engedte), az alábbi két kép 130-as egyenletes M7-es kirándulás mellett, üzemmeleg motornál készült, egymás után a két szenzorról (tehát nem egyszerre, de ~20 másodperc különbséggel):

 

Egyes szonda:

 

Kettes szonda:

 

Ebből akkor azt látjuk, hogy a katalizátor kuka?

 

Köszi!

Előzmény: LyPapa (140343)
cam aro Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140473

ilyen volt nekem is.. ugylatszik a hulyeseg egyetemes..  :DD 

Előzmény: Quattroman (140471)
cam aro Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140472

jogos.

 

az alapfeltetelezesem az volt, hogy a belso feltengely csuklot komplettben csereltek. 

..de ki tudja.. 

 

jo.. vegulis mindegy. 

barmi is a hiba.. egy barmi okbol hosszabb /mozgaskeptelen / feltengelyrendszer feltud tamasztani berugozaskor.

a tobbi a reszletekben rejlik, amirol vajmi keveset tudunk. 

 

es akkor ez meg mindig csak egy tipp. 

:)

 

 

Előzmény: Paco155 (140470)
Quattroman Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140471

tudni kéne mit bontottak szét a cseréhez.

típust nem ismerem de audi soklengőkarosnál egy nagytudású a kormánygömbfejeket nem alulról hanem felülről tette a csonkállványba (ezért jó hogy nem kúp hanem hengeres)

ez az kocsi minden billenésére más irányba akart menni....

Előzmény: cam aro (140463)
Paco155 Creative Commons License 2015.02.21 0 0 140470

Wazze, tudom, hogy a belső csukló a berugózásnál "összemegy". :)  Én arról beszélek, hogy ha van egy belevaló belső csukló akkor az elképzelhető-e hogy "vastagabb" mint ami eredetileg rajta volt, és így kevesebbet bír mozogni.  A külsőnél egyértelmű a helyzet mert ott a tengelycsonk lehet hosszabb mint az eredeti, így a csukló maga beljebb kerül és okozhat ilyen befeszülést. De nem az lett cserélve. A belső csukló viszont a féltengelyre megy rá egyik oldalon és ha "vastagabb" mint szabad lenne akkor nem tudod rátenni a biztosító zégert. A másil oldalona  váltókihajtás vagy a közlőtengely az fix távolságon van a váltótól.

Ezért kérdeztem. Mert esetleg azt tudnám elképzelni, hogy a ha belső csuklót együtt adják a féltengellyel, akkor maga féltengely lehet hosszabb mint kellene.

 

 

Előzmény: cam aro (140463)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!