A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Érdekes dolog itt A BKV buszai topikon ennyi szép hsz-t olvasni a füvesített villamospálya problematikájáról, ami valószínűleg a Budapesti buszközlekedés témája...
Én azt nem érem fel ésszel, hogy az akinek ez a munkája - független attól, hogy szereti vagy sem - nem tud ilyenről egy olyan cégen belűl ahol a munkavállaló a megfelelő oktatási óraszám nélkül nem is vezethet.
Most meg az a divat, hogy a 6-os is a pályán menjen, s még a középperonoknál is "helytelen oldalon" álljon meg utast cserélni, ne a villamospótló megállókban.
Nem túl jó példa,mert volt olyan,hogy közúton pótoltuk 3-5x menetidővel,az utas meg a haját tépte..
Ezt nem igazán értem hogy jön ide, mert a benne volt és a szokás két különböző dolog...
Például úgy, hogy a BKK előtt is láttam már pótlót villamosvágányon...
"Igen, az ismeretbővítő során pont volt szó olyanról pl., aki egymillió balesetmentes kilométer előtt nem sokkal akadt fent a Döbrentei térnél a magasvágányon. Mivel nincs jelezve, így helyismeret kell, ami nekem megvan, de nem mindenki ismer mindent a városban. Valahogy hiába van meg a kellő tapasztalat és tudás, könnyen lehet hibázni."
De az a magasvágány már 30 éve ott van... Most akkor ez új probléma?
"Én ebben azért nem vagyok olyan biztos."
Mint mondtam, ismeretlen vidéken jobban kéne figyelni. Egyébként közvilágítás biztosan volt.
Kifejezetten érdekes megfigyelni a különböző eseteket.
Amikor BKV-busz hajt rá a füves pályára: A buszevezetőnek honnét kéne tudnia, ki kell táblázni, másmilyen vonalat kell felfesteni, a BKK a hibás.
Amikor civil személygépkocsi hajt fel a füves pályára: Hogy szerzett az ilyen jogosítványt, teljesen van, el kellene venni a jogosítványát és behajtani rajta a helyreállítás költségét.
Egyet azért valaki elárulhatna, szép és jó hogy jut bele fokgyem... de azokba miért nem került még bele amikből kiszedték? O429 O482, vagy amit be se fejeztek I974 O460. GVM-eket már említeni se merem szám szerint.
Biztos sem a KRESZ-ben, sem az Autóbusz Forgalmi Utasításban nem volt ilyen korábban.
Ezt nem igazán értem hogy jön ide, mert a benne volt és a szokás két különböző dolog...
Ha a fehérvárira küldik pótolni, akkor onnan kellett volna kiszedni? Biztos ott se járt még életében.
Igen, az ismeretbővítő során pont volt szó olyanról pl., aki egymillió balesetmentes kilométer előtt nem sokkal akadt fent a Döbrentei térnél a magasvágányon. Mivel nincs jelezve, így helyismeret kell, ami nekem megvan, de nem mindenki ismer mindent a városban. Valahogy hiába van meg a kellő tapasztalat és tudás, könnyen lehet hibázni. Jelölni kellene, úgy, ahogy linkeltem. Tudom, drága a festék.
A fű elég feltűnő.
Én ebben azért nem vagyok olyan biztos. Példaként említem a pirossal körbefestett gyalogátkelőhelyeket, amik kifejezetten jól láthatók sötétben is. Igen ám, de megjelentek a zölddel körbefestett gyalogátkelőhelyek is, amitől szó szerint nem hogy feltűnőbb, de sokkal inkább környezetbe olvadóbb, láthatatlanabb lett az átkelő. A zöld, mint szín, sötétben - ha nincs reflektorral megvilágítva - egyáltalán nem látható jól. Akkor látod, ha tudod, hogy ott van.
Azt a képet nem láttam, jelenleg nem találom. Azt tudom, hogy a 85-ös is a villamosvágányt használja az Élessaroknál, utána van levezetve a kanyarodósávba a Harmat utca felé. Gondolom ment tovább egyenesen, mert nem 85-ös volt... Hogy utána mi hogyan van jelezve, nem tudom, majd egyszer megnézem.
Szép regény arról, hogy a villamospótlót a mocskoslila BKK behajszolta a villamossínekre. De:
- Biztos sem a KRESZ-ben, sem az Autóbusz Forgalmi Utasításban nem volt ilyen korábban.
- Ahogy Tátrás írta, magasvágány eddig is volt. Ha a fehérvárira küldik pótolni, akkor onnan kellett volna kiszedni? Biztos ott se járt még életében.
- A fű elég feltűnő.
- Ha operatívan küldenek valahová, ahol nem jártam és az feltűnt, hogy ott nagy felújítás volt, jobban figyelek, mert valószínű, hogy ha más nem, a forgalomtechnika változott.
Amiben talán igazad van: a 91-es családot jó lenne kivenni a villamossínekről a Margit híd Budai hídfőjénél, mert már nagyon rossz a pálya, és az elsőajtós felszállási rend betartását sem segíti ez a megoldás.
Hozzáteszem, régebben - BKK előtt - egyáltalán nem volt szokás villamospályán közlekedni még a pótlóbuszokkal sem. Most meg az a divat, hogy a 6-os is a pályán menjen, s még a középperonoknál is "helytelen oldalon" álljon meg utast cserélni, ne a villamospótló megállókban.
A legjobb az, amikor már mennek a buszok, de még van villamos is. Tök jó így találkozni szemben egymással...
Nincs tájékoztatás. Egyáltalán nincs. Pedig mód lenne rá, még FUTÁR-on keresztül is, hogy jelöljék azt, hogy épp a pótlás során hol kell megállni, a pályán, vagy a közúton?
A legtöbb pótlásnál ki-be kell járni folyamatosan a pálya és a közút között, ezekről miért nincs tájékoztatás? Miért egymás közötti szóbeszéddel terjed? Korábban volt, most nincs. Az eredményét látjuk...
Operatív módon dobták át máshová. Hogyan tájékozódjon előre?
Nem látta, nem tudta, hibásan ráment. Ez már a második (buszos), előtte pedig OFF busszal akadt fent a 17-es pályáján.
Lehet hülyézni azokat, akik benézték, de egyértelmű felfestés helyett az "úgyis tudja mindenki" a hozzáállás magasabb szintekről. Szerintem is hibás, aki rámegy, de nem csak az ő egyedüli hibája.
A járművezetők nagy része nem szereti a munkáját és csak muszájból dolgozik itt, ebből kifolyólag csak akkor tájékozódik, amikor valaki tájékoztatja őket, egyébként leszarja az egészet.
Valószínűleg nem mindenki számára egyértelmű, hogy a füves pálya nem alkalmas buszközlekedésre. Látni mindenki látta. Szerintem. Azt pedig senki se feltételezze, hogy a munkavállalók 100%-a élvezetből jár dolgozni és olyan szinten tájékozott füves pálya ügyileg, mint a topicosok. A járművezetők nagy része nem szereti a munkáját és csak muszájból dolgozik itt, ebből kifolyólag csak akkor tájékozódik, amikor valaki tájékoztatja őket, egyébként leszarja az egészet. Ezért kell kirakni egy táblát. Lehet hülyézni, meg nevetgélni a másik tévedésén, de ez a helyzeten nem fog változtatni.
Meg azért egy hivatásostól - akinek ez a munkája - elvárható lenne, hogy mindenféle kifutópálya világítás, terelő fény, tábla és egyéb segédeszköz nélkül előre tudjon látni és gondolkodni 40 métert.
Persze meg lehet ideologizálni, hogy a menetidő és az elsőajtózás no meg az ördögien gonosz BKK miatt van az egész, de az is hülye aki ide tette a füvet amin a mentőautó sem közlekedhet. Persze a magasvágány is ugyanezen jellemzőkkel bír, de ott valahogy természetes, hogy az a hülye aki rámegy. De majd jön valamelyik szagszervezet és megmagyarázza. Nekem meg égne a bőr a képemről amikor meglátnám a végállomáson a forgalombiztonsági plakátot a témában... :(