Régebben már jártam ezen a fórumon igaz a szükség vitt rá és hála Dutrancs mesternek sikerült is megoldani a problémát!
De azóta is redszeresen olvasom a fórumot igaz párhuzamosan az MTZ-fórummal!
Hozzászólni nem igazán szoktam, mivel a Jumzról sajnos elég kevés a hozzászólás mindkét fórumon, nekem pedig JUMZ van (Nem sajnos! :)!
Ennek ellenére sok hasznos információt olvastam, és fel is használtam mindkét fórumról! Nagyon jó hogy van ez a két fórum! Szerintem nagyonsok ember hasznát veszi mégha ti nem is tudtok róla! Remélem ezt pozítívan veszitek.
Sziasztok ! TUDOM.. hogy nem teljesen idevaló a történet.. de nem rég hazafelé tartottam egy román nemzetközi vonattal, aminek a nyílt pályán kigyulladt a mozdonya.. ami egy olyan kis dízel volt szemre.. mint a mi m-41 mozdonyunk. Felballagtam a töltésen megnézni a gépet, fel volt nyitva az oltás miatt a gépház oldala és egy Caterpillar V-6 hengeres dízelmotor volt benne ! Egyébként a dédpapámnak majd a nagypapámnak Fordson traktora volt - egészen a khomejnizmus kirobbanásáig.. amikor is szépen elrekvirálták s az új boldog téeszcsében fél év alatt tönrevágták.
Éppen ma este vizitáltam egy háromhengereset.(Tornádó). Az elsőkerék felfüggesztésébe eset bele a rontás. Lóg mind a két oldala ,baloldalon meg az olaj is megjelent a szimmeringnél,a kardánnál.Lóg rajta már minden és csak 1000 üó van benne.
Az LTZ-hez még hozzáfüznék pár saját tapasztalatot.94 ota küzdök ezzel a majdnem traktorral.Vannak jo tulajdonságai is de böven rossz is. Sorolom a tapasztalatokat:Rossz,fél évesen majd alig 2 évesen szervo jav.,egyszer elment a vezérlés leemelte a szelephimba tartokat,1750üo-nál köradagolo kihalt,most egy MTZ 50-esé van rajt ezzel erösebb lett a fogyasztás nem változott.Na de most értem el a nagyobbik bajhoz a válto.Mivel a sebeség fokozatok közt nagy az ugrás csak 1ben vagy rükverc irányváltoval lehet szántani vele.Az 1-est már kiszorja maradt a lassabb. Na egykét jot is irok:a motort helyrepofozták ezzel semmi gond azota nem melegszik tul,fogyasztása is ok.pedig egy 210-es dobos kaszát hajt és kisbálázot elég melegben is,az elsö hajtása is jo automata nem kell kapcsolni még nem hagyott cserben.De minden esetre ha valaki ilyet akar venni gondolja átt mire szeretné használni.
Ez minden amit találtam róla ! (a semminél ez is több..:-)
..1983as gyártásu építöipari kis dömper gyári motorjával müködik most is üzem biztos+ egy motor blok + henger ami fel ujitásra szorul . 372cm3 egy hengeres motor kézzel berántos.akumlátoros gyujtással
De igen ! ..most hogy mondod..... A régi tulaj szerint,valami kis dömperből alakította át az apja. DDR-es kis-dömper ? ...sose hallottam még róla....(én is utána nézek..)
A normál mérető gyertya kalibrálás módszerét ismerem !:-) ..és csináltam is már párszor,menet megszakadások idején......csak ott az eredeti méretet kellett helyreállítani,1 kívül- belül menetes persellyel:-)
Lehet hogy a nagyStabiloson nemrég tárgyalt Japy gyártmányú motor ez is...?
A 18- as menetű gyertya autósboltokban Ford alkatrészként beszerezhető. Ha nagynehezen végrevalaháralandolok nálatok, akkor elmesélem hogyan lehet átvarázsolni nagyon egyszerűen normálmenetes gyertyaméretűre.
Kelle ne nekem egy kis segítség..... A szomszédom vett egy kis munkagépet,most hétvégén egy kicsit tisztogattuk ,pucolgattuk (karburátort ,gyújtást...stb) és 10 évi állás után a harmadik rántásra beindult !:-) A baj csak az,hogy semmit sem tudunk a motor márkájáról,típusáról,teljesítményéről,még azt sem tudjuk hogy hány köbcentis !?:-) Nincsen rajta semmiféle jelzés,csak számok..itt-ott...sosem láttunk még ilyet...... Az előző tulaj sem tud róla semmit,mert az apjáé volt,és már régen meghalt... Még a gyújtó gyertya is 2-szer olyan átmérőjű megy bele,mint amiket eddig láttam.
Vááárjcsak kedves furcsa nicknevű barátunk... Én a vaskerekekhez értek ám jobbára - én vasutas vagyok. Elérhető sebességekről csak mindenféle rablómeséket hallottam mondjuk a nyolcvanas MTZ- ről ami ötvenöt kilométerrel is tud menni... üveghangon... Hitelesebb Füge SzuperZetoros híre ami harminc fölötti sebességről szólt, vagy hogy a nagyDurák is harminc felett tudtak, csak tengeribeteg lett rajtuk mindenki...
Amit a Lanz Eilbulldogról olvastam, a szerint 30-35 volt az országúti sebessége, de ez a kor viszonyai között teljesen megfelelt. A Hanomagról nem találtam semmit, igaz, nem is erőlködtem nagyon.
Közben olvastam olyat, amin kicsit megakadtam, hogy az MTZ-nek meg a Zetornak a nagyobb országúti sebessége lett volna az egyik fő előnye a Dutrával szemben. ?. Azon a honlapon az UE-28-ra kevesebb, mint 10-t írtak, holott én úgy emlékszem, a mi valahai kisDutránk is 15-20 futott. A nagyobb Dutrákra írtak 20-s utazót, gimnazista osztálytársam meg esküdött rá, hogy gyorsabb, mint az MTZ, 35 fölött járt vele.
Igen tudtam, Halason ez volt az első, amit Lacitóől megkérdeztem... a vízkenést... Szerintem azon a hátsókeréken hosszbordás közúti gumi volt, mert "V" profillal még a hatvan is istenkísértés gépmenetben, hiszen azon alig érinti az aszfaltot... aztán egy fékezés....
Kizárt dolognak tartom,meg most van köszörülni a főtengely. Ugyanis csapágyas lett Keszthelyen. A hátsó gumira lettem volna kíváncsi.... Ilyen kormányművel mint ezeken a gépeken van az 50km/h is veszélyes mutatvány lenne.... Hosszú ideig a közúti fuvarozás az a traktor feladata volt.