A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Szerintem IMAG alatt legtöbben a Komárom típusú üléseket értik, mivel ezeken van feltüntetve a gyártó neve. Ilyen van valóban a 19-71-ben és az LZZ-325-ben, a 04-75-höz és a 18-33-hoz még nem volt szerencsém, így azokról nem tudok nyilatkozni. Ha jól tévedek, ez a fajta ülés van többek között a GVM-ekben és a 412-esekben is.
Amit a kelenföldön felújított kocsik kapnak, az a gyroszokból és a 405/415/435 kocsikból is Halas ülés. Ilyennel tudtommal jelenleg a 01-65, 03-70, 04-60, 06-62, 08-56, 08-59, 08-63, 08-78, 08-80, 11-88, 12-09, 12-68, 12-77, 17-23, 17-92, 19-74, GNX-309, MPH-199 rendelkezik a 200-asok közül, illetve persze az imént említett (ex)gyroszok.
Ja, hogy jaa. Nekem ez új, mivel az említett kocsikkal nem mentem mostanában, így a Halasra gondoltam, mint extraság, abból sincs azért olyan sok a sima 200-asok közt. Látszik, Cinkotán és Dp-n 412-esből volt sok selejt, arrafelé azok fognak átvándorolni. :) Szvsz viszont azok a legkényelmetlenebbek az összes imag közül.
Ezzel az időről időre felmerülő "melyik Ikarus IMAG üléses" gondolatkörrel egy gondom van: Az IMAG az Ikarus Móri Alkatrészgyártó rövidítése, a legtöbb Ikarusban (és időnként más gyártók kocsijaiban) az ő üléseik vannak. Tehát ha lehetne esetleg konkretizálni, hogy az IMAG melyik típusáról van szó, pár felesleges kör kimaradna.
Ha a gyros/415/435-ösökben fellelhető típusról van szó, akkor az összes Kf-es színezett üvegeset is hozzá lehet adni+ még 17-71, ami így hirtelen beugrik az eddig említetteken felül.
Bíztam benne, hogy vagy a 473-at, vagy a 479-et megőrzi a cég. Persze sejteni lehetett, hogy a 477 elég lesz nosztalgiázni, már csak anyagi szempontok miatt is. Azért én sajnálom őket.Ha máshol nem, akkor remélhetőleg gyűjtőknél megmaradnak, akár úgy, mint a 471. Természetesen tudom, hogy eljárt felettük az idő, és igazából már rég kiskanálként kellett volna végezniük.
Csúcsban zavar esetén a villamosok kerülgetése se sokkal jobb, de a példám pl. az éjszakaira vonatkozott, nem pótlásra. Mármint a szembetalálkozás. Élvezetes volt egy fél peronnyit visszatolatni csuklóssal, mert haladt be a villamos az Oktogonnál a busszal azonos időben. (Nem én vezettem, de utasként is élmény volt).
Régen, nem BKK-s időkben sem volt jobb, mert általában nem volt egységes az operatív pótlás. Volt, aki a pályán ment, volt aki a közúton. Az utasok meg szaladgáltak. Ilyen is volt, meg az is igaz, hogy általában nem a pályán mentek a pótlók.
Nem hibáztatom én e tekintetben a BKK-t, de a hasonló eseményeket megelőzhetnék, mert van rá mód és lehetőség. (Ettől még hibás az is, aki rátéved).
A probléma valós, azonban túlmutat a BKV-én. Nem csak BKV busz ment füves pályára, hanem emlékezhetünk még tűzoltó autó(k)ra is. Személygépkocsira ugyan nem emlékszem, de Attus említette őket is, feltételezem már ők is kipróbálták.
Mivel a felület sík, sokan nem tudják, hogy a fű alatt süpped, ezzel a helyzettel kéne valamit kezdeni, mert visszatérő probléma.
Itt, ez konkrétan mit jelöl? Mit jelez? Kötelező sávelhagyást? Ez egy kihajtási lehetőség, ami a 85-ösöknek szól. És aki nem akar a Harmat utca felé menni? Hol van - egyértelműen - megszüntetve a pályán közlekedés lehetősége?
"Például úgy, hogy a BKK előtt is láttam már pótlót villamosvágányon..."
Én is, de nem volt szokás. Azt sehol se írtam, hogy soha sehol nem volt...
"De az a magasvágány már 30 éve ott van... Most akkor ez új probléma?"
És? Ha nincs normálisan felvezetve és levezetve a sáv a pályára/ról, akkor előfordulhat ilyen. Előfordult régen is, most is és nem a kezdőkkel. A mondanivalóm pedig erről szólt, nem másról.
Mint mondtam, ismeretlen vidéken jobban kéne figyelni. Egyébként közvilágítás biztosan volt.
Igen. Ettől még a füves pálya nem biztos, hogy feltűnik, mert szintben van. A közvilágítás nem egyenértékű egy erős reflektorral, a fű maga meg sötét. Közvilágítás amúgy sem az út közepén van, hanem a szélén, a füvesített pálya meg középen van. Én az 1-es mentén voltam utasként este, s a füvesített pálya egyáltalán nem feltűnő. Úgy jó, hogy tudom, hogy mi van ott, de idegenként észreveheti későn.