fogsz egy barkácsboltban kapható teleszkópos vagy rugós flexi csavarkiszedőt és be tudsz nyúlni mélyre is akár, minden csövet mindenhol megmozgatni, kiderül egyből.
mi is így találtuk meg, alapjáraton megy a motor, aztán mozgattuk a csöveket, egyiknél egyszercsak szörcsögés hangzott, és ledadogott a motor, levéve ott voltak a hajszálrepedések
De, értettem, csak tovább vittem már a gondolatot. :-) Hogy pont ezért lenne szükségem szakemberre, mert mi ilyenre nem gondoltunk hanem rögtön a szenzort hibáztattuk.
Ez is egy jó ötlet, ez eszünkbe sem jutott (csak a map szenzor, ami 85.000, kicsit sok ha csak találgatunk). Amúgy ezért szeretném elvinni egy szerelőhöz, aki ért hozzá és tudja, hogy mihez nyuljon. Köszi a tippet.
nekem egy 1998-as scenic ugyanezt csinálta, 3 hónap alatt ki is derült, az egyik vákumcső ami ment a MAP szenzorra, az repedt volt, ahogy mozgott a motor a bakon (motorfék előre bukik, gyorsítás hátra) falsot szívott, ledadogott, fék vákum változott, stb
2000es születésű G13BBs motorkódos klímát leszámítva fullos felszereltségű példány. A probléma vele, hogy ha olyanja van menetközben, piros lampánál, fékezésnél leáll. Vagy normál tempó mellett el kezd dadodni, kidobja a chech engine lámpát és megyünk tovább. Meleg időben fokozódik a probléma de hűvösben is csinálja. A főtengely jeladó már ki lett cserélve (suzuki szervízben tudják csak kiolvasni a hibakódot, más géppel nem kommunikál), attól javult a helyzet de nem lett jó. Valószínű több hiba okozza a dolgot mert ha jár a motor és pumpáljuk a féket akkor megy fel a fordulatszám. Van autószerelő a családban de ők sajnos nem bírnak vele ezért lenne szükségem egy ilyen autókra szakosodott szerelőre. Amúgy elsò autó és megszerettem csak ezek a problémák ne lennének. Mellesleg a fogyasztás is katasztrófa volt de az már javult. A vegyes 8L helyett 6,5L már.
Szia, én is nézegetem a neten a huzatokat, és van olyan, amit fel lehet tenni oldallégszákos ülésre, ezt írják: ,,A légzsákok helyén egy speciális kívülről nem látható varrást használnak, melyek nem lassítják a zsákok kinyílásának idejét. Ezt erősíti meg a B28 biztonsági tanúsítvány is."
Segítségeteket szeretném kérni. Szükségem lenne egy olyan megbízható autószerelőre aki nagyon ért a wagonokhoz, megfizethető és Pest megyében vagy Budapesten van.
Szia! Kérdés, hogy mennyire súrlódik. Ha leveszed a kereket és kézzel megforgatod a féktárcsát és könnyen forog, akkor nincs gond. Ha viszont szorul és nehezen forgatható, az már nem normális. Még az új alkatrészek beszerelése előtt célszerű néhányszor (2-3 alkalommal) a dugattyúkat megmozgatni. (Dugattyú ütközésig való benyomása, majd a fékpedál néhányszori megnyomása segítségével való kinyomása. Kinyomáskor célszerű összeszerelni az eredeti állapotot, így a dugattyú nem tolódhat ki túlságosan, max. addig a pontig, amely a csere előtti állapotban a kopásból adódott.) Ezzel ellenőrizhető, hogy a dugattyú nincs-e megszorulva. Könnyen benyomhatók voltak a dugattyúk? Megmozgattad a dugattyúkat a fent leírtak szerint? Az új fékbetétek és a tárcsák beszerelése előtt a dugattyúk ütközésig be voltak nyomva? Az összeszereléskor a féktárcsa és a betétek között volt egy kis hézag? Azaz a betéteket a tárcsára könnyen rá lehetett tolni, vagy inkább szorosan?
A kocka Wagon? A legnagyobb bajod az alkatrésszel lesz, ha kell, mert itthon ritka, és japán. Tapasztalat (nem ezzel, hanem másik, itthon ritka, japán Suzukival)...
Amúgy a régebbi '99-es évjáratú Wagon R -ek milyenek? Üzemeltetési tapasztalok valakinek róluk? Azok eredeti Japán gyártmány ugye? Egy-két darabot találtam ami össz kerekes meghajtással rendelkezik. Elég jó áron vannak azok is.
Hamarosan enyém lesz a lent nevezett automata, ez van, nincs jobb, én is jobban szeretnék egy fiatalabbat, kevesebb kilométerrel, klímával, esetleg 4wd-sen.
én másfél éve egy 2003-as 100.000km-es gépet vettem 680-ért, akkor összesen 2db automata volt a piacon, most épp 0db, tehát az ár kereslet/kínálat függvényében nem rossz
A véleményetek érdekelne, ugyan egy kicsit off-os kérdést szeretnék feltenni. Van egy Opel Agilám eladó 2001-es 1,0 (lányomnak hoztam volna be az autót de közben megoldódott a kocsi problémája és már nem kell.)
Érdeklődnék, hogy vajon mennyit érhet az autó, mert eléggé össze vissza vannak árazva. Kint 1300 euro volt az ára. Az autót úgy is tudnám adni, hogy külföldi papírokkal és elintézi az új tulaj a többit, vagy ahogy nekem is csinálnák, akik behozták nekem, névre is íratnák.
Szóval mennyiért lehet eladni egy ilyen kis autót? ..és még egyszer elnézést az Off-os témáért
Igen, a VVT motoros jobb választás lenne, de ugye az anyagi lehetőségek behatárolhatják a választást. A világítás kapcsoló valóban megadja magát előbb-utóbb mindegyikben. De ahiedelemmel ellentétben nem akapcsolóval van a gond, hanem a kapcsoló foglalatának aljzatában lévő kábelsaruval. Az van alulméretezve. Felmelegszik, és a kapcsoló érintkezője bevezeti a hőt a kapcsolóba és az olvad meg. Maga az aljzat is, meg a keret is, de ugye a kapcsoló az aktív alaktrész és annál jelentkezik a hiba. Megoldás az, hogy az aljaztban azt az egy kábelsarut erősebbre kell cserélni. Nem túl egyszerű, mert a stabil, erős aljzat saru nem megy be aszűk nyílásba. Bár ha már ki van olvadva, akkor belemehet. Nekem is meg volt olvadva, de fúróval kicsit bővíteni kellett a nyíláson, hogy bele tudjam tenni az újat. Mikor bele varázsoltam, utána kétkomponensű ragasztóval rögzítettem az aljzatban a sarut. Ezt körülbelül 4 éve csináltam meg, a kapcsolót még nem kellett cserélni, bár beszereztem egy tartalékot. Még valami. Ha kapcsolót vesztek, utángyártottat ne vegyetek, csak eredetit! Ugyanis az utángyártottban a kapcsoló megvilágító izzója rossz helyre van forrasztva. Ennek az az eredménye, ha a világítás le van kapcsolva, akkor ég az izzó lekapcsolt gyújtásnal is. Bekapcsolt világításnál meg kialszik. Persze javítható a hiba, szét kell szedni a kapcsolót és áttenni az izzó lábát a másik érintkezőre.
Itt van egy videó:
4:20-nál van az a rész, ahol látszik, az aljzatban melyik sarut kell megerősíteni.
Gondolom a sok km miatt ennyi, de van ennél olcsóbb is még, de van drágább is szép számmal. Hétfőn majd kiderül,hogy mennyi az annyi, és van-e valami bűne.
Mikor odaérsz indíttasd be a motort és beszélgess hosszan a tulajjal, majd 4-5 perc múlva ülj be, mondván meg akarod hallgatni a motor hangját, és kicsit túráztasd álló helyben, miközben belenézel a jobb külső tükörbe.