Az, hogy leveszed a cd lejátszó elejét még nem szűnteti meg a lejátszó alap áramfelvételét. Vannak lejátszók amik állandóan áram alatt vannak a kikapcsolás ellenére is. Ezekre vagy gyújtás után kell áramot vinni vagy iktatni kell egy kapcsolót az áramkörbe. Egy egyszerű kisfogyasztású belső világítás is leszopja a teljesen feltöltött aksit akár fél éjszaka alatt.
Akkumulátort bármilyet vehetsz. Olyan nincs, hogy egy aksi zselés, ez egy tévhit, hogy abban zselé van. A savas és a zselésnek mondott aksiba is úgyanazt az akkumulátor savat kell önteni. A különbség pusztán annyi, hogy a savas aksiból bármikor kiöntheted a savat, a " zselés " változatból pedig nem. Ezek gondozásmentes aksik és a bennük lévő vattaszerű anyag issza fel az aksisavat, ezért akár fejre is állíthatod akkor sem folyik ki belőle a sav. Ezeket az aksikat egyszer feltöltöd a hozzá kapott feltöltő csomagból és mikor az összes sav átfolyt az aksiba akkor ledugózod a hozzá kapott sordugóval és kész. Szinte azonnal használhatod mert száraztöltést kap a gyártás során. Soha többet nem kell hozzányúlnod.
Ezzel szemben a hagyományos feltöltésű aksiknál időszakonként ellenőrizni kell az elektrolit szintjét és korrigálni kell ha esetleg cellaszint alá sűlyed a sav.
Én mindenképpen a gondozásmentes akkumulátort ajánlom, de nem muszáj túl nagy kapacitásút venni bele mert ha csak rövid utakon használod a kocsit akkor sosem lesz teljesen feltültve fullig és ettől a nagyon hideg téli napokban könnyebben kifagy belőle az erő, viccesen átvitt értelemben.
Egy félig feltöltött aksi mégha új is gyorsan lemerül mínusz 10 fokos éjszakákon. Az 1.1-es Puntóba 45-55 amperórásnál nem kell kissebb és nagyobb sem.
Bár van itthon 3 gyári fesz szabályzó, most kindzsó van benne. Ez egyből tölt, és 14,4 Voltot. A.gyári talán jobb mert miután jár a motor, kb 5 mp után adja csak rá a gerjesztést.
Én Jász akkut vettem, 54Ah, ha jól emlékszem, most 1 éves kb.
Lolival egyet értek. És még annyi, hogy elég bele a 45-ös is, de jobb az 55-ös, az igaz. CSak, kérlek minőségi, márkás akkut vegyél bele. Mert a Fiatok töltése 14.1-nél vége. És gagyi akkuval ez főleg télen gondot okozhat.
Visszatérő problémám,hogy az akksim lemerül. Az autó nincs napi szinten használva, de ha úgy alakul, hogy 1 hetet áll már le is merül az akksi.Télen még érthető, de most nincs is még olyan hideg és lemerült.
Generátor már korábban lett benne cserélve, be lett méretve a kocsi 2 szervízben és két villamosságis szakemberrel, de nem találtak semmit, azon kívül,hogy a cd lejátszó eleje rajta van hagyva, akkor vesz fel áramot, de ezt annyival orvosolni lehet,hogy egyszerűen leveszem az elejét.
Lett bele véve új akksi is korábban, de mivel ennyi helyen semmit nem találtak, már az merült fel, hogy gyenge bele.
Zselés, 45 amperes.
A kocsi egy 96-os 1.1-es punto, de a gyári cuccokhoz képest később még lett bele szerelve elektronika, de már jó ideje a riasztót sem kapcsolom be.
55 amperes akksi kéne bele, ezt már többen mondták. A kérdésem az lenne itt ki és milyet javasol? Zselés legyen vagy a savas jobb bele és milyen márkájút vegyek?
Esetleg mégis lehet valami rejtélyes dolog,ami leszívja az akksit? Mit lenne érdemes még megnézetni? (most lett cserélve önindító és jelenleg komlett kuplungcsere előtt áll az autó, ezért nem is tudom használni, csapágyas a kuplung és a fene se tudja mikor adja meg magát,így nem merek vele közlekedni.)
Milyen olajat hasznaltok a 1.1 8vPuntotokba? En Selenia 20K-rol valtottam Shell10w-40-re es ami nem tetszik, h az olajbetolto sapkanal latom h lerakodas kepzodott 15e km hasznalva az olajat. Selenianal is lattam de joval kevesebbet.Nektek mi a tapasztalatotok? Tiszta nektek ott a motor? Koszi
mondjuk nem hülyeség ez a hőgomba, csak nem épp így. hanem úgy, hogy melegnek érzi a motort, és emiatt kevesebb benzint nyom be, emiatt rángat. meg kéne nézned, hogy az alapjáratot hidegen kb. mekkora fordulatszámon tartja. hidegen általában 1200 körül kezdi el, és utána viszi le, bemelegedés függvényében, úgy 800-850 körülire. hidegen a kipuffnak érezhetően benzinesebb szaga kell, hogy legyen, mint bemelegedett motor mellett.
mondjuk amit nem tudok, az az, hogy ezekben a puntokban csak hűtővíz-hőmérsékletet néz-e, vagy van-e attól független, a motor hőfokát egy adott ponton mérő szenzor, és hogy a benzinadagolás attól függ-e. valaki, aki ebben járatosabb, biztos tudja.
a fekete korom viszont nem benzin. az elégett olaj. és az tényleg nem jó jel. mikor cseréltél utoljára olajat, és milyen az olajszinted? sose kilóméterben számold, legalább kéthetente (ha sokat mész a kocsival) meg kell nézni az olajszintet, meg az olaj színét is. az, hogy hidegen még rángat a motor, utalhat arra is, hogy valami nagyon nincs rendben az olajkenéssel, vagy az olajaddal. ne felejtsd, hogy a motorolaj is bizonyos hőmérséklet elérése után kezd normálisan kenni.
a benzinszag még utalhat arra is, hogy valami nincs rendben az AC pumpáddal, és az is okozhat rángatást, mivel ha a motor benzinéhesebb szakaszában (hidegen) több benyát kér a pumpától, az meg nem ad, akkor simán előfordulhat a tünet. egy kollegának úgy egy hónapja kiderült, hogy tényleg a pumpa volt a baja. úgyhogy hátsó ülés párnája lehajt, csavarhúzót előszed, takarólemezt leszerel, és belenéz, hogy mi a szitu ottan. :) ha ott minden rendben, akkor, ahogy írták, nézd át a benzincsövet a motorig, nincs-e valahol luk.
Köszönöm a tanácsot!!!Megnézem csöveket is és a jelenség még hogy hidegen melegen alapjáraton rángat utána már nem rángat menet közben,még mondtak ilyet is hogy vizhömérséklet szenzor rossz és azt érzi hogy még hideg a motor.Csak akkor meg nem rángatna.Hétvége után leírom mire jutottunk.
Vizsgáld meg a benzinvezetéket is mert a benzinszag lehet egy esetleges benzincső kidörzsölődés vagy egyéb porózusság miatt. Járó motornál nézd, hogy nyomás alatt legyen a cső.
Volt egy Opel Corsám és ott volt egy hasonló jelenség. Fogyasztott 10 liter fölött és leállítás után nem lehetett látni csöpögést a kocsi alatt. Menet közben a szél átfújta a kocsi alatt a benzinszagot ezért nem lehetett érezni. Csak azt ettem észre, hogy gyorsan megy lefelé a benzinmutató. Csak a harmadik megállás után éreztem a benzinszagot mert pont szélirányban sikerült megállnom. Egy gumicső volt a szorítóbilincs mellett kilyukadva. Álló motornál nem szivárgott, de beindítás után rendesen csöpögött.
Sziasztok!Van egy 94es évj. 1108Cm3 Fiat Punto -m az a problémám vele hogy magas a fogyasztása 11L Lambda szonda lett cserélve nem oldodott meg a gond fekete korom a kipufogoba elégertlen benzinszag a motortérben .Szerintetek mi lehet a probléma?B.milyen hozzászólásnak nagyon örülnék akár nem hozzáértő is mert tanácstalan vagyok!
jellegzetessé vált, hogy ha egyszer is használni merem a hátsó ablakmosót, akkor onnantól kezdve az első ablakmosó nem működik (hiába nyomom, illetve húzom a kart, akkor is a hátsó ablakot spriccolja). a baj megszüntethető azzal, ha széthúzom a hátsó ablakhoz vezető csövet (még a motortérben), és rányomok az elsőre, akkor hirtelen elkezd jönni, és működik is, egészen a következő hátsó ablakspriccig.
gondolom valahol légbuborék lesz, és az tereli vissza a hátsó csőbe a cuccot, de valaki találkozott már ezzel, és meg tudta oldani? (mármint anélkül, hogy le kellett volna mondania a hátsó ablakmosóról.)
Laptop az az isten,de az a baj,hogy csak ha a jeladó a rossz akkor is azt a hiba kódot adja,de akkor is ha a vezeték a rossz akkor is azt adja,a laptopos kiolvasás csak irányt mutat.Ha az ablaktörlö rossz,akkor ne a kipufogónál keresd a hibát.Magyarul multiméterrel kell megnézni,hogy a tankba lévö jeladó,vagy vezeték a hibás,esetleg valamelyik csatlakozó laza,vagy oxidos.Minden esetbe a hibakódmellé az van irva mondjuk, Most csak hasra ütött számot irok nem biztos,hogy ez megfelel!
P0123 Fötengely jeladó,vezeték,vagy táp elátás hiba.Itt jön be az a dolog megméred multival,megvan a táp feszültség,ha igen akkor megnézed nem zárlatos a jeladó,utána "Y" kábel bekötésel oszciloszcopal jelalakot.Ezt azért irtam kicsit macerás egy ilyen hiba megtalálása.
Rossz a benzin szintmérőm! Nem mutatja jól a benzinszintet valamiért, néha többszöri gyújtás ráadásra mutatja a jó szintet, amúgy meg mindig szinte üres tankot jelez, hiába tankolok rá. Először azt hittem, hogy a fogyasztás lett hirtelen kurva sok, aztán egynap többször tankoltam és fura volt h gyorsan kifogy aztán egyszer csak azt mutatja, hogy félig van a tank. Mit lehet ezzel kezdeni?