Node ebben az esetben ugye meg kirivobb a kulonbseg. De vegyunk akkor egy 62es nyugati autot. Az asszem a heckflosse, vagyis szarnyas mercik kora. (hu miket kapnank ilyen mellenyulasokert egy merciforumon) =D Ott ha jol emlekszem meg V8as mocik is voltak a gepeikben.
Persze tudom, keleten ott a TATRA aki ezt meg annal is szebben oldotta meg, de oket bedaralta a szocializmus sajna. (megjegyzem a Merci sem ugyanaz a merci mar...)
Szerintem teljesen rendben van az, hogy a nagy nyugati automarkak veteranjai dragabbak. Azt kevesbe ertem, hogy a hotgagyi amcsiautok miert olyan dragak =DD
Oreg merci azert elmegy esetenkent millio km felett is =D Azert az egy kicsit mas klasszis. =D
(Ill, itt a felicia mocis tuning gepek 1.4-1.5os motorjai mellett egy 35 eves Merci a maga szolid 2.8literes aranylag kicsi motorjaval... szal azert az megis merci =DDD)
Igazából nem is értem miért ilyen olcsóak ezek az autók. Hiszen ilyent már nem lehet kapni. Másrészt ezek 45 év múlva is menni fognak (nem az autón múlik) Ezzel szemben egy Audi A6 vagy BMW már 30 év múlva sehol sem lesz.
Az én szememben 3-4 milliót simán megérne egy szép öreg Skoda. Igaz akkor nem is lenne autóm :), de mégiscsak nevetségesen alacsony az áruk bármely más típushoz képest. Öreg Merci sem szebb (sorry, ha valakinek most a lelkét marcangolom) mégis 1,5 millió egy lerobbant.
Azt tudom, hogy 2000-ben forgalomban volt, ezután állíthatta le valamikor. Akkoriban még mozgott az autó, és egyszer ismerős révén találkoztam a tulajjal, (nem az autó végett) és akkor tréfálkozott, nem cserélem-e a kocsim az Octaviára. Utána egy ideig a lakótelepen állt, majd felkerült ide. Mivel még a tulajdonosnál van, valószínűleg megvannak a papírjai. A képek tavaly tavasszal készültek. A tulaj apja látta, hogy fényképezek, azt hitte, valami hivataltól vagyok. Utána mondtam, hogy csak a kocsi érdekelt, azt fényképeztem. Ő kérdezte, hogy meg akarom-e venni. Szerinte eladó, de amit hallottam róluk, azok szerint valószínűleg nem értékarányos árra gondolnak.
Tbi -->A váltó kiszedéséhez nem kellett kiműteni a motort
Viszont a másik váltó nem jó bele. B***ná meg a.... na mind 1. 2-ből lesz egy. Szinkrongyűrűk K.O. Valami rúgót is bedarált... eléggé faszkivan baszki hangulatom lett már megint:( Ráadásul amelyiket nem veszi be azon gyönyörű fogaskerekek vannak. Ááááá....
Namost a helyzet az, hogy ami benne van (és az 120as blokk) az teljesen ohne papieren... vagyis semmi nincs hozzá és a forgalmiban egész más szám van. Vagyis mindenképpen új mocit kell bele pakolni. Mivel ez az autó nekem nem eredetinek kellene (amúgyis rajta van már a 130RS kit, meg fékszervó, merevítések) ezért inkább egy komolyabb motort rakok bele rögtön.
És nagyonúgytűnik, hogy a felícia moci is mehet jogilag bele.
Üresben az autó ha lassabban gurult mindig egy kopogó "ták ták" hangot adott.
Most az újszerű váltóval játszottam nézegettem hogyan működik. Lefogtam a motorfelöli fogat és a hátsó kardántengelyhez vezető részt elkezdtem tekerni. És rákezdte Ták-ták-ták.
Ez Skodás?
A váltó tényleg nagyon tip-top az enyémhez képest. Fogazatok kopásmentesek, váltómechanika (lamellák) is szépek.
Fogy a váltóolajad? Mennyi? Nem csöpög? Érdekes, mert, ha a kerék felé nem, akkor a többi fogyás csak elenyésző lehet.
Reggel 5-re megyek a barátomhoz hengerfejtömítés cserére, így meló előtt. Már mindent összekészítettem (melósruha, Nescafé strong, Algoflex). Majd megírom, hogy ez volt-e a baja. Ha igen, akkor minden tömítésgyártó nyalhat.
A másik topichoz: Ne rakj bele másik motort, hanem ha mindenképpen változtatni akarsz, akkor egy 105-120 főtengelyt és egy 120-as hüvely-dugó garnitúrát el tudsz a mostani blokkba rejteni, és az erdeti hengerfejeddel lezárni. Alig kell hozzá gépmunka, és a kis hengerfej miatt a kompressziód is nagyobb lesz. Még egy Coupe vagy GLS vezérműtengely és kész a kb 60LE-s masina, az egytorkú karbi és az eredeti kipufogó maradhat. A fékeknek untig elég lesz, és nem fáj többe az egész, mint egy snassz felújítás.
Na lehet mégse kell nagy operáció... Délután meghozta apám a GIGA csapágylehúzót (500x jobb mint doblehúzók)
És most (a múltkorival ellentétben) nem dőlt a dobból az olaj. Ilyen fekete olvadt zsírhoz hasonló szutyok volt benne (főleg a bal fékpofákon... csúszott is rendesen), így a jobbost is megnéztem, de az még szarazabb volt (bár ebben is ült egy kevés trutty)
Szal külső szimering és fékpofa csere lesz. (bár az első fél liter váltóolajat úgy teszem bele, hogy csak a belső szimering lesz fent) Így talán meglátom, hogy folyik-e vagy mivan.
Illetve akkor nemtom, hova megy a sok váltóolaj.
Motorba végülis az ESSO 15W/40et, váltóba meg Agip Rotra Hy megy. (essonal nem volt váltóolaj, tök gáz)
Tessenek fórumozni... nem akarok elüldözni senkit! =)
Ha nincs szétkopva szerintem a 15w-40 a legjobb választás Skoda motorba. Ha annyira szétvan, hogy ezt eszi, akkor fel kell újíttatni. A finomabbat nagyon fogyasztaná, a sűrűbbtől meg nehezebben indulna ha hidegebb lesz kicsit.
Budapest XII. Holnap dolgozas helyett inkabb penzt keresek reggel, utana osszeszedem e leheto legtobb hozzavalot. Holnap delutan remelem hozza tudok latni a "fozocskezeshez"... =)
De csutortokon tuti egesz nap szerelek. Ha raersz, kuldj egy mailt (mate.navayKUKACgmail.com) Hetvegen meg nemtom, hogy lesz-e mas dolgom, de szabadidom tuti nem =D
Kerdesek: ajanlott motor es valtoolaj? (konyvben M:SAE30 es V:SAE90) Ezeket erdemes? Lehet egyaltalan kapni?
Olajos feltengely kulso, belso szimmeringek mekkorak? Ezt nem irja a szakirodalmam.
hutes/futes csoveket hol erdemes venni? Skodaboltokban esetleg (Zil-Car, Visegradi, Ulloi-Bihari sarkanal?)