Nem lesz rosszabb a kenése?mert én mindenkitől azt hallom hogy az túl vékony bele.Meg a könyvben sem találom hogy azoknak a követelményeknek megfelelne amiket a skoda ír.Vélemény?
Srácok,van 4-darab 13-as lemezfelnim 165/70-es nyárigumikkal.A felni mélysége:ET 38-as.Ára:30000-jó magyar forint.Nekem a felícián voltak egy szezont futottak.Érdekel valakit?
A Pécsi gázautósok közül van személyes ismerősöm, és rengeteg autót alakítottak át, egyetlen szelep problémáról számolt be, de azt sem lehet teljesen összefüggésbe hozni a gázüzemmel. Az "SR" 1.6-os motoroknál olyan problémák is előfordultak már, mint hajtókartörés, vezérműtengely berágódás stb...
Ha valaki egy kicsit ismeri a belsőégésű motorok hőmérsékleteit, anyagait, hőtágulását, a tüzelőanyagok égési jellemzőinek változását és az előgyújtás értékének összefüggéseit, akkor tud következtetéseket levonni. A motorcsere egy sajnálatos dolog, de minden autónál benne van a pakliban.
A saját autómnál volt már törött vízpumpa, megszorult termosztát, rossz lambdaszona miatt hidegen rángatás, aztán ismét rossz lambdaszonda miatt folyamatos kényszerüzem. Ebben az autóban nem jelez a műszerfal. Ezek közrejátszhattak a baj kialakulásában.
Amúgy mivel kb 1 000 000 forintos megtakarításom volt 6 év alatt így 100-200 000 huf javítási költség erősen belefért...
Rendszerek: A Landi renzo, és a Zavoli, nagyon régóta a piacon vannak, az előbbit pedig a Skoda ugye alkalmazza is.
Szakszerűség: Itt szintén irányadó, kivel szereltettek a Skoda kereskedések, illetve az általad említett autógázos topic-ok kit javasolnak. Az anyagminőségen sokat változtatni nem lehet, ez a piac eléggé zárt.
Az autógáz rendszerek önmagukban véve faék egyszerű felépítésűek. Esetünkben (csak a fontosabb dolgokat említve) kell egy tartály a multiszeleppel, csővezeteé a reduktorig onnan egy cső, és egy szűrő az injektorokig, amit egy Emulátor vezérel (elektronika) ez csak egy jelátalakító, ami a motorelektronikáról veszi le a két forgattyústengelyfordulattal előbbi jelet (egy munkaütem). A befecskendezési értékeket beszorozza egy előre megadott adatbázisból. Ez kb 1,1-1,4 közötti értéket ad, illetve. Az egy munkaütemmel későbbi szabályozás, meg egy elfogadható dolog mint a tüzelőanyag mennyiségét, mind az előgyújtás értékét tekintve.
Az autógázra jellemző, hogy a benzin:lvegő 1:14,7 tömegarány helyett 1:16 környékén dolgozik, azaz kb 10% -os a csökkenés a motortérfogatra egyébként jellemző bejuttatható tüzelőanyagmennyiség tekintetében. Magasabb az oktánszáma, és kicsit más az égés lefolyása, de lényegében egy mai szekvenciális rendszerrel ugyanazt a motorteljesítményt kapod vissza.
Zimi 70 korábbi kérdésére elmondanám, ami itt már többször elhangzott: A mai motoroknak a tüzelőanyagok által biztosított felsőkenés igénye szinte nulla. Gondoljunk csak bele a dízelmotorok szelepeinek kenésébe. A nagyobb termikus igénybevételt, pedig a méretezéskor alkalmazott biztonsági tényezők miatt illik elviselnie a szelepeknek, és a könnyűfém alkatrészeknek.
A nagyobb termikus igénybevétel legfőbb oka, hogy a benzin a befecskendezés után a párolgásakor komoly mennyiségű hőt von el a környezetétől, és ez ugye gáznál nincs jelen.
A VW motorjai jól bírják a gázosítást, mondom ez annak ellenére, hogy nekem moptort kellett cserélnem. A hiba okát a mai napig nem tudom, csak egy picike "csatorna"alakult ki a blokk felső síkjában, és inkább vettem egy donor blokkot, azt újítattam fel, és építettem be az autóba.
Nagyon nagy különbség van az egyes rendszerek között, illeve rengeteg múlik a beépítés szakszerűségén, gondosságán. Az olcsó rendszerek, a gyanúsan olcsón dolgozó műhelyek később sokba kerülhetnek.
Ugyanez vonatkozik az üzemanyagra is.
Ezekről a kérdésekről többet tudnak neked elmondani valamelyik autógázos topikban, mivel ez nem Skoda-specifikus kérdés.
Azt még megfontolásra ajánlom, hogy a gáz pillanatnyilag egyedül azért olcsóbb a benzinnél, mert alacsonyabb az adótartalma. Hm.
Sziasztok!Érdekel a gázosítás, de aggályaim amiatt vannak, hogy a megbízható működés megmarad? Sokan mondják, hogy árt a szelepeknek, olajfogyás lesz stb. Tudom, hogy a témban nem vagyok otthon. Kérdés: gáz, vagy ne? (ha olcsó az üzemanyag, nem lesz az az ára, hogy szervízbe járok? Vagy le kell mondani a stabil problémamentes működésért?) Köszi: Zimi
Sziasztok.Még új vagyok itt de már most sok hasznosat olvastam.Az lenne a kérdésem hogy hogy 1999-es 1.6-lx Skoda Octavia-hoz jo e a Castrol magnatec 5w40-es olaj??
Nekjem is ezt mondták... anno... nos ez van, én valahogy ennyit tankolok, és csak észrevettem volna, az elmúlt 130000 km alatt, hogy csak 10% a többletfogyi... van az 30 is... de így is bőséggel megéri...
Sziasztok, lecseréltem a régi akkumulátoromat, túl sok a fogyasztóm, nem birta. Szerintem normál napi üzemben 1-2 évig biztosan elmegy még. Kéri valaki?
Köszi Victor! Megnéztem a landirenzo.hu oldalát és kértem árajánlatot. Ott azt írják, hogy csak 10% fogyasztásnövekedést eredményez a cuccuk használata.
Elnézést, megkövetem magam, de én csak azt írtam amit egy papíron találtam (sajnos sok minden elintézni való maradt rám), de nem hagyott nyugodni és elballagtam az autóhoz. Ezeket találtam rajta Continental Wintercontact TS830P 205/55 R16 91H.
Ha majd lesz néhány órám egy fűtött garázsban, akkor megpróbálkozom azért vele, az első próbálkozások alapján megfelelő szerszámokkal nem tűnik reménytelennek. Főleg mert az új lámpatest állítólag 30k... Jó hír, hogy van két évem a köv. műszakiig :)