Hát az Etanollal nekem az jött ki, hogy az 50% tankolás nem éri meg (pénzügyileg). A motor szebben jár, csendesebb (105-ös oktánszám miatt), a nyomaték nő. (1.6-os SW-m van). Én Ausztriában tankolok benzint, ahol most 323 Ft-ra jön ki, az etanol pedig 236 Ft, a kocsi pedig 1,6 l-rel eszik többet (és ugyebár, ha felesben tankolok, akkor nem csak az Etanolból eszik többet, hanem a benzinből is).
30l etanol: 7.080 Ft 30l benzin: 9.690 Ft fogyasztás 8,5 =16.770 Ft / 710 km (=2.375 Ft/100 km)
60l benzin: 19.380 Ft fogyasztás 6,9 =19.380 Ft / 870 km (=2.228 Ft/100 km)
Ha az itthoni benzinárral számolok: 50% E85 2.448 Ft/100 km, tisztán benzin 2.346 Ft/100 km, tisztán etanol (8,8 l/100 km-rel számolva) kb.: 2.076 Ft/100 km
Szóval nagyon tetszik a motor az etanollal, de a tankolás is körülményesebb (két kútnál kell tankolni), kisebb a hatótávolság és még az egységára is magasabb... A tiszta etanol kontra tiszta benzin már nem rossz, hiszen tankonként kb. 1.800 Ft-ot nyersz.
Sziasztok! Régebben olvastam itt szervó 'nyöszörgéssel'kapcsolatosan hozzászólásokat, de akkor még nem volt ilyen problémám. A napokban viszont elég fülbántóan kezdem hallani, ezért kérdezném, van erre valami 'orvosság'? Meg lehet ezt valahogy szüntetni?
Egyébként ez a féktárcsa/betét futásteljesítmény jó viszonyítási alap kocsivásárlásnál, Mert modjuk ha árulnak egy 100e km-t futott autót, akkor annak eredeti és kopott hátsó tárcsája kell, hogy legyen. Mondjuk nem minden autó tárcsafékes hátul, illetve az eredeti gyári féktárcsa megléte nem biztos, hogy könnyen ellenőrizhető, viszont a tárcsák állapota is egy jó viszonyszám lehet az egyéb tényezők mellett.
Nálam 90 ezernél cseréltek első betétet, én kérésemre, még lett vóna benne. De van olyan, hogy megyek 500 km-t úgy, hogy hozzá sem kell érnem a fékhez, mert senki sincs az úton...
Amíg jó a fékhatás, addig fölös. A rozsdát nem vágom, mert azt úgyis leszedi a következő fékezés, már ha a tárcsa felülete az - egyszer múltkor esős időben megnéztem, és fosvörös rozsdabombarobbanásnak tűnt, de az száraz időben egy pillanat alatt lekopik. Ha a vastagság jó, akkor úgyis oké. Én meg nem értek hozzá, de múltkor szerelő egy rápillantásra megmondta, hogy félidősek a fékeim - mondjuk most nem is tudom mennyi az annyi a fékek futásidejénél kb.
nekem ugyanez a tünet van, de nálam is csak szemre ronda, egyébként jól fog, bár a legutóbbi méréskor huszon % különbség volt a két hátsó fék fékhatása között... De azt mondták Üllőn, ez rendben van... Bár az enyémnél a jobbal van vmi gond, a bowden már volt cserélve rajta kétszer, mégis meg-megszorul, kisebb úton is jár, mint a baloldali (nem enged ki annyira, és nem is húz annyira be, ha fékezem).
(Csendben megkérdem, hogy akkor a fékerő-elosztó vajon mire való?...)
SZóval ha egyébként a fék rendben van, nincs berohadva, rendesen fog, akkor sztem nem érdekes, hogy néz ki...
Ha jó a fékhatás akkor sztem nincs nagy gond. A barázdákhoz kopott a fékbetéted is, tehát a felszabályozás után fékbetét csere is lenne. Ha lekapod a kereket akkor látod a betétek állapotát rendesen, meg a tárcsát is, hogy mennyi van még benne. A betéten van kopásjelző fémlap, sivít majd ha lefutott úgyis.
A hátsó féktárcsáim valami eszméletlen tré módon kopnak. Olyan barázdásak, mint a frissen szántott határ. És nem csak tapintásra, hanem szemre is elég szarul néznek ki. Van olyan része, ami talán rozsdás is. Másnál is van ilyen? Vastagsága megvan, cserélni nem akarom. Esetleg egy felszabályozás segítene? Ekkor barázdák mellett a fékbetét még hozzá tud idomulni a felszabályozott felülethez? Fékhatás jó, viszgán is átment. Érdemes vele foglalkozni?
szia.volt 9L is,függ a rencertöl is és a lábadtol is.teljesitmény csökenést akkor szoktam érezni ha tele tankolom a gáztartájt,és a benzin tankba is 20L körül van,kg sok, dombnak fölfelé indulok el nagyobb gázt kell adnom, de én nem szoktam száguldozni mert a család legtöbbször velem van. neked is gázos? vagy valakinek??????????? Én is olvasgatam különbözö helyeken e85-röl pár honapig, de nem volt meggyözö számomra ezért válsztotam gázt,ez legjobb megoldás szerintem,jobb mint a bank, horvátország fele annyiba kerül (üzemanyag).
Hát, még erre gondoltam. Mivel lóg helyenként az alsó burkolat, alá kell mennem és megnézegetem majd. Remélem, látni fogok valamit azért! Robbantott rajzot nem tudsz róla?
Én is elolvastam végig az egész fórumot, tavaly nyáron kezdtem neki, idén tavaszra abszolváltam:) tényleg hasznos, sokat tanultam, kedves és segítőkész emberek vannak itt. Majd ha olvasod, találkozol az "ellenséggel" is, de ők végre lekoptak:)
Nekem is ugyanaz a szíj van fent, de ahogy néztem a katalógusokat, a leghoszabb is csak 975. Próbából megrendeltem hozzá egyet. Kiváncsi vagyok, hogy a hétvégén fel tudom-e tenni!?
Csak azért, mert szabadonfutós a generátor, már nem is használnak feszítőt, csak vezető görgőt!?? Furcsállnám. Esetleg, a generátorral feszítik meg, mint az őskorban? Az is meredek lenne!
De ez a márkaszervíz jó ötlet! Lehet, elgurulok arra valamelyik nap.