Hi! Keresgéltem a neten normális leírást az illegal opcode-okról, ahol MINDEN le van írva róluk (mit csinálnak, esetleg hány órajel, mi az elfogadott nevük), de nem találtam jó anyagot!
Pedig betenném az AP4-be a dolgot...
az AP4 tudja.
csinálj külön filet a közös rutinoknak, azt fordítsd le, és akkor bármi más fileból hivatkozhatsz rá @filenév.szimbólumnév-vel! (csak egy directoryban legyenek, meg a hivatkozott unit legyen lefordítva! see examples!)
A 1551-es emulacio kozben mar mukodik... Mar turbo toltest is megy, csak a CPU orajelkiosztas pontatlansaga miatt neha hibazik, de azt meg pont most rakom rendbe...
Egyebkent kiraly lesz, ha kesz lesz. Jo lenne, ha lenne olyan preciz ez az emu, mint a c64-es resz. Lattam, hogy mar az 1551 emulalasa is el lett kezdve.
Korulbelul ket het mulva lesz uj release, abban mar lesz plus4 emulacio is, de meg abban is nagyon sok minden nem lesz tokeletes, bar sokkal pontosabb lesz mint a mostani.
Tudtommal sehonnan. Ha a forrast leszeded, akkor le lehet forditani. Nekem mar elkuldte valaki az igy lefordult valtozatot, felteszem ide.
Egyebkent meg eleg gyongecske.
Gratula a Picmover demohoz! Oszinten szolva en mindig kishitu vagyok, most sem gondoltam volna, hogy ez rasztercsikok mellett belefer a gepidobe! :)
Az nem teljesen vilagos, hogy hogyan fer el ez a memeben. Nem bujtam bele a kodba, elarulnad a titkat?
A Cc65 tud valami map filet illetve Vice label filet gyartani. Sajnos egyik formatuma sem megfelelo neked, viszont ha irsz egy kis progit ami atalakitja neked ahogy kell... A Vice label lista pl ilyen:
al 0010FF .__BSS_LOAD__
al 0010FF .__BSS_RUN__
al 000000 .__BSS_SIZE__
al 000800 .__STACKSIZE__
al 003F2D .irq
al 003F00 .main
Aztan amit meg ismerek, az as141r7n szinten kinyom olyan outputut amibol kihamozhato, hogy mit hova fordit. Ez a fordito azert is kulonleges, mert szerintem az egyetlen ingyenesen elerheto, ami ismeri a lebegopontos szamitasokat, szoggfuggvenyeket, ... That egy szinusz tablat, vagy ilyesmiket nem kell kulon progival szamolnod, ha ezt a forditot hasznalod.
Szerintem 8x8-ban azert nem mondhato gyonyorunek, neha itt is elofordulnak lukak a feluleten. 4x4-ben probaltam, de nagyon lassu lett. Mondjuk mivel nem sikerult erelmesen speedcodeositani, egy ido utan el is ment a kedvem tole. Azert nem zarom ki, hogy egyszer lesz belole normalis 4x4 verzio.
Huhh, van egy problemam amit nem sikerult egyelore kulturaltan megoldanom, hatha nektek van ra otletetek...
A demo linkelesebe kezdtem, es itt jott elo:
ugye adva vannak a part-ok, amik kulon kulon be vannak cruncholva, hogy legyen minel tobb memoriam, minden egyes part kitomoritodik, eloallitja a tablazatait, ill legeneralja a speedcode-okat, viszont van egy csomo olyan rutin, amit minden part ugyanazon formaban hasznal, pl kepernyotoltes, ezeket celszerulenne egy helyen pl a memoria vegen tartani, es a legelso part-al bekerulnek a megfelelo helyre...
Hogy tudnam azt megoldani, hogy ezek a rutinok ugy elerhetoek legyenek, hogy nem kell hozza absolutt cimeket beirkalnom sehova? Tehat valami olyasmi kellene, hogy lefordul-nak a tool-ok, es a fordito eloallit egy listat, az meghivhato cimkekkel, amit en be tudok includeolni mindenhova ahol hasznalni szeretnem.
Jajj, nem, Július 4-6! Addig meg van ido! Szoval azt hiszem egyertelmu, hogy nem csak C64-es emberkeket latnak itt szivesen. Ha nem lenne az, elmondom, hogy engem pl. a Hearfixer miatt kulon szemelyesen is meghivtak a szervezok (meg is lepodtem rendesen), es szeretnek ha lennenek hasonlo produkciok! Idezem: "szeretnenk, ha retro szempontbol (is) emlekezetes bulit tudnank
szervezni, ezert rad is szamitunk!" Ugy gondolom ez mindenkire vonatlozik!
Retro demo compo (C64, Atari, Spectrum, stb.) C64 compogép lesz, egyéb géptípusnál a demohoz hozzad a gépet is. Bemutatáskor a géptípus ismertetve lesz.
Akosbol (SJP/Edhellon) ki is nezem hogy kihagy par focimeccset es inkabb ir egy partot a C16 demoba. ;)
Jelentem meg vagyok tevedve. Valamiert azt hittem hogy ez valami megademo lesz es a partok ossze lesznek fuzve. Edhellon most okositott ki, es bar ramondta hogy persze, irjunk demot, szerintem futunk meg par kort. Amugy maris elkezdtunk azon vitazni hogy kinek mennyi memoria jut, szoval lehet hogy ket demo lesz. :-)
Koszi, este beizzitom Bigfoot assembleret en is. Valamiert azt hittem hogy heggesztettel bele syntax highlighting-ot is, de hat mindent nem lehet... :) UltraEdit alatt szoktam igy programozgatni es oda csinaltam GBC-t meg C64-et is, de azert a VS megiscsak elitebb lenne. :)
Mar csak azt kene kitalalnom hogy mit zsufoljak be abba a 16K-ba, kicsit szukos lesz az nekem a tablazatos mokak utan, de vegulis mivel stock C16-rol van szo, zenet nem hiszem hogy rakok bele (freq konverterek remalmomban se jojjenek elo). Maris nyertem 4K-t! ;)