Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

atompyka Creative Commons License 2012.02.06 0 0 39916

"gyakorlatilag még a széria állapotú új autók egy része sem felel meg az előírásoknak,"

Nem is kell. Valahol az elején benne van, hogy ha gyári, akkor eltérhet (az is ott van asszem, hogy mely részeket kell csak utólagos szerelésnél betartani).

Lásd nappali menetjelző: utólag úgy kellett felszerelni, hogy helyzetjelzővel világítson, de a gyáriak anélkül mentek. Aztán vagy 10 év után hozzáigazítottáka  köhém6ot a valósághoz. :-)

 

Előzmény: spapda (39910)
atompyka Creative Commons License 2012.02.06 0 0 39915

Az a régi szabályozás. A mostani szerint önállóan világít.

Előzmény: Ata samurai (39913)
BiharyG Creative Commons License 2012.02.06 0 0 39914

Nappali menetjelző lámpa, kötelezően csak a helyzetjelzővel éghet együtt.

 

Honnan veszed? Az 55/A és 55/B §-ban nem láttam ilyen kitételt.

Előzmény: Ata samurai (39913)
Ata samurai Creative Commons License 2012.02.06 0 0 39913

Nappali menetjelző lámpa, kötelezően csak a helyzetjelzővel éghet együtt.

Láttatok már új, gyárilag DRL-es autót amelyiknek világított a hátsólámpája?

Előzmény: spapda (39910)
Ata samurai Creative Commons License 2012.02.06 0 0 39912

Nyolc év intenzív versenyzés alatti csörlő karbantartás: NULLA

Előzmény: fúrómester (39909)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.02.06 0 0 39911

Ja, mert mennyivel vagányabb és olcsóbb széthajtani, megtörni az autót az akadálynál, majd perkálni a szerelőnél (és fikázni a technikát, mer'ugye sosem te voltál a hüjje), mint felesleges kockázatvállalás helyett kettő percet biztonságosan csörlőzni.

 

A hozzászólásodból úgy tűnik, hogy neked nincs csörlőd, de azért őszintén örülök, hogy megosztottad velünk mások (triálosok versenycsörlős) tapasztalatait. :-))

Előzmény: fúrómester (39909)
spapda Creative Commons License 2012.02.06 0 0 39910

"Spapda,a KÖHÉM 6-ot talán érdemes volna körüljárnod,abban több akna van mint az erdőtörvényben."

 

KöHÉM 6? Ne is mondd, világítás kapcsán pár éve nekiestem, és arra jöttem rá, hogy gyakorlatilag még a széria állapotú új autók egy része sem felel meg az előírásoknak, ráadásul rohadt lassan követi a szabályozás a technikai újdonságokat. Nem ártana, ha egyszer gatyába ráznák az egészet, és nem csak toldozgatnák, bár lehet, hogy rosszabbul járnánk, mert belekerülne egy-két huncutság, ahogy az mostanában szokás.

 

De ahogy mondod, ha gyárinak tűnik az átalakítás, és nem figyelemfelkeltő, akkor senki sem problémázik vele. És ez igaz a lökhárítóra, fénysorra, vadrácsra, csörlőre, haspáncélra, szélesítésre stb. Csak hát ugye akkor nem mutat olyan "ofródosan", és ez van akinél szempont, max. csodálkozik, amikor a büféskocsis srácok elküldik vizsgára.

Előzmény: niváskarcsi (39908)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.06 0 0 39909

Jó, értem én, hogy vagány, amikor zünnög az autó elején -hátulján- valami, de milyen áron?

Mennyi karbantartás kell neki? Mekkora cumi az, hogy úgy indul neki, hogy van csőrlő, aztán, mikor benne van a trutyiban, akkor kiderül, hogy sztrájk.

 

Mert versenyen, játszás közben, ha éppen nem megy, hát nem megy. de pont akinek munkára, az hogyan? Versenyen láttam, némelyik nagyon ügyes, gyors. De azért csak elszisszent a foguk között, hogy ennek sok szerelés az ára. Az meg ugye pont munkánál macerás. Nyilván munkaautóra vigyázunk.

Előzmény: Szlejer_ (39900)
niváskarcsi Creative Commons License 2012.02.06 0 0 39908

Szevasztok.Van egy törvényünk ami KÖHÉM 6 os néven híresült el,ez rendelkezik az autó műszaki dolgairól.Persze ezt is mindenki másképp magyarázza.E-törvény szerint az autó tulaja a mai napig az autóján sokmindent megváltoztathat törvényesen,PL-a lökhárító anyaga lehet fém,csak kiálló sarkok nélkül, legyen rendesen kidolgozva,értsd másold le a gyárit vastagabb anyagból,látszódjon eredeti szerűnek,és senki nem foglalkozik vele.A lökhárító alatt átalakításokat lehet végezni annak érdekében,hogy a csörlő ne növelje a terepszöget.Persze ehhez jó szakember kell.

 

A csörlő a legolcsóbb,legkönnyebben felszerelhető tuning egy terepjárón.Ha a gazdi meg is tanulja kezelni.Lásd az extrém versenyeket,hiába építik szarrá az egyébként jó autókat,csörlő nélkül sehova se jutnak vele.A mobil csörlőt,mint ahogy az agyzárat ,és más szükséges cuccot,még a terepezés megkezdése előtt illik készenlétbe állítani.

Láncfűrész csörlőt,minden nagy fűrészgyártó kínál,ha megnéztek róla egypár videót,látható,hogy jól dolgozik,Sokszor elég melós a rögzítése,és az sem szentírás,hogy a kocsin legyen rögzítve,ha van más lehetőség is.Egy kötélháromszöggel, autón fán,sziklán,bokron is rögzíthető,bár fáradtan szétfagyva,jobban esik ha fel van szerelne,és egy perc alatt munkakész,és a villanycsörlő a legolcsóbb.

 

Spapda,a KÖHÉM 6-ot talán érdemes volna körüljárnod,abban több akna van mint az erdőtörvényben.

fejes.i Creative Commons License 2012.02.06 0 0 39907

:)

vidékfejlesztés

Előzmény: spapda (39906)
spapda Creative Commons License 2012.02.06 0 0 39906

Kitalálom: Magyarország? ;)

Előzmény: fejes.i (39905)
fejes.i Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39905

Más területen ugyan, de elég keményen tapasztalom, hogy a különféle jogszabályokban akár tartósan is fennállnak ordítóan inkoherens dolgok...

 

Előzmény: spapda (39903)
fejes.i Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39904

Szegény fűrész :)))

 

elvileg megoldható (legalábbis képen/filmen láttam ilyesmit, hogy a gyakorlatban mint működik, nem tudom), hogy az ember a csörlőt egy tálcára szereli és az egész tálcát lehet előre-hátra feltenni. Az elektromos kivezetéseket kell előre és hátra is megcsinálni. Csak ez arról szól, hogy vészhelyzetben, sárban-jégen kell egy 40-50 kilós tálca+ csörlő + kötél kombót feltenni az autóra... hááááát, ez nem annyira könnyű, mint amilyennek hangzik esetleg.

Előzmény: spapda (39902)
spapda Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39903

"Ez kicsit olyan, vagy még sokkal olyanabb, mint az erdőben közlekedés (ne, ne nézz utána :))) )."

 

Most picit fáradt vagyok, de ha lesz egy unalmas fél órám, ráállok a témára! ;)

Vicceltem, de érdekes kérdés, engem az ilyen, látszólag anomáliának tűnő dolgok mindig izgatnak, mert elvileg a törvények koherens rendszert alkotnak, csak a jogértelmezés kelt látszólag ellentmondásokat, de az már könnyen orvosolható. Mondjuk hazánkban ennek ellenkezőjét is el tudom képzelni.

Előzmény: fejes.i (39892)
spapda Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39902

"Ja, ez a másik baj a csörlővel, hogy legalább annyiszor kellene hátra, mint előre..."

 

Valami olyasmi kellene, mint a Lewis Winch, csak sokkal olcsóbban. Az ötlet zseniális: fogod a láncfűrészedet, felpattintod rá a csörlőadaptert, aztán van egy benyás csörlőd, amit a kocsi elejére és hátuljára is fel lehet kötni, mikor hol van rá szükség. Az ára viszont botrányos, főleg annak fényében, hogy a motort te adod hozzá.

Előzmény: fejes.i (39897)
spapda Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39901

"olyan" helyre több autóval megyünk

 

Ha játszós kocsiról van szó. Ha meg mondjuk a melód rendszeresen a sisnyába szólít, akkor neked sem lesz mindegy, hogy mennyi idő alatt jutsz el mondjuk egy monitoring pontra (pl. minden héten kétszer). Meg ha senkinek sincs csörlője (mert ugye minek a csörlő), akkor hogyan fognak kihúzni a trutyiból? A rántókötél néha nem elég, akadályba ütközik az alkalmazása. Tudom, ilyenkor jöhet a traktoros.

 

Persze az is igaz, hogy rengeteg autón (főleg pickupon) ott figyel a csörlő, miközben slickre kopott (valószínűleg még gyári) utcai gumikon gurul a vas. Jó gumi, diffizár - ezekkel azért szintén sokat javítható a "problémamegoldó képesség".

 

Az ilyen "műmájer terepjárósok" csörlőivel nekem negatív tapasztalatom van: intettem már le az erdő szélén pickupos társaságokat, hogy 100 méterre a műúttól ki kellene húzni, de érdekes módon mindenkinek pont nemrég romlott el a csörlője, meg nincs bekötve, meg blablabla, az elmondása szerint késésben lévő traktoros meg vette a fáradtságot és bejött értem az erdőbe, kihúzott és persze nem fogadott el semmit a mentésért.

 

 

Előzmény: fúrómester (39899)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39900

"Én mindig csóváltam a fejemet, hogy minek a csőrlő."

 

Más a biztonsági övön és a légzsákon csóválja, hogy ugyan minek, hiszen vele úgysem történik semmi, meg ütközésnél majd jól befeszít. :-))

 

Ahol más esetleg percekig öli a technikát, ott én negyedannyi idő alatt, átcsörlőzöm az autót, oszt megyek tovább. Biztonságosabb, szárazabb érzés. Difizárak, gumik után a legjobb vétel volt az autóra.

Előzmény: fúrómester (39899)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39899

Én mindig csóváltam a fejemet, hogy minek a csőrlő.

 

"olyan" helyre több autóval megyünk, ha nincs, nincs orrnehezék, nem túr bele a földbe, stb.

 

Ráadásul, vagy engemet útálnak a csőrlők, vagy nemtom, de eddig, aminek a környékeme üzemelni kellett volna, az ott konkrétan összefosta magát a feladványtól, pedig volt ott gardányos, hidrajuliskás, minden.

 

Viszont most megtörtem:

 

http://www.paddockspares.com/pm696g-galvanised-winch-bumper-for-defender-with-air-con-will-fit-accomodate-most-standard-low-profile-winches.html

 

Meg rakok mögé valami spulnitekerőt.

 

Anyát meg még mindig abban a hitben hagyom, mikor az árakat font helyett tévedésből forintnak nézte, aszonygya,: nem is olyan drága a hobbid. :-)))

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39898

igen. konstrukciótól függ, hogy mennyire bonyolult hátra/előrevezetni a kötelet. de én úgy gondolom, ha valahol már nem tudok továbbmenni önerőből, akkor nem akarom abba a mocsárba (akármibe) még jobban belehúzni magam, inkább vissza, és kerülő. persze teljesen más, ha valaki verseny vagy ilyesmi célra használja, ahol kijelölt útvonal stb.

 

szóval szerintem inkább hátra, és ha nagy a baj, vissza. ctrl-z :)

Előzmény: fejes.i (39897)
fejes.i Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39897

A Discovery hátulja elég hosszú. Vonóhoroggal kínosan felakad mindenütt. És "komolyabb" terepen a hátsó lökös sarka is rendesen el-elakad. Egy oldalon az enyém már föl is van pöndörödve, mint a szalonnabőrke...

Ja, ez a másik baj a csörlővel, hogy legalább annyiszor kellene hátra, mint előre...

Előzmény: Törölt nick (39896)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39896

nekem soha nem volt még gondom a terepszöggel, ahol én járkálok (rövid mk. II Pajero) hátul a vonóhorog szokott néha leérni, de az általában csinál magának helyet a talajban.

csörlőt én szivem szerint hátulra tennék, de eddig nem volt rá szükségem igazán. ahol nem tudok elmenni azt kikerülöm:)

Előzmény: fejes.i (39895)
fejes.i Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39895

Elöl nekem nem hiányzik a nem gyári vas lökös. (LR Disco 1) Csörlő néha igen. Amit persze elvileg valóban be lehet tenni a gyári lökös alá - de az meg elég rendesen csökkenti a terepszöget.

Hátul viszont nagyon is jól jönne egy komolyabb vasdarab. Mondjuk az elég "szerencsés" alakú, sztem elég jól lehet másolni komolyabb anyagból. Tavaszra tervezem is....

Előzmény: Törölt nick (39894)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39894

igen, tényleg attól függ, hová visszük csak kellemetlen lehet, ha ne adja isten történik valami balhé közúton, és a szervek elkezdenek gondolkodni a vas lökhárítón... attól függetlenül, hogy vizsgáztatva van az autó, és teszem azt, a műszaki vizsgán ténylegesen rajta volt, még mondhatják azt, hogy utólag került rá. hogy bizonyítom? műbizti, sorszám a lökin? ezek ugye nincsenek. kikéretni a hatóságtól a műsz. vizsga során készült fotókat? ugye 'okosba' vizsgázik, lehet, hogy pont nem látszik rajta... de még ha le is van fotózva becsülettel, ugye az már régen rossz, ha műszaki vizsga dokumentációt kell kikérni egy forgalmi esemény kapcsán... értitek mire gondolok.

 

sajnos az ördög nem alszik, benne vana pakliban.

 

másik része a kérdésnek, van értelme a vas lökinek? csak eljátszottam a gondolattal, de még soha nem volt olyan helyzet, hogy azért ne tudtam volna valahol továbbmenni, mert nem akartam a lökivel eltolni bármit. és utána az a valami valószínűleg az autó alá kerül, ahol nem mindent borít 3-as vaslemez...

Előzmény: spapda (39890)
niváskarcsi Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39893

Szevasztok.Szinte minden autó, gyári lökhárítója alá berakható a csörlő,legalábbis aki eddig ezt kérte annak betettem.Ha a vas lökhárító, másolata a gyári lökhárítónak,simán átengedik a vizsgán,a gögős ablak lehet leszerelhető,ami akcíózáskor két perc alatt a helyén van.A nagy gyalogos ölő bozótvasakat kell elkerülni,ezek helyett is van más megoldás,hogy se a gyalogos,se az autó ne sérüljön jelentősen.Persze ezen megoldások kivitelezése nem is egyszerű, és nem is olcsó.Azt se felejtsétek el,ha túl erős az autó eleje ,akkor nincs energiaelnyelő,gyűrődési zóna,és a kocsiban ülők is erősen károsodhatnak egy ütközéskor.Egy májrepedés,léprepedés elég könnyen összejön a nagyon gyors lassulástól,még bekötött övvel is.Ezért a kocsi erősítésével csínján kell bánni,csak ésszel.

fejes.i Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39892

Ez kicsit olyan, vagy még sokkal olyanabb, mint az erdőben közlekedés (ne, ne nézz utána :))) ).

Vannak elvek még érvek a jogszabály alkotás mögött, amelyek azonban a levegőben lógnak, főként mert nem koherensek.

A legjobb példa erre éppen a gyalogosok védelme, merthogy (elsősorban) miattuk nem lehet egyedi lökhárítód.

Az, hogy közben bazi kamionok meg buszok mennek az úton legalább olyan kemény vassal az orrukon, mint a terepjáród lenne, az nem téma. Ezért mondom, hogy nem koherens.

A vizsgáztató helyek kérdése azért is eltérhet egyébként, mert terepjárókat ritkábban látnak, mint opel astrát és sok esetben (főleg a régebbieknél, amiknél itt ugye előkerülnek az egyedi lökhárító kérdések) gőzük nincs a típusról és hogy minek kell azon lenni. Ezért ha nagyon látványosan nem illik oda a lökhárító vagy nagyon látványosan offroados, azért a legtöbb helyen tiltakoznak. Meg a csörlő miatt is.

 

Azt azonban pláne nem értem, hogy a jelenlegi vizsgáztatási rendszerben hogyan lehetséges a mindezeket figyelmen kívül hagyó vizsgáztatás (ui. elvileg "valós időben" ellenőrizhető bármelyik vizsgáztató hely bármikor), azt végképp nem tudom.

 

Én pl. egyrészt ezért nem szerelek csörlőt az autómra, pedig már kaptam "megbízható" forrásból ajánlatot, hogy egy kis + pénzért (nem is olyan sokért, ami nem érné meg a minden vizsgához kötött 2 nap szerelgetés árát) átmegy a vizsgán, ha vasúti sín van is az elején.

Előzmény: spapda (39890)
spapda Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39891

De a legegyszerűbb, ha visszateszed a gyári lökhárítót a vizsga idejére (meg leszeded a szúrófényt, csörlőt stb). Macerás, de 2 évente egyszer kell csak megcsinálni, és akkor biztosan nem problémáznak miatta.

Előzmény: Törölt nick (39889)
spapda Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39890

Mindent le lehet, attól függ, hová viszed. Sajnos a csörlő és az egyedi lökhárító eléggé ingoványos talajt jelent, egyik vizsgaállomás így értelmezi, másik úgy a szabályokat, kellene itt is némi rendcsinálás, illetve meg kellene keresni az ide vonatkozó jogszabályokat, valamint az összes érintett hatóságot, minisztériumot stb, hogy legyen egy átfogó kép a témáról, mert vicc, hogy az egyik helyen kivágnak a cuccal, a másikon átmegy, a harmadik meg ugye a levelező tagozat, ahol ha 4 kereke van a taligának, már nyert ügyed van.

Előzmény: Törölt nick (39889)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39889

hadd kérdezzem meg nem tudjátok, le lehet valahogy vizsgáztatni autót vas első lökhárítóval?

lexus81 Creative Commons License 2012.02.05 0 0 39888

köszi az infot. érdekes darab.

Előzmény: gésmerci (39887)
gésmerci Creative Commons License 2012.02.04 0 0 39887

Nem ezalatt nincs portálhid.Az a C303  C306

Előzmény: lexus81 (39886)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!