Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.05.25 0 0 63341
Előzmény: sa-gx180 (63340)
sa-gx180 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 63340

Helyközi-elővárosi ?

 

Tudtommal nincs ilyen magyar csuklós busz.

Előzmény: Törölt nick (63339)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.25 0 0 63339

Azt csiripelik a madarak, hogy jókora késéssel, de megkapja a buszokat a Volánbusz.

Előzmény: sa-gx180 (63338)
sa-gx180 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 63338

Ferde lett a telefon miatt, mindegy.

 

Most akkor mégiscsak legyártják a 180 db csuklóst ?

 

Vagy mire készülnek- milyen típusra,lehet tudni valamit ?

 

Egyébként ha így szedik össze a csapatot, lesznek bajok a buszokkal.

sa-gx180 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 63337

htibor Creative Commons License 2017.05.23 0 0 63336

Én egyformán számoltam, utas által fizetett összeg/összes költség alapon és ebből született a százalékot adó grafikon :)
Viszont, hogy más hogy csinálja azt nem tudhatom... :)

Előzmény: rezgaras (63329)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.23 0 1 63335

A városi közlekedésnek, Magyarországon már majd huszon éve nincs gazdája.

 

Ezért egységes elszámolási követelmények sincsenek.

 

...............:-(((

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

egyik kisvárosunk nem fogadja el a volán beszámolójának pénzügyi részét, mert sok költséget nem bontottak le a várost érintő 15 buszra.

Egy év múlva, ugyanaz a volán, ugyanabban a városban, ugyanazzal a tartalommal (ismét nem bontotta szét a költségelemeket) ismét beadja az éves beszámolóját.

A város megint nem fogadta el a beszámoló pénzügyi részét.

 

Mert a volán megteheti.

Nincs aki számonkérje.

Az NFM-hez nem tartozik a helyi közlekedés, a BM Önkormányzati államtitkárnak meg ha szólnánk, azt sem értené meg, miről beszélünk.

 

Jövőre majd...........megint............

 

 

Előzmény: rezgaras (63334)
rezgaras Creative Commons License 2017.05.23 -1 0 63334

Csak arra gondoltam, hogy már a költségek összeszámlálása is lehet eltérő, de a "fedezet" kiszámítása még lazább lehet egy pontos, tételes meghatározás hiányában. Különös tekintettel az esetleges keresztfinanszírozásokra (amik ugye nincsenek).

 

Előzmény: trizs77 (63330)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.23 -1 0 63333

Örülhetnek a ma közlekedésmérnök jelöltjei, mert ha még regnálnék ezt, az ilyen táblázatokat, grafikonokat, ábrákat,  beléjük verném...................:-))

Előzmény: htibor (63332)
htibor Creative Commons License 2017.05.23 0 0 63332

Harmadik grafikon:

2012-2016 közötti helyi közlekedés éves költség és éves km teljesítmény hányadosa

Éves költség/éves km teljesítmény

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 63331

helyesbítés :

 

Ennek  Nemzeti fejlesztési Minisztérium Közszolgáltatási Főosztály nemtudommilyen nevű szak-csoportnak, ahogy a mostani Főosztálynak is, pont a városi közlekedésekhez az égvilágon semmi köze.

 

Tőlük már az is szép teljesítmény lenne, ha az általuk megrendelt közszolgáltatások költségfedezeti számait közreadnák.

 

 

 

Előzmény: trizs77 (63330)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 63330

Valószínűleg nem.

 

Ezért találták fel anno-anno a Volán Tröszt Közgazdasági Főosztályát, hogy ilyen, akkor, ne történhessen meg.

( de az barnaköpenyes megoldás volt )

 

Ma ezt Nemzeti fejlesztési Minisztérium Közszolgáltatási Főosztály nemtudommilyen nevű szak-csoportjának hívják.

 

Az más kérdés, hogy a mai Főosztályvezető megköveteli vagy sem beosztottjától az egyforma számolást, mint ahogy székének előző tulajdonosa, 1970-1990 között megkövetelte ?

 

 

-----------------------------

 

20 évente nem kell, újból és újból, feltalálni a kanálban a mélyedést.

 

 

 

Előzmény: rezgaras (63329)
rezgaras Creative Commons License 2017.05.23 -1 0 63329

A "költségfedezeti arányt" mindenütt teljesen egyformán számolják?

Előzmény: trizs77 (63324)
kbn Creative Commons License 2017.05.22 0 0 63328
Előzmény: dundalk (63327)
dundalk Creative Commons License 2017.05.22 0 0 63327

Migránsok?

 

Ja nem..
Határontúliak?

Előzmény: kbn (63322)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 63326

köszönöm.

 

Ez a lényeg.

Előzmény: htibor (63325)
htibor Creative Commons License 2017.05.22 0 0 63325

Rosszul tippeltél :)

 

Csináltam tavaly is, és most is a 2015-ös évet mutatom(ez a legteljesebb úgy tűnik), 1-2 települést még pluszba betéve, ami tavaly nem volt.

Voilá :)

http://htibor.fw.hu/forum/menetdij_2015.jpg

Előzmény: trizs77 (63324)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 63324

Köszönjük.

 

Javasolhatok ?

 

Csinálj egy erősorrend ábrát.

 

Legfelül, első helyen az a város ahol a költségfedezeti arány a legjobb.

Mondjuk Székesfehérvár = 59%.

Leghátúl a legrosszabb, mondjuk Ózd ahol ugyanez kb. 33%.

 

A két szám csak kapuszám, fogalmam sincs a pontos értékekről, azok kiszámítását rád bíznám.

 

 

Előzmény: htibor (63323)
htibor Creative Commons License 2017.05.22 0 2 63323

Jó estét! :)

 

Ha ismételten előjöttek a helyi beszámolók Snake-Mojzi topictárs jóvoltából és grafikonok is vannak száraz szöveg helyett, akkor a tavaly megkezdett kigyűjtésből mutatnám a majdnem 2.0-s verziót.

 

Kitételek:

- Budapest mellett Debrecen, Miskolc, Szeged nincsen benne.(troli és villamosüzem miatt)

- A tisztán helyi autóbusz-közlekedést érintő településeknél a kb. 15 járműnél húztam meg a határt(így került bele Pápa is Ózd

  után) és próbáltam a lehető legtöbb adatot megtalálni.

- Az éveknél visszamentem már 2012-ig, így öt év helyi közlekedés költség és tisztán menetdíjbevételét tartalmazza a grafikon.

 

Azonban erősen vannak még hiányok benne, melyekben ha tudtok segíteni megköszönöm:

1., Salgótarján, Győr, Sopron, Zalaegerszeg, Pécsről egyenlőre nem találtam sem bevétel-költség sem teljesítmény adatokat.

2., Kecskeméten, Szombathelyen, Kaposváron, Szekszárdon és Pápán még nem elérhető a 2016. évi beszámoló.

3., Tatabányáról és Kaposvárról a 2012. évi adatok nem elérhetőek.

4., Dunaújvárosról kizárólag 2013. évről van részletes beszámoló.

 

Település bővülés esetén gondolkozok az 1 mrd feletti és alatti bontáson is, mert így a kisebb összegek nem túl látványosak.

Kommentet, észrevételt fogadok :)

 

A diagram elérhető:

http://htibor.fw.hu/forum/2012-2016_helyikozlekedes.jpg

kbn Creative Commons License 2017.05.22 0 0 63322

És honnan lesz ehhez a termeléshez szakmunkás?

 

Kravtexnél nyilván főleg attól az Auditól, amelyik tudna a mainál többet is termeli, csak nincs elég emberük... mégpedig hatékonyabban, mint amennyit egy mesterségesen felhizlalt magyar buszgyár tudni fog.

 

Ez az iparpolitika így még akár csökkentheti is a GDP-t...

Előzmény: dundalk (63316)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.22 0 1 63321

szabad.

viheted.

azért van.

Előzmény: seadxdx (63320)
seadxdx Creative Commons License 2017.05.22 0 0 63320

Ezt a diagramot ki készítette? Későbbi felhasználásra elkérhetem?

Előzmény: trizs77 (63318)
dundalk Creative Commons License 2017.05.22 0 0 63319

Ráadásul ez 2017/18/19 évre elosztva 1849 új busz (majdnem kétezer:).

Előzmény: trizs77 (63317)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.22 0 1 63318

 

 

Előzmény: trizs77 (63317)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 63317

újságíró túlzást levonva: 1849 db = 2 év.

 

Ügyes........................:-))

Dícséretes.

 

Ez évi 924 db új busz a volánoknak.

Írjuk fel ezt a számot.

2019. május végén nézzük meg mennyi lett igaz Varga miniszter úr tegnapi szavaiból?

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Az 1960 óta írt    "VOLÁN történelemben",   az elmúlt 57 év alatt 6=hat olyan év volt, amikor valóban több mint 900 új autóbuszt kaptak a volánok:

       - 1970, 19776, 1977, 1978, 1979, 1987.

       - az utolsó ilyen tettnek (1987) éppen 30 éve.

 

Az 1970-1980-as évek, évi  900 db- új buszainál,  Faluvégi Lajos volt a pénzügyminiszter,  az 1987-es beszerzéskor Medgyessy Péter.

 

Varga úr, sok sikert kívánok.

Őszintén.

 

Kívánom, hogy haladja meg elődei új busz beszerzési rekordjait.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

Előzmény: dundalk (63316)
dundalk Creative Commons License 2017.05.22 0 0 63316
timetable Creative Commons License 2017.05.21 0 0 63315

Veszprém:

 

Ha növekedett az utasszám, és az utaskilométer is, akkor miért írja hogy az "utazások száma csökkenő tendenciát mutat"?

Előzmény: Snake-Mojzi (63308)
mcg Creative Commons License 2017.05.21 0 0 63314

köszi :)

 

és amúgy szokás differenciálni az ilyen megállóhasználati díjakat a szerint, hogy pl. az adott helyen mennyi szabad idősáv áll rendelkezésre, s ezzel "tereljék" a maszekokat?

(pl. Kelenföldön könnyebben elfér bárki maszek az Etelén, mint monduk a Népligetnél)

Előzmény: 18-09 (63305)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.21 0 0 63313

Erre gondoltam én is.

Ez nem baj.

 

Írtam - anno - én is tanulmányokat.

De a tudás, szakmai tudás, pont abban látszik meg, hogy úgy írd meg, ennyire ne lógjon ki a lóláb.

 

De nem is ez a prekoncepciós izé volt a legfeltűnőbb.

Hanem a más témában előadott/odaírt felületesség.

Az bosszantott.

 

----------------------------

 

Amúgy ha ez a huszon oldal nem Győr városának készül, hanem :

......"..Pillanatkép a megyei jogú városok helyi autóbusz közlekedéséről....."....

címmel, az egyetem III. évének végén, évfolyam munkának adja be, tőlem is 5-öst kap rá.

 

 

Előzmény: HPéter1978 (63312)
HPéter1978 Creative Commons License 2017.05.21 0 0 63312

Kérdés: Tudjuk mire kérték fel?

Kérdés másképpen: Tudjuk mit súgott a Nagyviziten a megfelelő száj a megfelelő fülbe?

 

Pl. ha azt súgta, hogy "akkor kaptok 100 új buszt, ha nem kísérleteztek saját céggel", akkor a dolgozat a célnak megfelelő.

Előzmény: trizs77 (63309)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!