A multkor kerdeztem mar hasonlot, mert valami derenget, most raneztem, es tenyleg van valami...
c16-on a memoria vegen talan $3fef-tol ott vannak a $ffef-tol kezdodo terulet, ha erre irkalok, az megfelel a $ffxx-esnek? Vagy ez csak default allapotban van igy a memoriaban?
Masik dolog, valakinek nincs meg az unipacker +4-re?
Meg anno en konvertaltam, kozvetlen file-bol tomorit, es $0100-tol tud nyomni, most majd jol jonne...
A masik dolog, amit kerdezni szeretnek, hogy +4-et Pesten, vagy esetleg Szegeden honnan tudnek szerezni? Van otletetek?
Na remelem hamarosan eloben is kiprobalhatom a kis berregot, mert nagynehezen ugy tunik hamarosan lesz 1551-em, hala Ninjanak es egy kis szerencsenek! :)
igen, most hogy nézem már ismerős :)
elnézést, most már felírom a linket.
akarok egy helpet is a progiba, ami leírná, mit csinál pontosan az utasítás és hány órajel a végrehajtása.
tegnap éjjel majdnem kész lettem a compile kulcsszóval, amivel több forrást lehet egy gombnyomással fordíttatni. sok baromságba ütköztem bele, 4 éve kicsit pongyolábban kódoltam sajnos... (globális és globális jellegű változók, nem eléggé feldarabolt szubrutinok...)
de a csúcs az volt, hogy az objectfile ami a mapot is tartalmazza (labelek listája), folyamatos írás alatt van amíg kompilálódik egy forrás és a buta delphiben a textfile típus írás/olvasás módja nem állítható... úgyhogy jöttek a file errorok egymásra kölcsönösen hivatkozó források esetén, no meg nem talált cimkéket, stb... de rájöttem hogy egyszerű lesz ez a téma, csak először teljesen le kell fordítani a filet, UTÁNA lehet csak a benne hivatkozott egyéb file(okat) fordítani.
jó lesz ez, baze' :)
Hi! Keresgéltem a neten normális leírást az illegal opcode-okról, ahol MINDEN le van írva róluk (mit csinálnak, esetleg hány órajel, mi az elfogadott nevük), de nem találtam jó anyagot!
Pedig betenném az AP4-be a dolgot...
az AP4 tudja.
csinálj külön filet a közös rutinoknak, azt fordítsd le, és akkor bármi más fileból hivatkozhatsz rá @filenév.szimbólumnév-vel! (csak egy directoryban legyenek, meg a hivatkozott unit legyen lefordítva! see examples!)
A 1551-es emulacio kozben mar mukodik... Mar turbo toltest is megy, csak a CPU orajelkiosztas pontatlansaga miatt neha hibazik, de azt meg pont most rakom rendbe...
Egyebkent kiraly lesz, ha kesz lesz. Jo lenne, ha lenne olyan preciz ez az emu, mint a c64-es resz. Lattam, hogy mar az 1551 emulalasa is el lett kezdve.
Korulbelul ket het mulva lesz uj release, abban mar lesz plus4 emulacio is, de meg abban is nagyon sok minden nem lesz tokeletes, bar sokkal pontosabb lesz mint a mostani.
Tudtommal sehonnan. Ha a forrast leszeded, akkor le lehet forditani. Nekem mar elkuldte valaki az igy lefordult valtozatot, felteszem ide.
Egyebkent meg eleg gyongecske.
Gratula a Picmover demohoz! Oszinten szolva en mindig kishitu vagyok, most sem gondoltam volna, hogy ez rasztercsikok mellett belefer a gepidobe! :)
Az nem teljesen vilagos, hogy hogyan fer el ez a memeben. Nem bujtam bele a kodba, elarulnad a titkat?
A Cc65 tud valami map filet illetve Vice label filet gyartani. Sajnos egyik formatuma sem megfelelo neked, viszont ha irsz egy kis progit ami atalakitja neked ahogy kell... A Vice label lista pl ilyen:
al 0010FF .__BSS_LOAD__
al 0010FF .__BSS_RUN__
al 000000 .__BSS_SIZE__
al 000800 .__STACKSIZE__
al 003F2D .irq
al 003F00 .main
Aztan amit meg ismerek, az as141r7n szinten kinyom olyan outputut amibol kihamozhato, hogy mit hova fordit. Ez a fordito azert is kulonleges, mert szerintem az egyetlen ingyenesen elerheto, ami ismeri a lebegopontos szamitasokat, szoggfuggvenyeket, ... That egy szinusz tablat, vagy ilyesmiket nem kell kulon progival szamolnod, ha ezt a forditot hasznalod.
Szerintem 8x8-ban azert nem mondhato gyonyorunek, neha itt is elofordulnak lukak a feluleten. 4x4-ben probaltam, de nagyon lassu lett. Mondjuk mivel nem sikerult erelmesen speedcodeositani, egy ido utan el is ment a kedvem tole. Azert nem zarom ki, hogy egyszer lesz belole normalis 4x4 verzio.
Huhh, van egy problemam amit nem sikerult egyelore kulturaltan megoldanom, hatha nektek van ra otletetek...
A demo linkelesebe kezdtem, es itt jott elo:
ugye adva vannak a part-ok, amik kulon kulon be vannak cruncholva, hogy legyen minel tobb memoriam, minden egyes part kitomoritodik, eloallitja a tablazatait, ill legeneralja a speedcode-okat, viszont van egy csomo olyan rutin, amit minden part ugyanazon formaban hasznal, pl kepernyotoltes, ezeket celszerulenne egy helyen pl a memoria vegen tartani, es a legelso part-al bekerulnek a megfelelo helyre...
Hogy tudnam azt megoldani, hogy ezek a rutinok ugy elerhetoek legyenek, hogy nem kell hozza absolutt cimeket beirkalnom sehova? Tehat valami olyasmi kellene, hogy lefordul-nak a tool-ok, es a fordito eloallit egy listat, az meghivhato cimkekkel, amit en be tudok includeolni mindenhova ahol hasznalni szeretnem.
Jajj, nem, Július 4-6! Addig meg van ido! Szoval azt hiszem egyertelmu, hogy nem csak C64-es emberkeket latnak itt szivesen. Ha nem lenne az, elmondom, hogy engem pl. a Hearfixer miatt kulon szemelyesen is meghivtak a szervezok (meg is lepodtem rendesen), es szeretnek ha lennenek hasonlo produkciok! Idezem: "szeretnenk, ha retro szempontbol (is) emlekezetes bulit tudnank
szervezni, ezert rad is szamitunk!" Ugy gondolom ez mindenkire vonatlozik!
Retro demo compo (C64, Atari, Spectrum, stb.) C64 compogép lesz, egyéb géptípusnál a demohoz hozzad a gépet is. Bemutatáskor a géptípus ismertetve lesz.