No, nem kapkodták el a válaszadást... A november 8-ai e-mailes megkeresésemre tegnap érkezett csigapostás válasz: lehet kérni/nyitni netbankot (OTPdirekt-et) a hitelkártyához, rosszul tudták a fiókos munkatársak. Menjek egy fiókba (másikba mentem), s lobogtassam a válaszlevelüket. Így lett, s most már van végre netbankom. :-) Mondjuk, nagyon körülményes ez így (elhajtanak, írni kell, nagyon lassan válaszolnak, a fiókban a levelet kell mutatni stb.), nem értem, miért lehet ezt rögtön első körben... (Olvasni, hogy sokakat a K&H is elhajt, nem nyitnak hitelkártya mellé netbankot. Nekem anno ott gond nélkül adtak hozzá.)
Az üzletszabályzat szerint lehet. Az a lényeg, hogy az OTPdirekt szerződés egy Vezérszámlához igényelhető, a Vezérszámla pedig lehet Hitelkártya számla is (10. oldal).
A 25. oldalon van még egy bekezdés egyértelműen arról az esetről, amikor valaki a Hitelkártya számlához kérte az OTPdirektet, de később bevont mellé más számlatípust is:
"A Szerződő Fél tudomásul veszi, hogy amennyiben a Hitelkártya számlához, illetve Személyi kölcsön hitelszámlához megkötött OTPdirekt szerződésének számlakörébe egyéb, a vezér-, illetve költségviselő számla feltételinek megfelelő számla kerül bevonásra, akkor az OTP Bank Nyrt. automatikusan módosítja a szerződés vezér-, illetve költségviselő számláját."
Keress másik ügyintézőt, vagy ha nagyon nem megy, akkor tegyél panaszt írásban, amiért nem tartják be az üzletszabályzatban vállaltakat (lehet amúgy valós technikai akadály, de akkor azt majd javítják, vagy átírják az üzletszabályzatot).
Arra figyelj az igénylésnél, hogy ne teljes jogosultságot, hanem kizárólag lekérdezési jogot állítsanak be a számlához, és csak internetes szolgáltatást kérj (telefonost ne), mert jelenleg így ingyen lehet, egyébként havi 112 forint.
A hitelkártyás topicban is feltettem előbb a kérdést, de itt is előhozakodom vele... Most kértem OTPS-s hitelkártyát, de Netbankot ("OTPdirekt"-et) nem lehetett beállítani hozzá. (Amikor igényeltem, még kecsegtettek, a kártyaátvételkor már előjöttek a farbával.) Ha nyitok egy Smart csomagot (első pár hónapban teljesen ingyenes) Netbankkal, majd a folyószámlát később megszüntetem, a Netbank ("OTPdirekt") - a hitelkártya-számlához - attól még maradhat? Az OTPdirekt egyenleglekérdező funkciója a csupasz hk-osknak is használható, s a Simple alkalmazásban is látható az egyenleg, de a konkrét tranzakciók és jóváírások nem. Nem is értem, miért lehet vonzó ma bárkinek is egy olyan hitelkártya-termék, amire online nem "lát rá"... (Hosszú távon OTP-s folyószámlát nem tartanék fenn, mert jövedelemérkeztetés nélkül - másutt felvett lakáshitel miatt ez nem opció - az itt meglehetősen drága.)
Így hívják, kérlek ne köss bele. Olyan pedig nincs, hogy valakinek "hozzácsapták kéretlenül" - mert minimum egy erről szóló szerződést aláírtál. Az, hogy előzetesen nem tájékozódik senki, utólag viszont okos, az igen jellemző.
Ha valóban társtulajdonos vagy, akkor intézkedhetsz, de akkor nem a mama azonosítójával kell próbálkoznod, hanem a sajátoddal (gondolom úgy próbáltad).
Szerintem időszerű lenne a neveden picit módosítani, pl. az a és c betű közé egy r-t :)
"termék" :D
Többek között ezért is léptem le a zótépétől anno. Nem kértem semmiféle "terméket", de azért hozzácsapták kéretlenül, hátha jól jön majd (nekik).
A "mint olyan" szófordulat nagy kedvenc lehet, ha egy mondaton belül 2x is felvonultatod, bár sem értelme nincs, sem nyelvhelyesség szempontjából nem üdvözölhető.
Engedd meg, hogy a helyesírásodba is belekössek, ok?
A hitel, mint olyan, kb. 10 éve nincs az OTP-nél, a terméket folyószámlahitelnek hívják és mint olyan, mindig rendelkezésre áll a számlán, egészen addig, amíg nem szünteted meg a szerződést magát. Azaz hiába nullázod ki, azzal nem szűnik meg a keret rendelkezésre állása, ami egyébként pont arra az esetre szolgál, ha elfogy a pénz a számládon, majd az első adandó alkalommal visszatöltődik. Arra az időre, amíg mínuszban volt a számla, biza legalább kamatot is kell fizetni.
2019.06.26-ig adat egyeztetést kell végezzenek a bankoknál,mert ha nem, megszűnik a számlájuk,EGYESEKNEK!!!
A lakossági számla tulajdonosokat ez nem érinti ekkora arányban,csak a vállalati számla tulajdonosokat!
Aki több éve a bank ügyfele és a tíszteségesen megdolgozott bérét kapja számlán,vagy a nyugdíját,azt pénzmosás gyanúja miatt leellenörzik!
Ha mozgás képtelen az illető és nem tud személyesen befáradni a bankhoz,június 26 után már felkötheti az állát,mert a jogos nyugdíját nem fogja megkapni!
Hiába,a nyugdíjasok a legnagyobb pénzmosás-ra alkalmas személyek!:P
Nem tudom,hogy ki volt az a retardált aki ezt a törvényt behozta,de csak annyit kívánok neki,hogy ott rohadjon meg ahol van!
Anyukámat,hogy a fenébe viszem el oda,mert hiába van autó,ha a fiókba nem tud bemenni,mert nem tud járni!
Úgyhogy,ne papoljon itt senki,és ne írógason itt védő beszédet a bankok javára!
Megpróbáltam,de közölték velem,hogy én nem egy 82 éves néni hangján beszélek,tehát nem én vagyok a számla tulajdonósa! Mondtam,hogy számlaszám társtulajdonos vagyok.Ez őt nem érdekli,csak a számla tulajdonossal beszélhet,és elköszönt!
Látom, hogy az értő olvasás sem megy, nem csodálkozom, hogy nem tudtál segíteni.
Egy ügyintéző nem mérlegelhet, hogy milyen esetben fogad el azonosítást és milyen esetben nem - ennyi, nem több.
Nem tudhatja, kivel beszél, abból tud kiindulni, amit hall és akármennyire is hihetetlennek tűnik, a 82 éves nagyi érdekében van mindez, de nem akarod megérteni.
A konkrét esethez: miért nem lett megszüntetve a folyószámlahitel? Egyáltalán miért kérte, ha nem volt rá szüksége. A bank nem jótékonysági intézmény, szabályok szerint dolgozik (amit mindenki, aki nem érti, hajlamos támadásként kezelni - ilyenek vagyunk), ha a mama belefutott a hitelkeretbe, akkor az biza pénzbe kerül, mindegy, hogy 30 Ft vagy 30e.
Ezekről szólna a pénzügyi felvilágosítás, csak éppen kevesekhez jut el.
Komolyan gondolod, hogy ezek közül bármelyiket meg tudja tenni egy 82 éves, aki nem ért ebből a folyamatból semmit, retteg tőle, esetleg már nem is alszik előtte éjszaka, felmegy a vérnyomása, szúr a szíve és az első ügyintéző jól bele is rúgott, minden hangsúlyával jelezve, hogy ideje,hogy kimenjen a temetőbe és ássa meg a sírt magának??!!
Amit leírtál, annak azt az érettségizett 40 és 50 közötti emberek harmada is csak a felét érti.
Amikor az OTP bevezette a sorszámhúzós rendszert, a szomszéd bácsi hazamenekült , én mentem vissza vele. Budapest belváros, átlagos képességű akkor kb 65 éves ember volt.
Ha azt a számlaösszesítőt megkapta, amiben a levont összeget látta, akkor jó helyre küldi az OTP a leveleket. Megadták a levelezési címet, ez nem okozhat problémát.
Ha én lennék a gyermeke helyében ,beültetném az idős embert a kocsiba/taxiba, elmennék az OTP fiókba. Lemondanék minden számlát, kifizetnék mindent amit kérnek, akkor is ha nem jogos. Nem akarnám, hogy a szülőm infarktust kapjon, és örökre elfelejtenénk az OTP-t.