A Trotilex roller kapcsolatban írtam hogy veszélyes, ha erre gondoltál. Defekt esetén van gond, mint a legtöbb kétkerekűvel, viszont a kicsi kerekek, és magas súlypont miatt a roller esetében még cifrább dolgokat tud produkálni. A másik gond az első villával van, szitálásra hajlamos, egy egykezes kormányzás esetén, például irányjelzés, határozott szitálásba, rángatásba kezd a kormány. Nem jó a geometriája az elsővillának, ugyanis nincs utánfutása, amely biztosítaná a kerék önbeállását. Magyarul, a kormánnyak szimmetriatengelyének a vonalát levetítjük a talajra, a kerék tapadáspontja elé kellene néznie. Több centivel mögötte van ez a pont, már pontosan nem emlékszem,mivel több mint tíz éve foglalkoztam a témával. Egyébként semmihez sem hasonlítható élmény vele közlekedni. Közel negyven éve kezdetem a motorozást, volt és jelenleg is van néhány motorom.
Sziasztok! Régóta van Solexem, és volt jópár. Soha nem éreztem veszélyesnek. Ellenkezőleg! Nagyon jó filing. Most egy 1700-as van 60éves , és nyáron szinte mindennap megyek vele. Van pár motorom 3kerekű ,van robogóm,van segéd motorom stb, de a Solex a legszabadabb
Szép jó napot kedves Solex tagok. Tulajdonosa lettem egy Solex velosolex 5000 mopednek 1975 évj. Egy - két apróság hiányzik róla. Esetleg lenne valakinek alkatrésze eladó? 06308681772 vagy madmax34@gmail.hu Köszönettel Dobány Imre.
Vagy inkább felhagytunk vele, magam is évekig használtam kerékpárra szerelt Solex motort. Majd később a Trotilex rollert, amellyel élmény közlekedni, szinte semmihez sem hasonlítható, cserébe igen balesetveszélyes, gondolok itt egy defektre, többször csak a több évtizedes motoros rutin, és a szerencsének köszönhetően nem lett nagyobb baj belőle. Egyébként semmiféle roller, hajtsa bármi, nem minősül közlekedési eszköznek. Elvileg, forgalom elől elzárt területen használható. A kerékpárra szerelt Solex motor sem jogszerű, vagy szabályos, házilagos összeépítés tilos, nagyjából több mint három évtizede. De ettől eltekintve, ha egy normál montenbikera szereljük a motort, az eredeti fék már kevés lehet. A végsebesség minimum duplázódik. A másik gond, a gumiabroncs gyors kopása, ez is érthető, nem a speciális dörzskerékhez valót használjuk. A motenbike szabadonfutó racsni sem bírja hosszútávon az állandó racsnizást.
Kissé jobb a helyzet, ha komplett gyári motoros Solex kerékpárod van. De jó tudni, hogy segédmotoros kerékpár kategóriába tartozik, tehát biztosítás, jogosítvány, és bukósisak kell hozzá.
Magyarul, ezek nélkül kissé macerás is lehet vele a közlekedés. Mondjuk sisakban meg röhejes, mégis csak egy kerékpár.
Van egy cyklonom, de szegényke nagyon nehezen gyullad be (előtte egy jó ideig csak "köhög"), nagyon jól megy, ha engedem a sebességet, viszont ha megállok, akkor a motor is leáll - utána megint nagyon nehéz begyújtani. Akinek van valami ötlete, kérem, segítsen!
Egyszer már volt nekem is, eladtam és azóta bántam. A sors úgy akarta, hogy ismét akadjon egy - ráadásul érdekes - darab. Sikerült megszerezni, és mostantól kímélő életmóddal - és némi babrálással- a garázs lakója.
Fotót csak az Indára engedte a rendszer feltölteni, ott látható.
Szeretettel üdvözlök minden Solex baráti kör tagot!
A mai napon szert tettem egy Solex 3800 . mopedre. Ismeretlen előttem a készülék, kérem ha túl ostoba kérdéseket teszek föl, ne nehezteljetek rám, kezeljetek csak a félkegyelműeknek kijáró türelemmel! Köszönöm a türelmet és széles utat mindenkinek! :)
Három Solex-el is összehozott a sors javítás tekintetében az elmúlt pár évben. Az elsőnek szétkapták az AC-pumpáját, és az üveggolyó elgurult eközben. Könnyű eset volt.
A másodiknak csak egy csavar tartotta az alaplapját, és harmatgyenge volt. Az előgyuszi a nullához konvergált. Beállítottam a megfelelő előgyuszit, akkor meg hol ment, hol nem ment. Szerintem a motorbelső tele lehett karbonnal. :-)
A harmadikkal sokat vesződtem, minden baja volt. Rendbe raktam a gyújtást és az üzemanyagellátást - a karbit is kitakarítottam darabokra szedve, mégis semmi - röffenni nem akart. Főtengelyszimering lehetett a baja, nem szívott a motor, száraz volt mindig a gyertya röffenés nélkül, de már sosem derül ki. :-)
Már lassacskán 5 éve, hogy csak egy Solexem van, de az nagyon jól. Amúgy pont itthon volt a napokban a tesója, mert tönkrement a gyújtótekercse és mivel egy nagyon kedves barátomnál van, megjavítottam garanciában :D Igen, őrzöm a Fityót is :)