Ha a kórósi buszt kilőtték, akkor én meg mondok egy 5370/379-et. A 30 kilométeres jegy mellé 42 kilométernyi betérés jár, ami mindössze két betérésből jön össze.
Ebből a drágszéli betérés 5, a jánoshalmi pedig 37 km extra utazás. Van az országban egyáltalán ennél hosszabb (18,6 km) betérési szakasz? (A leghosszabbak, amiket eddig láttam mind 13-15 km körüliek voltak.)
Hasonló a szitu a Kaposvár-Fonyód vonallal is. Minap néztem a menetrendet egy ismerősnek, munkanap 11.00-re hogyan tudna Somogyvárra eljutni egy temetésre. 10.07-kor vonatpótló, 10.10-kor busz Kaposvárról. A temető a falu túlvégén, a vonatpótló 11.04-kor, a busz 11.01-kor ér a faluba. De évek óta ez a helyzet. A legtöbb vonat párhuzamosan halad a buszokkal. Azért, hogy a busz Bogláron, a vonat Fonyódon ad csatlakozást ugyanahhoz a vonathoz, fölösleges így bohóckodni, miközben a kettőt széthúzva egy nagyon jól használható menetrend jöhetne létre.
A 68-as út mentén meg már vonat sincs, de Balatonkeresztúrról Marcaliba eljutni munkaszüneti napokon van 20 percen belül 3, azaz három járat is, előtte, utána semmi sokáig.
De, ha már megy, akkor nem lehet minden mellekvonalon ugy alakítani a menetrendet, hogy megy mondjuk 4 óránként busz A-bol B-be, és a vonat ezen időszak között, nagyjából félidőben menjen?
-------------------------
De lehet.
Ebben igazad van.
Mivel azon a környéken a nem egyéni közlekedési eszközzel utazók kb. 90-95%-t a buszok viszik el, a vonat csak plusz, a vonat csak ajándék.
Mintha az M3-as metro vonalán naponta elindítanál egy db Dotto szerelvényt, mely menne két kört.
Gyakorlatilag mindegy mikor megy a dotto, azon nem a 3-as metro utasok utaznának, hanem a ráérők, épp arra járók, vagy a dotto ingyenes utazási igazolvánnyal rendelkezők.
Azon a vonalon, a vonatot évekig lehetne pótolni Ikarus-405-ös autóbusszal, és mindenkinek jutna ülőhely.
De, ha már megy, akkor nem lehet minden mellekvonalon ugy alakítani a menetrendet, hogy megy mondjuk 4 óránként busz A-bol B-be, és a vonat ezen időszak között, nagyjából félidőben Menjen? Igy az utas kapna 2 óránként valamilyen járatot amivel be tud meenni a városba. (ha nem marhák ülnének a KTI gittegyletben már rég meg lehetne ezt oldani akar egy közös bérlettel is, igy a vonaton is lenne utas, nem üresen kullogna a busz után)
Amúgy ezen vonalon ez az egy busz ami közvetlenül Gyarmatról jön, a többi Starjan, vagy Szécsényből indul, mig a vonat végigmegy az ipolyvölgyön, közvetlenül Gyarmatig, tehát azért van létjogosultsága.
Olyan ez, mint Szekszárd. Amíg le volt rohasztva a vasút, mindenki buszozott, most hogy rendben szedték dugig vannak a vonatok. Ha bontott anyagból rendbe szednék a pályát Vac-Gyarmat között, betaknának egy deltát Drégely elé jelentősen csökkenthető lenne a buszok zsúfoltsága, amivel kb mindenki, de leginkább az utasok nyernének.
A politika prímátusát, közösségi közlekedési ügyekben, még demokratikus országokban se nagyon kérdőjelezik meg, pláne nem diktatórikus országvezetés esetén.
Ha a politika azt kívánja, hogy járjon Magyarországon Felsőszölnök - Botpalád közforgalmú autóbusz járat, akkor a VOLÁN szakmának, közforgalmú autóbusz szakmának az a dolga, hogy minél jobban szervezze meg a Felsőszölnök - Botpalád távolsági autóbusz járatot.
A Budapest-Litke egy távolsági járat, mely mellé valóban felesleges a most egy hétig járó vonatpótló.
De maga a vonat nem utasigények miatt közlekedik - mint remélem tudod - hanem bevallottan, nyíltan, szavazatszerző és szavazat megtartó politikai indokból.
A BZ billegését politikus akarta, akarja és becsületére legyen mondva ezt nyíltan vállalja is.
Tegnap ismét bebizonyosodott, milyen gazdag ország vagyunk. Este az Ipoly menti Nógrádszakál mellett horgasztunk. Jött egy Volánbusz (Bp-Litke) kb 20 utassal, majd rá 2 percre az Ipolytarnóc felé közlekedő vonatpotlo. Aztán fél napig semmi nem jön Gyarmat/Szécsény felől. Jól van ez így? (A mi adonkvol
Ha leszáll a kuncsaft Baksa világvárosában 46 szombat hajnali percnyi pihenő erejéig és átszáll az 5677/10 (Téseny-Pécs) járatra, akkor papíron egy perccel hamarabb beér Pécsre :)
Az előző hsz-hoz pedig egy kis helyesbítés:
Érinti Kórós fordulót a szombati, 5840/18 számú Vajszló-Siklós járat is.
Az se rossz. :) Az ilyen mindenhová betérő járatokkal könnyű hamar kipipálni, hogy itt is jártam, ott is... Így tartok ott, hogy már csak kb. 30 falu van hátra Somogy 246 településéből, ahol még nem jártam. De én sem szoktam túl lelkes lenni, ha az utazás nem csak ilyen "csapjunk oda a kilométereknek" jellegű túra alkalmából történik, hanem, mondjuk hullafáradtan mennék mihamarabb haza. Vagy - mint ma reggel - alhatnék tovább, ha nem tekergőznénk be mindenhová.
Iskolai előadási napokon: 3 járatpár (5853/5, 5853/9 és 5853/15, illetve 5673/10, 5853/4 és 5853/8)
Tanszünetben munkanapokon: 2 járatpár (5853/9 és 5853/11, illetve 5673/26 és 5853/8)
Szabadnapokon: 1 járatpár (5853/13 illetve 5673/32)
Munkaszüneti napokon: 1 járatpár (5673/19 illetve 5673/14)
Az 5673 mező járatai Pécsről/Pécsre közlekednek (kivéve a tanítási napokon közlekedő 10 sz. baksai járatot), míg az 5853 mező járatainak végállomása Vajszló.
Bocs, tévedtem, két puszta kimarad, és egy közeli vonalszakaszt is beleszámoltam én magamnak a motoros túrába. De 35,2 (200 métert tévedtem itt is) km végállomástól végállomásig, a betérők együttesen 28,2 km, az annyi mint 63,4 km. 5962/463, 11.50 Kaposvár - Visnye 13.38 szabad- és munkaszüneti napokon.
Nem jártak még Somogyban. Van olyan buszjárat, ami annyit tekereg ki-be mindenféle zsákfalvakba és zsákpusztákra, hogy a 35 km-es jegyárért 72 km-t utazhatnak végállomástól végállomásig a népek. Bakancslistás járat nekem, mert ezt a sok tekergőzést még 2 literes fogyasztás mellett sem tudnám olcsóbban megúszni kismotorral... Ma "csak" +19 km és +6 falu jutott a 60 km-es jegyhez.
Ez nekem is kissé furcsa, hogy nem megy be a helyközi. A jelenlegi, bejárati útig való pótlásnak nemsok értelme van, mert az utasok nagy része ténylegesen Mártonszállásra ment. Most ők kaptak 2,5 km gyaloglást - nem tudom vállalkozik-e rá valaki - miközben a töredék forgalmú szegedi úti megállók meg ki vannak szolgálva. Állítólag a betérés (amikor a hajnali első és esti utolsó járat volt így pótolva, valamikor még 2008-09 táján) nem volt valami népszerű a helyközi utasok körében, elvitt vagy 7-8 percet az életükből, nap mint nap. Itt pedig annyival könnyebb lenne a helyzet, hogy hétvégén délután nemnagyon van hivatásforgalom, aki nagyon elégedetlenkedhetne...
Eközben meg Kecskemét alatt rendszeresek a matkói 10 perces betérések, prüszkölnek is miatta a jakabszállási és orgoványi utasok - joggal...
Minden szolgáltatóváltáskor kimegyek, "romantikus buszvonal" :))
Természetesen a 4-esre, Mártonszállásra (bajaiasan Lakhandira) gondoltam, ahová eddig nem láttam, hogy bekanyarítottak volna helyközit a helyi járatok részbeni pótlására.