Szüleim 1.3-as Wagonjukra keresek új gumikat,az lenne a kérdésem, h.a 165/60 R14-es méret ami rajta van, az-e a gyári méret, és ha igen attól mennyire lehet eltérni (lefele ill. felfele) A 165/65 R 14 még elférne? Vagy elég a155-ös is? Nagyon keveset járnak vele,szinte csak itt a kisvárosban!
Én is hasonlóképpen oldottam meg. A kábelt nem cseréltem, azt hagytam. A keret sarkát kétkomponensű ragasztóval férceltem össze. A művelet után (szűk 4 éve) azonnal vettem eredeti gyári kapcsolót és keretet is. A kapcsoló ott figyel az anyósülés alatti kis fiókban. :) Szerencsére azóta sem volt rá szükség. A saru csere megoldotta a problémát. Nálam nem volt hiba, csupán kíváncsiságból néztem meg mi a helyzet. Olvadásnyom már látszott a kapcsolón. Meg az is, hogy valaki már próbálta a sarut forrasztgatni, de nem sok sikerrel járt. Az a kis gyenge gyári nem ér semmit, azt le kell cserélni.
Köszi a tanácsokat! A kapcsoló alatti "csatlakozótömb"ből is ki kellett vágnom a megolvadt, meggyengült bal alsó sarkot, de így legalább könnyebben befért a rendes anyagból készült csúszósaru, amivel kiváltottam a gyári gagyit. A gyári vékony vezetéket is kicseréltem vastagabbra a kábelkorbácsig (forrasztva, zsugorcsővel, szigszalaggal is szigetelve), hátha így az új, erősebb saruval már nem melegíti majd a kapcsolót, sem... Remélem nem kell többé foglalkozni vele .
Jaja Landsmann_ -nak igaza van nekem is szétolvadt az egész szoval relé jó bele csak azért mondtam hogy f astra kapcsoló jó bele ha ügyes az ember olcsón megszerzi bele de egyébként mikor mentünk a bontóba a barátom megmutatta hogy az astra vezetéke sokkal vastagabb mint a wagon r nek szoval nemcsoda ha tönkre megy :(
Ha annyira kiolvad az aljzat, hiába az új kapcsoló, esetleg csak a saru vége fog a kapcsoló érintkezőjéhez érni. Akkor meg pillanatok alatt elég az új kapcsoló is. Relé, vagy az aljzat saru megerősítése a végleges megoldás.
szia nekem relézve van bár nem én csináltam egy barátom igy nem tudok neked kapcsolási rajzba segíteni :( viszont azt tudom hogy elmentünk egy bontóba opel astra f -es kapcsoló van benne most tökéletesen jó bele én hoztam kettőt is biztos ami biztos alapon de fillérekbe kerül igy :D
Nekem nincs relézve, de az aljzatban azt a sarut, aminél megolvadt, egy erősebbre cseréltem. Azóta semmi baj a kapcsolóval, pedig már látszott rajta olvadásnyom. 4 éve használom így. Egyszerűbb azt az egy sarut kicserélni egy stabilabbra.
Ahogy sejthető volt, a világítás kapcsoló 1 saruja miatt nem működött a tompított, refi. Sajna, megmelegedett, kicsit meg is olvadt a kapcsoló műanyag része is a saru körül, ill. a kapcsolóra csatlakozó nagy műanyag "csatlakozótömb" és az azt a műszerfalhoz rögzítő műanyag keret is. Sikerült életet lehelnem bele, de valszeg nem lesz tartós. Esetleg van itt olyan, aki relézte ezt a kapcsoló csatlakozást, hogy kisebb áram menjen át rajta és tartósabb legyen??? Ha igen, jó lenne 1 kapcsolási rajz is esetleg a leírás mellé...
Haverom Wagonjában sztrájkol az első világítás, azt mondja, nincs sem tompított, sem refi, 1 oldalon sem (viszont a hátsó világítás műkszik). Nem tudom mikori a gépe, még nem bütyköltem ilyet (másmilyet igen). Állítólag a világítás kapcsoló szokott beégni, rosszalkodni, mert nincs relézve? Ilyesmi tippet adtak Neki. Holnap reggel próbalámpával, multiméterrel átnézem. Van valami tipikus hiba ezzel kapcsolatban, a biztik, világítás,-gyujtás kapcsoló? Köszi a tanácsokat előre is!
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,h.találkoztatok e már olyan problémával,h. pl.1500-as fordulatoton ingadozik a fordalat 2-3 százat apjáraton és durrog is a kipufogóba.. Alapjáraton nagyjábol egyenletes,de följebb véve ezeket csinálja akár 2500-nál is ingadozik..
Az enyém is be van csövezve. Szakszervizben csinálták. Viszont én utána a csövet kinyomtam kenőanyaggal. Lehet egyébként hogy le is vágom róla a csövet ha hozzáférek akna nélkül, mert a furcsa kongó hangot nem szüntette meg, tehát nem az okozta a problémát.
Sziasztok! Senkit sem szeretnék elrémiszteni, de korábban volt szó már a hátsó rugók alátámasztási problémáiról. Nemrégiben is lehetett olvasni, hogy a rugók keltette kellemetlen zajok elkerülése érdekében a rugókra csövet (slagot) lehet húzni, így azok ezután rugalmasan támaszkodnak fel az alsó tányérra. De az ezzel járó veszélyekről is lehetett olvasni. Más okból (kerék festés) szereltem le hétvégén a kerekeket, és nagyon ledöbbentett, amikor a rugók alsó részét megláttam. Véletlenül vettem észre, és igazából az adott gyanút, hogy miért áll ki a rugó alja a kör alakú felfekvési felületről. Először azt hittem, hogy a ráhúzott csődarab vált le. Megmozgatva viszont láttam, hogy a rugók egyszerűen eltörtek és a kiálló részek a ráhúzott csövek által tartott rugó darabkák. A bentmaradó ép rugórész pedig már féloldalasan állt a tányéron. Ha kicsit odébbmozdul, akkor már a fékcsöveket is veszélyeztethette volna.
A mellékelt képeken látható, hogy két helyen is eltörtek a rugók. A csőben maradt darabkákat szinte kézzel lehetett morzsolni, mivel a csőbe kerülő nedvességnek esélye sem volt a távozásra, így a lehető legnagyobb mértékű korróziót tudták okozni. Sajnos a járművem előző tulajdonosa is alávetette a fent leírt felelőtlen buherálásnak az autót (gondolom, hogy ez nem gyári megoldás). Annak a találékony mesternek, aki ezt a megoldást kitalálta, annyi esze még lehetett volna, hogy legalább olyan lyukakat fúrjon a csövekre, melyek a belekerülő nedvességet ki tudják vezetni. Ki tudja, hogy kinek mekkora károkat okozott eddig a tudatlansága.
Mindenkinek javasolnám, hogy ellenőrizze a Wagonját, és rugótörés mentes közlekedést kívánok!
Köszi a segítségeket, de nekem még mindig szerelőre lenne szükségem, mert a héten el tudom intézni a dolgot. Tud valaki? Írhattok emailt is, csak megbízható legyen. Köszönöm!