Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.23 0 0 30034

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.23 0 0 30033

Én ilyet tudok mérni, bár ez kicsit csalóka, mert meleg motorral, pihenés nélkül mértem csak a dizájn miatt:

Azért majd csinálok egy pihentet:

 

 

kgaboroo Creative Commons License 2013.09.22 0 0 30032

Eladó egy 1.1-es fehér színű indexpár kompletten foglalatostul, égővel új állapotban és egy Puntó szerelési könyv. 4 ezer pénz összesen.

koteles64@gmail.com

PeeWee33 Creative Commons License 2013.09.22 0 0 30031

  

 

  

 

 

Én a képeken látható akkumulátorok közül ajánlanám bármelyiket. Mindegyik belefér a Puntocskádba. Ezek jó minőségű zárt akkuk.

Ami linket raktál fel a fórumra, azon képen látható akku nem belevaló a Puntoba. Vagy a kép nem jó vagy ha az benne, akkor nem az igazi. Az egy japán rendszerű akku. Suzukiba, Hondába való. Vékony sarus, keskeny akku.  Nem Puntoba való.

Az akkura ráírt kapacitás érték mellett talán mégfontosabb az indító képesség értéke. Általában ez így néz ki feltüntetve: 

 

           12V 44Ah 330A 

 vagy   12V 44Ah 360A

 vagy   12V 45Ah 360A

 vagy   12V 47Ah 470A

 vagy   12V 53Ah 540A

 

A két utóbbi adatsor az EXIDE PRÉMIUM akkura vonatkozik. Azt hiszem látható a különbség. Az utolsó számadat igazából a meghatározó. a 330A és 360A egy elég alacsony  átlagos vagy átlag alatti érték. 

Az utolsó műszerers képet azért raktam fel, mert ezzel a fajta műszerrel lehet igazából megállapítani az akku állapotát. Olyan egyszerűbb multiméterrel vagy terhelővillával nem igazi mért adatot lehet adni egy akkuról.

 

  B. 

Előzmény: zsebdömperr (30027)
kgaboroo Creative Commons License 2013.09.22 0 0 30030

Olyan aksit válassz aminek nagy az indító áramleadása. Vehetsz 65 amperórásat is ha csak 260 indítóamperja van, és vehetsz 36 amperórásat aminek 380 az indító amperja.

 

Ez azért fontos mert a nagy indítóáramú aksi indításkor kevésbé veszti a feszültséget és elég áram marad a gyújtásnak és az egyéb indításhoz szükséges áramköröknek.

 

A nagyobb amperórás aksi nem feltétlenül jár nagyobb indítóáram kapacitással.

Nekem a 92 lovas Swiftben 36 amperórás aksi van gyárilag aminek 360 amperes indítóárama van. Egy ilyen kaliberű aksi bőven megfelelne a Puntóban is.

Előzmény: zsebdömperr (30027)
kacagógerle Creative Commons License 2013.09.22 0 0 30029

Milyen univerzális a puntó magnó.

PeeWee33 Creative Commons License 2013.09.22 0 0 30028

Igen-igen ezek a tapasztalataim nekem is megvannak. A gyári fesz.szab szinte megáll max 14.1-nél. De többségében sz s jellemző több Punto autó után, hogy 13.8-14.0-nál megáll. És egy "gagyi" akkuval ez télen indítási gondot elég könnyen tud okozni. Ezért is írtam, hogy jó minőségű akkut vegyen bele, ami ezzel a töltéssel is tudja a dolgát végezni. Ugye, jellemző, hogy ahogy melegszik a fesz.szab a használat során, akkor hajlamos a töltés szintet csökkenteni..................... sajnos.....................a 14.1-ből...................már hova? De hát tapasztalható.

Relatíve a jászakku is elfogadhatónak mondható, csak azzal vegyesebb tapasztalataim vannak. Azért nem ís írtam. A szürke-sárga modell vált be nálam jobban ebből a családból. Atöbbi kevésbé, amit a digit akku teszteremmel alá is támasztottam a tulajoknak.

 

A kindzsó fesz.szab meg olyan amilyen. Nincs azzal probléma, hogy egyből adja a gerjesztést. Nem is olyan régen még javába így készültek a gyári szabályzók. 

Majd teszek fel egy fotót, hogy maszek módon hogyan (saját autómon is tapasztalva ezt a töltésszegénységet, felbuzdulva) alakítottam át egy gyári szabályzót japán fazonúra. Nem éppen a legszebb látvány, de célravezető. Majd tolom holnap.

 

   B.

Előzmény: Törölt nick (30017)
zsebdömperr Creative Commons License 2013.09.22 0 0 30027

Még egy 45-öst nem fogok bele venni, ha ez sem működik és ha több szakember azt mondja kell bele az 55-ös, akkor kell bele. Persze ez is lemerülhet, de lényeg,hogy nem mindegy milyet vesz az ember.

Ez a 45-ös valóban elég lenne nekem, ha mindig a garázsban állna az autó,mint írtam akkor 1szer volt gond vele, de mivel most megint kint fog állni, így ez kevés lesz.

Persze, ha nagyon cudar hideg telek voltak akkor minden nap mentem le indítgatni és mentem is vele.

 

Sajna ez a Fiat alapból nem ilyen hideg telekre lett tervezve, akad jó pár bosszantó dolog vele télen, a megbolondult kp. zártól kezdve,elektronikai megbolondulás minden. Elég bosszantó, mikor alig tudom kinyitni az ajtót,mert önállósítja magát a kp. zár.

 

Viszont nagy hóban a kis verda nagyon jól működik, itt a havat nem takarítják a parkolóból és nagy hóban ettől a kis Fiattól ezerszer különb autókat kellett tologatni,mert csak forogtak a kerekei a hóban, én még nem akadtam el vele. :)

 

Az akksi beszerzését rá fogom bízni a villamosságisra,hogy valóban gondozásmenteset kapjak és ne az legyen,hogy ilyen címszóval eladják azt, ami nem is az.

gyori24 Creative Commons License 2013.09.21 0 0 30026

És ha valakinek van a gyári tojásködlámpa vagy egy hátsó ablaktörlő motor az érdekelne.

gyori24 Creative Commons License 2013.09.21 0 0 30025

Sziasztok! Nekem is elég halvány a fűtésem. Azt szeretném kérdezni hogy a fiat punto 1-esnél csak egy légtelenítő van? Mert olvastam itt hogy valaki azt írta hogy kettő van. Mert van olyan mikor beindítom hogy hallok csobogást. Előre is köszönöm a segítséget. 

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.21 0 0 30024

"technológiája hasonló a zárt rendszerű úgymond " zselés " aksiknak"

 

A zárt rendszerű akksik, már amelyiken nem levehető a cellafedél, vagy nincsenek kicsavarható kupakok nem egyenlőek az un. MGM akksikkal. Ez a Berga is egy alap calcium technológiás savas akku. Egynyílásos labirint szellőzőjárat, csökkentett párolgás , ezért árulják "gondozásmentesnek". Átlagos akku!

Előzmény: kgaboroo (30023)
kgaboroo Creative Commons License 2013.09.21 0 0 30023

Ezt at aksit nem szabad utántöltögetni. Elméletileg nem is lehet mert ez egy zárt rendszerű aksi. Ezen nincsenek csavaros kupakok ahol után kell töltögetni. Ha veszel akkor ugyanilyen zárt rendszerűt vegyél. Ezek valóban gondozásmentesek. Bár valóban vannak csavaros kupakú gondozásmentesnek mondott aksik amik technológiája hasonló a zárt rendszerű úgymond " zselés " aksiknak, de ezekbe sem szabad utántölteni mert ugye akkor alapból nem gondozásmentes.

 

A hagyományos ólommaszás savas aksikat kell időnkén, főleg a nyári meleg hónapokban ellenőrizni és szükség szerint utántölteni szigorúan csak desztilált vizzel. A sav nem párolog csak a víz, és ha valaki savval pótolja a hiányzó mennyiséget akkor megváltoztatja az ideális 33%-os savsűrűséget és ezzel rövid időn belül hazavágja az aksit.

 

Zárt rendszerű, gondozásmentes aksit vegyél ha kell és elég a 45 amperórás. Ha az autónak jó a töltése akkor 20-30 km-en belül visszatölti a reggeli indításhoz kivett ampermennyiséget és ezután az aksi teljesen feltöltött lesz.

Viszont télen nem jó ha csak pár km-t fut a kocsi többszöri indítással még akkor sem ha úgymond pöccre indul a kocsi.

Az új aksi is gyengül amperleadás szempontjából ha nincs visszatöltve megfelelő ideig. Ezért fontos, hogy nagy mínuszokban ha nincs beindítva a kocsi napokig akkor rá kell akasztani egy töltőt. De mindenképpen ajánlott hosszabb utakat is megtenni ha nincs lehetőség külső töltésre.

 

Igaz nekem most egy 2005-ös újabb Swiftem van de még az eredeti aksival amin zárt rendszerű, gondozásmentes. Az utolsó télen már 2x rá kellett töltenem mínusz 10 fokban mert éppenhogycsak megbírta tekerni az önindítót. Valószínű, hogy nekem is kell majd vennem most a télen mert 2005 májusi az aksi. Szép kort megélt annak ellenére, hogy nincs zárt garázsom csak egy fedett beálló.

Előzmény: zsebdömperr (30022)
zsebdömperr Creative Commons License 2013.09.21 0 0 30022
zsebdömperr Creative Commons License 2013.09.21 0 0 30021

Mérték már úgy is, hogy nem volt rajta a lejátszó eleje és akkor nem volt semmi gond,mint írtam 4 helyen lett bemérve.

 

1 évet garázsban tartottam az autót és télen egyszer fordult elő,hogy lemerült, kvázi ha még lehetne valami,ami leszívja akkor a garázsban is gyakran lemerült volna. Sajnos a garázst eladták,így megint kint áll a verda.

 

A gondozásmentes akksikról olvastam,hogy nem teljesen gondozásmentes az, ami annak van eladva. Van olyan fajtája,amin van egy úm. rejtett fedél és oda kell olykor ugyanúgy,mint a savas esetében vizet önteni. Én most "zselésnek" mondom, de értsd jól, szóval ezek esetében is,ha valamiért a zselé alatt el kezd felívódni ez az akksisav, amit írtál akkor bizony úgyanúgy, mint a savas esetében ezzel is bajok lehetnek. Ha az embernek meg olyat adnak el,ami elvileg gondozásmentes, a víz meg elpárolog akkor szívás van,mehet a kukába.

 

Elvileg ami nekem most benne van,az is gondozásmentes,ehhez képest töltögettük már.

Ezt a tipusú puntót gyárilag 35-ös akksival adták anno, de olvastam már máshol, hogy ennek ellenére sokan simán beleteszik az 55-öst, főleg ha kint áll a kocsi télen.

 

Az előző sajna nem tudom hányas volt.....akkor még nem voltam úm. felvilágosult az autókkal kapcsolatban, rábíztam a szerelőkre mindent, de egyszer átvágtak és azóta inkább tanulgatom a dolgokat meg kérdezek.

Egyszer pl. egy hátsó lengőkart 10ért akartak nekem bele venni bontottan, mikor érdekes mód a másikat csak 6ezerért vettem bele, persze, hogy nem tettszett a szerelőnek mikor ezt említettem, a végén 5ezerért vettem bele.

Nem is az árakkal van a bajom, mivel most szervízben a kuplungcsere is benne lesz min. 50-be. (egyenlőre nics rá keret), de inkább többet rászánok,minthogy úgy járjak,mint mások,hogy utána nem veszi be a sebességet meg nem állítják be rendesen és stb. Ha valami gond lenne mehetek vissza reklamálni, de szervízből nem adják ki sz@rul egy ilyen munka után sem.

 

A villamossági részéhez még annyit, hogy aki legutóbb bemérte mág annyit mondott, hogy egy-két helyen a vezetékek elég kszán vannak, azt szebben is meg lehetne csinálni, átnézte, volt olyan,amit át is húzott, majd ha viszem hozzá az akksi ügyben, akkor rendbe rakja azokat is.

 

Egyébként lány vagyok, de szeretek többet tudni az autómról annál mint,hogy hol van a fék meg a gázpedál. Most is mikor elkezdett nyavajogni a kocsi, fura hangja volt indítás után, ha a kuplungot benyomtam, egyből tudtam, hogy ez a kuplung lesz. Korábban is votlak tünetei, de azt mondták a váltó lehet a rossz....volt olyan,hogy egyesbe csak félig ment be vagy kiugrott sebességből, ez elég gáz, főleg egy piros lámpánál. Majd most a váltót is szét fogják kapni és meglátjuk, hogy pusztán a kuplung okozta-e ezeket vagy esetleg szinkrongyűrű is.....

 

 

Előzmény: kgaboroo (30020)
kgaboroo Creative Commons License 2013.09.20 0 0 30020

Az, hogy leveszed a cd lejátszó elejét még nem szűnteti meg a lejátszó alap áramfelvételét. Vannak lejátszók amik állandóan áram alatt vannak a kikapcsolás ellenére is. Ezekre vagy gyújtás után kell áramot vinni vagy iktatni kell egy kapcsolót az áramkörbe. Egy egyszerű kisfogyasztású belső világítás is leszopja a teljesen feltöltött aksit akár fél éjszaka alatt.

 

Akkumulátort bármilyet vehetsz. Olyan nincs, hogy egy aksi zselés, ez egy tévhit, hogy abban zselé van. A savas és a zselésnek mondott aksiba is úgyanazt az akkumulátor savat kell önteni. A különbség pusztán annyi, hogy a savas aksiból bármikor kiöntheted a savat, a "  zselés "  változatból pedig nem. Ezek gondozásmentes aksik és a bennük lévő vattaszerű anyag issza fel az aksisavat, ezért akár fejre is állíthatod akkor sem folyik ki belőle a sav. Ezeket az aksikat egyszer feltöltöd a hozzá kapott feltöltő csomagból és mikor az összes sav átfolyt az aksiba akkor ledugózod a hozzá kapott sordugóval és kész. Szinte azonnal használhatod mert száraztöltést kap a gyártás során. Soha többet nem kell hozzányúlnod.

 

Ezzel szemben a hagyományos feltöltésű aksiknál időszakonként ellenőrizni kell az elektrolit szintjét és korrigálni kell ha esetleg cellaszint alá sűlyed a sav.

Én mindenképpen a gondozásmentes akkumulátort ajánlom, de nem muszáj túl nagy kapacitásút venni bele mert ha csak rövid utakon használod a kocsit akkor sosem lesz teljesen feltültve fullig és ettől a nagyon hideg téli napokban könnyebben kifagy belőle az erő, viccesen átvitt értelemben.

Egy félig feltöltött aksi mégha új is gyorsan lemerül mínusz 10 fokos éjszakákon. Az 1.1-es Puntóba 45-55 amperórásnál nem kell kissebb és nagyobb sem. 

Előzmény: zsebdömperr (30013)
kolcsar Creative Commons License 2013.09.20 0 0 30019

Személyzet nincs aki befözzön ??:)))

 

 

Előzmény: Törölt nick (30017)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.20 0 0 30018
Bár van itthon 3 gyári fesz szabályzó, most kindzsó van benne. Ez egyből tölt, és 14,4 Voltot. A.gyári talán jobb mert miután jár a motor, kb 5 mp után adja csak rá a gerjesztést.
Én Jász akkut vettem, 54Ah, ha jól emlékszem, most 1 éves kb.
Előzmény: PeeWee33 (30016)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.20 0 0 30017
Hajtok mint a ricinus, kivétel holnap, de vödörnyi lecsó eltevés után elugrok, elvileg.
Előzmény: kolcsar (30015)
PeeWee33 Creative Commons License 2013.09.20 0 0 30016

Lolival egyet értek. És még annyi, hogy elég bele a 45-ös is, de jobb az 55-ös, az igaz. CSak, kérlek minőségi, márkás akkut vegyél bele. Mert a Fiatok töltése 14.1-nél vége. És gagyi akkuval ez főleg télen gondot okozhat. 

Márka?   Pl.: Exide excel, Exide premium, Varta black dynamic, Bosch Silver . . . 

 

  B.

Előzmény: zsebdömperr (30013)
kolcsar Creative Commons License 2013.09.20 0 0 30015

Mi van elveszett ember??:)))

Nem jelentkeztél vártalak!

Előzmény: Törölt nick (30014)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.20 0 0 30014

Nyugalmi áramfelvételt kell mérmi, illetve járó motornál feszültséget, áramot. A savas jó bele.

 

Előzmény: zsebdömperr (30013)
zsebdömperr Creative Commons License 2013.09.20 0 0 30013

Sziasztok!

Visszatérő problémám,hogy az akksim lemerül. Az autó nincs napi szinten használva, de ha úgy alakul, hogy 1 hetet áll már le is merül az akksi.Télen még érthető, de most nincs is még olyan hideg és lemerült.

 

Generátor már korábban lett benne cserélve, be lett méretve a kocsi 2 szervízben és két villamosságis szakemberrel, de nem találtak semmit, azon kívül,hogy a cd lejátszó eleje rajta van hagyva, akkor vesz fel áramot, de ezt annyival orvosolni lehet,hogy egyszerűen leveszem az elejét.

Lett bele véve új akksi is korábban, de mivel ennyi helyen semmit nem találtak, már az merült fel, hogy gyenge bele.

Zselés, 45 amperes.

A kocsi egy 96-os 1.1-es punto, de a gyári cuccokhoz képest később még lett bele szerelve elektronika, de már jó ideje a riasztót sem kapcsolom be.

 

55 amperes akksi kéne bele, ezt már többen mondták. A kérdésem az lenne itt ki és milyet javasol? Zselés legyen vagy a savas jobb bele és milyen márkájút vegyek?

 

Esetleg mégis lehet valami rejtélyes dolog,ami leszívja az akksit? Mit lenne érdemes még megnézetni? (most lett cserélve önindító és jelenleg komlett kuplungcsere előtt áll az autó, ezért nem is tudom használni, csapágyas a kuplung és a fene se tudja mikor adja meg magát,így nem merek vele közlekedni.)

Abras Creative Commons License 2013.09.20 0 0 30012

Sziasztok! Punto 2-höz keresnék gyári első lámpákat! Újat! Magasságállítós és ködlámpás kéne. 1.9 JTD 2001. 10. havi. Köszi előre is!

R!ck4 Creative Commons License 2013.09.20 0 0 30011

a fekete korom viszont nem benzin.

 

De benzin. Az olaj kék.

Előzmény: El Padre (30009)
Ariss Creative Commons License 2013.09.20 0 0 30010

Haliho,

 

Milyen olajat hasznaltok a 1.1 8vPuntotokba? En Selenia 20K-rol valtottam Shell10w-40-re es ami nem tetszik, h az olajbetolto sapkanal latom h lerakodas kepzodott 15e km hasznalva az olajat. Selenianal is lattam de joval kevesebbet.Nektek mi a tapasztalatotok? Tiszta nektek ott a motor? Koszi

El Padre Creative Commons License 2013.09.19 0 0 30009

mondjuk nem hülyeség ez a hőgomba, csak nem épp így. hanem úgy, hogy melegnek érzi a motort, és emiatt kevesebb benzint nyom be, emiatt rángat. meg kéne nézned, hogy az alapjáratot hidegen kb. mekkora fordulatszámon tartja. hidegen általában 1200 körül kezdi el, és utána viszi le, bemelegedés függvényében, úgy 800-850 körülire. hidegen a kipuffnak érezhetően benzinesebb szaga kell, hogy legyen, mint bemelegedett motor mellett.

 

mondjuk amit nem tudok, az az, hogy ezekben a puntokban csak hűtővíz-hőmérsékletet néz-e, vagy van-e attól független, a motor hőfokát egy adott ponton mérő szenzor, és hogy a benzinadagolás attól függ-e. valaki, aki ebben járatosabb, biztos tudja.

 

a fekete korom viszont nem benzin. az elégett olaj. és az tényleg nem jó jel. mikor cseréltél utoljára olajat, és milyen az olajszinted? sose kilóméterben számold, legalább kéthetente (ha sokat mész a kocsival) meg kell nézni az olajszintet, meg az olaj színét is. az, hogy hidegen még rángat a motor, utalhat arra is, hogy valami nagyon nincs rendben az olajkenéssel, vagy az olajaddal. ne felejtsd, hogy a motorolaj is bizonyos hőmérséklet elérése után kezd normálisan kenni.

 

a benzinszag még utalhat arra is, hogy valami nincs rendben az AC pumpáddal, és az is okozhat rángatást, mivel ha a motor benzinéhesebb szakaszában (hidegen) több benyát kér a pumpától, az meg nem ad, akkor simán előfordulhat a tünet. egy kollegának úgy egy hónapja kiderült, hogy tényleg a pumpa volt a baja. úgyhogy hátsó ülés párnája lehajt, csavarhúzót előszed, takarólemezt leszerel, és belenéz, hogy mi a szitu ottan. :) ha ott minden rendben, akkor, ahogy írták, nézd át a benzincsövet a motorig, nincs-e valahol luk.

Előzmény: zzr350 (30008)
zzr350 Creative Commons License 2013.09.18 0 0 30008

Köszönöm a tanácsot!!!Megnézem csöveket is és a jelenség még hogy hidegen melegen alapjáraton rángat utána már nem rángat menet közben,még mondtak ilyet is hogy vizhömérséklet szenzor rossz és azt érzi hogy még hideg a motor.Csak akkor meg nem rángatna.Hétvége után leírom mire jutottunk.

Előzmény: kgaboroo (30007)
kgaboroo Creative Commons License 2013.09.17 0 0 30007

Vizsgáld meg a benzinvezetéket is mert a benzinszag lehet egy esetleges benzincső kidörzsölődés vagy egyéb porózusság miatt. Járó motornál nézd, hogy nyomás alatt legyen a cső. 

Volt egy Opel Corsám és ott volt egy hasonló jelenség. Fogyasztott 10 liter fölött és leállítás után nem lehetett látni csöpögést a kocsi alatt. Menet közben a szél átfújta a kocsi alatt a benzinszagot ezért nem lehetett érezni. Csak azt ettem észre, hogy gyorsan megy lefelé a benzinmutató. Csak a harmadik megállás után éreztem a benzinszagot mert pont szélirányban sikerült megállnom. Egy gumicső volt a szorítóbilincs mellett kilyukadva. Álló motornál nem szivárgott, de beindítás után rendesen csöpögött.

Előzmény: zzr350 (30003)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.17 0 0 30006

Jój kihajtod:  esélyes- motorvezérlő, katalizátor csere...

Előzmény: zzr350 (30005)
zzr350 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 30005

Én kaposvári vagyok ,vagy lehet hogy inkább jol meg kellene hajtani aztán majd kiadja magát a probléma?

Előzmény: Törölt nick (30004)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!