7 éve abbahagytam a szerelést, ez egy rokonom autója, ennek ellenére ha nem haragszol, nem most fogok elkezdeni adagolójavítást tanulni, bár úgy tűnik, volna értelme:-)
Olyan helyekről, ahol értenek is hozzá, ilyen őskövülettel elhajtanak a vérbe, vagy munkadíj gyanánt otthagyatják az autót...
Hálistennek nem én szívok vele, valahogy ráéreztem, hogy ezt most nem kék elvállalni.
-Tudod, a születésnapjára kért tőlem egy szép piros ajándékot, ami 3s alatt gyorsul 0-ról 100-ra.
-És?Mit vettél neki?
-Fürdőszobamérleget.
...3 hete kérdeztem egy AAZ 1,9 td ventót, ami gázra nem reagál, hogy adagolóbajos lehet-e.
Na kérem, elsőre megcsinálták az adagolót, aznap jó is volt, másnap nem indult/leállt, füstölt.
Gázolajszűrő csere, a tetején visszacsapószelep csere, rendszer kifújva oda-vissza.
Nem javult meg, vissza az adagolóshoz, másodszorra is megcsinálták az adagolót, állítólag valami gázolaj visszafolyó dugulása volt(előtte ugye az a része meg lett csinálva, ergo nem valószínű).
Aznap jó volt, másnap délután az alapjárat magától felment 2400-ra...
Adagolót harmadszor is megcsinálták, +1 napot még próbálgatta az adagolós, most úgy adta vissza, hogy nála jó...
Gazda pár napja teszteli, most jónak tűnik- még.
...aztat szeretném kérdezni, hogy 2015-ben egy 21 éves, bosch forgóelosztós td adagolót, amin véletlen sincs érdemi villany, valóban ilyen nehéz-e megjavítani, vagy csak a szomszéd 40 ezres lélekszámú falucska kábé 30 éve adagolókkal foglalkozó egyetlen szakija nincs a helyzet magaslatán...
Ez a szondát emlegető hibakód sok mindent jelent, egyet nem---- hibás szondát. (ettől még lehet hibás a szonda, de ez ebből a hibakódból nem derül ki) Egyébként sincs olyan, hogy ezek a vezérlők meg tudnák mondani, hogy rossz a szonda. Egyet tudnak. A szonda áramkörét figyelni. Hogy abban mi a rossz, ha hibát lát, azt nem tudja. Ezekért tévhit az, hogy rádugok egy diagkészüléket és máris tudom, hogy mit kell cserélni.
Ugyanez a veztengelyjeladónál is. Ki kell mérni, hogy valóban a jeladó a hibás, vagy az áramkörének egyéb részei. De megeshet, hogy a vezérlés nincs a helyén.
Megint kerdeznek, csak most a fiam Honda jazz-aval kapcsolatban. Allandoan vilagit az airbag jelzolampaja . Mi lehet a gond? Valaszotokat elore is koszonom .
Ezen a motoron, az egyébként általában könnyen ellenőrizhető gyújtókábelek, gyertyák szerelése sem könnyű.
Be vannak szorítva a szívócső alá, nehéz lehúzni a pipákat is, sérülhet a kábel, vagy kár ki is szakad.
Árnyékoló fémháza is van, ami alatt, ha öregszik a gumi átüthet, és az már nem javul meg, csak romlik, ahogy agumi szenesedik az ívtől.
Ez lehet az öreg gyertyáktól is, megnő az elektródahézag, és az ív inkább a szigetelésen húz át.
Azért kellene tudni, hogy volt-e a hibatárolóban égéskimaradás, ha ez egy, esetleg két hengerre korlátozódik, akkor annak a kábelét cserélve megoldódhat a hiba. Persze ez után érdemes mindet kicserélni.