Mikor megvettem az autót, nem nyílott a hátsó ajtó.
Ma - mivel végre itt +15 fok volt - és volt egy kis időm vele foglalkozni, megnéztem, miért is nem nyílik.
Szerencsém volt, ugyanis azért nem nyílt, mert a jobb oldali nyitó motor húzó részéből ki volt akadva az a kis fém kapó, amit meghúz a motor, és kinyílik az ajtó.:-)
1 perc alatt sikerült "megcsinálnom", azaz a helyére akasztanom.
Csak dízel autókról van szó a címben,nem dízelmotorokról!Illetve 2020-tól újonnan nem lehetne kapni,de attól még a mostaniak futnak majd.Akár még 20 évig is.Meg persze külföldről behoznák a használtakat továbbra is.
Anélkül , hogy mélyebben ismerném a témát , elképzelhetetlennek tartom ilyen rövid időtávon belül megszabadulni a dízeltől .
Kamionok , buszok , kisteherautók , munkagépek , kompresszorok , generátorok , hajók , mozdonyok és se vége se hossza a felsorolásnak. Szerintem valami hozzáértőnek el kellene magyaráznia a javaslattevő politikusoknak , még nincs erre alternatívánk.
A hidrogén hajtásról csak beszélnek , mindig még 20 évet kérnek . Könnyű , olcsó és nagykapacitású akksikról sem tudok, amit ekkora mennyiségben tudnának készíteni.
Tisztában vagyok vele, hogy ez csak törvényjavaslat, de ha valahol elfogadják ott is mindig majd újabb és újabb haladékot fognak adni, különben megáll az élet.
Csak remélni merem , hogy már van jó megoldás csak én nem tudok róla.
Azzal a javaslattal is egyetértek , ne árusítsanak 150 Kw-nál erősebb személyautókat , bár én lejjebb húznám meg a limitet.
Azt sem tudom van e elég földgáz az összes dízel kiváltására . Ha minden díezelt lecserélnének gázosra ahhoz is több idő kellene és még a régieknek is ki kellene futniuk.
A motorháztető külső és belső burkolata össze van ragasztva a szélvédő ragasztóhoz hasonló anyaggal. Ha van türelmed, sniccerrel óvatosan szét tudod faragni.
A motorháztető nyitó mechanikája nem egy bonyolult szerkezet, cseréld ki a bovdent, meg nézd át nem szorul-e benne valami. Egy kis zsírzás sem árt neki. Ha nem nyílik a motorháztető, kézzel is ki lehet nyitni, csak ki kell tapogatni a kallantyút, amibe a bovden megy. Arra már nem emlékszem, hogyan csináltam, amikor elszakadt a bovden.
Aixam 400-ban a motorháztatő nyitó nem működik, meg sem mozdul a bowden, valószínű a karnál van a probléma. A kérdésem az lenne, hogy hogy tudom azt kivenni? Fogja vmi vagy csak simán ki lehet szedni?
Stutgartban, a Mercedes fellegvárában az idén már csak Euro6-os diesel autók közlekedhetnek szmogriadó idején, ami majdnem egyenlő a kitiltással, mert még ott is csak 10% az Euro6-os diesel autók aránya.
Németország nem csak földrajzi értelemben van messze tőlünk, de már itthon is kezd téma lenni a diesel autók környezetszennyezése. Igaz még csak az LMP nyújtott be egy törvényjavaslatot, de ha környezetvédelmi adót fognak kivetni az üzemanyagra, az minket is érinteni fog. Az adóemelésben mindig elég kreatív volt a kormányunk...
Így én is át fogok állni a kilométer figyelésre, és majd aszerint tankolok.
Mint írtam, nekem még a pirosban sem volt benne, a tankolásra figyelmeztető jelzőlámpa egyáltalán nem világított, pedig, mint írtam, csontig kifogyott, már be sem indult.
Nézd, tárgyilagosan nézve az 10-15 éve tartó anamnézist/kórtörténetet/ a rokkant kártya ügyben, részemről- néhány anomália elenére-alapvetően azért pozitív a mérleg/parkolás,behajtási lehetőség kórház,nagy temetők,rendezvények, amikor hatalmas tömeg van stb/...Jó ehhez hozzátartozik,hogy személyesen vagyok
igényjogosult ,érintett,sajnos szemmel látható a nem "egészen harcszerű" mozgásom.Nem a nagynénié,nagymamáé stb,bár az érintett családtag szállítása is teljesen jogszerű,de azért csak akkor szabályos a kártya használata ha a jogosult is jelen van a járműben.Bár ugye mindig kéznél van a a magyarázat,ha a hatóság kérdőre vonja: "érte megyek,onnan jövök....csak ott maradt a szélvédőn " stb Ezer ága boga van,biztos sok társunknak is van ez ügyben "élménye"
Azt hiszem én azért két jó lábra becserélném,nem egy vidám okmány ez....
Én nem osztom a véleményed. De viszont az üzemanyag szintjelzőbe se lehet megbízni. Én mindig teli rakom a tankot és figyelem a megtett kilométert, ami alapján az egyes tankolások közötti megtett út alapján megtudom a fogyasztását az autónak. Így tudni fogom, hogy mikor kell tankolni. Soha nem várom meg, hogy annyira kifogyjon a tank, hogy vagy elérek a benzinkútig, vagy nem. Legyen még 100-150 km megtételére elegendő üzemanyag és akkor legalább nem fog meglepetés érni, hogy kiürült a tank.
Idősebb autót tele tankolni nem célszerű, mert valószínűleg a jeladó ritkán látott ilyet, megszorul, és egy jó darabig "teli tankkal" fogsz járni, amíg magától vissza nem esik.
dati55-nek üzenem, hogy az én microcar mgomat okt. ben tankoltam tele , elég sokat mentem azóta, és még a fele tank alatt 2 rovátka még van. kiváncsi leszek én is, hogy a tankjező kigyullad-e majd, ha elfogy az üzemanyag ,inkább egy kannával viszek mindíg magammal. sajnos újonnan,, ill. frissen vett járműnek ki kell tapasztalni a lehetőségeketa renault cliomat ujonnan vettem annál nemvoltak gondok. szia..
Eléggé meglepett ez a menatlitás - mármint a parkolótársaságoké . Itt nálunk délen úgy látszik érződik a Balkán szele , mert a mozgássérült kártya egyet jelent a díjmentes parkolással .
Az elfoglalt (összes) rokkantparkoló akkor pikáns igazán , ha NEM mozgássérült-kártyával állnak ott , és miattuk kényszerül a másik helyet igénybe venni a valóban jogosult -- pénzért vagy akárhogy ....
"Amilyen gatya van rajtuk". Jártam én is így,aztán járókerettel becsattogtunk a nejemmel a közeli ügyfélszolgálatra
ahol nagy sajnálkozással,"annulálták" /érvénytelenítették/az eljárást/értsd összetépték a csekket/ azzal ,hogy "uram a szabály az szabály"...De hát az abszurd az az ,hogy a mozgássérültnek nem pár száz méterre kell a parkolóhely ahol esetleg fel van feste,netán az a kevés el is van foglalva....
Kedves Toncsiba sajnos email cimet nem tudok adni en is csak telefonszamot talaltam es ugy beszeltunk meg egy ido pontot delelott 10 re volt megbeszelve es delutan 13:00 orara el is keszult. Udv.
KEDVES LOBÓ 62. KÉRLEK HA A TELESZKÓP JAVÍTÓNAK VAN E-MAIL CÍME KÜLD EL NEKEM, MERT SAJNOS EÜ. OKBOL -SROKE- NEMTUDOK BESZÉLNI TELEFONON. CSAK A NETEN TUDOK KOMUNIKÁLNI. KÖSZI. KRAUSZANTAL@FREEMAIL.HU.
Ha a jogszabályok szerint, lassulásmérővel mérik a fékhatást, kiszúrhatják hogy nem jó az óra, de szerintem az nem kötelező felszerelés a segédmotoroknál.
Nekem megrángatták a kerekeket géppel, hogy jók-e a szilentek, átnézték a fékcsöveket, kormányművet, lámpákat, biztonsági öveket, kürtöt, és az ablakmosót meg az ablaktörlőt. Aztán elvitték egy próbaútra, fékeztek párat, és a végén letöltötték a lassulásmérőről az adatokat.
Az alvázszámot hamar megtalálták, a motorszámot sokáig keresgélték, de feladták, és inkább motorkódot írtak be.