Ennél csak nagyobb szám van idén, osztott, déli váltós fordán is. Szerintem ezt a számot ember hiány okozza. Így is ferdítés van az elszámolt órákban. Ezek után kezdődik a szabadságolások nagy része.
De szerintem az átlag, mai, magyar, volán buszsofőr nem dolgozik havi 260 órát.
Papíron semmiképp. De sok forda van, ami másnap vissza tud kezdeni, kínosan ügyelve, hogy 14:55 legyen kezdéstől végzésig. És az ilyen fordák dolgoznak havi 15 napot legalább. Az közel 225 óra. Még akkor is, ha 8.00-14.00-ig áll a buszállomáson, műszaki telepen, stb., távol a saját lakásától. Messzire nem mehet a busztól, mert lehet, hogy nyakába sóznak egy járatot. Ha lebetegszik valaki, vagy másik, hosszabb fordára is be kell segíteni, máris megvan a 260. A lehet máshová menni dolgozni, ha valami nem tetszik kategória pedig a szezonmunka a Balatonnál, az idénymunka a földeken vagy a 3-4 műszak a gyárban, ha az én környékemet nézzük.
Ez Eger helyiben hogy néz ki? Érdekes lenne egy összehasonlítás, hogy egy helyis sofőr, és ugyanazon megyeszékhely környéki falujáró forda (max 40 km, nem kinnalvós) mennyit dolgozik.
OFF topik adatokat tudok, van nem egy olyan vezér, akinél az éves túlóra-keret fele májusra elfogyott, ők évek óta 200 körüli óraszámmal dolgoznak. (a pénzügyi részébe nem mennék bele)
1982-ben ha hajnal 4 kor indult az első járat és este 19 kor végzett akkor 15 óra számított munkaidőnek,ma ugyanazon a fordán alig jön össze a napi 8 óra munkaidő. Ennyi a fejlődés hála az alágazati kollektív-szerződést aláíró szakszervezeteknek akik az érdekeinket védik és sokan még fizetnek is az ilyen érdekvédelemért.
A 168 vagy ahogy a hónap kiadja órát nemigen lépik túl. Olyan van hogy becsúszik pár óra túlóra. De ha most azt nézem hogy van aki a telepen tölti állásidejét mondjuk külső telephelyes aki csak hétfőtől péntekig dolgozik amolyan rásegítősként az azért belenyal a 200ba. Ha szigorúan a kezdéstől végzésig nézzük akkor azért 12 órát (5-17) csak a munkahelyén van. Az más kérdés hogy ténylegesen alig van a fordában óra, mert napközben meg áll.
A 8802 sz. vonat pótlását már a "2017.04.01 03:11 – 06.17. 00:24 Kaposvár – Fonyód/Balatonszentgyörgy" vágányzár keretében az április-májusi kiírásban szerepeltették. Ezt a járatot akkor a DDKK nyerte meg.