Nem teljesen autós téma(mondjuk van kereke), de régebbi mezőgazdasági vetőgépeken is van ilyen megoldás, a "csoroszlya", ami két kör alakú vaslemez egymással szemben, középen csapágyazva/csavarral rögzítve, azok jobb-balmenetesek, ha beáll a csapágy*, akkor nem hagyod el a tárcsát, nem tekeredik ki.
Az a fasza, mikor beleteszi a balos csavart a jobbos menetbe, lehet próbálkozni, hogy na vajon ez most merre fog kigyünni?:-DD
*természetesen ez soha nem fordul elő, a szántóföldeken ún. orvosi homok van, ami a csapágyba jutva biztosítja a megfelelő kenést:-)
"Már csak azt mondja meg valaki, hogy ennek mi értelme ?"
A forgásirány miatti lelazulás megelőzésére találták ki. Legalábbis ezzel magyarázták. Mondjuk az Escortok kanyarstabilizátora nem igazán forog semerre, aztán mégis jobbos-balos a menet a két végén.
Hááát, ifjabb koromban egyszer én is levettem a Sierra balhátsó tengelycsonkanyát jobbra. Nem volt könnyű, de lejött. :-) Igaz, próbáltam mindkét irányba és csak jobbra mozdult, méteres csővel is.
Hmm, azt hittem, hogy ez az angolok hülyesége, de nem. Már csak azt mondja meg valaki, hogy ennek mi értelme ?
Ilyen jó "barom" kolega néha nagyon hiányzik a műhelyből, nehéz vele együtt dolgozni, de sokszor megfizethetetlen a segítsége. (Máskor meg nagyon nehéz kifizetni az okozott kárt, az igaz :) )