Exedy kuplung szettet meg szabad venni?az valami 35 penz a többi meg 60 Tól indul. De viszont ketszer sem akarom megvenni. Ha ezt nem akkor nissanhoz mit érdemes.?
Adott egy Mazda 5 2.0D. Különös jelenséggel szenvedek egy ideje. induláskor (parkolóból reggel kitorlatva) még a tolatás közben egy kattanás hallatszik (elöl, alulról). Megmozgattam már mindent, nem találom az okot. Az alsó motortartó bak hajszálrepedéses és kissé ernyedt volt, azt cseréltem, illetve a lengőkarok hátsó szilentjei kissé motognak. ezeket is kicserélem, mert elég keveset bírnak, de nem hiszem hogy ezek adják a hangot.
Egy kattanás, vagy koppanás hallható, amikor:
- induláskor, kitolatáskor, még csúsztatom a kuplungot, de a gázállás kb fix,
- lámpánál induláskor az autó már mozgásban van, de még nagyon alacsony a sebesség
- mostanában intezív gázadáskor is hallom, de ez nehezebben észrevehető, mert nagyobb a manatzaj
- "mintha" elfordított kormánnyal nagyobb lenne a koppanás,
Mintha mozdulna a motor... de nem tudom előídézni a koppanást bárhogyan feszegetem az alkatrészeket.
Mindig csak egy koppanás van, nincs ismétlés, közlekedés közben nem hallatszik ilyesmi.
Régebben az Octaviámon volt hasonló (csak tolatás, irányváltás, közben fékre lépés esetén), de azt a fékbetétek mozgása okozta (utángyártott vackok) mivel mozdulni tudtak a helyükön, de ezt kizárnám, mivel kb 30.000 km- óta van benn a textar szett, és ez a koppanás csak pár hete van jelen...
Utánajártam amit ajánlottál. Akkor kezd el rendellenesen morogni amikor indul a "nyeles"tengely, és egyértelműen meg tudom szüntetni, ha ráfeszítek kicsit a sebességváltó karral. Visszaengedem zörög, ráfeszítek elhallgat. (kuplung nélkül egyes fokozat irányába). A héten leveszem a váltót, még azt nem tudom eldönteni, hogy a csapágy cseréje jobb és olcsóbb megoldás vagy jobb a bontott váltó.
Köszönöm a képet Cam. A nyeles tengelyt kézzel meglógatva megállapítható a csapágy kopása? Arra gondolok, hogy leszerelt váltó esetén nincs megtámasztva a másik vége és így is úgyis kottyanni fog egy kicsit. Nem jól gondolom?
Tudna-e valaki segíteni? Szükségem lenne Toyota yaris 1.3 (2SZU) vezérmű jelöléseire.
Másik problémám egy rendellenes hang a kuplungharang felől ami a kuplungpedál kinyomásakor megszűnik, felengedéskor ismét hallható. Gondolok a főtengely végében lévő kis csapágyra, vagy ezenkívül mi lehet még?
szal ugy volt, hogy elvittem, lamdaszonda cserére, és mikor kiállt a mester a műhelyből, mondta, hogy nem-e kéne kuplungot cserélni, mert remeg az autó.
Amit én is érzek, illtv a feleségem panaszkodik, hogy olyan mintha nem tudna veztetni, (pedig tud futót hou dobozost is vezet stb..)
főleg 1-2-3 fokozatban van olyan, hogy váltáskor is remg, ha finoman akarok váltani, vagy vátás után torpan egy nagyont mintha leléptem volna a kuplungról, vagy neem szonkronban adnám a gázt és engedem a kuplungot, és néha egy picit nehezen veszi a fokozatot.
de nem tudom, hogy számít e hogy szinte lent fog a padlón a kuplung, ha a végét járná nem fennt kéne fognia.
Ha kell kell, nincs mese, keddn viszem vissza mert az egyik szonda nem jött ki ki kell melegíteni, de ha már ott lesz akkor vinnék egy kuplung szettet is, hogy csinálják meg azt is.
illetve csak foglalkoztat a gondolat, hogy mitől lehet még nem igazán találkoztam ilyennel.