Jajjaj, majdnem lemaradtam róla! Ma már gyanúsan tele volt a hold. Azt még ki kell derítenünk bátyóval, hol csúszott el melyikünk számozása a siófoki telehódazásnál...
211. telehódas HHH
Hely: Budapest
Dátum: 2018. június 27. (szerda)
Időpont: 21:00
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton dhpage(?)
177. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2018. június 27. (szerda)
Időpont: 21:00
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, hideg tea, stb.
Szerintem meg nyitottál egy topikot (nem fórumot), amit a jelek szerint csak te tartasz jó ötletnek, ahogy csak te tartod offolásnak ebben a majdnem 20 éve fennálló általános kerékpározási topikban a keréknyomás kérdését. És ezt elég agresszíven juttatod kifejezésre (pl. szemet kiverő formázás). Megnéztem azt a topikot, holtan született, csak te nem fogadod el. Engedd el ezt a témát.
Az első kilométerek alatt előjövő nyolcas elfogadható, az első szervizen megigazítják. A gyárban a kerékfűzés után igaz van centrírozás, de a normaidő nem elég a bejáratásra. Csak a valós terhelés alatt állnak be a küllők, ekkor kijön egy kis egyenetlenség. Ez még nem feltétlenül hiba. Gond akkor van, ha később is előjön. Ugyanígy, a bowdenek is helyükre kerülnek, kicsit elállítódhat a váltó és a fékek. Az első garanciális szerviz alatt ezeket korrigálják.
Hogy hívják a biciklit? Nagy segítség lenne, több problémádra gyorsabban kaphatsz választ.
Köszi, én elsőre úgy láttam, hogy kb. igazad lehet ami a váltó nyeregcsövön elfoglalt pozícióját illeti, de kicsit bizonytalan is vagyok, mert ha feljebb teszem, akkor esélyes, hogy a majdnem keresztbe váltásnál, amikor elöl a kis tányéron van a lánc, hátul meg a legkisebb fölött eggyel, akkor esetleg az átdobó alsó részéhez fog hozzáérni.
Én úgy láttam, hogy az átdobón van egy kis "bütyök" belül, amihez rossz esetben hozzáérhet a lánc, így most kellőképp el van *****ve, de ezek után hogy bízzak a szervizben? :(
Ők simán húztak kicsit a bowdenen, amitől az elöl nagy, hátul kis kerék esetében elmúlt a zörgés, helyette jött az elöl kicsi-hátul nagy párosnál, ami persze csak ma derült ki, miután hegyet másztam.
Egyáltalán: normális dolog, hogy a középső agynak, ebből következően a pedállal az első fogaskeréknek is van némi holtjátéka? Mert valójában ez a probléma, üresben/állványon tekerve nem volt vele ilyen gond.
Van még egy lehetőség, de ezt már csak érintőlegesen írom ide. Ha az első váltónak a normál üzemben, azaz egyetlen váltáskor maximálisan kigyötörhető mozgása kisebb, mint a szomszédos lánckerekek távolsága, akkor az iménti ötletem nem működik. Ilyenkor vagy új első váltót kell szerezni, vagy valami olyasmit tenni, amiről én nem tudok.
Közvetlen megszemlélés és szerelői képesítés híján csak tippelni tudok, mitől kerreg az első váltó bizonyos fokozatokban. Láthatod, hogy a láncterelő keret belső profilja (a "rés") lefelé keskenyedik, fölfelé szélesedik. Azaz van benne egy "befelé szűkítő" elem alul. Ha a láncterelő túlságosan fönt van a lánchoz képest, akkor előfordulhat, hogy akármennyire igyekszik az ember beállítani, mindig valahol súrlódni fog a láncon.
Ha tényleg ez a hiba oka, akkor érdemes a váltót a nyeregcsövön lejjebb költöztetni (ez egyben a bovden kioldását és más helyzetben való újraszorítását is igényelheti), hogy ne a befelé szűkítő elem terelgesse a láncot a nagy és a közepes lánctányér között, mert annak az a dolga, hogy a közepesről a kicsire letegye a láncot.
Az első váltóra egy fölszerelést segítő nejloncímkét szoktak néha tenni, ami jelzi, milyen távol érdemes elhelyezni a váltót a nagy lánckerék fogaitól. Emlékezetem szerint a fogak és a láncterelő felső lemeze között 3-4 mm-nek illik lennie, de ha valaki tud pontosabb leírást, majd kijavít.
Amit mondtam, azt trekking szerelésekor tapasztaltam meg, de szerintem országútin is hasonló az elv.
Sziasztok! Van egy új országúti gépem, alig egy hetes.
Normális dolog, hogy ennyi idő után nyolcas került mind az első, mind a hátsó kerékbe, miközben viszonylag lassan megyek vele, kerülöm a nagyon rossz mindőségű utakat, amennyire Budapesten ez lehetséges?
És az mennyire normális, hogy ha elöl a nagy tárcsán, hátul a négy legkisebb fogaskeréken van a lánc, akkor a jobb oldali pedál nem túl erős taposásakor a lánc hozzáér az átdobóhoz, majd mikor ezt elmondom a boltban, állítanak rajta valamit, ettől kezdve elöl kis tárcsa, hátul a négy legnagyobb fogaskerék használatakor ismétlődik a jelenség, immár taposás nélkül, akár a hátsó kereket felemelve megforgatva a pedálokat??
Nekem valami olyasmit mondott bringás haverom, hogy a felni max akkora nyomásértéken bír belekapaszkodni a külső peremébe. Szerintem ha nincs nagyon kifékezve/elkopva a felni külső fele akkor nem lehet baj a városban.
Na kapott csavarlazítót, eltelt egy nap, de továbbra sem moccan. Viszont a csavarlazítótól mintha elmúlt volna a nyikorgás :) Szerintetek így összerakhatom, a csavarlazító nem mossa ki ilyenkor a kenőanyagot is? Vagy vegyek valamilyen zsírzó spray-t? Be tud az menni ezen a kevesebb mint egy tized mm résen?
Három éve egy rosszul vett vasúti átjáró miatt fűzhettem új felnit az országútiba, pedig akkor majdnem 9 bar figyelt a gumikban. Szerencsére nem ment tönkre a kerék, de további utakat nem kockáztattam vele.
Eddig nem hallottam olyasmit, hogy felnire megadnak maximális nyomásértéket. Egy DT felnivel szereltek kereket és otthon láttam, hogy mákszemnyi betűkkel ráírták: max. 4 bar. A külsőim viszont 5 bar-on érzik jól magukat. Okozhat gondot városi használatnál ez a plusz 1 bar?