Segítséget szeretnék kérni. 1.4 sx 2004-es Xsarában a többfunkciós kijelző nem mutat semmit. A rádió sem működik, de lehet, hogy az el lett állítva, mert a kijelzőn nem látszik semmi, viszont a cd lejátszó működik. Ha oldalról nézem a kijelzőt, akkor a rádión lévő gombok nyomogatására függőleges csíkok halványan megjelennek egy pillanatra, az amúgy teljesen sötét kijelzőn. Olyan, mintha minden pixel helyén lenne egy.
Amikor ráadom a gyújtást búgó, zúgó hang jön az üzemanyag szivattyútól kb 2-3 másodpercig, utána elhalkul. Beindítás után, menet közben nem halható. Cserés lesz az üzemanyag szivattyú vagy abba van valami szűrő amit ki lehet takarítani?
Hát mérnem nem sikerült még, mert nyaralás közben vagyunk, de próbálgatom. Ma 2500as fordulaton hajtottam több fokozatban is, de nem jött elő. Imádom az ilyen határozott hibákat.
A könyv ezt írja: Az elemcserét követôen minden esetben újra be kell tanítani a távirányítót. A betanításhozkapcsolja be a gyújtást, majd addig nyomogassa a távirányító tetszôleges gombját, míg a kívánt mûvelet meg nem történik. A betanítás kb. tíz másodpercet vesz igénybe.
1.4-es, 1999-es xsara...Tojás alakú távkapcsoló.....leejtettem, s azóta nem nyit, nem zár..tehát nem működik a távkapcsoló...csak kulccsal tudom zárni az ajtókat!
Elem a helyén..elem jó.....
Hogyan kell rábírni a technikát, hogy előírás, az elvárások szerint működjön???
Köszönöm ( s várom is...) segítőkész márkatársaim útmutatását!!!
Esedékessé vált számomra a nagynyomású szelep, nyomásszabályzó szelep vagy ki minek hívja, tisztítása.
Azért teszem ezt közzé, mert sokan szervizbe vagy szerelőhöz viszik a hdi-t és közlik vele, hogy nagynyomású szivattyú, teljes rendszertisztítás, befecskendező rendszer vagy egyéb üzemanyag ellátással kapcsolatos, súlyos 10 és 100 ezres költségű javítás következik. Persze mindez azért mert koszos az üzemanyag, kannából tankolt stb.... mind1 csak az üzemeltető legyen a hibás.
A kocsim egy 2001-es BOSCH rendszerű HDI 90LE. Hibajelenségek:
A kocsi menet közben leáll, menet közben visszaesik a teljesítménye, alapjárat ingadozik, motordiagnosztika lámpa kivillan, ekkor nem engedi 2000 fordulat fölé a motort, vagy engedi de nincs benne erő, a motor kulcs elfordítása után leállításkor még 0-2 másodpercig üzemel.
Új korában hamar eljött az első üzemanyag szűrő csere, amit a szerviz javasolt, ez szerintem betette az ajtót az addig hibátlanul üzemelő kis kocsinknak.
Véleményem szerint a normál üzemanyagszűrő gyenge minősége miatt apró szemcsék kerülnek a nyomásszabályozó szelep szűrő részére. Ezáltal a kívánt üzemanyag nyomásértékeket befolyásolják. Ekkor szerencsétlen francia elektronika mindenféle hibaüzenetet kidobál. Valószínűleg a legjobb szűrővel (PU922X én ezt használom) is előbb utóbb eltömődik, de sokkal lassabban. Esetemben a fényképeken jó látszanak a lerakódások. Itt az üzemanyag kívülről halad a henger belsejébe, egészen pici apró lyukakon. Amikor először szétszedtem, nem tudtam, hogy azok lyukak, csak annyit láttam, hogy érdes a felület.
Elvileg cserélni kéne, de én ezt ronggyal meg szoktam törölgetni, megfújkálom, megtisztogatom és rakom vissza. Ezek a hibajelenségek 2004 körül már jelentkeztek, de akkor egy évnyi szenvedés után jöttem rá, hogy esetemben mi okozza a hibát. Azóta 2-3 alkalommal kellett ezt a szelepet megtisztogatnom.
A mostani műveletről csináltam néhány fényképet, hogy látható legyen a koszos és tiszta állapot.
Mérd meg a akku feszültségét alapjáraton, 2500-as fordulaton és leállítva. Kiderül, hogy a generátor hogy dolgozik. A töltő feszültség 14V körüli érték, de a 14,4V-ot nem haladhatja meg. Az akku feszültség töltés nélkül 12,5-13V környékén mozog.
induláskor tankoltam nulláztam így értem haza fedkomp szerint, de a teljes tankra vetített fogyasztás 6,2 volt. Tehát ez a futam közel volt a valósághoz.
Dunaújváros - budapest pálya 130 tempó végig klímával, pesten 1 óra araszolás be majd kifelé is, végig klíma, majd pálya vissza Dunaújvárosba 150-nel. Fogyasztás 5,9 Lityi. Nem akartam hinni a szememnek, pedig 14 éves és 225.000 km van benne.
1.6 benzin, szintén 14 éves, 140000km. 7,5-nél többet még nem kért. Tetőcsomitartó+klíma nélkül 7 alatt is tud városban(Bp). De azért nem rossz a tiéd sem, főleg a gyári adathoz képest. (város:9,2)
Töltés problémám van egy 2.0 hdi-ben. Az előzmény az volt, hogy sokszor három sípolást hallottam, de hibajelzés nem volt mellé. Tegnap felmentem vele autópályára, és ahogy felgyorsítottam, a három sípolás mellé már megkaptam a hibajelzés a kis piros aksi formájában. Sebességet visszacsökkentettem, és a hibajelzés eltűnt. Sebesség növel, hiba be, csökkent, hiba el. Természetesen nem sebességfüggő a dolog, hanem fordulatszámfüggő. Ha 2300-2400 fölé megy a fordulat, akkor egy kis idő után dobja a hibát. Ha lecsökken a fordulat, a hiba eltűnik. Kipróbáltam több sebességi fokozatban is. A klímát egyből kilövi olyankor, gondolom energia megtakarítás végett. Valakinek volt már hasonló jelenség?
...nem olyan rossz ez városban , de elképzelhető , hogy egy megfelelő gyertyával és egyik másik érzékelő tisztításával esetleg cseréjével még faragható .... és a vezetési stíluson is sok múlik ...
na mindegy leírom, rákerestem a spritmonitor.de-n a kocsira, volt kb 76 találat, átlag: 7,46
a találatok zöme 6,7-8,6 közt szóródott
mivel az én mérésem full város volt, ezért úgy gondolom nem probléma, ha a felső sávba esek (a fillérbaszók felső sávjába, mert csak olyanokról tudom elképzelni, hogy spritmonitor-ra jegyzetelnek)
bp város végig, fed komp szerint átlagsebesség: 25 km/h
fed komp által mutatott átlag 7,8
tankolásból számított: 8,2
szerintetek ez megfelelő cucc egy 14 éves kb 100ezret futott autónak, vagy kéne kicsit tisztitgatni ilyen olyan szelepeit, meg beállítgatni ilyen olyan vezérlő csavarokat?
Anno 4-5 évvel ezelőtt vásároltam a XIII.ker. Tüzér u.-ban,egy autó HI-FI boltban,ami egyben beszerelő műhely is volt. Azt nem tudom, hogy létezik e még.