"... mit javasoltok ..." Ha ilyen alapvető gépjármű tulajdonosi feladatot, mint a megrendelés egyeztetése egy Bosch szervizzel, nem sikerült ellátnod, kellene erre a feladatra egy felkészültebb személyt keresni.
Van egy 2012-es Peugeot 508 2L HDI 120KW részecskeszűrős aotú 120 ezer km van benne.
Elvittem Bosch szervízbe olajcserére és lecseréltettem egyben az összes szűrőt is üzemanyagszűrő,olaj levegő stb ,lecserélték az olajat adtak számlát minden oké....már mentem azóta 1000 km-et kb.
Az autómba előírás szerint :
5 W 30 Total Quartz Ineo ECS
ACEA C2
ACEA A5 / B5
PSA B71 2290
Mehet csak bele ,ez a gyártó álltal előírt olaj.
Erre ma nézem a számlán ez a motorolaj szerepel:
Castrol Magnatec 5w 40
ACEA C3
API SN/CF
BMW Longlife-04
GM Dexos2
MB-Approval 226.5/ 229.31
Renault RN 0700 / RN 0710
VW 502 00/505 00
Megfelel a Fiat 9.55535-S2 jóváhagyás követelményeinek
Még az 5w30 at sem sikerült eltalálniuk nem hogy a előírt minősítéseket ,pedig felnyitott motorháztetőnál ott a matrica ami világosan előírja hogy mit kér a gép.
A kérdésem a következő hogy ez milyen kárt okozhat a motorban?
20 ezer km helyett 15 ezer km-ként szoktam olajat cseréltetni,most mi tévő legyek cseréltessem ezt le rögtön az előírtra vagy mennyek még vele 9 ezer km-et és utána ,mert végülis ez is részecskeszűrős autókhoz van előírva....... :(
Ha meg az ember viszi a szervízbe az olajat akkor meg úgy néznek rá mint a sza....darabra az út szélén.
"Én csak azt szoktam feszegetni, hogy a 10+ éves motor konstrukciók és kipufogógáz utókezelő rendszerek szükségessé teszik-e ezeket, vagy sem."
Biztosan nincs rá szükség, mivel nincs előírva. De a kérdés itt az inkább nálam, hogy árt-e ha ilyen olajat használok? Nem érdekel milyen dolgot tud még az olaj, amire nekem nincs szükségem, csak ne legyen számomra negatív hatása (max. annyit engedek meg, hogy drágább az olaj). De ha csak ezek vannak, mást nem hogy vegyek?
Lehet kicsit félre lehet érteni amit írók, de nem azt kérdőjelezem, meg, hogy ezek a Cx olajok jók-e vagy sem. Biztos, hogy jók. Én csak azt szoktam feszegetni, hogy a 10+ éves motor konstrukciók és kipufogógáz utókezelő rendszerek szükségessé teszik-e ezeket, vagy sem.
A motorok sokat változtak az elmúlt években. Egy adott motor is másként használja el az olajat, ha új, vagy több 100 000 km-t futott.
Az euro 4,5,6 regulációi, turbós, közvetlen bef. benzines motorok, részecske szűrő, SCR rendszer, nagy nyomaték viszonylag kis lökettérfogatból. Ezek igénylik a különlegesebb kenőanyagot, és itt a kémia tulajdonságokra gondolok, nem arra, hogy 30-as vagy 40-es, vagy HTHS mennyi.
mantectől soha semmilyen indokot nem fogsz hallani...
csak a gyártói előírásokat hajtogatja (meg helyesírási hibákat javítja), és figyelmeztet hogy akkor tönkre fog menni a motor ha nem azt teszed bele amit az előírás "előír" ...
Amúgy igen, tönkremegy a motor (elkopik, besül stb..) de ez inkább a user hibája mint az olajé (vagy a 30-60 ezres gyártó által előírt csereperiódusé)...
kíváncsi vagyok hány olajcég ellen indult per, és nyertek is meg magánemberek amiért az autójuk motorja tönkrement az állítólagos belevaló olaj miatt is...
Könnyebben rámondja egy szakszerviz a kocsira ha nem a "belevaló" olajat teszed bele hogy azért ment tönkre egy 30-50 ezret futott motor..(pléne ha a cserélt olajba 1-2 ezer km van mikor behány a motor)
Igen! És a turbóról és PD-ről még nem is volt szó. Ezek szintén nincsenek az autómban de egy C-s olajban ezekhez való adalékok is vannak ergo feleslegesen fizetek ezért is, ha egy szívó benzinesbe teszem. :-) Ez engem nem zavar, szerintem még pluszban jó is. Illetve pont ez a kérdés, hogy jó-e? Mert elvileg jó, ahogy eddig én nézegettem. Annyi van csak, hogy a TBN szám ezeknél az új olajoknál elég kicsi, pedig LL olajok, azaz sokáig van a motorban, nagy terhelést kap. De erről már kérdezem, mindjárt megnézem mit írtak vissza rá nekem. Mert akkor azt azt gondoltam, hogy azért nem kell, az új olajokba a nagy TBN szám, mert a modernebb adalékok miatt nem savasodik olyan könnyen el az olaj.
Nem értem pontosan, hogy az ACEA miért tartja szükségesnek párhuzamosan használni az A/B és a C jelöléseket. A C lett később létrehozva, az A/B re épül, de kibővítve. Elvileg a C olaj minimum megegyező, de inkább magasabb szintűnek kellene lennie. Elképzelhető, hogy később csak a C lesz használatban?
Azt nem tudom sajnos, miként lehet párhuzamot találni az ACEA C és API S között.
API SL. Ha csak ennyit nézünk, mert a gyártó csak ennyit ír elő, akkor elég nagy a választék. Rengeteg C-s és A-s olajnak van API SL minősítés is pláne ha hozzá vesszük az SL-től jobb minősítésű SM vagy SN-t is. Szóval itt a választék és a minőségbeli szórás olyan tág lesz, hogy szinte minden belefér.
Ezért filóztam azon, hogy mi legyen. Mire van leginkább szükség, a mellett, hogy egy alapnak mondható API SL-t teljesít a választott olaj? SAPS nem oszt nem szoroz, LL se kell, HTHS sincs kikötve. Ezek alapján, mivel nem egy mai, legmodernebb motor és kipufogógáz kezelő rendszerünk van nem túl nagyok az elvárások. Kérdés ez, hogy mivel NEM "ártok" inkább a motornak? Mondjuk alacsony a HTHS ---> egyes konstrukciók bírják, de a kenés nem lesz tőle jobb, inkább gyengébb, de nagyon "FE" lesz tőle a motor. :-) LL---> minek fizessek érte, mert úgyis ledobom 10.000 Km-nél. De hát elég kevés az az olaj manapság ami nem LL. Az SAPS ---> ennek csökkentése kérdéses, hogy ront-e valamit a kenésen. Szerintem nem, de itt is jöhet a szöveg, hogy minek fizetni a csökkentett szint miatt és az ebből adódó drágább adalékok használata miatt. Na de hát ilyen olaj is millió van, nehezebb kikerülni, mint belebotlani.
Miért tartottad kockázatosnak, hogy az 5w-30 as olajra inkább A3/B4 -et javasoltam A1,A5 vagy Cx helyett egy 10+ éves számomra nem ismert állapotú, és km-t futott motorba? (A gyártója API SL vagy SJ-t írt elő.)
(Olajos topiktárs is ezt javasolta, bár Ő 5W-40-ben).
Csakis az alapján, amiket eddig elolvastam a témával kapcsolatban, ami persze hiányos tudást feltételez a részemről, ezért merészeltem azt gondolni, ha jobban ismersz, vagy tudsz valamit, azt megosztod velünk.
Többségünk szerintem szívesen olvasna kicsit szakmaibb hozzászólásokat Tőled.
Mert most akkor "rosszabb" ha van egy olajnak C minősítése is? Ok, drágább. De eljöhet az az idő, amikor már nem lesznek olyan termékek, amik az autó gyártásakor voltak. Akkor is kell bele valami. Épp ezért kompatibilisek az újabb olajok a régebbiekkel. Elvileg!
5W-30-at tesznek bele a márkaszervizben is. Ráadásul C2-t!! Ettől szerintem a C3 jobb kenőképességű és azon az úton helyezkedik el ami a 5W-40 irányába megy azaz melegen is viszkózusabb. És mivel elvig lehet kapni nem C-s olajat, azért nem gondolom ma már, hogy "baj" ha C-s IS egy olaj. Ok, tudjuk, hogy nem lehet Cx és A3 is egyszerre, de nagyon kicsi csak az eltérés. Persze nem pontos, de azért látjuk, hogy minden gyártó megteszi ezt.
Most épp úgy állok, hogy valószínűleg, ESP 5W-30-at fogok venni.
Amúgy meg az Autodata , A1/A5-ös olajat ajánl hozzá. Szóval nem egyértelmű ez nekem. Meg ugye a márkaszerviz C2-je is arra utal, hogy 3,5 mPa*s HTHS alatti olaj is jó a gépbe. Tehát elég ha 2,9 mPa*s felett van. De lehet, hogy a 2,6 mPa*s feletti is elég. Szóval tök mindegy, mert a motor "kibírja". Innen kezdve nem akadok ki, ha egy olaj C-s. Jobban kiakadok ha 2,6 mPa*s-os a HTHS-e.
- Mannol-t nem raknék az autómba, tehát az kiesik.
- GM olaj szintén zenész, de az meg dexos2, ami = C3+ (itt jegyzem meg, hogy amúgy engem ez nem zavar, csak a felkiáltás az az volt, hogy ne legyen Cx minősítése)
- Elf, van C3 minősítése,
- Gulf, van C3 minősítése,
- Millers (nem ismerem) de van C3 minősítése,
- Total, van C3 minősítése,
- Eneos, van C3 minősítése,
- Eni, van C3 minősítése
Amiket én eddig találtam: Castrol Magnatec A3/B4 5W-30, TITAN SUPERSYN G 5W-30 (itthon hol kapható? az "F" nem jó, csak a "G"), Valvoline SynPower 5W–30, LM Special Tec LL 5W-30 (aminek CF!! minősítése is van, ami kicsit furcsa) ebből adódóan biztosan van Meguin-ban is, csak más néven (talán a Meguin Quality 5W-30 lesz az). Ennyi! Ennyi?
Ha már feljött megint ez a téma, beírnátok ide nekünk jó pár darab A3-as minősítésű olaj terméket, aminek NINCS Cx minősítése és 5W-30-as a viszkozitása?! Köszönöm!