Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mantec Creative Commons License 2016.05.16 -3 0 34154

T Draganovic!

"... mit javasoltok ..."
Ha ilyen alapvető gépjármű tulajdonosi feladatot, mint a megrendelés egyeztetése egy Bosch szervizzel, nem sikerült ellátnod, kellene erre a feladatra egy felkészültebb személyt keresni.

Előzmény: Draganovic (34151)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34153
Előzmény: Draganovic (34152)
Draganovic Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34152

A motor EURO 5 -ös

Előzmény: Draganovic (34151)
Draganovic Creative Commons License 2016.05.15 0 0 34151

Sziasztok

 

Van egy 2012-es Peugeot 508 2L HDI 120KW részecskeszűrős aotú 120 ezer km van benne.

 

Elvittem Bosch szervízbe olajcserére és lecseréltettem egyben az összes szűrőt is üzemanyagszűrő,olaj levegő stb ,lecserélték az olajat adtak számlát minden oké....már mentem azóta 1000 km-et kb.

 

Az autómba előírás szerint :

 

5 W 30 Total Quartz Ineo ECS

  • ACEA C2
  • ACEA A5 / B5
  • PSA B71 2290

Mehet csak bele ,ez a gyártó álltal előírt olaj.

 

Erre ma nézem a számlán ez a motorolaj szerepel:

 

Castrol Magnatec 5w 40

 

  • ACEA C3
  • API SN/CF
  • BMW Longlife-04
  • GM Dexos2
  • MB-Approval 226.5/ 229.31
  • Renault RN 0700 / RN 0710
  • VW 502 00/505 00
  • Megfelel a Fiat 9.55535-S2 jóváhagyás követelményeinek

Még az 5w30 at sem sikerült eltalálniuk nem hogy a előírt minősítéseket ,pedig felnyitott motorháztetőnál ott a matrica ami világosan előírja hogy mit kér a gép.

 

 

A kérdésem a következő hogy ez milyen kárt okozhat a motorban?

 

20 ezer km helyett 15 ezer km-ként szoktam olajat cseréltetni,most mi tévő legyek cseréltessem ezt le rögtön az előírtra vagy mennyek még vele 9 ezer km-et és utána ,mert végülis ez is részecskeszűrős autókhoz van előírva....... :(

 

Ha meg az ember viszi a szervízbe az olajat akkor meg úgy néznek rá mint a sza....darabra az út szélén.

 

Mit javasoltok?

 

 

Soma.01 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 34150

"Én csak azt szoktam feszegetni, hogy a 10+ éves motor konstrukciók és kipufogógáz utókezelő rendszerek szükségessé teszik-e ezeket, vagy sem."

Biztosan nincs rá szükség, mivel nincs előírva. De a kérdés itt az inkább nálam, hogy árt-e ha ilyen olajat használok? Nem érdekel milyen dolgot tud még az olaj, amire nekem nincs szükségem, csak ne legyen számomra negatív hatása (max. annyit engedek meg, hogy drágább az olaj). De ha csak ezek vannak, mást nem hogy vegyek? 

Előzmény: 40-0832-2 (34149)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 34149

Lehet kicsit félre lehet érteni amit írók, de nem  azt kérdőjelezem, meg, hogy ezek a Cx olajok jók-e vagy sem. Biztos, hogy jók.  Én csak azt szoktam feszegetni, hogy a 10+ éves motor konstrukciók és kipufogógáz utókezelő rendszerek szükségessé teszik-e ezeket, vagy sem. 

A motorok sokat változtak az elmúlt években. Egy adott motor is másként használja el az olajat, ha új, vagy több 100 000 km-t futott.

Az euro 4,5,6 regulációi, turbós, közvetlen bef. benzines motorok, részecske szűrő, SCR rendszer, nagy nyomaték viszonylag kis lökettérfogatból. Ezek igénylik a különlegesebb kenőanyagot, és itt a kémia tulajdonságokra gondolok, nem arra, hogy 30-as vagy 40-es, vagy HTHS mennyi.

Előzmény: Soma.01 (34147)
combi27 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 34148

mantectől soha semmilyen indokot nem fogsz hallani...

 

csak a gyártói előírásokat hajtogatja (meg  helyesírási hibákat javítja),  és figyelmeztet hogy akkor tönkre fog menni a motor ha nem azt teszed bele amit az előírás "előír" ...

Amúgy igen, tönkremegy a motor (elkopik, besül stb..)  de ez inkább a user hibája mint az olajé (vagy a 30-60 ezres gyártó által előírt csereperiódusé)...

 

kíváncsi vagyok hány olajcég ellen indult per, és nyertek is meg magánemberek amiért az autójuk motorja tönkrement az állítólagos belevaló olaj miatt is...

 

Könnyebben rámondja egy szakszerviz a kocsira ha nem a "belevaló" olajat teszed bele hogy azért ment tönkre egy 30-50 ezret futott motor..(pléne ha a cserélt olajba 1-2 ezer km van mikor behány a motor)  

ezt valamiért nehezebben hiszem el

Előzmény: 40-0832-2 (34141)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 34147

Igen! És a turbóról és PD-ről még nem is volt szó. Ezek szintén nincsenek az autómban de egy C-s olajban ezekhez való adalékok is vannak ergo feleslegesen fizetek ezért is, ha egy szívó benzinesbe teszem. :-) Ez engem nem zavar, szerintem még pluszban jó is. Illetve pont ez a kérdés, hogy jó-e? Mert elvileg jó, ahogy eddig én nézegettem. Annyi van csak, hogy a TBN szám ezeknél az új olajoknál elég kicsi, pedig LL olajok, azaz sokáig van a motorban, nagy terhelést kap. De erről már kérdezem, mindjárt megnézem mit írtak vissza rá nekem. Mert akkor azt azt gondoltam, hogy azért nem kell, az új olajokba a nagy TBN szám, mert a modernebb adalékok miatt nem savasodik olyan könnyen el az olaj.

Előzmény: 40-0832-2 (34146)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 34146

Nem értem pontosan, hogy az ACEA miért tartja szükségesnek párhuzamosan használni az A/B és a C jelöléseket. A C lett később létrehozva, az A/B re épül, de kibővítve. Elvileg a C olaj minimum megegyező, de inkább magasabb szintűnek kellene lennie. Elképzelhető, hogy később csak a C lesz használatban?

Azt nem tudom sajnos, miként lehet párhuzamot találni az ACEA C és API S között.

Mantec topiktárs többet tudna mondani szerintem.

 

 

Előzmény: Soma.01 (34145)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 34145

API SL. Ha csak ennyit nézünk, mert a gyártó csak ennyit ír elő, akkor elég nagy a választék. Rengeteg C-s és A-s olajnak van API SL minősítés is pláne ha hozzá vesszük az SL-től jobb minősítésű SM vagy SN-t is. Szóval itt a választék és a minőségbeli szórás olyan tág lesz, hogy szinte minden belefér. 

Ezért filóztam azon, hogy mi legyen. Mire van leginkább szükség, a mellett, hogy egy alapnak mondható API SL-t teljesít a választott olaj? SAPS nem oszt nem szoroz, LL se kell, HTHS sincs kikötve. Ezek alapján, mivel nem egy mai, legmodernebb motor és kipufogógáz kezelő rendszerünk van nem túl nagyok az elvárások. Kérdés ez, hogy mivel NEM "ártok" inkább a motornak? Mondjuk alacsony a HTHS ---> egyes konstrukciók bírják, de a kenés nem lesz tőle jobb, inkább gyengébb, de nagyon "FE" lesz tőle a motor. :-) LL---> minek fizessek érte, mert úgyis ledobom 10.000 Km-nél. De hát elég kevés az az olaj manapság ami nem LL. Az SAPS ---> ennek csökkentése kérdéses, hogy ront-e valamit a kenésen. Szerintem nem, de itt is jöhet a szöveg, hogy minek fizetni a csökkentett szint miatt és az ebből adódó drágább adalékok használata miatt. Na de hát ilyen olaj is millió van, nehezebb kikerülni, mint belebotlani.

Előzmény: 40-0832-2 (34144)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34144

mantec !

 

Miért tartottad kockázatosnak, hogy az 5w-30 as olajra inkább A3/B4 -et javasoltam A1,A5 vagy Cx helyett egy 10+ éves számomra nem ismert állapotú, és km-t futott motorba? (A gyártója API SL vagy SJ-t írt elő.)

 

(Olajos topiktárs is ezt javasolta, bár Ő 5W-40-ben).

Előzmény: mantec (34140)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34143

Igen, amit említettél, A1,A5,C1,C2 olajok. Régebben szerepet a nevükben a fuel economy.

2,9-3 körüli, ha jól tudom.

Előzmény: Soma.01 (34142)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34142

Mi az az "FE" olaj? Alacsony HTHS-ű olaj, vagy mi?

Előzmény: 40-0832-2 (34139)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34141

"A cél nem a te képzésed"

 

Erre már rájöttem.

 

"az olvasók figyelmeztetése..."

 

A hozzászólásaidból nem igazán ez jön át. (nekem)

 

"mi alapján tetted..."

 

Csakis az alapján, amiket eddig elolvastam a témával kapcsolatban, ami persze hiányos tudást feltételez a részemről, ezért merészeltem azt gondolni, ha jobban ismersz, vagy tudsz valamit, azt megosztod velünk.

 

Többségünk szerintem szívesen olvasna kicsit szakmaibb hozzászólásokat Tőled.

 

Én biztos.

Előzmény: mantec (34140)
mantec Creative Commons License 2016.05.14 -1 0 34140

T 40-0832-2!

"... te válaszold meg ..."
A cél nem a te képzésed,
hanem az olvasók figyelmeztetése a mondanivalódat övező kockázatokra, mellékhatásokra.

Továbbra is érdekel, hogy mi alapján tetted megállapításaidat.

Előzmény: 40-0832-2 (34136)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34139

A TS  motornál van érte FE olajat használni?

A ZZ-FE motoroknál talán, de azok is már koros motorok.

Előzmény: Soma.01 (34138)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34138

Mert most akkor "rosszabb" ha van egy olajnak C minősítése is? Ok, drágább. De eljöhet az az idő, amikor már nem lesznek olyan termékek, amik az autó gyártásakor voltak. Akkor is kell bele valami. Épp ezért kompatibilisek az újabb olajok a régebbiekkel. Elvileg!

5W-30-at tesznek bele a márkaszervizben is. Ráadásul C2-t!! Ettől szerintem a C3 jobb kenőképességű és azon az úton helyezkedik el ami a 5W-40 irányába megy azaz melegen is viszkózusabb. És mivel elvig lehet kapni nem C-s olajat, azért nem gondolom ma már, hogy "baj" ha C-s IS egy olaj. Ok, tudjuk, hogy nem lehet Cx és A3 is egyszerre, de nagyon kicsi csak az eltérés. Persze nem pontos, de azért látjuk, hogy minden gyártó megteszi ezt. 

 

Most épp úgy állok, hogy valószínűleg, ESP 5W-30-at fogok venni.

 

Amúgy meg az Autodata , A1/A5-ös olajat ajánl hozzá. Szóval nem egyértelmű ez nekem. Meg ugye a márkaszerviz C2-je is arra utal, hogy 3,5 mPa*s HTHS alatti olaj is jó a gépbe. Tehát elég ha 2,9 mPa*s felett van. De lehet, hogy a 2,6 mPa*s feletti is elég. Szóval tök mindegy, mert a motor "kibírja". Innen kezdve nem akadok ki, ha egy olaj C-s. Jobban kiakadok ha 2,6 mPa*s-os a HTHS-e.

Előzmény: oLayos (34131)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34137

"Ezek A3/B4 olajok, szinte biztos vagyok benne, hogy nem lehet c3 minősítése. c2 meg pláne nem."

Ez igaz, mégis több olajat találni, ahol mindkettő fel van tüntetve, mint ahol csak az A3/B4.

 

Shell helix ultra 5w-30  ----->  Hol lehet ilyet kapni itthon? 40-esben van csak.

Total quartz 9000 energy 5w-30 -----> Hol lehet ilyet kapni itthon? 40-esben van csak.

Castrol Magnatec 5w-30 -----> Gondolom az Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4-re gondolsz. Ez ok.

Elf excellium 5W30 -----> innen még hiányzik a pontosítás miatt vagy 2-3 betű a névből, mert én ilyet nem találtam

Mol dynamic synt 5w-30 -----> Ok, nem sok helyen találtam és annyira azért nem olcsó.

 

 

 

Előzmény: 40-0832-2 (34132)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34136

Kedves mantec!

 

Te válaszold meg ezeket a kérdéseket, amiket feltettél.

Írd le mit, miért gondolok rosszul!

Ezért olvasom ezt a fórumot, hátha valaki megoszt hasznos infókat.

 

Előzmény: mantec (34134)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34135

Megint egy tartalmas hsz...

Ha szakértő vagy ebben a témában miért ilyen semmitmondó formában írsz?

Nehogy véletlenül más is tanuljon valamit?

Előzmény: mantec (34134)
mantec Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34134

T 40-0832-2!

 

"... biztos vagyok benne ..."

Mitől vagy biztos benne?

 

"... drágább Cx ..."

Miből gondolod, hogy drágább?

 

"... tökéletesen megfelel ..."

Ezt miből gondolod?

 

"... hamutartalmú olajok ..."

A motorolajokban nincs hamu, se sok , se kevés.

Előzmény: 40-0832-2 (34132)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34133

Nem kellene? :-) 

Előzmény: oLayos (34131)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34132

Szerintem ez az olaj túl sok minősítésnek felel meg.

 

Ezek A3/B4 olajok, szinte biztos vagyok benne, hogy nem lehet c3 minősítése. c2 meg pláne nem.

 

Shell helix ultra 5w-30

Total quartz 9000 energy 5w-30

Castrol Magnatec 5w-30

Elf excellium 5W30

Mol dynamic synt 5w-30

stb...

 

Igazság szerint azt nem értem, miért kellene régi motorokba drágább Cx olajat tölteni.

Ezek a motorok kenésére tökéletesen megfelel a hagyományos, nem csökkentett hamutartalmú olajok is.

 

Előzmény: hp16 (34130)
oLayos Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34131

:))

 

Látom még mindig erősen ragaszkodsz az 5W-30 viszkozitáshoz.:)

Előzmény: Soma.01 (34129)
hp16 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34130
Előzmény: 40-0832-2 (34126)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 34129

Köszi! Azt a listát néztem már én is, de...

Na akkor nézzük:

- Mannol-t nem raknék az autómba, tehát az kiesik.

- GM olaj szintén zenész, de az meg dexos2, ami = C3+ (itt jegyzem meg, hogy amúgy engem ez nem zavar, csak a felkiáltás az az volt, hogy ne legyen Cx minősítése)

- Elf, van C3 minősítése,

- Gulf, van C3 minősítése,

- Millers (nem ismerem) de van C3 minősítése,

- Total, van C3 minősítése,

- Eneos, van C3 minősítése,

- Eni, van C3 minősítése

 

Amiket én eddig találtam: Castrol Magnatec A3/B4 5W-30, TITAN SUPERSYN G 5W-30 (itthon hol kapható? az "F" nem jó, csak a "G"), Valvoline SynPower 5W–30, LM Special Tec LL 5W-30 (aminek CF!! minősítése is van, ami kicsit furcsa) ebből adódóan biztosan van Meguin-ban is, csak más néven (talán a Meguin Quality 5W-30 lesz az). Ennyi! Ennyi?

Előzmény: -prokee- (34128)
-prokee- Creative Commons License 2016.05.13 0 0 34128
Előzmény: Soma.01 (34127)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.13 0 0 34127

Ha már feljött megint ez a téma, beírnátok ide nekünk jó pár darab A3-as minősítésű olaj terméket, aminek NINCS Cx minősítése és 5W-30-as a viszkozitása?! Köszönöm!

Előzmény: 40-0832-2 (34126)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.13 0 0 34126

Inkább az  lehet a fontos, hogy A3-as olajat keress, ha 5w-30 ban gondolkozol, ne A5/A1-et, vagy Cx-et.

A3 ban az 5w-30 és 40 elég hasonlóak, nincs nagy különbség. A 40 es lehet olcsóbb is picivel.

Régebben  a Total-nak volt 5w-40 classic néven SL vagy SM olaja elég jó árban.

 

Előzmény: hp16 (34124)
oLayos Creative Commons License 2016.05.12 0 0 34125

Inkább az 5W-40-et ajánlanám, már ha csak viszkozitás tekintetében kérdezel ...

Előzmény: hp16 (34124)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!