Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ppodani Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1119

Sziasztok!

 

látom másnak is van hasonló problémája!

2006-os astra G Z14XEP , 1500as fordulat környékén rángat, elmegy az ereje, mintha nem menne az egyik henger! Ha ilyenkor erőltetem, nagyobb gázt adok neki, akkor elkezd villogni a check engine lámpa, és teljesen letiltja at egyik hengert! Ilyenkor gyújtás levétel, újraindítás feloldja a henger folyamatos tiltását, de továbbra is rángat! Gyertya, trafő csere megvolt!

Valaki talált már megoldást erre ?

 

köszonom 

Ordenary Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1118

ved le a gázról is a lábad....

Előzmény: kurisgabor (1117)
kurisgabor Creative Commons License 2014.11.28 0 0 1117

Sziasztok!

  1. Astra F-el kapcsolatban lenne kérdésem. Menet közben, ha kinyomom a kuplungot, nem esik rögtön vissza a fordulat. Valamint ha pl. lámpához érek, az autó már áll, de a fordulat még mindig 1700-1800 Rmp. Van ötletetek?
nemethgab_01 Creative Commons License 2014.11.28 0 0 1116

Z14XEP (290 000 km, 2006-os évjárat)

Rángatás, lambda szonda visszajelző, meg check engin visszajelző.... :)
Korábban írtam ide a problémával, meg persze tallóztam is rendesen, kinek mi a tapasztalata. Elrettentő példák voltak, amikor valag pénzért javítás, és nincs eredmény.

 

A problem tömören az volt, hogy hidegen, később melegen is rángatott a kocsi, jellemzően alacsonyabb fordulaton. Később vagy a lambda, vagy a check engine visszajelző világít. Egyszerre a kettő sosem, vagy az egyik, vagy a másik.

 

Mivel nem vagyok szerelő, nehezebb az ügy. Első körben a kérdéses alkatrészek körüli kábelek kontaktjait ellenőriztem, szétszedtem, spray, összedug. Aztán második körben a légszűrőtől kezdve végignéztem a levegő útját, nincs e repedés vagy egyéb hiba a csövön.

 

Aztán leszoktam a mindenféle szir-szar benzinről, fél éve kizárólag ÖMV kúton tankolok. Próbáltam injektortisztító adalékot is, végülis ártani nem árt :)

 

Egyébként a probléma nem szűnt meg ebben a fázisban. Ki lett olvasva a hibakód, egyértelműen AGR problémára utalt. Kézenfekvő lett volna egy csere, mert leprogramozni nem tudta senki a környéken, levakolni én nem tudtam, szerelő szerint "ha szétszedi nem tudja összerakni, inkább csere dolog volt"...

 

Közben esedékes volt egy olaj és gyertya csere is, ezt megoldottam, Castrol olaj ment bele, megy sima NGK gyertya.

 

Aztán szétszedtem a pillangószelepet, egy fain youtube videó alapján. Olyan szinten volt koszos, hogy magam is meglepődtem. Szépen kitisztítottam, de alapvetően nem volt sok javulás, csak a visszajelzők nem mindig világítottak illetve voltak periódusok, amikor tünetmentes volt a kocsi.

 

Aztán jött a nyár, meg Horvátország. Szerelő azt mondta, h ha baj lesz, kizárólag a határ után fog bekövetkezni... Megnyugtatott, kötöttem biztosítást, meg vittem kötelet ;)

 

Pályán nyomtam neki Zadarig, néhány megállóval (kávé, wc, schlossgold). Az utolsó 100-200km-en arra lettem figyelmes, hogy a visszajelzők közül csak a lambda világit kicsit néha... Reggeli rövid utaknál enyhe bólogatás volt, de megszoktam, már... Hazafelé szintén nyomtam neki.

 

Jelenleg tünetmentes a kocsi, jön-megy, hidegen picit néha bebólint, de közel sem olyan szinten, mint ahogy elkezdte, semmi nem világít, maximum ha sokat szarakodok a városban lámpától lámpáig gyök kettővel...

 

Lehet hogy ki kellett volna cserélnem az AGR-t, valószínű hogy hosszabb távon nem is úszom meg, de jelenleg megspóroltam a több 10 ezer forintos alkatrészcseréket, amik után nem tuti, hogy van eredmény.

 

A mellékelt kép a pillangószelep, kb 285 ezer kilóméter után....

verebész Creative Commons License 2014.11.21 0 0 1115

Szia!

 

Érdeklődöm, hogy megoldódott-e a probléma? 

Azzal tudok még segíteni, ha megadod az email címed (az enyém publikus, arra is jó) és feltöltöm a G Astra javítási útmutatót. Ott képekkel, rajzokkal van illusztrálva minden javítási helyzet.

 

Üdv:GM

Előzmény: maszek94 (1112)
OPC-007 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 1114

rsi            Nem vagyok a motorokkal kapcsolatos szakmai terminológia nagymestere, de megpróbálom nagyjából leírnia azt, amit a külhoni oldalakon ezzel kapcsolatban legtöbbször hangoztatnak:

 

            Az a szitu, hogy a Z20LEH motorok alapvetően magas olajnyomással dolgoznak a dugattyúk olajsugaras hűtése miatt... A leírások szerint ez 7 bar (100 psi) közelébe is felmehet, ami már feleslegesen terheli a turbó olajtömítéseit. Állítólag (a leírások szerint) alapjáraton elég ennek a turbónak kb. 2 bar, és jól megpörgetve sem kell neki 4 bar-nal több... A "szakértők" szerint, a magas olajnyomás főleg akkor problémás, ha valaki katalizátor nélkül, és/vagy mindenféle nagyobb átmérőjű kipufogórendszerekkel szaladgál, mert akkor nincs meg a szükséges (ellen)nyomás a kipufogó oldalon, ami megnöveli a turbó olajtömítéseinek igénybevételét és közelebb hozza azok halálát... Kezdeti tünetként alapjárati füstölés jelentkezik egy kis olajfogyással karöltve (bár természetesen ez nem csak ettől lehet...).

 

            Tudja a fene, én még nem terveztem egyetlen motort sem... Bár elgondolkodtató, hogy a 2008 előtti Z20LEH motorra való turbók sima olajfurattal jöttek ki, a későbbiek meg már szűkítettel (mint a nemrég belinkelt képen az jól látszik)...

 

OPC-007 

 

 

Azt a mindenit ,ez profi lírás aminek természetesen van valóságalapja !

Úgy gondolom ,mivel az enyém eléggé ki van hegyezve / 280 LE 430 Nm nyomatékkal / semmi vesztenivalóm nincs ha beszerzek egy ilyen csavart és kicserélem !

Ez persze csak a benzines turbós fórumtársakat érinti Z20LET vagy Z20LEH motorral de ha vagyunk egy páran aki ugyan úgy gondolkodik mint  rsi és én, akkor akár meg is rendelhetjük és a durva szállítási költséget szétdobjuk !

gyere a papához Creative Commons License 2014.11.19 0 0 1113

Hosszas keresgélés után sem találom a választ (igen a Google igen nagy barátom amúgy), tehát itt kérdezem a szagértőket:

 

Astra F, 1.4

1. Pontosan hol van a "felső holtponti jeladó"? A motor mely részére van applikálva ez a szerkezet?

2. A "felső holtponti jeladó", az ugyanaz, mint a "HALL" jeladó?

3. Ha nem ugyanaz, akkor a HALL jeladó hol található?

4. A "felső holtponti jeladó" ugyanaz, mint a "főtengely holtpont jeladó"?

5. Ha nem ugyanaz, akkor a "főtengely holtpont jeladó" hol található?

maszek94 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 1112

Szia!
Köszönöm a választ!

Teljesen normális a hűtővíz mennyisége,javíttatva mostanában nem volt.
A motor hőfokával sincs gond,pályán olyan max 90 fokra áll be.
Lehet hogy akkor a radiátor körül kell körbenéznem.Remélem nem sok aggasztó dolgot találok majd.Örülnék ha sikerülne kezdenem vele valamit,ha nem akkor marad a szerviz.

Előzmény: verebész (1111)
verebész Creative Commons License 2014.11.11 0 0 1111

Szia!

 

Az első kérdésem az, hogy nézted-e a kiegyenlítő tartályt? Nem kevés a hűtővíz?

 

Ha nem, akkor kerülj egyet a verdával, vagy járasd alapjáraton e negyed órát

és a motortérben nézd meg, hogy a csövek amik mennek a fűtőradiátorhoz milyen hőmérsékletűek. Egyformák-e azzal, ami a hűtőradiátorhoz megy. Mert ha igen,

lehet hogy a termosztátod kinyitott állapotban ragadt, és a motor is hideg.

 

Lehet még a fűtéscsap is.

 

A másik gondolatom az, hogy úgy jártam egy favorittal, hogy javításkor a szervizben sok ragasztót tettek a radiátor tömítéshez, és eldugaszolta a csövet.

Volt javítva mostanában?

 

Esetleg az is lehet, hogy a fűtőradiátor tök forró, de a kulisszák nem nyitják a légterelő lamellákat, és nem vezetik a radiátorhoz a levegőt, és így a kerülőúton jut be az utastérbe.

 

Jobb  ötleteim nincsenek.

 

 

Üdv: GM

Előzmény: maszek94 (1110)
maszek94 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 1110

Sziasztok Astrások!

 

Van egy 99-es évjáratú Astra G Classic II. igencsak jó állapotban lévő autóm,és egy nagy bajom van vele: Nincs fűtésem! klíma tökéletes,befúvás is príma,de meleget azt semmi áron nem akar csinálni-ami így tél kezdetén igen csak bosszantó.

Ebben tudna-e nekem valaki segíteni,hogy orvosolható,illetve mi is lehet az oka,vagy hogy volt-e már valakinek ilyen gondja?

Válaszokat előre is köszönöm!

Garver Creative Commons License 2014.10.29 0 0 1109

Jár a kockacukor mindkét kedves kommentelőnek.

Qkorica Creative Commons License 2014.10.29 0 0 1108

:))))))))

Előzmény: Ordenary (1107)
Ordenary Creative Commons License 2014.10.29 0 0 1107

Roncstelep?

Előzmény: Garver (1106)
Garver Creative Commons License 2014.10.28 0 0 1106

Esetleg valakinek valami más ötlet a szerelőn kívül?

Qkorica Creative Commons License 2014.10.27 0 0 1105

Ha úgy kezded egy tízessel beljebb lennél.....

Előzmény: Garver (1104)
Garver Creative Commons License 2014.10.27 0 0 1104

Lehet hogy gyorsabb lenne, de nem biztos, hogy olcsóbb :)

Előzmény: Qkorica (1103)
Qkorica Creative Commons License 2014.10.27 0 0 1103

Jobban jársz, ha elviszed egy autóvillamossági szerelőhöz

Előzmény: Garver (1102)
Garver Creative Commons License 2014.10.27 0 0 1102

Sziasztok!

 

Kanyarodáskor indexelek, miután kattan az irányjelző és a kormány visszaáll egyenesbe, bekapcsol a távolsági magától. Csak úgy lehet lekapcsolni, ha fel, majd lekapcsolom. Az irányjelző kapcsolót már cseréltem, mert azt hittem valami a belsejében kontaktos, de nem.

Mi lehet a baj? Esetleg a relé? Ha igen, hol találom és milyen kell bele?

Remélem tudtok segíteni.

Előre is köszönöm

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.14 0 0 1101

Köszönöm a segítséget.

 

Közben megoldottuk a problémát. Eladtuk a kocsit és vettünk egy másikat. Sajnos más bajai is voltak a kocsinak, így osztottuk, szoroztunk és ez lett.

 

Mégegyszer köszönöm.

 

Sok sikert a tiédhez.

Szép napot. 

Előzmény: vanabeehdi (1100)
vanabeehdi Creative Commons License 2014.10.13 0 0 1100

Szia

 

nálam ugyanez van most x12xe motoros Corsában, melegen leáll, utána 10-20 perc múlva indítható újra. Az internetes keresés azt mondta, hogy főtengely jeladó hiba. Kimértem, és láss csodát, szar.

 

A jól működő főtengely jeladó, 1V AC-t produkál (váltófeszt), ha nem működik, nincs feszültség, nincs gyújtásjel, kocsi leáll.

 

Nehéz kimérni, mert szar helyen van, de nem túl bonyolult. Egy új jeladó a 6-20000 Ft-os ársávban mozog, a csere 25 perc. A jeladó az utas felőli oldalon, a féltengely kihajtás mellett a motorban található, közel a főtengelyhez. Ha kétvezetékes, akkor analóg a cucc, ha 3, akkor digitális (akkor megy neki egy 12V + is). Ha digitális a fenti mérési módszer nem jó. Akkor inkább oszcilloszkóp kell a négyszögjelhez.

 

DE. Ettől függetlenül a e autódnak más baja is lehet, ez csak egy támpont. Úgyhogy mielőtt megvezsed az új alkatrészt, mér ki a tiedet. Én úgy csináltam, hogy hagytam járni alapjáraton (előtte megmértem, indítózás közben adta az 1V AC-t), amíg magától leállt. Utána gyorsan rádugtam a multimétert és indítóztam, nem adott semmilyen feszültséget, szóval nálam valószínű, hogy az a ludas. Megyek ma veszek egy újat.

 

Az internet azt mondja, hogy érdemes megvenni a gyári bosch alkatrészt, mert tovább tart, de az pont 21000Ft...

Előzmény: Törölt nick (1099)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 1099

Sziasztok. 

 

Van egy 98-as opel astra karavanom. 1.6, 16 szelepes. 

Tegnap óta azt csinálja,  hogy menet közben megáll.  Felvillan a motor hiba visszajelzo lámpa,  majd pár másodperc múlva leáll a motor. Utána 1-2 percre rá újra beindul,  de később megint produkalja a hibát. 

 

Tapasztalt valaki már hasonlót,  vagy tudja esetleg valali, iogy mi lehet a gond?

 

Előre is köszönöm a segítséget. 

 

Üdv Lajos

verebész Creative Commons License 2014.10.06 0 0 1098

Szevasztok!

 

 

Segítséget kértem tőletek azért, mert a kocsi nem indult, és a himbákat lelökte a hidrotőkékről.

 

Megoldódott a probléma.

 

Az olajszűrő ház egy nyomástartó edény, de nálam vagy a  leeresztő szelep alá került szennyeződés, vagy az olajszűrő hossza volt a probléma, mert

elengedte az olajat. Egy másik, kicsit drágább szűrő behelyezése megoldotta a gondot.

 

A kérdésem az lenne hozzátok, hogy másnak is úgy cserétek szelepszár szimmeringet hogy a motort teljesen szétszedték?

Mert ez egy agyrém. Csak az anyag 25000 forint. Mármint az új tömítések, és

a szimmeringek.( ami csupán 6000 FT.)

 

Ugyanis amelyik henger nem ment, a gyertyája olyan olajos lett, mintha olajfürdőt vett volna. El kellett vinnem szerelőhöz szimmeringcserére.

 

 

 

Üdvözlettel: M

 

verebész Creative Commons License 2014.10.02 0 0 1097

Szevasztok!

 

Tudna valaki segíteni?   Van olyan szelep az olajszűrőházban ami meggátolja hogy a hidrotőkék leengedjék az olajat?

 

Ugyanis nem indul a kocsi, Z 14 XEP motoros G Astra.  A himbákat rendszeresen ledobja. Indításkor úgy fut, mintha nem lenne benne gyertya.

 

Vagy lehet hogy az olajnyomás gyenge? De a lámpa elalszik.

 

Valakinek van ötlete mi a gond?

 

 

Előre is köszi, ha foglalkoztok vele.

CseriGabi Creative Commons License 2014.10.02 0 0 1096

Sziasztok!

 

'97-es X16XEL motoros astrám van. indítás után a legnagyobb melegben is emelt alapjáraton melegít a motor. Ha melegítés közben gázt adok vagy elindulok tovább emeli az alapjáratot vagy rángatja. Ha kivárom, hogy visszaálljon a normál alapjárat semmi gond.

 

Mi okozhatja ezt a bosszattó hibát?

 

Előre is Köszi! Gábor

ksyy Creative Commons License 2014.09.29 0 0 1095

Sziasztok!

 91-es 1.7D Astrán ereszti az olajat  szervó szivattyú tengelyénél,javítható? Le lehet szedni az ékszíjtárcsát és cserélhető a szimering?

Köszönöm a segítséget.

2Qkorica Creative Commons License 2014.08.26 0 0 1094

1091

Előzmény: Hido75 (1093)
Hido75 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 1093

Sziasztok!

 

Van egy Opel Astra G Classic II autóm, 1.4 XEP (Twinport) motorral. Az óra 127500km mutat.

Következő a gondom. 2000-res fordulat környékén elkezd rángatni, "fulladozni" a motor. A gyertyákat és a gyújtótrafót kicseréltem már, de a hiba azóta is ment áll.

Elvittem hibaolvasásra is és nem ír semmi hibakódot, ill. a motorcheck lámpa sem világít.

 

Lenne ötlete valakinek, mi lehet a baj? A m. szervizben nem voltak valami készségesek a szerelő úriemberek.

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

László

 

jupiter35 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 1092

főtengely-jeladó

Előzmény: vargajeno (1090)
2Qkorica Creative Commons License 2014.08.17 0 0 1091

Tisztázzunk valamit, hálásról itt szó sem lesz. Azt a HUSZ-ban kell intézni....

 

Szóval, ha segítséget kérsz, akkor tedd publikussá az mail címedet legalább, és ne várd el senkitől, hogy kizárassa magát a fórumról!

Előzmény: vargajeno (1090)
vargajeno Creative Commons License 2014.08.16 0 0 1090

Hello mindenkinek! Egy Astra G 1.6 (8 szelep) 2003 as kiadas. Az a problema hogy az auto hidegen nagyon jol indul semmi gond, de egy ido utan kigyul a szerviz lampa es egybol meg is raz..aztan folyton raz ha huzatni akarod vagy ha tartani is akarod a sebeseget..sot 3000-es fordulatnal mar erezhetoen veszit az erejebol majd 3500 korul mar kimondottan fekez.. Melegen a motor nem akar indulni csak ha meggazolod..sot most meg ugy is van amikor cseszekszik, vagy amikor kontaktod adok akkor meg a fordulatszam mutato is ugrik ossze vissza..Tobb szervizt is jartunk mar 5-6 valtozatot is mondtak(senzorok, kabelek, szamitogep).Nagyon halas lennek ha valaki tudna segiteni, akar otletekkel akar szerviz ajanlatokkal!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!