Ez gyorsnak érződött- mondta. Bármi, ami 215-220 mérföld/óra felett van itt, az bizony gyorsnak érződik, de mindent kizársz ilyenkor, blokkolsz. Folyamatosan próbálod érezni, milyen az autó, nézed, hova tudod helyezni, figyeled, hogyan tudsz javulni a következő körre. Nagyon intenzív volt ezen a hétvégén, és egyszerűen próbálod ott tartani a kocsit négy körön át. Csak erre koncentráltam egész végig. ... Változtak a körülmények is, nagyon fontos tényező volt a szélirány. A 2-es kanyarban párszor lélegzetvisszafojtva mentem. Ki volt maxolva, idegtépő volt.
Tegnap Zak Brown sajtó volt, és a McLaren vezető többek között beszélt arról is, hogy a cég felső vezetése nagyon pozitívan értékeli eddig az IndyCar- és Indy 500 tapasztalatait. Ahogy vasárnap véget ér a verseny, komolyan megvitatják a jövő évi versenyre való visszatérés lehetőségét.
"Itt voltak a kvalifikációs hétvégén. A vezetőség, Jonathan Neal, Eric Boullier és a többiek. Rendkívül pozitív élményekkel távoztak. Persze nem akarnak elhamarkodott döntést hozni. Szeretnénk, ha egy nagyon jó eredménnyel tudnánk zárni és aztán majd megvizsgáljuk a lehetőségeket. Eddig nagyon jó tapasztalatokat szereztünk és véleményem szerint a csapatunknak is nagyon jót tesz ez az egész, ezért ezt a jövőben is szeretnénk folytatni. Az viszont fontos, hogy először jussunk ennek hónapnak a végére és amíg a teljes egészet nem vittük végig, ne kezdjünk el elhamarkodottan a jövővel foglalkozni."
Ez a plakát tényleg nagyon jól néz ki, nagyon retró! És ráadásul utal is egy rég letűnt és elfeledett eseményre Monzában!:)
A Dixonék kirablása meg azért megdöbbentő számomra, mert amikor mi tavaly szerdán nem sokkal éjfél előtt beértünk Indianapolisba autóval, úgy döntöttünk, hogy a szállás helyett először megnézzük a pályát. :) Odahajtottunk, leálltunk egy kavicsos bekötőútra és szívtuk magunkba a látványt. nem telt el két perc, megjelent mellettünk egy civil polgárőr féle és megkérdezte minden oké-e? Mondtuk persze, aztán elhajtott. A Dixonék esete kapcsán olvasom, hogy a Speedway környéke este 10 után kifejezetten veszélyes környéknek számít, nem érdemes kinn lenni... mi meg ott parádéztunk mint a hülyegyerekek... (egyébként a város keleti felében laktunk, az se volt túl bizalomgerjesztő:)).
Nem rossz, de azért ahogy az eddigi Dallarák esetében is, itt is az ovál verzió a szebb sztem :)
A road konfignál itt is a nagy lapát, hótoló első szárny csúfítja el egy kissé a képet. Lehetne sokkal keskenyebb is, mint régen, a 90-es években (hamár amúgyis a retróra mentek állítólag). Arról nem is beszélve hogy mindig balesetveszélyesebb egy olyan szárny amely kiér egészen az első kerekek külső vonaláig, mert így nagyon könnyű velük defektet okozni a másiknak + amúgy is könnyebben sérülnek, hisz így nagyobb az esély hogy egy tumultusban vmivel, egy másik szárnnyal, gumival, bármivel "találkoznak". (Erre amúgy az f1-ben sem jöttek még rá 2009 óta, amióta ott is bevezették a szélesebb első szárnyakat, hogy hány és hány rajt utáni/1. körös defektnek, letörő első szárnynak, így plusz kerékcserének, így a delikvens számára máris tönkrement versenynek a közvetlen okozói ezek, dehát ez legyen az ő bajuk. Viszont az IC-ben lehetnének okosabbak :) )
De mondom, azért összességében elég kafa (lesz) :)
Én csak azt nem értem (és erre remélem tud vki válaszolni, aki velem szemben kicsit ért is ehhez a sportághoz), hogy miért lassult körről-körről körre Dixon? Ill. épp ez az hogy nemcsak Dixon, mert aztán a videó végén Carpenternél is uez a tendencia látszik (és így akkor megkockáztatom azt a feltételezést hogy ez rendszeresen így van Indy kvalik alkalmával). Szóval miért? Az én józan paraszti eszem inkább azt mondaná, hogy körről-körre gyorsulniuk kellene, hisz az üza folyamatosan fogy az autóból.
Mondanám első körben a gumikat, hogy ennyire gyorsan kopnak, dehát annak csak akkor kellene látszódnia a köridőkön ha emiatt egyre inkább el-elvennék a gázt a kanyarbejáratokon. Csakhogy erről szó sincs, mert - legalábbis a közvetítés "grafikája" alapján - se Dixon, se Carpenter egy pillanatra sem vette el a lábát a gázról, full nyélgázon tolták le mind a 4 kört.
Gondoltam a szélre is, ill. a széljárás változására is, de megint ott van erre az az ellenérv hogy egymás után két pilótával is uez történt, és az már annyira valószínűtlen hogy egymás után 2x, két versenyzőnél is pontosan úgy változzanak meg közben a szélviszonyok is.
Szóval akkor hogy? Vagy akkor a motorok, pontosabban azok "kopása", és emiatt, vagy a különböző alkatrészek melegedése miatt bekövetkező hatásfokuknak a csökkenése az amelyek egy ennyire, egy ilyen a végletekig kiélezett szituációban már ezalatt a pár perc alatt úgymond láthatóvá, kézzelfoghatóvá válik?
"Amúgy emlékszem már, a Talmácsi féle motoros időszakban néztem a 125-öt rendszeresen, sőt még a többi géposztályba is belelestem, ott egy pár évig a MotoGP-vel is tisztában voltam. Legdurvább emlékem Philip Island, atyaúristen ott milyen izgalmas versenyeket láttam... biztos van még ilyen klasszik motoros pálya, de ez az ausztrál ez nagyon megmaradt bennem."
Akkor ez még mindenképpen egy must see neked, mert bárkinek, aki szerette vagy akárcsak szerette valaha a kétkerekűek versenyzését is, annak ez egy kötelező anyag :) 2015, Phillip Island, a valószínűleg örökre überelhetetlen:
Nem tudom mekkora trauma volt ez neki, és hogy így ennek esetleg lesz-e hatása Dixon vezetésére vasárnap (és/vagy aztán), mert azért az csak nem egy mindennapi dolog hogy fegyvert fognak a halántékodhoz........
Most olvasom egy cikkben és tisztázódott lenne bennem: szóval a teljes Indy 500 programot teljesítők két motort használhatnak fel. Azt, hogy ki mikor cseréli le a motorját újra, nincs szabályozva: bármikor megtehetik. A legtöbben a versenyre teszik be a friss motort, érthető okokból. Ezért amikor pl. Alonso alatt elfüstölt vasárnap, akkor büntetés nélkül cserélhető volt, de akár elfüstölés nélkül is lecserélhették volna. Nyilván nem tették volna meg ha nem muszáj, mert így Alo motorja a versenyre már jóval használtabb lesz, hiszen a Hondások többsége, akiknek nem füstölt el motorja, azok a hétfői edzés után cseréltek, hogy a pénteki Carb Day-en már a versenymotorokkal körözhessenek.
És miért fontosak a versenymotorok? Mert ezek már azok a specifikációk, amiken egész évben tilos változtatni, tehát az idénre engedélyezett fejlesztéseket ezekbe lehetett utoljára berakni, az Indy 500 után már nem lehet változtatni a specifikáción. És ki tudja, milyen nüansznyi jóságokkal pakolta tele a Chevy és a Honda a saját motorját? A Hondánál különösen izgalmas a helyzet, mert jelenleg még azt sem tudják, hogy az elmúlt hetekben tapasztalt meghibásodásokat mi okozza. Annyit árult el az HPD, hogy Bourdais, Alonso és Rahal esetében ugyanarról az okról lehet szó, Harvey más tészta, míg Oriol hétfői látványos elfüstölése szintén egy külön kategóriába tartozik. Tehát potenciális három különböző dolog is okozhatja a Honda motor meghibásodását. Azért ez elég aggasztó lehet.
Megkérdezték még az HPD vezető Millertől, hogy a teljesítmény csökkentés megoldás lehet-e ezekre a problémákra, amire az volt az egyenes válasz, hogy nem, de egyébként sem fogják pusztán a motorok védelme miatt letekrni a teljesítményt a versenyre, mert akkor gyakorlatilag megadnák magukat. Szóval kutatják és keresik a problémák gyökereit, de egyelőre válaszaik nincsenek.
Szóval ez a helyzet most motorfronton. Ha a versenyen elkezdenek szépen lerohadni a Hondák, akkor ez még könnyen egy Penske diadalmenet lehet. :)
Legkésőbb jövő hét végéig szeretnék megmutatni a jövő évi autó road/short ovál renderelt rajzait is, sőt az aero csomag gyártójáról, a tesztelés folyamatáról is megismerhetünk részleteket. Frye és az IndyCar egyelőre nagyon elégedett, hiszen az eddigiek alapján óriási a lelkesedés és mindenkinek tetszik az autó, de igazán fontosak majd a valós tesztek lesznek, hiszez ott dől el, hogy sikerül-e elérni minden kitűzött célt az autó teljesítményével kapcsolatosan.