Mindenképpen újra lesz vezetékezve az egész lakás, lakéselosztóból fog menni minden. Akkor az eon a régi légkábelt cserélni fogja nekem? Kb most olyan 20m de az óra kb 30 méter lesz az áthelyezés után. Ha jól tudom,akkor 30m-ig ingyenes a légkábel.
Köszönöm a segítséget:) Ha még bármi van amire érdemes figyelnem, ne tartsátok magatokban.
Másik csoportban éppen azon tanakodnak, hogy mondjuk valami sima meglévő 20-25 Amper mellé mibe kerülne 3x30-3x50 Ampert kérni és utána miképpen változik a havi alapdíj.
A nyáron helyeztettem át az órám, és kértem 16A vezérelt áramot a meglévő 3x16 mellé.
160ezer az anyag, 60ezer a munkadíj.
Új, blombálható doboz kellett, amiben csak az órák, és az órák előtti kismegszakítók lehetnek.
Új műanyag megszakító szekrény a régi fa villanyóra szekrénybe, új megszakítókkal, fi relékkel.
Még egy földelőszonda, az új szekrényhez, vagy dupla keresztmetszetű védőföld vezeték, a régi szekrénynél lévő földelésig. (nekem előbbi)
Vezeték kábelcsatornával a két doboz közé. (5m)
Fűzhető csatorna a kampótól az új dobozig. (10m)
Ezeket fizettem én.
Utána az eon kijött kosaras autóval, áthelyezte az órát, berakta az újat, kifűzte a régi kábelt, és fűzött újat az oszloptól az órákig toldatlanul. Ingyen. Amit kiszedtek itthagyták.
1x32A vagy 3x16A ig ingyen bővítenek, de a házadban most minden egy fázison van, ha az 32A akkor egy 16A fázis nem bírja majd el, újra kell kötni pár dolgot.
Nem árt a fázisonként külön nulla, mert ha megszakad, és két külön fázison lévő készülék sorba kerül az 400V.
Nálam felrobbant pár kondi TVben monitorban, meg elfüstölt egy telefontöltő.
Villamos szerelői nyilatkozatot mikor kell kiadnia a szerelőnek?
Mondjuk lakásban, meglévő hálózaton villanyt szerel. Milyen munkálatoknál kötelező már szerelői nyilatkozatot adnia. (pl.: égőt cserél: nem, új dugaljat épít ki:?, új lámpatestet helyez fel: ?, elektromos vízmelegítőt köt be: ?)
Ugyan ez lenne a kérdés az EPH jegyzőkönyvre.
A fenti kérdésekre eddig ellentmondó információkat találtunk.
A megnyugtató válaszokat előre is köszönjük! (Ha meglenne az ide vonatkozó rendeletek az lenne a legjobb.)
Ha pénz nem számít akkor 3fázis is lehet, szebb, jobb okosabb földkábel, kerítésben a mérőszekrény új földeléssel stb.
Ha szűkös a költségvetés, akkor inkább óra maradjon. esetleg, ha a reg szerelő is úgy látja, teljesítmény bővítés kismegszakító cserével. Az óra meg a kismegszakítók közé új kábel 10mm2 és örök.
Mi is így csináltuk, kis pénzből megoldva, a ház átvezetékelve, kismegszakítókkal szakaszolva, fi relézve stb..
Lenne akkor 1-2kérdésem villanyóra áthelyezéssel kapcsolatban.
A családi házunkban a lakáson belül található a villanyóra. A Tavasz folyamán lenne az egész ház vezetékezve.Ezért gondoltunk rá,hogy az órát is kiraknánk a lakásból. Jelenleg csak 220 v van,de szeretnénk 380v-t is . Viszont itt a költségek terén hallottam elég nagy eltéréseket. Valaki azt mondja 100.000ft valaki azt,hogy 300.000ft. Ezért érdekelne,hogy valaki csinált esetleg mostanában ilyet.
A következőket szeretném csinálni.
Óra áthelyezés.
380 V bevezetése.
Kismegszakitó csere,jelenleg ami van,ha jól tudom 10A.
Légkábelt biztos,hogy kell cserélni mert rövid,viszont földkábel nem játszik,mert a többi közmütől nem tudom megfelelő távolságra vinni.
:)
Ha valakinek lenne infója arról,hogy ez milyen költségekkel járna számomra az ne tartsa magában.
Lehet ügyeskedni. A saját laptopon nincs semmi extra beállítva a wifin, (általában ki is kapcsolom) dróttal megy, illetve egy bedugott itthonra lefixált usb-s kütyüvel ha szükséges. Ugyanezt dugom be ha más hoz gépet. Ha néha van idegen telefon, akkor arra a pár percre átdugom a leselejtezett, szupertitkos (login/login, password/password a la csupasz pisztoly) beállítású routerem és rettegek mint a halálraítélt.
Egyrészt jöhetnek vendég-készülékek hozzád, ilyenkor nyűgös a DHCP teljes hiánya
másrészt pedig néhány ketyerét te is átviszel időnként másik hálózatokba, ahol meg a te otthoni fix IP címeid lekapcsolgatása lesz nyűg.
Ráadásul van olyan router, amiben csakis akkor működik az automatikus MAC=IP párosítás, ha be van kapcsolva (nincs letiltva) a DHCP szerver, abban meg nem lehet egynél kevesebb kiosztható IP cím tartományt beállítani... tehát 1 db cím mindenképpen ki van szolgáltatva... mondjuk azt az egy kiosztható címet meg lehet próbálni ravaszul letakarni egy "korábban ébredő" fix IP címmel... ;)
Rendkívül macerás! Folyamatosan kézzel fogod állítgatni a vendégek/tesó/új kütyü...stb. miatt.
Aminek kell a fix azt a DHCP-ben fixre kell tenni a többi meg mehet dinamikusan. Rendes kulcsot kell használni normális titkosítással és nem kell ezt túlaggódni. Valamint kell egy külön izolált SSID a vendégeknek egy bonyás de mindegy milyen kóddal, lehetőleg 2,5GHz-re, had szemeteljenek ott és azon a sávon minden dzsunka cucc megy, a saját cuccokat meg 5GHz-re tenni, mert ott nagyobb sebességet fogsz elérni, cserébe kisebb lesz picit a hatótávolság.
Én megpróbálom úgy csinálni, hogy lehetőleg ne is kelljen (nagy) DHCP tartomány: az összes kütyü MAC címéhez hozzárendelek egy-egy IP-t**, a szerver kezelésében meg meghagyok 1 db címet (ha esetleg vendég készülék jönne).
Akkor szoktam erre rá, amikor egy havernál azt vettem észre, hogy 4 db idegen készülék is rá van csatlakozva a routerére (kedves szomszédok). Azóta az IP tartományt mindenütt átállítom a default 192-ről 10-esre és a dhcp tartományt is megpróbálom közelíteni a nullához (már akinek el lehet magyarázni, hogy szabad IP elfogyás esetén mi a teendő). Így ahol a jószomszéd fel is töri a wifi kulcsot, még azután is beleszalad egy-két további akadályba.
De még az is szokásom, hogy a dhcp által kiosztott IP címek sávszélességét is erősen korlátozom (1-2 megabitre), tehát ha a szomszédnak valahogyan mégiscsak sikerül bejutnia és IP címet is szereznie, abban sem lesz sok öröme ;)
(** az sem hátrány, hogy a MAC adress -> IP összerendeléseknél baj estén már az IP-ből látom, hogy melyik berendezés csinálja a hülyeséget)
Általában véletlenül sem 0.x vagy 1.x a hálózat, hanem 90.200, DHCP oszt 100-150 közt, fixek meg 201, 202, csókolom, beverem kézzel. Na jó, idehaza már volt 3 VLANom és 252.0 maskom, de ezen most inkább megint ugorjunk.
Merthogy a teljes rendszer semmit nem ér a D-osztályú levezetők nélkül, így nem opció, hogy a dugaljakba is be kell tenni a D-osztályú levezetőt hanem rendszerkövetelmény! Ezek nélkül a B, C osztály sem tud tökéletesen működni.
(tudom, hogy a szabvány változott és már nem A,B,C,D -nek hívják, de nem érdekel! )