Kipróbáltam, semmi javulás. Egészen biztos, hogy nyolcas van a tárcsában, mert csak a kerület egy kis részén szorul.
Most töprenghetek, hogy vegyek egy új tárcsát tízért, vagy vigyem szervizbe, hogy kiegyengessék (óradíj, cipelés - mert nem gurul és mégis csak mókolt tárcsa lesz a vége).
Nagyon meglepődtem egyébként az Avid fékhatásán. Hozzá voltam szokva, hogy hátul a V-fék csak amolyan biztonsági dísz:-), hiszen valamennyi szennyeződés (pl. olaj) mindig volt a felnin. Soha nem is sikerült blokkolnom a hátsó kereket.
Az Avidot viszont két részletben lazítottam, hogy ne legyen bivalyerős. Így most némileg adagolható a fékerő, de blokkolni is tudnék, ha akarnék.
Most épp otthon két biciklin van Avid tárcsa (plusz egy, amit össze kell rakni), jó párezer kilométert már megtettem vele, és bár van egy-két nyűgje, alapvetően nincs vele gond. Jól be kell tudni állítani, ez azért nehéz, mert többféle leírás van, és néha ellentmondanak egymásnak. A fiam rekuján volt gondom vele, akárhogy állítottam a féknyergen, alig fogott, aztán egy újabb leírást találtam, és az alapján állítottam be, onnantól rendesen működik.
A lényeg: lazítsd meg a féknyerget, hogy lazán mozogjon, de ne lötyögjön, aztán a fix és mozgó pofát állító csavarokkal tekerd addig be a pofákat, hogy mindkettő rendesen fogja meg a tárcsát. Ebben az állásban rögzítsd a féknyereg két csavarját, majd tekerd ki a fékpofaállító csavarokat, hogy el tudjon forogni a kerék (a leírás alapján az álló pofát jobban ki kell tekerni, ennek nem igazán értem az okát, számomra a mozgó távolabbra állítása lenne a logikus), és ha nincs nyolcas a tárcsában, akkor ez jó lesz.
Amit megfigyeltem: nem mindegy, milyen tárcsa, először lustaságból a korábbi (shimano) tárcsafék tárcsáját hagytam fenn az első keréken, és jó beállítás után elkezdett cincogni. Tárcsa le, fel az Avid tárcsa, a probléma megszűnt.
Ha pedig mégis azt mondod, hogy kidobod az Avidot, tudok adni egy pár Shimano bowdenes tárcsaféket (nem tudom fejből a típust, valami olcsóbb darab), illetve egy darab tárcsát hozzá.
én is idén cseréltem Avid BB7-ről hidralikás Shimano XT-re.
ég és föld a különbség...
mondjuk a fékerővel az Avidnál sem volt gond, de teljesen digitális volt, nem lehetett adagolni. és ahogy mondod, a beállítása is macerás.
az egyetlen dolog, ami hiányzik, hogy a mechanikus fékkarral lehetett csattogni (csengő helyett), ezzel oszlattam magam előtt a gyalogokat a kerékpárúton. =}
Eddig azt hittem, hitvita az, hogy a madzagos Avid tárcsafékek rosszak, vagy jók.
Most úgy gondolom, hogy nem rosszak, hanem csapnivalóak. A montin hátulra is tárcsát tetettem, de csak Avid volt elérhető. Már a szerviztől távoztamban vissza kellett fordulnom, mert alig forgott a kerék. (Ez, mondjuk a szerelőt is minősíti.)
A gyors állítgatás után haza tudtam vele gurulni, de a rövid út végén ismét zajongott. Akkor még sikerült valamennyire beállítanom, éppen csak, hogy cincorgott.
Ma kaptam egy lassú defektet, amivel - szerencsére - haza tudtam jönni. Azért szerencsére, mert itthon, foltozás után hiába tettem vissza gondosan a kereket, a tárcsa szorult. Állítottam így, állítottam úgy, még fiam segítségét is kértem, de lehetetlen olyan állást találni, aminél simán forogna. Csemetém ki is nyilvánította véleményét az Avidról (fél évig ő is szervizben dolgozott). Mindig bajuk volt vele.
Tanácsom: Ne vegyetek Avid tárcsaféket! Én már nem fogok, az biztos.
Nekem volt/van rockrider mtb cipőm. Nem mai darab 2010-es évek környékén készülhetett. Strapabíró három tépőzáras modell, viszont egy idő után a bal lábamon a kisujjamat nyomja. Ha széles a lábfejed nem ajánlom a decás cipőket sem kerékpáros sem a túracipő szegmensben. A cipőik talpkiképzése általában keskeny profilú lúdtalpas embernek (mint amilyen én vagyok) nem való.
Csévi... (most néztem a streetviewt) Azon jöttünk lefelé, folyamatosan fékezve, én úgy 65-70km/h sebességgel és utána a Kapy-n próbáltunk felmászni. Ez sok éve volt, de az utóbbi még gyalog is gondot okozott. :D
Ahol outival jártam, azt sajnos nem találom. Valami szántóföldeken átmenő, ócska betonúttal indult, onnan be a házak közé és fel a hegyre...
A régi Specialized cipőmmel nekem sem volt ilyen gondom, a Scott sajnos e téren nem olyan jó, bár ez csak az első 50+ km-es tekerés során jött elő.
Viszont a Specinek meg olyan baja volt, hogy a stopli körül a keret nem volt elég magas, betonon (járdán) sétálva nem igazán védte a stoplikat, a Scott ebben jobb. Sajnos én a "régi iskola" híve vagyok, ha túl nagy a forgalom, inkább tolom a bringát a járdán, szóval nekem ez is szempont.
Elnézve a Decathlon árait, btwin cipőből is van drága... :)
Apropó: árulnak Shimano cipőket is, úgy vettem észre, ők a mai napig képtelenek a helyes méretezésre, pl. 45-ös lábra 48-49-es cipő is szükséges lehet. (A 47-es is kicsi volt)
Olyasmire is érdemes lehet figyelni, hogy ha fűzős, akkor is jó ha van a felső végén a tépőzár, hogy ne lifegjen a fűző menet közben, nomeg jobban is tart valamivel.
Csak fűzőst macerásabb úgy rögzíteni, hogy kevéssé lötyögjön pár km után, ami ha húzod a pedált, nem hátrány :)
Mit jelent, hogy árérzékeny? Úgy értem, forintosítva?
Pont a cipőikkel nincs tapasztalatom, az szerintem elég kényes dolog. (Nekem) 50-60km utcai pólóban, rövidnadrágban nem (a ruha miatt :) ) gond, de egy rosszul kiválasztott cipő vagy sisak tönkreteheti az élményt. Decathlonos nadrágból, pólóból az árérzékeny verziók az "elmegy, ha nem futja másra" kategória (de akkor minek?), ha a cipő ugyanolyan minőséget képvisel, akkor azt nem javasolnám spd-hez. Ami ugyanis csak vásárlás után derül ki: mennyire érzed pl. a stoplit a talpbetéten át vagy hogy hosszabb távon mennyire nyomja a lábad itt-ott stb. (most egy "árérzékeny" Scott-om van, a stoplit sajnos érzem benne)
Esetleg annyit megér, hogy bemész valahova és felpróbálod, ha úgy kényelmes, akkor talán nem lesz túl nagy a csalódás később. Neten semmiképp sem vennéky ha ezért kérdezed.
Mindez szigorúan szubjektív, egyéni vélemény persze.
Ez így segít vagy feleslegesen vertem tíz percig a mobil kijelzőt? :)
a Decathlon saját márkás, Rockrider, Btwin spd cipőiről van véleményetek?
Első spd cipőm lenne, Shimano pedál már megvan. Árérzékeny vagyok, nincs különleges lábformám, és pláne: nem versenyzek, nem szoktam komolyabb teljesítménytúrákon sem indulni.
Sacc/kb 35-40 (a kb a gyengébbek kedvéért azt jelenti, hogy körülbelül, tehát lehet valamivel kevesebb is, több is, nem vízmérték a szemem) és pl. Budán bizonyos Csévy-Kapy utak, ha még jól emlékszem a nevükre, hogy biztosan budapesti legyen.
Ha nem 100%, hogy BP is megfelel, akkor az UVH-tól Üróm felé a hegyoldalban. Az 50-100m lehet, hogy tényleg túlzás.
Sajnos pontosabb címre nem emlékszem, mert épp el voltam tévedve.
Teljesen laikusként szeretnék segítséget kérni Tőletek!
Kerékpár vásárlás előtt állunk és olyan modellt keresünk, amivel városon kívül (föld út, füves út, murva, dombra föl/le stb.) lehet biciklizni. Próbáltam utána olvasni és információt gyűjteni, mely szerint a KTM kerékpár elég jónak minősül. Bevallom, hogy abból is rengeteg félét láttam és nem vagyok biztos abban, hogy hobbi biciklisként szükségem van-e ilyen drága biciklire. Ha el tudtok látni jó tanáccsal, akkor azt megköszönöm!
Ja, férfi vázzal szeretnénk és a használttól sem idegenkedünk.
Piszkálta a csőrömet az ötlet, vasárnap kimentem Csobánkára és megejtettem a Csobánkai elágazás - Dobogókő kék kút időfutamot, futva. 1ó16p lett, 15,1 km. Lefelé Pilisszentkeresztig rövidítettem terepen a piros jelzésen, onnantól megint az aszfalton mentem.
Egyrészt: nem elhanyagolható összeget költöttem már így is (erősen feszegetve az anyagi korlátaimat) arra, hogy két év után újra bringára üljek, bízva abban, hogy egy még nem verseny célú, de drágább darab csak jobban bírja a gyűrődést, mint egy olcsóbb, noname cucc, akkor most még akasszak le a szögről újabb tízezreket, hogy erősebb kerekem legyen, mert a meglévő nyilvánvalóan nem bír el és ahogy futólag rákerestem, alsó hangon 30-40 ezer lenne a javasolt átfűzés (de szóljatok, ha valamit elnéztem!).
Időközben kiderült az is, hogy a hivatalos(!) terhelhetősége 120kg, épp csak ebben benne van minden, beleértve a bringa 10+ kg-os össztömegét is. Kiszámoltam: a hátizsákom üresen is egy kiló fölött, ha túrára mennék, akkor kellene még víz (1.5kg kb.), némi kaja, szerszámok+belső+pumpa+esőkabát stb., ezek így együtt nagyjából öt kilót tesznek ki, ha jól mértem és akkor még ehhez jövök én a magam 106 kilójával per pillanat, ami pár hét alatt lemehet akár 100 alá is, de év elején lesz az 110 fölött is újra... és épp a fogyasztás lenne a bicikli célja.
Másrészt ha ezt eladom, akkor minimum 50-100ezret buktam rajta, ha egyáltalán el tudom adni, ugyanakkor az egyértelműen kiderült közel húsz év MTB használat, plusz két heti országúti után, hogy pl. a hegymászáshoz nekem outi kell. Montival, igaz, az néhány kilóval nehezebb volt, nem nagyon tudtam egy meredek lejtőn sem felmászni. Ezzel kb 35-40 fokos, rövidebb emelkedőn is vidáman, lihegés nélkül (jó, Dobogókőre azért még nem :D) ... hogy azért, mert ennyivel könnyebb vagy azért, mert ennek a geometriája jobb a hegymászáshoz, azt nem tudom eldönteni, de az utóbbira szavaznék.
Drágát vettél, mert most vakarod a fejed egy a kerékpárhoz képest kisebb összegen.
Viszont ha nem jött be még nem kell a méhtelepre vinni. Mindig van olyan ár amiért tova lehet adni. Egy 80-90 kilós ember alatt máshogy működik,,mint egy 100 plusszos alatt. Azt kell eldönteni, hogy mi vele a célod. Ha úgy érzed neked született dolgozz azon, hogy ez a gép jobb legyen. Ha már gyűlölöd add el. Bukó lesz, de jó alap egy jobban rád gyártott bringára. Én 100 pluszosként nem a legsukárabb kategóriából keresnék áldozatot és ha 120 plusszos vagy, akkor gyártatnék magamra valami masszívabbat.
Fel kell ismerni, hogy ugyanabban a szituációban más és más a beláthatóság.
Én közlekedek többféle járművel. Bringáról vagy motorról sokkal jobban belátható a közlekedési szituáció, viszont a kocsiból lentről a bezárt kalitkából lényegesen rosszabb.
Bringásként, motorosként kínosan ügyelek, hogy meglegyen a szemkontaktus, vagy legalább lássam/értsem mire készülhet az autós. Érdekem is, hiszen engem nem véd semmi egy esetleges kontaktkor.
Tehát el kell fogadni, hogy az autós sokszor nem látja/nem azt látja amit egy magas bringáról/motorról a másik.
A dolog másik oldala, hogy sajnos a legtöbb baj az belül van a fejekben.
Nemrég volt alkalmam Szlovéniában tekerni egy kicsit és szinte kínosan jött le, hogy a zebráknál elenged az autós, szinte ő keresi a tekintetem, hogy mit tervezek egy körforgalomnál és készülhessen rá. Mondom szinte kínosan előzékenyek. Nincs messze, nincs szakadék a kultúráink között, mégis ebben a témakörben döbbenetes volt. Itthon hasonló helyzetekben már elpusztított volna erőből 1-2 frusztrált szuzukis.