Csak a tapasztalatomat szeretném veletek megosztani,mert hátha van olyan ember aki hasonlóképpen járt mint én. Szóval a történet. :
Kb. 1 éve kezdődött hogy kigyulladt a kulcs,és a motordiagnosztika visszajelzőlámpa és elkezdett dadogni a motor,2 henger ment csak,majd utána jó lett,aztán megint rossz, kissebb-nagyobb szünetekkel.Volt hogy pár hónapig nem csinálta,aztán elkezdte újra.
A kulcs ikon az azóta is világít és sípol,de csak mikor gyújtásra teszem,kb fél percig.
Elvittem több autószerelőhöz,autóvillamossági szerelőhöz,és a Citroen szervizbe is.
A hiba okára nem jöttek rá sehol sem. A szervizbe is csak annyit mondtak hogy valószínű a Vezérlőegységgel van gond,aminek a cseréje 300ezer Ft. (Mondtam hogy akkor az nem lesz megcsinálva,mert ......)
Nemrég,kb. másfél hónapja történt hogy a tesóm mis utánanézett a,olvasott a neten ahol írták hogy a Bosch vezérlőegységgel nem szokott gond lenni és mondta hogy nézzük meg.
A motorháztető felnyitása után,a vezető oldalon legfelül van egy téglalap alakú fekete műanyag burkolatú doboz,ház,aminek leemeltük a tetejét (csavar meg csat fogja), kifújtuk belőle a port,ezután befújtuk WD40-el,majd visszatettük kipróbáltuk,kerültünk egyet és jó volt. AZÓTA is JÓ!!!! :)
(A kulcs ikon még mindig világít,sípol,de nem befolyásol semmit sem.)
Üdv márkatársak.Egy kis segítség kellene.Xsara II 2004-es 1.6 16v autónkhoz milyen tipusú és hány deciliter szervó folyadék kellene.Már a nívópálcát nem éri el a szint.Folyást nem tapasztaltunk,nemrégen lett véve az autó.
...nekem volt olyan , hogy autópályán egyszerűen nem reagált a gázadásra csak pörgött az aktuális fordulaton aztán egy újra indítás után magához tért ... egyből visszafordultam a legközelebbi márka kereskedésig ahol természetesen az egység cseréjét ajánlották csekély 120e-ért.
Otthon megtakarítottam kívül-belül és azóta is tette a dolgát, de azért beszereztem egy bontottat a biztonság kedvéért .
Most hogy eladó sorba került a kedvenc szekerem eladóvá vált a tartalék fojtószelep is ...
A segítségeteket szeretném kérni. Egy 2003-as II-es Xsara SX 1,6 16V autóm van. Érdekes dolgokat tapasztalok az utóbbi időben.A gyújtás ráadásakor még minden rendben, de az indítás után közvetlenül három rövid "pittyegés" hallható. Először egyszer csinálta csak, de mostanra eljutottam odáig, hogy 5 indításból 3-4x megtörténik. A gyújtás ráadásakor a minden visszajelző világít (amit a kocsi könyvében írnak) és indítás után ki is alszanak a megszokott módon. Indulás után nem tapasztalok semmi rendellenességet, bár nem vagyok nagyon hozzáértő, hogy mit kellene figyelnem. Ezzel a jelzéssel párhuzamosan egy másik jelenségre is figyelmes lettem. Abban az esetben, amikor "pittyegéssel" indul a kocsi egy komolyabb fékezésnél bevillan a vészvillogó. Általában nem villog egy teljes ütemet, csak egy pillanatra felvillan. Nem tudom, hogy ez a két jelenség összefügg-e, de nagyságrendileg mind a kettőt kb. egy-két hete vettem észre.
Van tapasztalatotok ilyen hibával? Nem voltam még hibát kiolvastatni, mert a motorvisszajelző is kialszik indítás után és nem tudom, hogy egyáltalán érdemes-e, mert nem jelez/ír semmit. Van ötletetek, hogy mi lehet a jelenségek oka?
Néha hibaüzenetezik a kis autóm (xsara 2). Antipollution fault, check engine lámpa. Aztán pár nap után elalszik magától, gondolom ideiglenes hibát észlel. Kiolvastuk és a gázpedálállás érzékelőre panaszkodik, a szerelőm szerint a komplett folytószelep egységet kell kicserélni előbb-utóbb de addig nem vészes a dolog. Nem rég volt amúgy takarítva és nem is kormolódott be. Szerintetek? Valakinek volt már ilyesmi? Köszi!
Most így jobban belegondolva az előző tulaj mondta, hogy betört az egyik lámpa (nekiment valami táblának), gondolom ilyet tudott szerezni hozzá (párban cserélte, mert mindkettőben benne van). Az volt a furcsa nekem is, hogy ránézésre olyan volt mintha be lenne kötve a ködlámpa a lámpatestben is (még az izzó is benne van), mégsem világít. Így már minden világos.
Ha jól tudom akkor három csavar tartja a lámpát(1 felül,1 szemből és egy a lökhárító alatt)tehát le kell szedni az első lököst is.Neked a lámpatestben nem kell világítania a ködlámpának mert a lökösben van külön,nem is értem miért olyan lámpatest van a kocsidban amiben van ködlámpa.Biztos van?
Segítséget szeretnék kérni egy 2004-es II-es Xsarával kapcsolatban. Ha teljesen ki szeretném venni a lámpatestet, annak mi a menete? Két csavart megtaláltam azok közül ami a lámpatestet fogja, ezen kívül kell még valamit eltávolítani?
A másik kérdés lehet hogy kicsit hülye, előre is bocs. Az autónk rendelkezik gyári ködlámpával a lökhárítóban elöl, viszont amit a használati útmutató a felső lámpabura alatt ködfényszórónak mutat, az nem világít. A külön ködfényszóró miatt nem is kell hogy világítson?
Üdv Mindenkinek! 5 évig hajtottam egy I-es xsarát,azt újonnan vettem,tehát nagy tapasztalatra szerelgetés terén nem tettem szert.Most vettem egy II-es 1.6-ost,és vannak dolgok ami előtt szét tett kézzel állok.:-D.Konkrétan elszállt elől a világításom (tompított),a bizti rendben,ellenben ha ráadom a világítást,nyikorgó,berregő hang jön a lámpatest felől.(bal oldal). A fényszóró beállító motorja lenne? Most még levegőt gyűjtök az izzócseréhez,nem lesz kis mutatvány...Köszi a segítséget.