A kormányt Svájcban kukáztam egyszer, egy Arbon nevű városban, ki volt dobva a bringás bolt melletti konténerbe... Nekem nagyon jól kézreáll, és nagyon nagy segítséget jelent a sokadik kilométer után, hogy fogást tudok váltani, így kímélve a gerincet, csuklót, alfelet meg a stb-it. Itthon többnyire csak vascsőböl készült kapható, amit nem igazán javasolnék a súlya, meg az idétlen méretei miatt. Az enyém TÜV vizsgás aluminium. Pl. a Vaterán, a sok bringát áruló, Ausztriából importáló "nagykeresek"-et, érdemes lenne megkérdezni, mivel nagyon sokan vásárláskor levetetik ezeket a kormányokat. A túratáskából szerintem, az itthon is kapható MSX, szuper jó minőségű, és viszonylag olcsó, pl. az Ortlieb vagy a Vaude márkához képest. (Persze az utólag említett két márka a király, de hát ezekhez nagyon fel kell kötni anyagilag a gatyát!) Az MSX, két hátsó, két első és egy kormánytáska megvan kb. negyvenből. Legalább ilyen szintű táskák nélkül, el se indulj szerintem! Ja, és persze szerintem a nyeregnél, meg az ahhoz hozzáidomított-szoktatott fenéknél kezdődik a túra! Marha drága a jó nyereg, de ezen áll vagy bukik a komoly túra élménye... Én még az edzőbringámra is ugyanolyan nyerget használok, sőt egy nagyon fontos észrevételem még azért van: A hajtómű karhossza is nagyon lényeges! Ha pl. 175-ös hajtókarral letekert előzetes edzések után, túrázni indulsz egy 170-es hajtóművű bringával, akkor az első két nap nagyon keservesre sikeredhet.... A túraterved az nem semmi! Én ilyet sajnos már nem tudnék bevállalni...
ja..és gondolj arra, hogy bizonyos utakon (pl. egy számjegyű és néhány két számjegyű főút) tilos bicajozni...ha tekersz, javasolt alacsonyabb rendű utakat használni...szerintem.
Nyugodtabban tudsz menni...
(mesterhármas után hagyok másokat is szóhoz jutni :-P)
"Én az utóbbi vagyok, a tekerős, nem pedig a megállós-fényképezgetős (nem sértésnek szánom!)"
...ezt csak az veszi sértésnek, aki inkább kvázibicajos...
Úgy, ahogy a motorsportban is van reli meg F1 meg még egy csomó minden, a bicajozásnál is vannak olyanok, akik a nyugisabb, "mindentmegnézek" fajtát szeretik, meg olyanok, akik élvezik, ha látják, hogy sokat haladtak.
Őszintén, én is inkább a tekerős típus vagyok. Persze, hagyok időt megállni, szétnézni egy-egy kellemes/érdekes helyen, de amikor túrázok, általában 120-150 km a napi adagom...olykor-olykor, amikor meg kifejezetten a távolság miatt indulok el, 200-300...
Szóval mindegy, ki mennyit megy, az a lényeg, ami közös valamennyi bicajosban - szeretik a természetet és tesznek valamit az egészségükért...így rossz emberek nem lehetnek ;-)
Nos...én csak tisztelni tudom az ötletet, de kalapot csak a befejezés után emelek.
Szerintem írtó nehéz 4 napon keresztül napi 300 km-t tekerni. Igaz attól is függ, milyen a bringád, de ha nem országúti vagy pl. egy átlagos teljesítményt veszünk alapul, akkor max. 25 km-es átlagsebességgel (ami már önmagában elég komoly szám...túrabringás esetén) napi nettó 12 óra tekerést jelent.
A másik dolog az, hogy mennyit készül rá az ember.
Én január 1-től kb. 1400-1500 km-t megtéve vágtam neki egyszer április vége felé a Szeged - Rozsnyó távnak (334 km volt), és a végére már eléggé elfáradtam.
Ilyen távolságoknál (ha az ember nem csinálja rutinszerűen) a lelki erőnek minimum ugyanolyan szerepe van. Ha egy picit is elkezd az ember kételkedni a sikerben, már baj lehet...attól függetlenül, hogy fárad-e vagy nem.
Az én javaslatom jó sokat bicajozni előtte, párszor megtenni egy Sopron-Bécs-Sopront vagy Sopron-Győr-Sopront felmérni, hogy is állsz.
Na meg persze rengeteget bicajozni előtte...hogy a nagy napra már minimum 5-6 ezer kilométered legyen.
Na meg persze arra kell gondolni első este, amikor hullafáradtan lefekszel, hogy bírnád-e még háromszor ugyanezt...
Ha próbaszerűen megteszel 4 nap alatt 200-200 km-t, akkor már jó eséllyel indulsz. De hidd el, sokkal nehezebb tekerni mint beszélni róla ;-)
600?? Nekem 450 és 500 között jött ki valahol (majd otthon megnézem a papíron). Én az utóbbi vagyok, a tekerős, nem pedig a megállós-fényképezgetős (nem sértésnek szánom!). Az oda-vissza utat tervezem 2-2 napra,1nap pihivel. Tavasszal kezdem majd a "tuningolásom" a Fertő körül, 1 nap alatt 2kör (kivitelezhető).
Sopron-Debrecen az 600 km. Soraidból úgy tűnik, nem vagy tapasztalt kerékpártúrázó. Két nap alatt ezt megtenni komoly sportteljesítmény. Ha meg a következő két napon haza is akarsz tekerni... hát, írd meg majd, hogy sikerült!
Gyakorlott, edzett kerékpártórázók terveznek napi 150 km átlagokat. Aki csak tekerni akar, szétnézés nélkül, az mondjuk 200-akat.
Sziasztok! Tanácsot,ötletet,tippeket,véleményeket, tapasztalatokat szeretnék kérni tőletek. Valamikor nyár végére terveztem 1 Sopron-Debrecen-Sopron útvonalat. Pár napja felötlött bennem a Sopron-Passau-Sopron útvonal is! Melyikre érdemesebb mennem? Debrecen mellett szól,hogy nagyrészt magyar részen mennék (könnyebben tudok kommunikálni),Passau mellett pedig az,hogy viszonylag sík terepen mennék (vagy nem?). Mind2 kb 1forma távolságra van (állítólag). 2nap oda, 2nap vissza. Kivitelezhető? Mit ajánlott vinnem magammal ilyen útra?
Exko, jók a képek! Én is mennék már nagyon... De még a sífutás dívik. Néztem a kormányod, lehet, hogy én is szeretnék valami hasonlót. Írnál róla kicsit, mennyire vált be hosszútávon, hol lehet kapni, s mennyiért?
Idén kicsit nagyra sikerült tervezni a túrát, 3 hónap és egy hét fizetés nélküli szabira megyek, mialatt Nordkappra szeretnék feljutni. Négyen indulunk, Duna-völgye majd Párizs, onnantól váltott útitársakkal ketten-hárman hajtunk tovább északnak, az útvonal az alábbi: http://m.blog.hu/ou/outdoor/file/bp-nordkapp.jpg
Hazafelé Nordkappról le Finnországba 400km-t, Ivalo-ból repülővel Helsinkibe, ahonnan hajóval át a szigetekre, majd Stockholm, ahonnan haza. Alapelvek: szállásra nem költünk, vidéken sátor, városban couchsurfing, semmi motorizált díszkiséret, enjoy the ride. A bringám egy Kelly's Aeron lesz, jól felszerelt, masszív gép, még új, köszönet érte a BigBike-nak, eddig csak 130km van benne, de indulásig legalább 2000-et bele szeretnék rakni, hogy ne az úton jöjjön ki az összes hibája. :) Csomagok: utánfutó kizárva hiszen a repülőre nem tudom feltenni. Csak hátulra pakolva nem hiszem hogy elférek, pláne, hogy tájfutó szerkó is kell, mert a sarkörön túl 4 napot pihenünk majd egy versenyen: http://www.mg-norway.no/ Arra gondoltam, hogy elöl-hátul kétoldalt valami masszív, gyorsan fel-le csatolható vízálló zsák (tudtok vmit ajánlani?), plusz hátul a csomagtartó tetején a sátor, esetleg matrac és ennyi. Bár szívem szerint a villára nem tennék semmit, de azt hiszem, ezt nem tudom megúszni.
Feltöltöttem ide egy kezdetleges útitervet: http://m.blog.hu/ou/outdoor/file/Budapest-Nordkapp-utiterv-sajat.xls
Ha van kedvetek/időtök hozzászólni, akár bele is írhattok és visszaküldhetitek. Hol mit érdemes még megnézni, merre érdemes kitérni, mire figyeljünk még, mit ne hagyjunk ki, mit hagyjunk ki, túl gyors/lassú lesz, stb, stb...
Az utánfutós képek tavalyelőttiek, a Passau-Wien-Hegyeshalom szakasz néhány részlete. A túratáskával tavaly, Kapfenberg-Semmering-W.Neustadt-Sopron- Bruck-Wien-Hegyeshalom. Az utolsó fotó a "vasbringások", saját, Mauthausen környékén fotóztam. Az utánfutó saját "gyártmány" és jól használhatónak bizonyult, de a rövidebb utakra a túratáskát részesítem előnyben. Az idei tervek között szerepel egy osztrák-német-svájci egyhetesnek tervezgetett tekerés, egy már sokat tapasztalt kollegával, meg a szokásos néhány napos csavargások az Alpok-ban. Amúgy egyszerűen nincs lelkierőm felülni a szobabiciklire....
Egy hír a legendás Malga Palazzóról (legnehezebb emelkedő Európában):
Mauro Repetti, BIG (www.challenge-big.eu ) tag jelezte, hogy egy olasz újság szerint az út a jövőben tiltott a kerekesek számára:
Besenello település új rendelete szerint 2009-től a Malga Palazzo tiltott a kerekesek részére. Az emelkedő 7,5km-es legenda: átl meredekség 18%, max meredekség 45% - igaz kihívása az emberi teljesítőképességnek.
Biztonsági okokból hozták a döntést, mostantól csak helyi emberek traktorokkal és négykerékmeghajtásúakkal mehetnek fel. Nem helyiek csak gyalog.
A polgármester azt mondta: az emelkedő mindig nagyobb és nagyobb forgalmat okoz és így a helyiek mondták neki, hogy egyre veszélyesebb ha bringás és a helyiek találkoznak ("összefutnak" :-) )
"A helyieknek engedélyük van az útra, így őket kell védenem." - így a polgármester.
Aztán ott van a felelősség kérdése, a polgámester így: Ha egy bringás megsérül, akkor a település a felelős!"
Persze más emberek máshogy vélekednek: a netnek köszönhetően a Malga Palazzonak nagy sikere lett a bringás világban, így Malga Palazzonak kellene lennie Besenello egyetlen turista attrakciójának.
Van még 3-4 bekezdés, hogy így éppen a turizmus ellen is hat a döntés, ezt - bocs - már nem fordítom le.
A kérdés pedig áll: ki kommunikálja az európai bringásokat az út bezárásáról ??
Ha csak úgy akarsz ultra távot (bár sztem a 300 még nem ultra, az mondjuk 400-nál kezdődik sztem, amikor már tutira tekersz sötétben is) menni, akkor bárhol, bármerre, ha
vmi teljesítménynel akarod összekötni, Mo-n belül is van Aggteleki indulással és érkezéssel AUDAX túra - erről is kérdezheted miqlast (Járvás Tamást).
Ő letekerte a Párizs - Brest - Párizs 1200km-es távját is asszem nyolcvan óra körül....
de ez is fent van a honlapján.
GyG
Illetve részt vehetsz - ha megrendezik a Velence 10-szeren, igaz az csak 280km (ha 10 kört mész)? ha többet - teljesítménytúrán, akkor körönként 28km-vel több.
"Kötelezővé tették a védősisak használatát a kerékpárosok számára – a felnőtteknek csak lakott területen kívül, gyermekeknek 15 éves korig viszont lakott területen is. Településen kívül biciklivel közlekedők kötelesek fényvisszaverő mellényt viselni."
Szeretem a zenét, de még sohasem éreztem uncsinak a madárfüttyöt, fák susogását vagy a patak csobogást. Ezért megyek oda. (Zenét hallgathatok négy fal között a görgőn is.)
Másrészt szeretem meghallani a legkisebb rendellenes zörejt is amivel a bringa jelzi, ha valami nem teljesen stimmel.
Ha pedig még forgalom is van, akkor kimondottan veszélyesnek érzem nem meghallani a környezeti zajokat.