A részecskeszűrőről annyit tudtommal két féle beavatkozás van.
1. Simán öntenek bele trutyit aminek az ára kb 25.000-30.000 (5L) . Nos az autóba 3.5 L megy, Mi lesz a maradék 1.5 lityivel? Vagy kiöntik , mert annyira agresszív anyag, hogy sokáig nem lehet tárolni vagy jön egy "földönfutó" tag (mint én) és ad 1.500 ft azért a 1.5 lityiért és megy vele még vagy 30.000 km-ert (én már így 20.000 -et mentem).
2. A klasszikus felújítás: Na ez húzós (90.000) itt veszik ki az egész cuccot és viszik felújítani ami abból áll, hogy kap egy új belsőt a kűlső marad, majd felöntik löttyel. viszont ezzel a szervízbe nem dicsekedtek, hogy a felét vissza adja az állam. Köszi a tippet !
A lámpáról annyit én az A6-ommal jártam úgy, hogy aXenon lefelé világított és nem lehetett csavarokkal állítani. Nem kell betojni nálam a foncsúrok voltak szétcsúszava (hogy miért máig nem tudom) , de a vill.szerelő készített egy speckó kampót ée helyre rakta ! Mindenre van megoldás !
Bocsi Koppány! Te úristen! Hol találtál te ilyen csillagászati árakat? A 100-120 -ról hallottam, de az a másik ár... nagyon gáz! Természetesen az ilyen tuning ugy indul hogy a jelenlegi progit kiolvassa, elmenti (felirja CD-re neked ha kell) majd rátölt egy olyan tartalmat ami a te computertipusodra van megirva. nem tudom hány különböző computerrel szerelték a 607 hdi-ket, de kiolvasásnál kiderül melyik van benne. természetesen itt nem lehet próbálkozni, csak a megfelelő tartalom jó a megfelelő computerhez. amugy ez az ár teljesen baráti, lehet hogy neked többet mondana, de ha rám hivatkozol majd akkor meg lehet vele egyezni. ja és ha érdekel tudok 5.000-ért teljesítménymérést is. én tavasszal el akarok menni. Azt mondta a srác hogy ha akarom egy mérés árában megméri tuning nélkül is és utána is. Kiváncsi vagyok.
A tuningos srác rengeteg verdát csinált már, baromira elfoglalt. Dobj egy e.mailt a hdihatszázhét kukac frimél pont hu-ra és megadom a srác számát. amugy 65-ért csinálta nekem egy éve (60-ba volt neki) már emlékszem, de majd megkérdem mi az aktuális tarifa. nekem még ugy csinálta hogy kivettük a computert (aksi mögött van) és kiforrasztotta az epromot és tett be egy másikat (előtte egy foglalatot) és akár én is ki tudom cserélni kb 5 perc az egész. a kéziváltóson nagyon brutálisat dob ahogy hallottam! 165 paci és kb 70Nm nyomatéknövekedésre számíthatsz.
közben rákerestem a gugllal és 75+áfa pl a megalarm-nál. az a 200ezer nagyon durva, valaki sokat akar rajtad keresni!
Nekem 6 sebességes kézi, és a régi tulaj azt mondta, hogy ment vele 220-at...
Szerintem 3700-nál még nincs szétpörgetve! A 406-osomat megpörgettem 4000 fölé is. Igaz, csak egyszer... De akkor ment is...
Milyen chiptuningot adnak 60.000-ért? Én két verziót hallottam. Az egyiket egy szervízben csinálják, ahol letöltik az autó számítógépéről a programot, átállítják az értékeket, és visszatöltik. Ez 150.
A másik a külső, kivehető-betehető, az 220.
Ha te tudsz 60-ért, akkor annak az elvtársnak is kérném szépen az elérhetőségét!
Köszönöm!
A xenonom nem simán kicsit lefele világított, hanem konkrétan a kocsi orra elé, semmit nem láttam... A bal oldali meg egy kicsit fel az égbe... :( De most - remélem - már jó.
A hátsó lámpára nincs ötletem, a motort is csak azért ismerem meg, mert berreg... :)
Engem Koppánynak becéznek a családom tagjai és a barátaim is. A feleségem Kopertának hív. De ez az ő privilágiuma.
A bőrápolós kolléga elérhetőségét kérném szépen! A szerelő nekem ráér, csak jelezni szerettem volna, hogy tud rólad.
Amit a feltöltésről írtál, minden bizonnyal igaz, de olyan plasztikusan ecsetelte a Rozi, hogy hogy is működik az ilyen, hogy egyből láttam a lelki szemeim előtt, ahogy valami márkaszervízben valami hanyag szerelő barkácsol rajta, úgyhogy inkább hozzá fogom vinni. És kifizetek annyit is akár, mint a márkaszervízben. Nem véletlenül járok a sráchoz.
Én se sokáig birtam chiptuning nélkül. Egy barátom ezzel foglalkozik és ugy győzött meg hogy 60.000-ért megcsinálta 2 hét próbaidőre majd kérdezte hogy kivegye-e. Szerinted hogy döntöttem?? :)
Azóta fellődött a technikája és a könyöktámasz alatti stekkeren tölti fel a progit és a azt mondom hogy alacsonyon jobban szeretném hogy menjen akkor állít a görbéken... amugy 210 a vége csak az automatámnak. Még tolhatna rajta egy kicsit mert pont a 3700-as fordulat ahol már nem húz a moci, de inkább azt mondom hogy ne pörögjön annyira szegény moci nem akarom szétpörgetni. A gyorsulása egyébként sokkal jobb lett tuning után. És érdekes de normál használat mellett kevesebbet is fogyaszt... A xenonom nekem is kicsit lefele világít, majd picit feljebb állítom én is. Van egy kérdésem: Bele vagyok esve a 307CC hátsólámpájába és kitaláltam, sőt meg is terveztem hogy 2 sorban telerakom nagy fényerejű LED-ekkel a hátsólámpán pont ugy mint a 307CC-nek van. Szerinted hogy sikerülhet a dolog és mennyire cseszné el a hátulját? Vagy dobna rajta?
Rossz hírem van! A márkaszervízben nem 90.000 a feltöltés hanem csak a fele! A környezetvédelmi hivatal visszatéríti az 50%-át a szervíznek és nem kell kifizetni! tudom mert nekem is úgy csinálták. a szerelőt nem ma terveztem felhívni, hanem majd ha aktuális lesz és lesz időm egy egyeztetett időpontban megkeresni. Kb 2 hét... A bőrt nedvesen illik tartani mert kiszárad ezért bőrápolóval kell kezelni ilyet a NET-en találsz egy csomót a google-lal is. Én évente egyszer elviszem egy barátomhoz aki autokozmetikus és leápolja. 2 napos a melo 20.000 Ft de mintha a futoszalagrol jött volna le... müanyag ápolás (szilikonmentes természetesen), külön gumiápoló, bőrápoló (csupa amerikai termékkel), polírozás, stb... Eladás elött tuti elviszem hozzá, de az nem mostanában lesz.
Tud valamelyikőtök valami jó bőrápolószert? A szerelőm - aki egyébként várja a hívásod Pestigyerek!, és akihez majd viszem részecskeszűrő-felújításra, mert elmondta, hogy hogyan csinálják 90.000-ért a márkaszervízben, úgyhogy inkább fizetek érte, de ő csinálja... - azt mondta hogy ezek a vajbőrök nagyon kényesek, úgyhogy nem ártana azelőtt leápolni, mielőtt elkezd repedezni.
Na túl vagyunk az első tekerős héten. Szerda Debrecen, csütörtök Zalaegerszeg, ma pedig Mezőtúr...
Kiábrándulnom nem sikerült.
A fogyasztás folyamatosan csökken. Debrecenben kellett először tankolnom, a kompjúter 8,8-at mutatott (autópálya-város vegyes, és én autópályán 160-at megyek folyamatosan), a valós 8,4 volt, ma pedig Mezőtúron tankoltam, már csak 7,4 volt. Talán lesz ez még jobb is...
A Hortobágyon 120-130-cal 6,5-ös átlagot sikerült vele menni. Az autópálya (160 km/h), és a város (1-es, fék, 1-es, 2-es fék, 1-es, fék, és így tovább) tornássza fel a fogyasztást.
Megnéztem, mennyit tud sebességben, de sajnos 200-nál nem volt hajlandó gyorsabban menni, pedig csak 3700-at forgott... Valószínűleg letilt a számítógép... Majd kiüttetem... :)
A gyorsulása nem valami rettenetes, de azt tudja, amit a chiptuningos 406-osom tudott. Annyit hozzá kell venni mindenképpen, hogy ez egy másfél tonnás kasztni, emellett nagy és széles is, tehát egészen másképp mozog, mint egy kissebb autó.
A legnagyobb gondom tegnap este volt, nagyon lefelé világított a jobb oldali lámpa, úgyhogy alig láttam valamit hazafelé jövet Zalaegerszegről - még nem vezettem teljes sötétségben, üres úton, autópályán meg nem tűnt fel...
Úgyhogy kivittem a szerelőmhöz - miután értekeztem a Peugeot-val, és a székesfehérvári ismerős jól megrémített, hogy micsoda csúnya dolgok lehetnek az autóval -, aki fogta, lekapta a műanyag védőt, fogott egy imbuszt, és a helyes magasságba állította...
A naviról rossz hírem van: azt mondja a székesfehérvári ismerős, hogy megjött az új navi CD, rajta is van Magyarország, de mégse adná oda, mert vannak városok is, amik kompletten lemaradtak róla.
TOTAL Total Quartz 9000 5W-40 szintetikus motorolaj (5 literes)
Láng Kereskedelmi Kft.
ACEA A3/B3/B4, API SL/CF, VW 502.00/505.00, MB 229.3, BMW LL-98, PSA benzin és dízelmotorok
Cikkszám: Q9000 5W40/5
Az Ön ára: 14 250 Ft Szállítás: Budapest 1 nap, máshova 2 nap Olvassa el részletes szállítási feltételeinket! Forgalmazó: Láng Kereskedelmi Kft. 1135 Budapest Váci út 156. Tel.: (061) 451-9600 Fax: (061) 451-9698
Hát ez a kombi Peugeot ez tényleg elég beteges... Csinálnak ilyet egyáltalán, vagy valaki beült a Photoshop-ba, aztán nem tudott magával mit kezdeni?
A 608-ról még te raktál fel képeket jóval régebben ide. Illetve egy képet. Gyönyörű lesz, bár azt hiszem - szokásos Peugeot-formát hozva - elkéstek vele egy-két évet...
Hát, lehet, hogy ez egy még annál is régebbi változat, nem tudom. Amerre eddig jártam, ott nagyjából azt tudta, amit a régi Destinatorom. (Kb. novembertől használtam a Garmint).
A pesti utak semmivel nem rosszabbak az országos átlagnál. Menj mondjuk egy kicsit a 8-ason Székesfehérvár után, vagy a... Á! Az egész országot ideírhatom! Tegnap itt Pest alatt volt dolgom (Gyömrő, Maglód), 90-nél nem mertem jobban menni (persze erre mondhatja az illetékes elvtárs, hogy hát ugye annyival is szabad...).
Le a szar utakkal! Csak ezt tudom mondani még egyszer. Én komolyan azt csinálom most már, hogy ahol annyira szar, ott szépen visszateszem kettesbe, és hússzal megyek. Dudálni már nem mernek... :)
Én kemény rugózású német autóból ültem át 406-ba, és bizony eltartott egy darabig, amíg megszoktam, hogy másképp viselkedik. Kicsit olyan, mint amikor egy német autóból elfogy a rugózás...
Igaza van cornettónak, ehhez hozzá kell szokni, ha az ember francia autót vezet. A 607-nek egyébként a 406-osnál sokkal kellemesebb - legalábbis az enyémnek németesebb, keményebb - rugózása van. A seggét nekem is dobja, de menj ki egy hétvégére Bécsbe, és akkor majd rájössz, hogy ha normális utakon vezetsz, akkor nem dob semmit sehová!
Hát lehet, hogy tévedek, de most elég sok helyen használtam - járkáltam egy kicsit erre-arra -, és engem leginkább arra emlékeztetett. Magyarországon digitális térképet nagyon kevesen csinálnak, a Destinátornak a Navi-Gate Kft. gyártotta azt a digitális térképet, amit a 3.075-ös (legutolsó) verzió használt. Most IGO néven fut a legfrissebb térképük. Ha van egy digitális térképed, a többi már - illetve még - programozás kérdése. Különböző programnyelvek alá kell betenni, hogy egy-egy navigációs szoftver kezelni legyen képes. Hiába van készen a térkép - Magyarországról digitális térkép már nagyon régen van -, ha az nincs "lefordítva" a Peugeot szoftver-nyelvére. Teljesen hazai fejlesztésű még egyébként a Navisys térképe, ami az Aeromap alatt fut. Ezt egyetlen ember készíti heroikus munkával, nagyon szép grafikus környezetet teremtve. A jelenleg futó legpontosabb program a Garmin szoftvere alatt elérhető, és (szintén) a Navi-Gate Kft. készítette tavaly október-decemberben. Ezen 3.671 település részletes térképe található (hogy melyek, klikk ide: http://www.garmin.hu/data/telepuleslista_2005.12.html) , én nagyon szerettem, a PDA-mon ezt használtam. Remélem, ez - vagy esetleg a frissített - változata fog futni az új, hivatalos Peugeot-szoftveren, amelyről csütörtökön-pénteken fogom tudni biztosan, hogy tartalmazza-e Magyarországot.
Szerintem ezt így kell elfogadni. A puha futómű nem csak kényelmes, hanem van gyengéje is . Dobja a seggét. Nekem is furcsa volt, de meg szoktam.... viszont amikor nagy sebeséggel érkezel rossz utra mondjuk kanyarba az érdekes tud lenni....
nekem 406-2.2hdi van, az is dobja a segget a villamossinen. csereltem mar hatso lengescsillapitot, kicsit kemenyebbet tetettem be a gyarinal, eredmeny: ugyanugy dobalja, gratiszkent meg hangos is lett az uthibaknal. meg kell szokni sztem, ez ilyen. olaj pedig azert nem folyik a hatso lengöböl, mert sztem gazos van benne. olajfolyas nelkül mge lehet rossz, talan fel kellene dobni egy padra es minden kideül par ezresert
Lehet, hogy már írtam korábban: nekem az Opel Astrámat voltak képesek egy kulccsal első lemeztől a hátsóig végigtisztelni... Úgyhogy nem sajnáltam a pénzt a garázsra, nagyjából két lemez újrafújásának az árából most nyugodt vagyok fél évig...
Ha dobsz egy e-mailt korosi pont koppany kukac t-online pont hu-ra, akkor megküldöm neked a szerelőm számát!
Az igazi navi alatt azt értem, hogy az új 407-es kupét már az új Peugeot Közép-Európa térképpel hozzák, és abban benne van Magyarország. Ezt a fehérvári Gablini vezetője mondta nekem, akit ismerek, és most éppen várja a kupéját. Ha neki meglesz, akkor nekem is, na arra kiváncsi leszek!
Az a cucc egyébként, amit Cornetto használ egy 2003-as térkép, a Navisys Kft. gyártotta, és a Destinator nevű program 3.075-ös verziójához készült. Nem rossz, csak régi, plusz a kissebb településeken nem tud semmit.
Ezek Kecskeméti nettó árak !(Én az ÁFÁ-t ismerősöktől visszakapm) Ráadásul lista árak. Itt nem divat a kedvezmény. Békéscsabán mikor a lökhárítómat néztem helyből 10 % engedmény. Igaz lehet, hogy minél délebbre mész annál olcsóbb.
Én is hasonlóan gondolkodom max 4 misit ölök autóba és inkább használtat veszek normálisat, mint középkategóriásat újat.
Cornetto! Ezeket a korrekt árakat hol követték el? Bevallom én magamnak cserélek olajat mert nem bizom senkiben! Pláne hogy hoztam Párizsbol 5W 40 full sin Castrol olajat kifejezetten Hdi ajánlással 20l-t. (1500 Ft /l). Én azon kevesek közé tartozom akiknek annak ellenére hogy "ilyen" autoja van nem vagyok annyira tele és középszerü fizetésböl élek. A szervizesek meg mindig seftelnek az olajjal, nekem is ajánlottak profi olajat mol carrier-es dobozban... Gáz hogy mindenütt megy a korrupcio. A párommal sokat vitatkoztunk hogy minek nekünk (nekem) ilyen auto, miért nem volt elég a 306-os.... De hát mit tegyek ha 5 éve megláttam életem elsö 607-esét és azt mondtam nekem ilyet kell egyszer vennem. Noha akkor még a szüleimen élösködtem... De a lényeg hogy megvan a verda már lassan 2 éve és nagyon szeretem... Vannak jobb autok, talán szebbek is, de nekem Ö kell!! Olyan ez mint a szerelem...
Ja, hát igen... belváros az más... Én egy zsákutcában lakom, ide csak az jön be akinek itt van dolga... remélem irigyek nem karcolják össze, habár a párom toyota corolláját már végighuzták... Igaz az még a régi kégli elött volt kispesten.. A szerelö valoban érdekelne Kistarcsán. Aknábol én is megnéztem az automat a futomüvesnél és a lengéscsillapito tengelyén van egy szilent ami szerintem kicsit puha anyqagú. Ha már nagyon zavar a szitálás csináltatok keményebbet mert ajánlottak egy szilentgyártót aki bármihez hozott minta alapján 1 év garival megcsinálja. (rallysoknak gyárt). A xenon izzó beszerzést aproneten találtam, mindig árulnak ott ennyiért.
"Ott egye a fene, hogy milyen nyelven dumál a navi, én már dörzsölöm a kezem, és várom az igazit." -ezen mit értesz?mi az az igazi???
Kesjár szerelöje érdekelne! a gyári szervizekben néha olyan hülyeségeket tudnak mondani hogy hajam égnekáll. Persze ott is vannak hozzáértök, de nem az az átlag...
Lehet.......de akkor sok 607-esebe cserélni kellene.
Más . Akkor leírom a szervíz költségemet. Ez a szervíz 80.000 km-ernél volt, de úgy döntöttem ,hogy egyszer míg nálam van az autó úgyis vezérműszíjat kell cserélni és az autó is 5 éves (a szíj is öregszik ) ezért hajrá megcsináltattam a nagyszervízt (így még 160.000 km ig azaz 240.000 km-ig jó vagyok bár kétlem hogy ez már nálam következik be).
Nem hiszem, mert egy csepp olaj sincs és nem hintázik a kocsi vége. Viszont a feleségem C3-asán már cseréltünk 60.000 km-nél hátsó telót , de azt azért mert jött belőle az olaj (Made In France- Az első természetesen hibátlan ami először szokott kifeküdni). A 607-nél inkább a futómű puhára hangolása lehet a probléma.
Ott egye a fene, hogy milyen nyelven dumál a navi, én már dörzsölöm a kezem, és várom az igazit.
Ha tudom, hogy merre megyek, pontosan azért programozom be, hogy kiírja, hogy szerinte mikor érkezem. Mondjuk én ezt egy kicsit rugalmasabban kezelem, mert pl. tegnap fél 10-kor indultam Zalaegerszegre, induláskor kiírta várható érkezési időnek 12:47-et, és 11:45-kor voltam ott... :) Mert hát ugye ő azzal számol, hogy ahol 130, ott 130, ahol 90, ott 90, stb.
Nem is annyira a lopástól félek, tudom, hogy ezeket nem lopják, inkább a kellemetlenségektől. Én az Astoriánál lakom, itt van az éjszakai busz megállója pont a házunk előtt. Nekem még az Opel Astrámat is végigkarcolták egy kulccsal, csak mert éppen olyan kedvében volt egy kedves jó részeg társaság... Ráadásul ezzel az autóval már nem tudok beállni a mellékutcákba, mert nem férek el, és komolyan mondom nektek, hogy kihozom a mosóból, megállok vele a körúton, és másnap reggel nem látok ki az én oldalamon az ablakon, annyira televerik kosszal az autót. Szóval mindezekért együttesen: garázs!
A futóműproblémát még nem tapasztaltam, de éppen az első ezrest rakom bele az autóba, úgyhogy még kezdő vagyok. Mondjuk nálam a sorrend Opel Astra (2 db.), 406-os, és most ez a 607-es, úgyhogy nagy autóból összehasonlítási alapom sincs. Viszont ha jó szerelő kell, ajánlom a sajátom, a Kesjár szerelője volt, elég elismert srác, egy baj van vele, hogy Kistarcsán van. Ha dobsz egy e-mailt, megadom az elérhetőségeit.