Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MortalWombat Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34184

Bocs, de én direkt leírtam, hogy majd azok fogják elemezni a C2-C3 különbséget, aki ért hozzá.

És az nem én vagyok.

Előzmény: -prokee- (34181)
''csiga Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34183

Tribológus én sem vagyok, de szerintem bosszankodásra  nincs  okod. Nem tettek bele szart, attól az olajtól sem lesz  semmi baja. Sőt....

 

 

Lesz kb 2 dl üza fogyasztás növekedésed, cserébe picivel nagyobb lett a motorvédelem. 

 

Részemről  előnyben részesítem az 5w40 olajakat, ill a sűrűbb olajcsere híve vagyok.

 

 

 

Talán rajzosabban mutatja a lubrizol:

 

https://www.lubrizol.com/apps/relperftool/pc.html

 

 

 

Előzmény: Draganovic (34180)
Draganovic Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34182

Végülis hagyom Ez az olaj is nagy teljesítményű disel és benzin részecskeszűrős autókhoz van ,nagy baj nem lehet ,a sűrűbb olaj miatt picivel többet fog fogyasztani,ezt a 9 ezer km-et kibírja ,többet nem viszem oda az autót és legközelebb jobban figyelek...

Előzmény: -prokee- (34181)
-prokee- Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34181

"A C2-es növeli a részecskeszűrő élettartamát..."
De nem a C3-hoz képest.

 

Anélkül, hogy különösebben elmélyülnénk az olajfétisben, a két osztály (C2 és C3) között nagyjából csak az előírt HTHS-viszkozitásban van különbség, ez pedig némileg az üzemanyag-takarékosságra van hatással, másra nem nagyon.

Előzmény: MortalWombat (34179)
Draganovic Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34180

A C3 is részecskeszűrős autókhoz van, igazából úgy összességében bosszant a dolog ......

Előzmény: MortalWombat (34179)
MortalWombat Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34179

Mondjuk én nem értek az olajokhoz, de itt találtam leírást:

http://www.premiumolaj.hu/motorolaj_minositesek_abc_je_21

A C2-es növeli a részecskeszűrő élettartamát, sajnos a többit én nem értem, de majd az itteni szaktársak biztos leírják a tuti infót.

 

Úgy gondolom, hogy sokat jelent az, hogy hogyan kezeli le a cég a reklamációt.

Adj egy esélyt nekik, pláne ha ilyen közel vannak hozzád. Lehet, hogy pozitív végeredményre jutsz.

Csak ragaszkodj a PSA specifikációhoz.

 

Előzmény: Draganovic (34178)
Draganovic Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34178

Megpróbálom ...így vettem észre hogy a számlán magnatec 5w40 c3 van meg egy kód a szervízfüzetben meg csak az hogy olajcsere stb a folyamatok.

 

Amúgy még nekem kellemetlen ott kuncsorogni meg majd gondolom meg magyarázzák hogy ez amit beletettek sokkal jobb mint amit a PSA előír :)

 

Vagy 9 ezer km-et kibirok a következő cseréig ,gondolom nagy baj nem lehet tőle ,érezni aztán semmit nem lehet mondjuk az már késő is lenne ha érezném hogy valami nem jó.

 

Az a baj hogy nem értek az olajokhoz és nem tudom ez pl miben más ,okoz e kárt vagy ilyesmi ,mert ha csak többet eszik tőle a gép pár decivel azt kibírom még a következő 9 ezer km-ig.

Előzmény: MortalWombat (34176)
-prokee- Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34177

Jó gondolat, főleg, hogy - egyáltalán nem megszokott módon - még számla is van róla, amin - szintén nem megszokott módon - még a termék is rajta van. Egy próbát mindenképpen megérne.

Előzmény: MortalWombat (34176)
MortalWombat Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34176

Mi lenne, ha visszavinnéd, és hibás teljesítésre való hivatkozással kérnéd a megfelelő olajjal történő olajcserét.

Természetesen díjtalanul, mivel azt már kifizetted.

Előzmény: Draganovic (34175)
Draganovic Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34175

Nagy multú Bosch szervízbe vittem és azért is mert már láttam ott egy Peugeot 508-at szervízen gondoltam ,akkor ismerős a tipus.....

 

Tanulság olajcsere márkaszervíz, ha baj van az autóval akkor meg francia autó specialistához kell vinni ,csak az a baj nem mindig van a közelben :(

 

Sok helyen ki van írva hogy hozott alkatrészre nem vállalnak garanciát és az óra díj is több.

Előzmény: oLayos (34159)
Soma.01 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34174

Magyarországon arányaiban nagyon kevés az olyan műhely, ahol annál mélyebben ismernék az olajakat, hogy mi a viszkozitása meg hogy "részecskeszűrősbe jó-e"

Ez nagyon igaz! De az is, hogy feléd meg nagy magabiztosság mutatás is van ezzel párhuzamosan. Tehát akkor simán, szemrebbenés nélkül vernek át és állítanak olyat, amiről fogalmuk sincs? Szép kilátások.

-prokee- Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34173

Ezért került be a mondatba a "majdnem" szó :)

Előzmény: MortalWombat (34172)
MortalWombat Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34172

Tudod, hogy volna ez szép? Mint a BMW-k. Harminc éve tudod, hogy a hármas kicsi, a hetes nagy, az ötös meg a kettő között van, és hogy a mögötte álló két szám nagyjából a motor méretét adja.


Ma már inkább ez a lóerőt kategorizálja, mert a köbcentihez már nincs köze.

 

Mint ahogy a Mercinél is ugyanez a helyzet.(Bár már elég régóta a 2,2-es motor lehet 200 és 220 CDI.)

Előzmény: -prokee- (34167)
Draganovic Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34171

Tisztában vagyok vele

 

Viszont úgy voltam vele hogy ez egy Bosch szervízben alap hogy tudják mibe milyen olaj való,ha nekem kell ezt megmondani akkor ők minek vannak?

Ezer helyen matrica van basszus ,akkor nézze meg nem muszály hogy Total legyen ,de legalább az előírt szabvány legyen...

 

Ráadásul a nívóm narancssárga 5 L olaj megy bele gyár szerint Max 5.25 erre mondja hogy beletöltött 5.5 Liter olajat Nívó totál teliszint az elektronikus visszajelző is jó szintet mutat,már ott meg kellett volna néznem milyen olajat tettek bele :(

 

Bosch szervíz nem Józsi bácsi garázsa ,ilyen helyen is rettegni kell hogy értik e a dolgukat?!

 

PSA márkaszervíz 20 km-re van ez meg itt a sarkon most akkor mindig 20 km-re vigyem az autót hátha jó olajat tesznek bele mert ott meg csak az van?!

 

Durva.

 

Az autó FAP-os adalékkal regenerál a szűrő vizkozitás miatt többet fog enni oké lenyelem,de mi van ha még szarabb olajat raknak bele?!

 

Most már ez marad benne a motor csak nem áll be meg 400-500 km között regenerál a gép szóval a szűrő még jó állapotban van ,de már lassan nem tudom hova vinni az autót...ez a 3. szervíz szerelő amiben csalódtam.

 

 

Előzmény: 40-0832-2 (34156)
-prokee- Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34170

Ez is igaz, de nem indokolja a kilométeres termékmegnevezéseket.
Lehetne Castrol Longlife 507.00 meg Castrol Premium 502.00 mondjuk.

Előzmény: 40-0832-2 (34169)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34169

Szerintem az európai motorgyártókkal szaladt el a szekér, ha csak megnézed a vw-t, hány különféle szám jelölése van az olajokra vonatkozóan. Az API jóval egyszerűbben kezeli ezt, igaz dízel vonalon nagy a különbség.

 

Előzmény: -prokee- (34167)
combi27 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34168

Ha ezt megindokolnád, megköszönném!

 

 

inkább leszek mantec és nem indoklok meg semmit :D 

 

Előzmény: oLayos (34164)
-prokee- Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34167

Igen, az egy szép szándék, de a 9000-ből azért számtalan szopatós verzió van még. Ott van pl. a 9000 és a 9000 Energy, ami majdnem ugyanaz, csak teljesen más.

 

Tudod, hogy volna ez szép? Mint a BMW-k. Harminc éve tudod, hogy a hármas kicsi, a hetes nagy, az ötös meg a kettő között van, és hogy a mögötte álló két szám nagyjából a motor méretét adja.

 

Persze erre nincs és nem is lesz soha szabvány. Amíg az emberek elájulnak attól, ha valaki kitalál egy új szót (Faginatum DXR, baaazzzz, azt az idegenektől kapta a NASA, és most már az én autómban is véd a kopásoktól, gecc!), addig a marketinges lenyomja a mérnököt.

Előzmény: 40-0832-2 (34166)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34166

Szerintem a Total elég jól elkülöníti a Q7000, Q9000 és Inneo nevekkel.

A Castrol számomra kevésbé érthető.

Előzmény: -prokee- (34163)
oLayos Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34165

Tudom nem azonos fajsúlyú, de a feleségem gyógyszerész ... ott is vannak cifra elnevezések és majdnem egyforma csomagolások. (?)

 

... és igen, résen kell lenni!

 

Előzmény: -prokee- (34163)
oLayos Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34164

" ... de sztem a dpf miatt kellene csak lecserélni ezt a beletett olajat ... "

 

Ha ezt megindokolnád, megköszönném!

Előzmény: combi27 (34161)
-prokee- Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34163

Nem akarok igazságot tenni, de azért a legtöbb olajgyártó elmehet a picsába a megnevezéseivel.
A kollégáim írni-olvasni tudó emberek, mégis előfordul, hogy ötször olvassa vissza az  olajosflakonon, hogy jó terméket ad-e ki.

Ma, amikor egy terméknek az a neve, hogy
Castrol Edge Titanium FST Professional Longlife-III 5W-30 motorolaj, 1 liter
a másiknak meg hogy
Castrol Edge Titanium FST LL 5W-30 motorolaj, 1lit

...akkor azért kurvára résen kell ám lenni, hogy ne keveredjenek a termékek.

 

Még ha valaki csak Castrollal foglakozik, akkor is nehéz terep. Ha emellett más olaj is van polcon, akkor még csak be sem égnek ezek az infók, mert két perc múlva ezek között kell megtalálnod az elrejtett apró különbségeket:
Total Quartz INEO ECS Fuel Economy 5W-30 motorolaj, 1liter
Total Quartz INEO Long Life 5W-30 motorolaj, 1liter
Total Quartz 9000 Future NFC 5W-30 motorolaj, 1 liter

Na ehhez képest egy C2-C3-at téveszteni ha műszakilag közel sem elfogadható, emberileg azért simán.

 

Nem is beszélve arról, hogy Magyarországon arányaiban nagyon kevés az olyan műhely, ahol annál mélyebben ismernék az olajakat, hogy mi a viszkozitása meg hogy "részecskeszűrősbe jó-e". Egyszerűen nincs lehetőség - bár gyakran igény sem - a továbbképzésre. Nem a forgalmazók részéről, ők nyilván szívesen tartanak ilyen a partnereiknek (és ezzel kéne inkább kampányolni a "fehérfehér" import mellett és a "szürkefehér" import ellen, nem nevetséges, magyar feliratos, utólag felragasztott hologrammal!), hanem a partnerek részéről. Ki adna a hétvégéjéből erre időt, vagy ki hallgatna meg egy előadást ahelyett, hogy még egy-két fékjavítást, olajcserét megcsinál?

Ezt persze nagyrészt az ügyfélkör igénye alakítja. Senki nem hajlandó kifizetni reális szervizóradíjakat sem, ezért hazudnak be kétezer forintos óradíjat a műhelyek, és keresnek helyette vastagon az alkatrészeken és az olajokon. Na ehhez képest kinél volna szempont*, hogy a szerviz minden dogozója rendszeresen jár Castrol, Total, akármilyen fejtágítóra?

 

Senki, te sem. Nem is beszélünk ilyesmiről. Ezért fordulhat elő, hogy a műhely simán belebotlik egy ilyen banális hibába.
(*: és itt az eredeti kérdező mentségére legyen mondva, hogy egy Bosch-szervizben járt így, ami feltételezi, hogy az ő részéről mondjuk pont volt fogadókészség egy, a magyar átlaghoz képest jobban felszerelt, tájékozottabb szervizkultúrára. Az ő balszerencséje, hogy pont egy olyan helyre ment, ahol a valóság nincs összhangban az elméleti színvonallal.)

40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34162

Én nem nyúlnék hozzá. Majd csak 15 000 km elteltével.

Szerintem ez nem egy hatalmas probléma. Az a pár %  üzemanyag megtakarítás, amit elvesztesz a sűrűbb olaj miatt, nem lesz megrázó.

Előzmény: Draganovic (34151)
combi27 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34161

Majdnem eltalálták.

 

A Castrol Magnatec 5W-30 C2 azokhoz a Peugeot és Citroen gépkocsikhoz is alkalmazható amelyekhez PSA B71 2290 jóváhagyású SAE 5W-30 viszkozitási osztályú motorolaj használatát írják elő. ACEA C2 ; PSA Approval B71 2290; Meets Fiat 9.55535-S1

http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator

 

 

 

 

 

Erre ma nézem a számlán ez a motorolaj szerepel:

Castrol Magnatec 5w 40

 

 

:D  majdnem... Castrol keresője sem ajánlja hozzá ezt az olajat...

 

 

véleményem sk , tévedés fenntartva, de sztem a dpf miatt kellene csak lecserélni ezt a beletett olajat, magának a motornak nem valószínű hogy baja lesz töle....

 

 

 

 

Előzmény: MortalWombat (34158)
oLayos Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34160

... de csak majdnem, ami egyenlő a nemmel.:(

Előzmény: MortalWombat (34158)
oLayos Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34159

Meg kell védenem a topiktársat. Nem árt ha tudja, de nem az usernek kell ezzel foglalkozni, csak abban az esetben ha maga végzi el a szervizelést. Ez a szervizelést végző feladata. 

 

... és ahogy olvasom, nem a Trabantokon edződött szomszéd Józsi bá' kezeire bízta. 

Előzmény: 40-0832-2 (34156)
MortalWombat Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34158

Majdnem eltalálták.

 

A Castrol Magnatec 5W-30 C2 azokhoz a Peugeot és Citroen gépkocsikhoz is alkalmazható amelyekhez PSA B71 2290 jóváhagyású SAE 5W-30 viszkozitási osztályú motorolaj használatát írják elő. ACEA C2 ; PSA Approval B71 2290; Meets Fiat 9.55535-S1

http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator

 

 

Előzmény: Draganovic (34151)
combi27 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34157

bocs, de egy márkafüggetlen szervizbe beviszem a kocsit ott is van munkafelvétel.

Megmondom hogy mit  a szerviz igényem..

Ha nem tudják megoldani az olajcserét  a gyárilag ajánlott olajjal, akkor nemes egyszerűséggel ne csinálják meg...Nincs a polcon olaj...hmmm...de mindenféle szűrő az van nem? ugye hogy ugye?

Ja a pénz az kell...

Sok szerviz a hozott olajat nem szereti, mert arra "nem vállalnak garanciát" csere után...

Arról nem beszélve hogy csak van valamilyen szerviz adatbázisuk ami alapján mondjuk beazonosítanak autókat és főbb részeket...(pl autodata)

 

Egyszerűen csak lusták voltak a szűrők mellé olajat is rendelni...mert biztos úgy rendeltek meg mindent...

 

Ha egy szerelő nem tudja milyen olaj kell az adott kocsiba utána néz...gondolom nem nagy idő neki ha megnézi a neten...Vagy az sincs egy Bosch szervízben?

 

Előzmény: 40-0832-2 (34156)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34156

Azért nem baj, ha tisztában vagy vele, milyen olaj kell az autódba. Sok szerelő nincs.

Nem értem, miért lenne gond, ha Te viszed az olajat és a szűrőt. Elvégre a Te autód.

így az a típus kerül bele, ami neked a legszimpatikusabb.A Pug. egyértelműen ezt le is írja.

Szerintem nehezen kivitelezhető, egy márkafüggetlen szerviznek minden létező motorhoz a pont megfelelő olajat tartani a polcon. Valszeg ezért oldották meg ebben a formában.

 

Előzmény: Draganovic (34155)
Draganovic Creative Commons License 2016.05.16 0 0 34155

Ha beviszel egy autót egy szervizbe olajcserere, a szerviznek tudnia kell milyen olaj megy az autóba, hisz ez a dolguk, ezt nem nekem kell tudni te baromarcu! 

Előzmény: mantec (34154)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!