Végülis hagyom Ez az olaj is nagy teljesítményű disel és benzin részecskeszűrős autókhoz van ,nagy baj nem lehet ,a sűrűbb olaj miatt picivel többet fog fogyasztani,ezt a 9 ezer km-et kibírja ,többet nem viszem oda az autót és legközelebb jobban figyelek...
"A C2-es növeli a részecskeszűrő élettartamát..." De nem a C3-hoz képest.
Anélkül, hogy különösebben elmélyülnénk az olajfétisben, a két osztály (C2 és C3) között nagyjából csak az előírt HTHS-viszkozitásban van különbség, ez pedig némileg az üzemanyag-takarékosságra van hatással, másra nem nagyon.
Megpróbálom ...így vettem észre hogy a számlán magnatec 5w40 c3 van meg egy kód a szervízfüzetben meg csak az hogy olajcsere stb a folyamatok.
Amúgy még nekem kellemetlen ott kuncsorogni meg majd gondolom meg magyarázzák hogy ez amit beletettek sokkal jobb mint amit a PSA előír :)
Vagy 9 ezer km-et kibirok a következő cseréig ,gondolom nagy baj nem lehet tőle ,érezni aztán semmit nem lehet mondjuk az már késő is lenne ha érezném hogy valami nem jó.
Az a baj hogy nem értek az olajokhoz és nem tudom ez pl miben más ,okoz e kárt vagy ilyesmi ,mert ha csak többet eszik tőle a gép pár decivel azt kibírom még a következő 9 ezer km-ig.
Jó gondolat, főleg, hogy - egyáltalán nem megszokott módon - még számla is van róla, amin - szintén nem megszokott módon - még a termék is rajta van. Egy próbát mindenképpen megérne.
Magyarországon arányaiban nagyon kevés az olyan műhely, ahol annál mélyebben ismernék az olajakat, hogy mi a viszkozitása meg hogy "részecskeszűrősbe jó-e"
Ez nagyon igaz! De az is, hogy feléd meg nagy magabiztosság mutatás is van ezzel párhuzamosan. Tehát akkor simán, szemrebbenés nélkül vernek át és állítanak olyat, amiről fogalmuk sincs? Szép kilátások.
Tudod, hogy volna ez szép? Mint a BMW-k. Harminc éve tudod, hogy a hármas kicsi, a hetes nagy, az ötös meg a kettő között van, és hogy a mögötte álló két szám nagyjából a motor méretét adja.
Ma már inkább ez a lóerőt kategorizálja, mert a köbcentihez már nincs köze.
Mint ahogy a Mercinél is ugyanez a helyzet.(Bár már elég régóta a 2,2-es motor lehet 200 és 220 CDI.)
Viszont úgy voltam vele hogy ez egy Bosch szervízben alap hogy tudják mibe milyen olaj való,ha nekem kell ezt megmondani akkor ők minek vannak?
Ezer helyen matrica van basszus ,akkor nézze meg nem muszály hogy Total legyen ,de legalább az előírt szabvány legyen...
Ráadásul a nívóm narancssárga 5 L olaj megy bele gyár szerint Max 5.25 erre mondja hogy beletöltött 5.5 Liter olajat Nívó totál teliszint az elektronikus visszajelző is jó szintet mutat,már ott meg kellett volna néznem milyen olajat tettek bele :(
Bosch szervíz nem Józsi bácsi garázsa ,ilyen helyen is rettegni kell hogy értik e a dolgukat?!
PSA márkaszervíz 20 km-re van ez meg itt a sarkon most akkor mindig 20 km-re vigyem az autót hátha jó olajat tesznek bele mert ott meg csak az van?!
Durva.
Az autó FAP-os adalékkal regenerál a szűrő vizkozitás miatt többet fog enni oké lenyelem,de mi van ha még szarabb olajat raknak bele?!
Most már ez marad benne a motor csak nem áll be meg 400-500 km között regenerál a gép szóval a szűrő még jó állapotban van ,de már lassan nem tudom hova vinni az autót...ez a 3. szervíz szerelő amiben csalódtam.
Szerintem az európai motorgyártókkal szaladt el a szekér, ha csak megnézed a vw-t, hány különféle szám jelölése van az olajokra vonatkozóan. Az API jóval egyszerűbben kezeli ezt, igaz dízel vonalon nagy a különbség.
Igen, az egy szép szándék, de a 9000-ből azért számtalan szopatós verzió van még. Ott van pl. a 9000 és a 9000 Energy, ami majdnem ugyanaz, csak teljesen más.
Tudod, hogy volna ez szép? Mint a BMW-k. Harminc éve tudod, hogy a hármas kicsi, a hetes nagy, az ötös meg a kettő között van, és hogy a mögötte álló két szám nagyjából a motor méretét adja.
Persze erre nincs és nem is lesz soha szabvány. Amíg az emberek elájulnak attól, ha valaki kitalál egy új szót (Faginatum DXR, baaazzzz, azt az idegenektől kapta a NASA, és most már az én autómban is véd a kopásoktól, gecc!), addig a marketinges lenyomja a mérnököt.
Nem akarok igazságot tenni, de azért a legtöbb olajgyártó elmehet a picsába a megnevezéseivel. A kollégáim írni-olvasni tudó emberek, mégis előfordul, hogy ötször olvassa vissza az olajosflakonon, hogy jó terméket ad-e ki.
Ma, amikor egy terméknek az a neve, hogy Castrol Edge Titanium FST Professional Longlife-III 5W-30 motorolaj, 1 liter a másiknak meg hogy Castrol Edge Titanium FST LL 5W-30 motorolaj, 1lit
...akkor azért kurvára résen kell ám lenni, hogy ne keveredjenek a termékek.
Még ha valaki csak Castrollal foglakozik, akkor is nehéz terep. Ha emellett más olaj is van polcon, akkor még csak be sem égnek ezek az infók, mert két perc múlva ezek között kell megtalálnod az elrejtett apró különbségeket: Total Quartz INEO ECS Fuel Economy 5W-30 motorolaj, 1liter Total Quartz INEO Long Life 5W-30 motorolaj, 1liter Total Quartz 9000 Future NFC 5W-30 motorolaj, 1 liter
Na ehhez képest egy C2-C3-at téveszteni ha műszakilag közel sem elfogadható, emberileg azért simán.
Nem is beszélve arról, hogy Magyarországon arányaiban nagyon kevés az olyan műhely, ahol annál mélyebben ismernék az olajakat, hogy mi a viszkozitása meg hogy "részecskeszűrősbe jó-e". Egyszerűen nincs lehetőség - bár gyakran igény sem - a továbbképzésre. Nem a forgalmazók részéről, ők nyilván szívesen tartanak ilyen a partnereiknek (és ezzel kéne inkább kampányolni a "fehérfehér" import mellett és a "szürkefehér" import ellen, nem nevetséges, magyar feliratos, utólag felragasztott hologrammal!), hanem a partnerek részéről. Ki adna a hétvégéjéből erre időt, vagy ki hallgatna meg egy előadást ahelyett, hogy még egy-két fékjavítást, olajcserét megcsinál?
Ezt persze nagyrészt az ügyfélkör igénye alakítja. Senki nem hajlandó kifizetni reális szervizóradíjakat sem, ezért hazudnak be kétezer forintos óradíjat a műhelyek, és keresnek helyette vastagon az alkatrészeken és az olajokon. Na ehhez képest kinél volna szempont*, hogy a szerviz minden dogozója rendszeresen jár Castrol, Total, akármilyen fejtágítóra?
Senki, te sem. Nem is beszélünk ilyesmiről. Ezért fordulhat elő, hogy a műhely simán belebotlik egy ilyen banális hibába. (*: és itt az eredeti kérdező mentségére legyen mondva, hogy egy Bosch-szervizben járt így, ami feltételezi, hogy az ő részéről mondjuk pont volt fogadókészség egy, a magyar átlaghoz képest jobban felszerelt, tájékozottabb szervizkultúrára. Az ő balszerencséje, hogy pont egy olyan helyre ment, ahol a valóság nincs összhangban az elméleti színvonallal.)
A Castrol Magnatec 5W-30 C2 azokhoz a Peugeot és Citroen gépkocsikhoz is alkalmazható amelyekhez PSA B71 2290 jóváhagyású SAE 5W-30 viszkozitási osztályú motorolaj használatát írják elő. ACEA C2 ; PSA Approval B71 2290; Meets Fiat 9.55535-S1
:D majdnem... Castrol keresője sem ajánlja hozzá ezt az olajat...
véleményem sk , tévedés fenntartva, de sztem a dpf miatt kellene csak lecserélni ezt a beletett olajat, magának a motornak nem valószínű hogy baja lesz töle....
Meg kell védenem a topiktársat. Nem árt ha tudja, de nem az usernek kell ezzel foglalkozni, csak abban az esetben ha maga végzi el a szervizelést. Ez a szervizelést végző feladata.
... és ahogy olvasom, nem a Trabantokon edződött szomszéd Józsi bá' kezeire bízta.
A Castrol Magnatec 5W-30 C2 azokhoz a Peugeot és Citroen gépkocsikhoz is alkalmazható amelyekhez PSA B71 2290 jóváhagyású SAE 5W-30 viszkozitási osztályú motorolaj használatát írják elő. ACEA C2 ; PSA Approval B71 2290; Meets Fiat 9.55535-S1
bocs, de egy márkafüggetlen szervizbe beviszem a kocsit ott is van munkafelvétel.
Megmondom hogy mit a szerviz igényem..
Ha nem tudják megoldani az olajcserét a gyárilag ajánlott olajjal, akkor nemes egyszerűséggel ne csinálják meg...Nincs a polcon olaj...hmmm...de mindenféle szűrő az van nem? ugye hogy ugye?
Ja a pénz az kell...
Sok szerviz a hozott olajat nem szereti, mert arra "nem vállalnak garanciát" csere után...
Arról nem beszélve hogy csak van valamilyen szerviz adatbázisuk ami alapján mondjuk beazonosítanak autókat és főbb részeket...(pl autodata)
Egyszerűen csak lusták voltak a szűrők mellé olajat is rendelni...mert biztos úgy rendeltek meg mindent...
Ha egy szerelő nem tudja milyen olaj kell az adott kocsiba utána néz...gondolom nem nagy idő neki ha megnézi a neten...Vagy az sincs egy Bosch szervízben?
Azért nem baj, ha tisztában vagy vele, milyen olaj kell az autódba. Sok szerelő nincs.
Nem értem, miért lenne gond, ha Te viszed az olajat és a szűrőt. Elvégre a Te autód.
így az a típus kerül bele, ami neked a legszimpatikusabb.A Pug. egyértelműen ezt le is írja.
Szerintem nehezen kivitelezhető, egy márkafüggetlen szerviznek minden létező motorhoz a pont megfelelő olajat tartani a polcon. Valszeg ezért oldották meg ebben a formában.
Ha beviszel egy autót egy szervizbe olajcserere, a szerviznek tudnia kell milyen olaj megy az autóba, hisz ez a dolguk, ezt nem nekem kell tudni te baromarcu!